Anders i Budum: ... "såg Shawn Horcoff på Mora idag".... Var det dagboksanteckningar från i vintras, var du påverkad av opium, ljuger du eller lever du i din egen lilla kupa?
mattias - 74: Ja, men eftersom han gick efter plånboken, vilket Mora också gör när de värvar, så valde han att gå till Lillebror.....Undrar vilken plånbok "Masken" tittar i när han värvar? Den som finns i dagsläget eller en som förväntas finnas nu när Ejendahls blir klar?
Stämmer helt och hållet. De övriga spelarna som värvats har varit unga och är hungriga och det är bra. Lite nytt för att vara Leksand om man får vara lite elak, och det är ju klart att man får.
Men nu handlade det mer om att jag kommenterade mitt eget tidigare inlägg där jag skrev att dom som presenteras idag kommer att vara över 30.
Zidlicky på lockout betyder nog i praktiken ingen Zidlicky. Dom övriga är som väntat över 30 år, bortsett från en, som vi kan kalla lillkillen, som bara är 27. Dock är det nog ganska bra värvningar. Undrar vad dom kostar i månaden bara...
Följande fyra presenterades på Lillebrors presskonferens idag:
Jiri Bicek, forward, New Jersey Devils Kimmo Lotvonen, back, Kärpät Jukka Tiilikainen, f, Ilves Jan Srdinko, b, Ryssland Dessa har kontrakt, oavsett NHL.
Och Marek Zidlicky, b, IFK Helsingfors har ett lockoutkontrakt.....
Våran Marek...... Men vi snodde visst Kultanen framför näsan på Lillebror.......*L*
I dag presenteras de största kapen hittills. Jiri Bicek, 27, slovakisk Stanley Cup-mästare med New Jersey Devils. Marek Zidlicky, 28, tjeckisk världsmästarback som tog plats i VM:s All Star-team så sent i våras.
Marek Zidlicky hit och Marek Zidlicky dit. Varför skulle VM:s bästa back skriva på för lågbudget-Mora? Någon som har något konkret i denna fråga? Förutom att han lirat i HIFK.
"Japp lär nog inte dröja förrens nästa presenteras :)"
Betyder det att det inte dröjer länge förrän nästa nyförvärv presenteras? Eller hur ska jag tolka det...
För övrigt så tror jag att Håkan Bogg blir grym i år. Utveklades djävulskt i defensiven och det fysiska spelet förra sässen, men var oftast blek med pucken. Så är vi ju inte direkt vana att se han, tänk i år när han får ordning på handlederna... Nån mer som tror som jag?