wille: Han är väl fortfarande under kontrakt med Linköping. Har för mig att han har ett år jkvar. Fast i sanningens namn undrar jag verkligen om han vill tillbaks ut på isen och lira i någon kedja.
wille: Tror inte LHC släpper Melin, det är ju inte så att han gjort en dålig säsong direkt, och de vill nog ge honom och laget en chans under en vanlig säsong utan strejk. Så han kan vi nog glömma. Min favorit är numera Tommy Boustedt. Han står i 10.00 gånger pengarna.
Pappa Hossa i 8 gånger pengarna och Pirro Alexandersson i 30 gånger pengarna.
Christer Abrahamsson, press- och medieansvarig. Har rätt svar på alla besvärliga frågor som kan tänkas uppkomma då murvlar och tv-reportrar får fritt spelrum. Dödar alla ankor i sin linda med en vass, rapp och välstämd tunga.
Mats Lusth, den sluge taktikern i bakgrunden. Vet precis hur man ska vända ut och in på varje given kombination av människor för att få ut 125% i alla lägen. Använder denna kunskap för att manövrera ut motståndaren, egalt vilken.
Tommy Sandlin som matchcoach. Känd för fingertoppskänsla då det hettar till. Analyserar varje moment av matchen, och översätter den kunskapen till väl valda ord, viskandes i örat på spelaren på väg in på isen.
50000 gånger pengarna. Nej det räcker inte. 5000000 gånger pengarna.
Metal Guru: Kan till viss del hålla med om uppdelningen, men inte personerna. Oddsen just nu på tränare i Mora är som:
Tommy Boustedt 30.00 Pappa Hossa 8.00 Pirro Alexandersson i 20.00 Roger Melin 15.00 Tommy Sandlin 25.00 Mats Lusth 10.00 Christer Abrahamsson 30.00 Ulf Taavola 5.00 Johan Tornberg 15.00
Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande eller [email protected]
Leif Boork Har väl inget kontrakt med Almtuna och har lyft laget under säsongen, precis vad Mora behöver. Kan även locka till sig bra spelare. 10.00
Gunnar Persson Rögles tränare som tidigare vunnit SM-guld med Brynäs som lirare och som kvar Brynäs i kvalserien. 15.00
Daniel Broberg Har lyckats i Osakrshamn, har dock kontrakt kvar 40.00
Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande eller [email protected]
Jag håller inte med dig. Abrahamsson: Leksing som förövrigt hånade Mora i pressen när de mötte Leksand. Lusth: Nej tack. Saknar totalt angagemang i båset. Han gör sig bäst i soffan. Sandlin: Nja...han var toppen när han var här sist, men jag tror hans storhetstid är förbi, dessutom tror jag ej han har det rätta tänket i dagens elithockey. Pappa Hossa. JA TACK!
Abris lockar fram grymheten i mig, och det är tur att jag inte är påläst på hans tränarkarriär, då hade det blivit riktigt elakt här. Men nog har karln sänkt alla föreningar han varit inblandad i?
Mora på 80-talet missade väl allsvenskan, play-off och hela härligheten under hans ledning?
Leksand tog väl in gubben som räddare i nöden under kaoset i början på 90-talet? Som jag minns det bringade han inte ordning...
Rögle och Malmö saknar knappast masen i fråga.
Östervåla var ett tag riktigt bra men harvar nu i korpserierna efter Chrilles arv.
Tången: Övriga står just nu i 18 gånger pengarna, kan sänkas om det kommer in tips till redaktionen om att fler ryktas vara föreslagna som tränare för Mora.
Stigsson: Örjan Nilsson må ha varit en hjälte, men särskilt bra var han väl inte?! Jag var iofs rätt liten när han var aktiv i MIK-dressen men har för mig att han inte va nå vidare?! Har jag fel?!
wille: Visst var han rätt duktig på att slå indianare när han spelade i Mora. Kommer dock för alltid att vara en hjälte efter att ha avgjort en play-off match mot Hammarby i femte? perioden samt för att han hade ett riktigt kanonskott (siktet var det dock värre med).
m o r a: Envisa rykten säger att en tränare har skrivit på under påskhelgen. Trots aktivt sökande så har jag dock inte kunnat få fram nåt namn från mina vanliga källor ännu.
Torrki har ett miljonkontrakt med Rauma,så det är nog inte så troligt att han skulle välja mindre pengar i Mora till nästa säsong. Men det är kul att det börjar ta lite fart med rykten nu iaf!
Jaha, vad drar man för slusatser av detta? En andramålis från LHC som klarar sig hyfsat som avlastare åt Norrena. Jag tror att tanken är samma här i Mora. Man borde kunna dra slutsatsen att Bengan drar till en klubb där han får vara förstamålis, han är nog rätt trött på att öppna dörren. Det borde även betyda att Tero blir kvar. Han har ju fått väldigt stort förtroende och borde ha trivts bra här ishockeymässigt i alla fall. Som sagt så är nog tanken att Sperrle ska ge Tero en match om förstaplatsen samt avlasta mer än vad Bengan fick chansen att göra.
MrAce: Håller fullkomligt med. Känns inte som "värsta värvningen" direkt. Vore betydligt intressantare med en T. Leinonen som förstemålis. Tero eller Timo kvittar..... Men först en riktigt vass tränare för att göra Mora till ett intressant alternativ.
Vi har tappat en hel första femma i Horcoff, Cleary, Nagy, Lilja & Skrbek och behöver ersätta dess spelare, men vad gör vi ? Jo vi värvar förstås en backup målvakt.. Vad kommer efter påskägg?
MrAce: Visst är det så MrAce men det har alla vetat om bra länge att vi skulle göra, även Simons. De har säkert några spelare på gång, tror även att Daniel Sperrle kan utmana Tero rej'lt, med speltid så är han en landslagskandidat.
Har även rykten om att Mora kommer att plocka in en allsvensk back i sin träningstrupp inom några veckor.
Tänkt på två målvakter ett tag som ska ge Tero en match. Dom var Daniel Sperrle och Johan Asplund. Båda är relativt unga och ändå duktiga. Tycker det känns bra med en vass andra målvakt. Får se vem det blir bara.
Sen Skogs tycker jag vi ska tillbaks. Vi behöver en tuffing...
Db_04: Sperrle är värvad som förstamålis till 100%. Han lämnar LHC för att han är andramålis bakom Norrena. Finns inte en chans att han intar andramålis rollen igen. Till all rätt. Han är en förstamålis med grym potential. Som sagt igen: Grattis.
MrAce: Enligt Marcus själv vill han ju till en allsvensk klubb nästa säsong. Lite bättre för hans utveckling att spela mycket i allsvenskan än inget i elitserien. Han har ju stor potential och talang som vore synd att kasta bort på båsdörrsöppnande, enligt mig iaf. På sikt hoppas jag dock att Marcus står som förstamålis i MIK´s vackra dress.
Idag är sista dagen i mars och janne skulle ju förhoppningsvis presentera en tränare denna månad. Mitten av april känns mer rimligt.
Läste på luleås hemsida att pavel skrbek har skrivit på, dock ej bekräftat. Tragiskt i såna fall. Kanske rent av förödande. Bra backar är en bristvara och en sån guldklimp får man inte slarva bort genom att snåla.
m o r a: Där har du fel.Luleå Hockeys oficiella hemsida har inte gått ut med det, det är LuleåFans som gjort det. Samma hemsida som gick ut med att Pelle Bäckman var klar för luleå.Så var inte fallet.
Personligen hoppas jag dom har rätt den här gången.Skrbek är en spelare jag gärna ser i Luleå igen.