Stigsson: Jo.... sen är ju den där Spets aktuell för alla lag verkar det som.... Och enligt hockeymagasinet så var det nån junior som tillhört truppen nått år som skulle gå upp.
Vad är det för typ av spelare mora behöver ?
I Leksand har ja inte hört ett dugg mer än att Eriksson & Rosén kanske gör sin sissta säsong.... Pajjen sägs vara aktuell för Timrå........sen äre tyst :)
Hoppas nu att Mora tar upp Granström och Gudmundson till A-laget nästa år. Hörde igår att en ny tränare skulle presenteras idag eller igår. Men verkar som inget händer...
rbn: Och även jens jakobs, som jag tycker ligger närmast till hands att lyfta upp, sätt han mellan några grov jobbare så kommer han att producera. Spelskicklig, duktig skridskoåkare, bra klubbteknik, han har potenital att utvecklas till nått riktigt stort, ett litet minus är hans dåliga humör, men de går säkert att omvända.
Den enda junioren som ev. kan ta en plats i truppen i år tror jag är Jonathan Granström. Jensa är ingen lagspelare och har lite väl hett temprament och Gudmundsson har väl inte haft någon vidare säsong. Granström är en bra tvåvägsspelare samt att han har fysiken för att klara elitserien.
Bo_Beast: Skit, hoppas Simons har en bra anledning till att släppa honom tillbaka till Luleå, borde även kunna ha ett backkort i bakfickan, annars är det en storförlust.
Roger Melin 12.00 Esko Nokelainen 13.00 f.d finsk landslagstränare, Brynäs, Troja, Kiruna och finska lag Mats Lusth 20.00 Daniel Broberg 20.00 tillbaka Gunnar Persson 20.00 Johan Tornberg 25.00
Pirro Alexandersson i 30.00 Mikael Tisell 35.00 f.d Mora numera Halmstad, ev. tänkbar som ass. Tommy Boustedt 50.00
Tommy Sandlin inte spelbar, borttagen Christer Abrahamsson inte spelbar, borttagen
Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande.
m o r a: Helt rätt han visade redan i år i samtliga träningsmatcher + de 2 första eliseriematcherna att han håller i elitserien. Vi får hoppas att vi får en tränare som vågar ge duktiga ungdomar som Granström, Gudmundsson chansen.
Metal Guru: Men Bäckis vill nog inte.....hans kontrakt hade ju gått ut å han hade förhandlingar med bland annat luleå och några andra klubbar...men valde att stanna i västerås
Verkligen! Något jag sökt efter länge, att det kommer in en tränare med annan kultur och som vågar införa något nytt. Det behövs i hela föreningen. Ska bli intressant vad som sägs på pf. Nu vill jag ha spelare också :)
Stigsson: Jag har minsann inte hört något om en presskonferens och det står ingenting på hemsidan.
Detta i vetskap om att Stigsson och MrAce är de två största ryktesspridarna på forumet annars, gör mig säker på att allt är ett aprilskämt, det är ju faktiskt 1 april idag.
Om ni vet något om namn så skulle ni ha sagt det redan för det brukar ni ju göra :-)
Forzlund: "Detta är moras nya tränare!" / Rubrik på löpsedel på expressen. Hittar dock ingenting på nätupplagan, och att köpa en expressen är väl att kasta pengarna i sjön...
Om inte lockouten håller i sig över nästa säsong, ja då är nog snart elitserieäventyret snart över.
Idag fick man bekräftat att Mora´s enda bra "riktiga" nyförvärv från förra säsongen lämnar klubben. Ajaj, om inte minst 3 nya riktigt bra backar kommer in i klubben till nästa säsong kan det nog bara gå åt helvete. Vågar inte ens tänka tanken på hur det kan komma att gå om det är backar som Andersson och Petré som ska stå för fiolerna nästa säsong.
För övrigt, någon som tror sig veta hur det ser ut på forwardsidan just nu? Kommer misslyckade värvningar som Berqvist och nylander få förnyat? Hoppas absolut inte!
Om ni kontrakterar Micke så är det bara att gratulera.Hade väldigt gärna sett att han hade fortsatt i Luleå.Men nu blev det inte så.