Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a:

Som väntat över 30?? tycker inte de andra spelarna som Leksand värvat är spec gamla tex bröderna steen och Jimmie Eriksson

mattias - 74:

Stämmer helt och hållet. De övriga spelarna som värvats har varit unga och är hungriga och det är bra. Lite nytt för att vara Leksand om man får vara lite elak, och det är ju klart att man får.

Men nu handlade det mer om att jag kommenterade mitt eget tidigare inlägg där jag skrev att dom som presenteras idag kommer att vara över 30.

mattias - 74: Ja, men eftersom han gick efter plånboken, vilket Mora också gör när de värvar, så valde han att gå till Lillebror.....Undrar vilken plånbok "Masken" tittar i när han värvar? Den som finns i dagsläget eller en som förväntas finnas nu när Ejendahls blir klar?

Dino:

"Följande fyra presenterades på Lillebrors presskonferens idag"

Dotter, Dino! Dotter!! :-)

Jag tjatar vidare om detta; Gunnar Faleij/Mora IK är dalahockeyns pappa. Vad blir då leksand? ;-)

Knogen: Yes, jag fattar!

Dino: Hörde att Shawn Horcoff varit synlig i Mora i dagarna...... Hm, spännande!

Vad händer med Rastislav?

Dino: Jag har inte en blekaste...är det nån annan som vet nåt tro?

Anders i Budum: verkar inte hända nå.... han va ju på väg till Luleå enligt rykten...men de har vart tyst nu

Db_04: Han lär ju inte vara den förstacenter Mora söker iallafall...

Dino: nja då skulle ja bli förvånad

Anders i Budum: ... "såg Shawn Horcoff på Mora idag".... Var det dagboksanteckningar från i vintras, var du påverkad av opium, ljuger du eller lever du i din egen lilla kupa?

Tången: oh, härligt! Nån från de egna leden som fått upp ögonen och ser Anders i Budum och hans verklighet :)

nyz: Ja, och vad har du för ärende hit vid denna tid?

Dino: horcoff har inte varit i Mora så är det med det sluta drömma vad skulle han göra här

zeb: tror nog att både leksand och Mora kommer att få svårt i vinter

zeb: Framför bara de rykten jag hör...

står på mik.se:

"Nästa vecka släpper Simons en jättebomb som kommer att skrivas i medierna länge, alltså en sjärnspelare."

Någon som har hört något?

PixelZorba: kanske nån okänd son från den italienska ligan?

PixelZorba: och de du läste va ett inlägg i en gästbok....vilket vem som helst kan ha diktat i hop :)

Db_04:
Ja jag vet att det va ett inlägg.. jag är inte dum heller...

PixelZorba: men du tror inte på min teori då ? Francesco Simons från nån liten okänd klubb utanför rom

PixelZorba: Randy Simons (F) från Eaters Geelen:)

PixelZorba: Horcoff...

PixelZorba: Fredrik Sundin.

PixelZorba:

Joe Thornton!

Anders i Budum: Lockoutkontrakt och han lär få mer pröjs denna gång i så fall

ståpäls: tror ja me :)

Db_04: Ja visst är det så!

Db_04: Horcoff, på helårskontrakt!! Stebsäker på att det är så.....

PixelZorba:

Time will tell... : )

Ett som är säkert är att man inte vill värva någon med lockout kontrakt så här tidigt, så det blir nog ingen "bomb" som presenteras..

PixelZorba:

Det är väl antagligen nån utlänning som kan bli både fågel och fisk, ungefär som de spelare LIF värvat som man inte vet något om.

87bth01: Varför är det alltid en sån negativ attityd när en klubb värvar en spelare från ett annat land? De är väl precis lika mycket spelare och människa som en spelare från vårt land. Se det positivt istället. De kan förmedla goda kunskaper till våra egna yngre spelare. Det är ju toppen!

Anders i Budum: de negativa är väll just att dom yngre killarna inte får chansen.... de bästa vore ju å stänga ligan och sätta en gräns för utlänska spelare

Anders i Budum:

Du tycker inte att det är lite trist när det endast finns någon eller ett fåtal spelare med lokal anknytning?

87bth01: i det fallet är mora en av dom klubbar som är bäst.... tittar du på deras J18 & J20 så är i stort sett alla från dalarna. + att när dom gick upp var halva laget egna produkter...så ser det väl inte ut i dag av förståliga själ

Db_04:

Nej, jag vet och jag tycker det är trist att man ska behöva plocka in majoriteten av spelarmaterialet utifrån. Jag vet att det inte finns så mycket att göra åt det och konstaterar bara att det är lite tråkigt.

87bth01: Så länge serien är öppen så lär det se ut så

Jag tycker att det är mycket roligare att ha många "egna produkter" i laget, men man vill ju såklart vinna och då är det bra att kunna köpa in spelare utifrån..

Db_04:

Ja, tyvärr. Det finns som sagt inget att göra åt det, förutom ett nytt utlänningstak (som det är utformat nu är det rätt uddlöst).

Go_Bananas: mmm men som seriesystemet är i dag så lär man nästan går ner till div 1 för att hitta lag med mer än 10 egna produkter i laget

87bth01: Den moderna topp idrotten ser ut så här idag, det är bara att acceptera. Titta på Real Madrid för att ta ett exempel, hur många spanjorer har dom i sitt lag? Titta på Ottawa, hur många kanadesare har de? De gläds åt sina framgångar och med de spelare de har, sen spelar det inte någon roll varifrån de kommer. Jag säger som Dino, bättre med bra spelare oavsett nationalitet än medelmåttor från Sverige som knappt håller allsvensk klass. Min åsikt!

Db_04: ..precis..eller div 2 södra...*L*

87bth01: vi glömmer den här super tråkiga diskusionen nu och ser fram mot en bra säsong, utan gnäll på om de är från Finland, Slovakien eller Sverige.

Anders i Budum:

Mm gärna för mig. Önskar Mora lycka till. Har inget emot att se att det går bra för MIK. Bara LIF hamnar före så :P

87bth01: Haha, dream on! ;) Leksand före Mora? Tror inte det.. :D

87bth01: Den som lever får se...

Go_Bananas: det lär visa sig

Db_04:
En stängd serie är en död serie.

Ola: Håller fulkomligt med! Varför ens fundera i dom tankarna??

« · 549992 · »