Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
Eric Johansson som det ryktats om under några veckor är nu officiellt klar för Mora. Se länk.

Stigsson: om det stämmer de som står att han ska spela som svensk så är de nog en kanonvärvning

Stigsson: Vem har scoutat honom? Jag menar,nån måste ju ha sett honom och tänkt..honom ska vi ha..

Anders i Budum: Ingen aning vem som scoutat men ja tror aldrig ni hade signat han om han inte hade haft svenskt pass

Anders i Budum: Såg nånstans att det var Harri som scoutat men jag vet inte..

Go_Bananas: är ju möjligt att han ville ha han redan ifjol men att de blev bättre lirare tillgängliga pga lockouten

Db_04: Han är ett osäkert kort, så han börjar här på ett Tryout- kontrakt..... Harri hade bara sett honom lite på DVD.......

Dino: okej okej :) en sån där dvd som hans agent fixat? :)
Eric Johansson Highlights ? :)

Dino: Vad menas egentligen med tryout-kontrakt? Får man bryta när man vill eller vad är vitsen?

Go_Bananas: han har kontrakt till ett visst datum (innan seriestart eller en bit in på serien)

Eftersom ingen verkar ha sett han live så kan de nog va ett klokt beslut och låta han visa upp sig några månader så de inte blir som dom flesta videojuggar i fotbollsallsvenskan i mitten på 90talet

Go_Bananas: ..skall bli intressant att se om Harri har samma fingertopps känsla som Harald...

Anders i Budum: Det vore ju kul om han hade ännu mer känsla i fingrarna.... Sen tror jag att Djoos och Ross kan tillföre en del vad det gäller den biten.

Dino: Om inte annat så har Djoos en morsa som inte är å leka me haha

Db_04: Vad vet du om det?

Dino: hehe kan förklara i ett mejl

Dino: Ja det kommer att bli bra! Hoppas nu bara number one kommer...

Dino: ...å inte farsan heller för den delen...denna gigant, bland giganter..!

Anders i Budum Instämmer. Det finns lite krut i Djoos- Björn också......

Dino: ..hörde att Nhl strejken är över...enligt grannen...

Anders i Budum:
Budum? Vasslågå? Finns det grannar där?

Anders i Budum: Jasså hade han inside information om det?

Dino: Japp ..kommer stå i tidningen när som helst...

Ola: ...en toppen granne...tyvärr håller han på fel lag...men alla kan ju inte vara perfekta..:)

Något nytt om the one and only - Horcoff? Hörde att han kanske var intresserad oavsett NHL, någon som vet?

Anders i Budum:

Kan inte stå i tidningen förrens imorrn tidigast.

Danne_l: ..det räcker väl?

Go_Bananas: ..jag har hört samma sak..men det florerar många rykten..å simons tiger som muren...tråkmåns!

Anders i Budum:

Ja men då kan det inte komma stå i tidningen när som helst.

Danne_l: Nu fattar jag inte??

Anders i Budum:

Du skrev att det kan stå i tidningen närsomhelst. Jag säger att det inte kan stå förrens imorrn.

Fattar du?:)

Danne_l: nä, men det är ju när som helst!

Anders i Budum:

Nej, det är imorgon.

Anders i Budum:

Vad man kan utläsa på NHL´s infosida är förhandlingarna stängda för denna vecka men återupptas på måndag.

Chad Hinz: vill spela i sverige, finns det någon som vet vilka klubbar som är intresserade av honom?

Enligt hans agent så ska det finnas en del es klubbar som vill ha han, stod i aftonbladet i går.

mr big:
jag tror hans agent skulle klassas som retarderad om han gick ut i aftonblaskan och sade att "inga es klubbar vill ha han".

Danne_l: kommer snart

zeb: Jag tror inte att någon ES klubb är villig att sticka ut hakan och värva en så "het potatis". Blir det spel i Sverige så kommer det att bli MIF. Det är nog det enda lag som är villiga att ta emot sån kritik.

MrAce:

"Japp och Alexander Steen spelar utomlands nästa säsong, så han kan vi numer glömma helt. Om vi nu ens någongång tänkte honom som ett ev. nyförvärv.."

Som jag redan berättade för en månad sedan så bekräftar idag aftonbladet ang. Alexander Steens flytt över till atlanten.

1 point for me! :)

MrAce:

Bekräftar hans flytt gör de väl knappast. Han har fortfarande inte fått något konkret anbud, men däremot har han fått indikationer på att när konflikten är löst kommer han att få det.

I övrigt kan jag omöjligt förstå hur någon skulle ha kunnat tänka sig Steen som ett nyförvärv till Mora.

knaskamilla:

Det beror nog på att han har släktingar som bor och jobbar inom Mora IK som detta först och främst detta rykte uppstod. Sen att han brukats skådats ute på Moras uteställen med en drink eller två i handen gör nog inte saken sämre. Dock aldrig något som vart ett sk. "seriöst" rykte.

MrAce: Har inte farsan han skridskoskolan uppe i Älvdalen också.

Sedan vet jag att han umgås med en Superstare från Borlänge också eftersom dom har hästintresset ihop., tror nästan att dom har köpt en häst ihop också

65selander:
Förra året körde man i Älvdalen, då FMMA var en byggarbetsplats.

Ola:

Jo Alex farbror var sportchef i Mora IK förra säsongen.

Malte tillsammans med Thomas Steen, som du sa har hand om Steens Hockeyskola som nu mer går i Mora igen efter renoveringen av FMMA.

wap.hockeysnack.com
Nu är man besviken inte en enda MIK tröja såg jag när jag väntade på Svegs bussen. Däremot en Brynäs t-shirt såg jag :-) Trevlig Midsommar på er Moringar så ses vi Sunsdsvall samt under eran Cup

Dino: och Horcoff är ´´rester´´ tror du ? ....han hör till Edmontons 4 bästa forwards...

Cleary däremot kanske ni kan få tillbaks

Db_04: Med tanke på det kommande lönetaket kan det nog bli svårt att få vår käre Horcoff tillbaka. Den enda chansen att han kommer är att han trivdes så bra hos oss att han väljer Mora för den skull. Han struntar alltså i plånboken.

För övrigt med gällande lönetak är jag säker på att Shawn är en av Edmontons fyra bästa forwards. En spelare som uträttar massor för sitt lag till en rimlig penning för de stora klubbarna på på andra sidan atlanten.

Over and out.

Db_04:

Enda "troliga" som vi möjligen skulle kunna återvända är Marcel, om någon av proffsen skulle återvända är det just han. så glöm Horc nu, once and for all..

Det har gått alldeles för lång tid.. Jag tror inte att Horcoff kommer, men jag vill..

MrAce: Jag ska aldrig glömma Horc.

« · 552255 · »