Jag tycker sidan börjar spår ur en del. Vad är bara tokrykten, rykten och rykten med tyngd (dvs seriösa)? Det måste uttryckligen anges (1-3).
För min egen del skulle jag gärna se M. Tukko och någon mera intensiv forward i laget till hösten. Några som kan jaga vettet och orken ur motståndarna.
Ikväll blir det match i arena Riga, Lettland-Slovakien. Det är 4 forna MIK lirare i Slovakiska laget,Marcel Hossa,Nagy,Pavlikovsky och Peter Smrek. Ska bli riktigt kul att se. Igår vann Slovakien 4-2 efter 1 mål av Hossa. Ikväll avnjutes denna match på plats i arenan med ett par kalla pilsner:-)
Barbapappa: Tänk vad olika man kan se på hockey. Modo sparkar folk hur som helst för att man missade slutspel , Mora IK åkte ur elitserien och allt är frid och fröjd
Hakan Olsen: Jag tänkte bara liva upp lite:-) Att värva Crosby och Malkin skulle dra ner Dalarnas bnp kraftig med tanke på lönecheckarna... Leksand borde väl tänka på att värva Chris Chelios, han har ju rätt ålder och låta oss få ungtupparna Artursson och Rohdin:-) (Ja, jag vet att det hade varit en bra värvning)
Uppsala har haft en riktigt bra sportsäsong. Almtuna, Sirius bandy, Storvreta innebandy, och basketen har gjort mycket bra ifrån sig, trots detta kan Almtuna konkurrera om att få plats i tidningen. Uppsala är Sveriges fjärde stad befolkningsmässigt och det är på sin plats att det skall finnas bra lag, men det har inte varit på det viset. Har det blivit ett trendbrott? Intresset för lagen pekar i den riktningen och dessutom hägrar ett stort inomhuskomplex med plats för olika sporter, inklusive hockey. Den har åtminstone kommit upp på ritbordet. Månne andra delar av Sverige bäva.
Almtuna har tydligen värvat klart nu, åtminstone enligt klubbdirektören.
Hur ser det ut när det gäller dalatidningarnas intresse för MIK? Upsala Nya Tidning har ett antal artiklar i veckan om Almtuna och hur bra de är att värva. För att det skall bli något intresse bland allmänheten måste det skrivas om MIK i tidningarna.
Kära hockeyvänner och Mattias -74! Händer det nåt spännande på spelarfronten? Det kanske finns nåt smaskigt rykte om t.ex Sidney Crosby och Jev. Malkin i MIK?:-) Dela gärna med er ev denna spännande information!
Då får vi hoppas att don simons och harald hittar någon annan halvstjärna som fortfarande utvecklas. Borde ju finnas ett 10 tal stycken att försöka roffa åt sig.
Barbapappa: Det vore perfekt om Jonas W. och Bogg kommer tillbaka, Jag har större hopp om ett bra lag till nästa säsong jämfört med vad jag hade inför 2008/09. Nu finns det något att starta ifrån.
"Åtminstone har ha bytt hjul på bilen ute på byn om jag förstått det rätt."
Du glömde gradera ryktet mellan 1-3!