Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
LA Kings: Vi skulle väl ha lite bredare trupp nästa år så vi får väl se vad vi hittar för spelare kanske han får plats om det ser tunt ut till hösten,kul med Mora hjärtan i klubben.Skulle kunna tänka mig Calle Bergström kvar åxå om det blir dåligt med backar tycker han har haft ett riktigt Morahjärta fast han ej är härifrån.

LA Kings: nu är då tuukka rask klar för en fortsättning i Ilves (kontraktet sträcker sig över 1 säsong)

Nr19: Han passar ju inte i MIK:s ung-och-lovande-koncept direkt men vill han träna med laget och försöka få ett kontrakt på det viset är det helt ok för mig.
MIK har ju inget att förlora på att han försöker (om han nu gör det).

LA Kings: de kan väll ändå inte va nått å satsa på ?

Knogen: Träna med grabbarna får han iaf (länk)...

Falahk: Sant, nog blir det träningsmatch i höst allt.
Det blir säkert någon träningsmatch nästa år också:)

Jag menade i seriespel;)

MIK 7-1: nästa år blir det spel mot lif, var så säkra, men ni får nog vänta till hösten

Knogen: "The pole made himself an offer he couldn't understand."

Knogen: Jag vågar sätta mitt högra ben på att, Håkan kommer att rita sin kråka på Jannes papper.

Annars är spelar vi mot LIF nästa år, och jag åker rullstol;)

horcoff:
Tja, förlagan kan hittas i Gudfadern: "I´m gonna give him an offer he cant refuse".

Knogen: ô hä betyd, hôn fôlag ?

peo m:
Kanske får vi, från ett mörkt hörn på ett rökigt café, vid någon sliskig bakgata downtown Mora, höra Don Simons väsa: "I ska dja ån jett böd ån int beller nåjk mi" :-)

peo m: jo men frågan är hur mycket budet på ryssland är på ...man kan ju inte köpa klubbkänsla för hur mycke som helst men visst ska man göra allt för att behålla han

peo m: Håller fullständigt med om att Boggen är viktig. Verkar som de flesta förhandlingar har stannat av, alla vill ha mycket ur portmonän...man undrar hur mycket de har tillgång till...

Om det nu går trögt i förhandlingarna mellan klubben (läs Janne) och Boggen bör man tänka på att Håkan har ett extra värde också som inte syns direkt på isen. Han har ett symbolvärde som ingen annan i truppen kan matcha; han är mr Mora, han är populär bland fans och folk i största allmänhet och han är en kultfigur hos media. Detta är egenskaper som inte går att värva eller köpa. Därför ska Boggen ha ett bud han inte kan tacka nej till.

Nr19:

:P

mattias - 74: så lät de inte i höstas :)

Knogen: Japp, håller med. Ett try-outkontrakt kanske?

Knogen:

haha... Allvarligt talat är det skönt med vår nu så man slipper skiten..

mattias - 74:
Inget nytt elitserielag på g? ;-)

Knogen:

Inga nya finnar på g ??? :D

peo m:
Jag ser också väldigt gärna Daniel i MIK-dressen nästa år. Tycker det inhopp han gjorde i slutet av förra säsongen visade att han klarar spel i eliten.

Han kan ju åtminstone få chansen och träna lite med grabbsen.

Falahk: tveksamt om Danne Back har som mål att köra vidare med ishockeyn, jag tror han flyttar hem av familjeskäl. Men det vore kul att se en moragrabb i dressen i vinter. Dessutom har jag alltid gillat hans spelstil, trots en del brister här och där tycker jag han ger ett totalt sett positivt bidrag, så jag skulle bli helnöjd om han erbjöds kontrakt och accepterade.

Metal Guru: kommer själv tippa er på 8-10 plats som jag har gjort de senaste två åren

daniel back flytar vist hem också, kan han vara aktuell för MIK?

SIVASN:
Jag tror Thonberg och Wikegård missat att det tredje året i ES är det allra svåraste.

dernien: Ok de va tvärtom sorry

dernien: Thank you very large! ;-)

Gidde: Thonberg hade Mora som 9:a
Wikegård hade Mora som10:a

Anders i Budum: Det har jag missat!

Kan man hitta "listan" någonstans, eller finns det någon som minns hur deras tippning var?

Anders i Budum:
Jävlar också. Den dag vi inte längre får vara underdogs fruktar jag.

Hockeykvälls så kallade experter har för en gång skull inte tippat Mora sist kommande säsong!!! Vad är det för fel??

Men troligtvis så spelar sturm i nhl nu så det kan bli lite svårt att få hit just honom men ni vet nog hur jag menar.Dessutom borde man plocka upp någon mer junior i laget.

Nr19: Inget fel på finnar,är en själv men säsongen 04/05 gick FMM Arena under namnet Slovaki arena och denna säsong så gick MIK under namnet Främlingslegionen.Tycker bara att man kan titta lite åt andra håll än bara över östersjön.Finns mycket duktiga spelare i andra länder tex Sturm i Tyskland mfl.

NallePhu: Nej, nu var jag otydlig. Menade orsaken varför Kerman valde Luleå. Trögt i förhandlingarna med Bogg, Simons osv.

horcoff: Kermans namnteckning sitter på ett 2års kontrakt med Luleå, Så de förhandlingarna är slutförda...

horcoff: va ? vad menar du ? har luleå och kerman problem att komma överens om ett kontrakt eller?

Nr19: Kalle Kerman till Luleå för att vinna SM-Guld...någon av DB-tidningarna.
Verkar gå trögt i förhandlingarna som skulle vara klara 18/4. Nu vill väl alla ha så bra betalt innan de skriver på...kanske portmonän inte är så stor.

Nr19: Jag vet inte om dom var de bästa, men bra var dom allihopa. Hoppas dom som är kvar gör en lika bra säsong nästa säsong :)

sold: va äre för fel på finnar :) moras finnar var moras bästa spelare säsongen som gick :)

+ att Harri Rindell gärna värvar folk från sitt land

sold: Vilka "ni"? :D

RQT:Verkar som om ni vill ha FMM Arena till Finlands Nationalarena.Det pratas ju bara om "tänkta" finska nyförvärv.

Gusten: Jag har mina anledningar.

RQT: Tack för att du inte önskar oss olycka iaf.

RQT: beror ju på vem som blir den andra målvakten... :)

Nr19: Exakt, jag skulle gärna vilja se honom som 1:a (på riktigt) i Mora, han har ju framtiden framför sig.

RQT: de som talar emot brynäs är väll att sperrle vill spela....

Han lär inte ha lätt att peta honken....

Nr19: Okej, vi överlåter den saken till framtiden, den brukar vara bra på sånt.

Surt som attan om det skulle vara sant, är det någon förening jag önskar olyka så är det Brynäs.

Knogen:

Jag får nog ta ett träningsläger i augusti men man bor så strategiskt så det är risk att det blir överträning. Det var nog det som hände.

Vad gäller Jacobs så har jag bara hört positivt från det inre Almtuna. Jag tror dock inte att han blir kvar där såvida inte MIK lånar ut honom gratis. Ekonomin verkar inte vara den bästa. Jag skall se om jag får fram lite färska uppgifter där.

RQT: När de gäller Sperrle har ja fått ett rykte i dag om att de där ska stämma..... ett trovärdigt sådant...

De sägs att Brynäs lockar han med gamla kompisarna
Sundqvist, Hermansson ,Widing och ev Hedlund (som det står på diverse sidor)

« · 705897 · »