Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
LA Kings: Vi skulle väl ha lite bredare trupp nästa år så vi får väl se vad vi hittar för spelare kanske han får plats om det ser tunt ut till hösten,kul med Mora hjärtan i klubben.Skulle kunna tänka mig Calle Bergström kvar åxå om det blir dåligt med backar tycker han har haft ett riktigt Morahjärta fast han ej är härifrån.

Nr19: Kan du inte översätta? ;)

SIVASN: inte vid denna tid på dygnet :) men det står i korthet att Lindgren , Rask och Pesonen har förlängt med klubben och så lite text om dom :)

Nr19: lite lustigare är att Pasi Petriläinen är klar.....han har spelat flertalet säsonger för ärkerivalen Tappara vilket säkert inte är så populärt :)

Även 42år unga Raimo Helminen är klar för 1 år till där :)

Nr19: Ligger hockeylönerna i Finland på samma nivå som i sverige?

LA Kings: Nog tycker jag att Back borde kunna ta en platts i truppen.
Han gjorde riktigt bra ifrån sig när han kom tillbaka i våras.
Visst kan det vara bra med hjärta i klubben.
Det blev platts för en "gamling" när Sandberg lämnade.

Nogån som vet hur det har gått för honom i Nyköping???

SIVASN: Japp, gillar också Calle B. Får gärna vara kvar om jag får bestämma.

LA Kings: Vet inte om jag tyckte att han var så bra i år.

Men han vaknade till i Slutspel, sånna spelare kan vara bra att ha.
Tittar man på backsidan så har han faktiskt flest säsonger i Mora.

Så varför inte, men jag ser nog helst att han går in långt ner på listan.

MIK 7-1: tycker varken Back eller Calle B bör få stanna inte heller Mackan Eriksson...

visst dom har alla 3 vart bidragande till att klubben tog sig upp för några år sedan men Mackan bidrar inte med mycke längre , han är för de mesta bänkad/skadad , Calle är väll ingen toppback men spelar med stort hjärta för klubben.... men ja vill se nytt folk ..spelar ingen roll om de är finnar

Nr19: Det får inte bli för mkt nytt heller, lite kontinutet är bara bra, vill gärna att man fyller på med lite riktiga spjutspetsar. En ny målskytt är ett måste!

Nr19:

Håller du på och värvar spelare till MIK nu??

Är inte du Leksing eller :)

mattias - 74: ja värvar inget är inge sportchef även om ja nu i bland hade velat vara de :)

Nej BHF är viktigast, har alltid varit :)

mattias - 74: sen har stigsson gett ett mycket förmånligt kontrakt från Mora :)

Nr19:

Stigssons kontraktförslag ger jag inte ett JOTAH för. !!!

Nr19: Skynda dig att signa nu! :)

Nr19:
Håller definitivt med RQT. Kontinuitet måste vara en ambition inom varje klubb. Därför skulle jag vilja se alla tre skriva på ögona krök!

Nu verkar dock Mackan försvinna, och Calle ser ut att pysa till Tyskland så det är väl inte mycket att orda om längre. Bara att hoppas Back lyckas ta en plats, och skriver på.

Jag är inte alls förtjust i stor spelaromsättning, och ska det in nåt nytt får det gärna vara nåt nygammalt. Då får man hjärtat i alla fall.

Knogen: Nygammalt? Pihl eller kanske Ronnie Sundin? :P Javet, önskedrömmar igen...

RQT:
De kan vi nog glömma. Tänkte närmast på Back.

RQT: Sundin kan du glömma :) Läs intervju på länken.

RQT: ja får ta å göra de :)

Andreas Pihl vore skoj att se igen :)

Sen kanske ta tillbaks Magnus Hedlund från Leksand...han kan spela både back och forward

Nr19: ja, Hedlund är min favorit i Leksand, han skulle jag mer än gärna se i MIK igen.

mok: Klart fan vi kan glömma honom :) trodde inget annat heller om jag ska vara ärlig, men skoj hade det varit.

RQT: Tycker inte alls det vore skoj :)

Nr19: Med så många trogna förluster behövs det nygamla tillskott.
Det är bara att titta över Siljan så ser man hur det kan gå:)
Ska bli intressant att se vem/vilka det blir.
Så behövs en rejäl topp förstårs.

Pihl vore kul, Sundin får vi nog vänta på.

mok: Han kan väl kanske komma till Mora en sväng innan han ska gå och pensionera sig nångång i framtiden iaf :P

RQT: Absolut inte tycker han skall avsluta snyggt o fint i Frölunda möjligen kan ni få låna han en match :)

MIK 7-1: tror Sundin tänker bosätta sig i Göteborg för gott så ja tror inte han kommer ´´hem´´ till varken mora eller ludvika

Nr19: Ja troligen, han har nog växt fast där nere.
Men man vet aldrig, han kanske vill avsluta där allting började.

Risken är nog att vi står och stampar på samma ställe som LIF,
om vi låter allt för många göra det.

MIK 7-1: He, la precis märke till vilket perfekt exempel på misslyckande, Leksands IF är:D

Okej, okej, jag har sett det förr:)

Knogen: Håller med om att kontinuitet är viktigt. Men om äldre spelare börjar hamna på bänken brukar det samtidigt vara läge att släppa dem. Kan vara farligt att vara för blödig när det gäller trotjänare.

Fast sedan kan det ju finnas speciella anledningar också. Mackan har ju varit skadad och eftersom laget spelade bra var det svårt att ta tillbaka platsen i laget när han väl kom tillbaka.

Sedan är det alltid speciellt med en ny tränare. Tidigare ordinarie spelare kan hamna utanför laget utan att det för den skull är dåliga och slut. Och utan istid är det svårt att prestera bra. Så jag skulle inte säga att Calle B bara kommer att bli sämre för att han är lite äldre. Och, som sagt, så var han bättre på slutet.

RQT: Japp, håller med. En ny vass målskytt behövs.

MIK 7-1: Men LIF är ju verkligen det. Regel 1 i alla klubbdirektörers och sportchefers manual måste ju lyda: "Gör precis tvärtemot vad LIF gör".

MIK 7-1: Men du har ju förstås rätt i sak. Kan inte ta hem alla gamla hjältar och låta dem avsluta i klubben. Siktar man uppåt måste hjältarna komma direkt från NHL i så fall.

LA Kings:
"Kan inte ta hem alla gamla hjältar och låta dem avsluta i klubben. Siktar man uppåt måste hjältarna komma direkt från NHL i så fall."

Jag tror inte att det ena behöver utesluta det andra. Om man nu tar Daniel Back som exempel så tror jag inte att man ger honom chansen (om han nu får chansen) för att klubben siktar uppåt. Istället tror jag man plockar hem honom för att han ska ingå i den s.k. kärntruppen. Jag tror Mora har hittat en modell där som är ganska vinnande: Att ha en stomme med hjärta som vägvisare, såväl på isen som vid sidan av.

Knogen: Jag håller med dig. Jag tycker Moras modell verkar mycket bra. Och jag tycker alls inte att det är fel att ta hem Back (skrev det i något inlägg tidigare har jag för mig).

Det jag menar är att de inte får bli för många och inte för dåliga rent spelmässigt. Jag tror att blandingen som Mora fått till är just nyckeln.

LA Kings:
Jepp, det har du alldeles rätt i. Men risken ligger väl just nu främst i att det är för få i kärntruppen. De droppar ju av en efter en, tyvärr, och det behövs fyllas på. Där har nog Daniel sin största, och viktigaste funktion i laget tror jag.

Sedan är det väl, hoppas jag, meningen att rookies som Granström, Hult, Jacobs, Jones m. fl. ska axla Boggs, Janssons, Simons och de övriga i kärntruppens mantlar när det så blir dags. Kontinuitet, som sagt, och stegvis inskolning :-)

LA Kings: Räcker nog inte med en,var är nyförvärven tro?Men det blir väl som vanligt ,Ta smulorna som blev över!!!!!!!!!!1

Knogen: Nej Daniel Back kanske inte skule vara helt fel med tanke på att han har ett så enormt morahjärta. Om han ska vara aktuell tycker jag dock han borde få visa upp sig ca en månad när isträningen börjar vad han kan, Harri har ju trots allt inte sett honom spela ishockey.

norm: Att Daniel har ett stort Morahjärta kan väl ingen betvivla. Vi minns väl när han "täckte" skott i mittzon senast han var här och tog pucken med tänderna:-)

Daniel kan nog tillföra lite vilja och MIK-hjärta. Men låt Harri se om det passar.
Förutom det skulle det vara kul att se lite nytt blod i MIK-dressen och att en hel del av den gågna säsongens lirare skriver under på ett eller två år till. Allt för stadgan i laget, samtidigt nykomligar säkert ger lite bett och dynamik i lagbygget.

LA Kings: de mest rätta är väll anställ INTE Anders Masken Carlsson

Pierre Johnsson har tydligen signat ett 2årskontrakt idag :) Mkt bra mkt bra

RQT: Läst det någon annanstans än mik.se? :)
Hade varit en riktigt fin påskkaramell om det stämmer i alla fall.
Pierre kommer bli grym nästa säsong.

henrikj: Nej, men är det någon jag tror på så är det Marc :)

RQT:
Marc säger även att Daniel Wessner varit på besök i Mora. Månne är det hans utvisningsstatistik som lockar (ifall vi tappar Lupashuk). Se länken.
Verkar vara en Mora-typ-av-spelare i alla fall. Boorken är väl oxå ute efter honom...

Dalmas1: Ja, Wessner tror jag skulle passa aldelens utmärkt i Mora, storväxt, tillräckligt med utvisningsminuter för att platsa i MIK ;)

RQT: Det handlar nog mer om inställningen till det jobb du är beordrad att utföra.

Tången: Självklart! Du ska nog ta mitt inlägg med ett par skopor salt. Men det har väl varit mkt så ändå, man har satsat på storväxta spelare, vilket är bra, tycker jag.

RQT: Calle Bergström till Duisburg i Tyskland...90% av truppen skulle vara kvar å vi är nere på 78% nu och 7 spelare från förra sesongen har inte kontrakt än..Det verkar ha blivit kärvt i förhandlingarna, då truppen skulle vara klar när träningen börjar på måndag. Sen ska det till några toppar efter Kerman och ev. Lupaschuk och Smrek... Boggen å Simons MÅSTE skriva på.

horcoff: EV Duisburg är bottenlaget i Tyska ligan.

horcoff: Man får väl önska Calle lycka till i Tyskland då,å tacka för dessa år!

« · 705897 · »