Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
RQT: När man läst intervjuer med Phil på diverse siter/tidningar så låter det mest troliga att det blir utlandet för honom.

Ohh! Ser att A.Pihl står som rykte på elithockeyns silly-sida. Någon som vet om det kan finnas någon sanning i detta rykte? :)

RQT:
Såg att Curre har fått gulsot, Lustig-Curry...

Nr19:
Njae - snarare Tupp-Jukk...

Stigsson: undra va de blir i höst då ... lustig-jukka eller? :)

Stigsson: Jo på så vis. Man kan ju säga att han indirekt är en lustig-curre :D

RQT: Jo på sätt och vis är han ju det. Nog har jag skrattat mycket åt honom och hans lag under våren. ;-)

Stigsson: Inte är väl han vidare lustig?

MIK 7-1: Den enda lustiga Curre som jag sett på länge är väl han som tränade ett lag söder om siljan.

Tången: lustig kurre

MIK 7-1: Jo det vore han... kanske en bra ersättare till Kerman ? de negativa med Hannes är ju hans defensiva jobb....som är i stort sett obefintligt

MIK 7-1: Ett skott till gör ingen säsong!

MIK 7-1: mora klarade sig bra i år

Nr19: Mora kanske...?

Han vore väl ett till skott?

Stigsson: nej inte tror ja han går dit heller.... men han va ju knappast nöjd när han fick gå från karlstad senast.

Anders i Budum: Jag skrev för nån dag sedan att en till finsk spelare har skrivit på för Mora, det ryktet stämmer.

Hörde detta av två oberoende lokala källor, ville inte riktigt tro på det,
eller man ska kanske säga; att jag hälst ville tro att det var sant.

Denna finne skulle komma från TPS Åbo, blev tvungen att rota i det.

Kom fram till att det finns en del sanning i det, det enda som inte stämmer är ett F. Han har skrivit på för IFK Mora:)

Så lätt kan ett rykte starta

Personligen hoppas jag att ryktena angående Smrek och Stana stämmer.

Men vem vet, MIK kanske har en till finsk spelare på gång;

Stigsson:

Tror inte han väljer Leksand, han är bättre än så :)

Nr19: Hyvönen = Leksand?

mattias - 74: Hyvönen är en bra i PP utöver det skräp, Åker och verkar sova och skiter i defensiven men luktar det målchans nog kan man ge sig den på att han är där och fiskar!!

mattias - 74: ligger dom bra till bara för dom har värvat en del finnar? hmm ? :)

Jag tror inte Hannes vill till Färjestad igen.....han fick gå därifrån senast

RQT:

Linköping ligger också bra till, dom brukar ju värva en del finnar..

Nr19: Jag har en svag känsla att det blir FBK igen.

Stigsson: Enligt den finska sidan Sm-Liigan siirtolista 2006 så är Hannes Hyvönen klar för spel i Sverige , vilken klubb det rör sig om är ej helt klart / eller ej officiellt ännu.

Stigsson: Ok, på så sätt.

Portello: enligt mig är de elithockey & hockeymagasinet som håller högst klass där :)

Portello: Smrek sägs ha förlängt med ett år men så länge som det inte är officiellt offentliggjort så får vi ta det för vad det är.

Db_04: HC är enligt mig den mest seriösa silly-sidan.

Portello: HC? Hockeycentralen ? snart ryktas de säkert där att Wayne Gretzky gör sensationell comeback i NP RAMS ...

Enligt HC så är Bofors intresserade av Sperrle.

Hur är det med Smrek? Har han uttalat sig något om det blir fortsatt spel i Mora eller en flytt?

mattias - 74: dom värvar in nummer 17 från ett lag du brukar följa så löser sig allt :)

Knogen: Den klassikern var riktigt rolig:-) Kanske att han tog Anders (i Bodum) med sig på en tur:))

mattias - 74:

Största och viktigaste uppgiften Simons har är att få  Boggens kråka på ett papper. Ge han vad han begär!!

Knogen:

Ja, det är nog enda sättet för honom att kunna infinna sig i Mora vid denna tidpunkt:-)

Knogen:

ok börjar ni få ihop backsidan då.. Nu gällr det bara att ersätta Kalle då??

mattias - 74:

Smrek ska enligt initierade källor vara klar. Längden på kontraktet är dock fortfarande oviss.

Tubest:

Nått nytt om Smrek ??

Tubest:
Jag putsar av en gammal klassiker: Han kanske körde en sån här variant (se länk)

:-)

Anders i Budum:

En riktig blixt globetrotter i så fall för han spela då med Montreal i senaste matchen:-))

Anders i Budum:
Han hemsöker någons nattliga hemvist och visar upp sig i all sin prakt i drömmens förtjusande värld.

Anders i Budum: Vad gör Jesus på Saxviken?

Anders i Budum: va? är han i mora?

Anders i Budum:

Ja inte skall han då skriva på.. han kanske har nån kompis där då! Är du säker på att det var honom du såg och inte Golybovsky :)

Vad gör Saku Koivu i Mora?

RQT: Svårt att veta något med säkerhet.

Har hört om många andra spelare, som har varit här på besök, har skrivit på för andra klubbar.
Det rör sig många trovärdiga och mindre trovärdiga rykten här på orten.
I slutänden är det ändå spelaren som väljer.

Vill hälst inte spä på de som redan finns.
Men om en spelare redan har skrivit på, vill jag veta om det stämmer.

MIK 7-1: Okej, segt. Vet du något mer om Wessner föresten? Har han varit till Mora på besök, eller är det bara rykten även det?

RQT: Ja vem vet, Eric är ju så gott som svensk, och hon vill nog inte upp i mörkret:)

Nja, tror inte att det var Karalahti som det ryktet gälde.

Det värsta är att vi, förmodligen får vänta till efter påsk, innan vi vet om det stämmer.

MIK 7-1: Hehe jasså? Det låter bra, hoppas han stadgar sig i Mora och skaffar familj :)

Kan det vara Jere Karalahti? Han har det väl gått en del rykten om, från HIFK. Killen har tydligen Harri mkt att tacka för, efter det som hände i NHL.

Vi får väl se.

RQT: Jag såg Eric Johansson och hans flickvän på stan i går.
Nu förstår jag varför han stannade hos oss, riktigt läcker blondin:)

Någon som hört ryktet att en till finsk back har skrivit på????????????????????????????????????????????????

Vem skulle det vara? Från vilken klubb?

Kul om det stämmer, har inte hänt så mycket på den fronten.

mattias - 74: Klart fan det ska till en finne för att få ordning på oredan :)
Snart är "Dalarna hela Finslands landskap" :P

En finne både i mora och leksands bås...

Detta kan bli bra tror jag!!

« · 707899 · »