Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
mattias - 74:

Tvärtom... FBK börjar bli likt oss, och i år gjorde dom det ganska hyggligt.. Vem vet, dom kanske snart är ikapp =)

mattias - 74: How come? Mora har ETT nyförvärv, om man inte räknar in Hult.

m o r a:

Skall ni ha wessner också. Va fan ni börjar ju bli mer och mer lik FBK i Lagbygget... hehe

m o r a: Räknar du med kvalseriens 10 matcher då är han uppe 244 minuter på 48 matcher, vad blir det ?

horcoff: Wessner snittar även 5,11 minuter i utvisningsbåset per match. Lägg därtill Lupaschuk´s 3,43 samt Tuokko´s 2,86 minuter så får vi bygga ut =)

En sån där kille som på ett eller annat sätt hamnar i matchprotokollet.

Dino: Ja vi får hoppas att värvningen går i lås.

horcoff: Kul, men faktum är att mål som kommer med reducerat manskap på isen räknas inte in i den statistiken...... Så han har nog snarare varit inne på många mål framåt!

foscos: Wesnner har ovanligt mycket +pluss poäng(18), kan det bero på att han suttit i utvisningsbåset under tiden ?

mattias - 74 & sold:

Kanske beroende på det som stod i länken som postades?

Vad vet jag, men det är min gissning i alla fall...

sold: Om Mora värvar Wessner, vilket verkar ganska rimligt att tro, så har vi tillräckligt med power-forwards. Vi behöver en annan typ av spelare än han, mer spelskickliga som kan leda PP.

Soling är en humörspelare som har gjort 18 poäng som bäst i ES, och det var för 5 år sen. Visst kan han få en nytändning i Mora men den chansen har vi inte råd att ta, enligt mitt tycke.

Daniel Wessner skörd denna säson
12 mål
18 assist
+ 18 i pluss minus
194 Utvisnings minuter

Hans utvisnings minuter kan få tucko avundsjuk nästan;)

Tuff forward som gör mycke p

VÄRVA NU

sold:

Det undrar jag också!!

m o r a: Vaför inte Soling???

Nr19: Soling? Nej tack, verkligen inte.

Puven: Hörde de av en kille som är med i White Lions kan dock bara vara lösa rykten

m o r a: mmm sägs nu att Jonas Soling ska kunna vara aktuell också

Nr19: Om Wessner skriver på för Mora har vi fyllt kvoten av arbetare. Jansson, Nilsson, Granström, Tuokko, Bastianssen, Beaudoin är allihopa spelare som jobbar från sarg til sarg (vissa även genom sargen). Det bör även ramla in 2 st klass-forwards för att man ska vara nöjd. Nån som håller i pucken medan de jag räknade upp ovan vräker sig in på mål.

Puven: då blir han antagligen klar inom kort då!

MrAce:
Det var ju ett synnerligen vänligt svar på en oskyldig fråga som förekommer i mängder så här års.

Matti:

Finns väl ingen som är så dum och avslöjar sina källor, då lär man ju inte få veta så mkt när nästa nyförvärv vankas.. tänk lite först!

Matti: du kan ju fråga elithockey silly season ansvarige i gästboken eller via epost.

m o r a: Vart kommer Stana ryktena i från??? Nån som vet det???

RQT: Stana är mycket välkommen, för min del. Väldigt lugnt här inne. Påsklovet slår hårt mot forumet.

Ny målvakt sägs det. Blir det Stana möjligen?

Surt för FBK:s succetränare att hoppa in, ta SM-guld och sen dra sig tillbaks då Tommy och Roger MElin ska ta över nästa säsong. Därmed kan man ju säga att ryktet om Roger som sportchef i MIK var just ett rykte. =)

Moras matcher:
Tisdag 19/9 Djurgården-Mora
Torsdag 21/9: Mora-Färjestad.
Lördag 23/9: Skellefteå-Mora.
Måndag 25/9: HV 71-Mora.
Torsdag 28/9: Timrå-Mora.
Måndag 2/10: Mora-Malmö.
Torsdag 5/10: Brynäs-Mora.
Lördag 7/10: Mora-Luleå.
Tisdag 10/10: Linköping-Mora.
Lördag 14/10: Mora-Frölunda.
Måndag 16/10: Mora-Djurgården.
Torsdag 19/10: Färjestad-Mora.
Lördag 21/10: Mora-Skellefteå.
Måndag 23/10: HV 71-Mora.
Torsdag 26/10: Mora-Timrå.
Lördag 28/10: Malmö-Mora.
Tisdag 31/10: Mora-Brynäs
Torsdag 2/11: Luleå-Mora.
Lördag 4/11: Mora-Linköping.
Torsdag 16/11: Modo-Mora.
Lördag 18/11: Mora-Frölunda.
Tisdag 21/11: Skellefteå-Mora.
Torsdag 23/11: Mora-Brynäs.
Lördag 25/11: Frölunda-Mora.
Måndag 27/11: Mora-Linköping.
Torsdag 30/11: Mora-Färjestad.
Lördag 2/12: Luleå-Mora.
Måndag 4/12: Djurgården-Mora.
Torsdag 7/12: Mora-Malmö.
Lördag 9/12: Timrå-Mora.
Tisdag 19/12: Mora-HV 71
Torsdag 21/12: Mora-Modo.
Fredag 29/12: Brynäs-Mora.
Tisdag 2 januari: Frölunda-Mora.
Torsdag 4 januari: Linköping-Mora.
Lördag 6 januari: Färjestad-Mora.
Måndag 8 januari: Mora-Luleå.
Torsdag 11 januari: Mora-Djurgården.
Måndag 15 januari: Malmö-Mora.
Torsdag 18 januari: Mora-Timrå.
Lördag 20 januari: Mora-HV 71.
Tisdag 23 januari: Modo-Mora.
Lördag 27 januari: Mora-Färjestad.
Måndag 29 januari: Frölunda-Mora.
Torsdag 1 februari: Mora-Skellefteå.
Lördag 3 februari: Timrå-Mora.
Tisdag 13 februari: Mora-Skelleffteå.
Torsdag 15 februari: Mora-Malmö.
Lördag 17 februari: Mora-HV 71.
Måndag 19 februari: Djurgården-Mora.
Torsdag 22 februari: Mora-Brynäs.
Lördag 24 februari: Luleå-Mora.
Måndag 26 februari: Mora-Linköping.
Onsdag 28 februari: Mora-Modo.
Fredag 2 mars: Modo-Mora.

storfoppa: Här har du en länk. De va Simons som tidigare skulle ha klart med truppen till den 18/4 när träningen skulle börja och de e ju lite försenat. Eric är ju klar sen tidigare.

Stigsson: MT skriver 18/4 att MIK vill ha klart med Eric inom kort, men de ligger väl lite efter.....

Stigsson: Jere Karalathi på drift sedan HIFK åkt ur, ingen vet var han är och han befaras få sparken från HIFK.

storfoppa: Eric har skrivit på för en säsong till. Vad är det att reda ut?

Eric Johansson skrev ju ettårskontrakt enligt MIK.s hemsida 7/4?......eller?
Kan nån reda ut det här?

Puven: Om du vill bli gladare så kan du kolla här:
www.eliteprospects.com/team.php?team=22

Snacka om att se tunt ut!

Ser väldigt glest ut med tanke på uttalandet. www.moratidning.com/sport/artikel.asp?id=1541327&sport=ishockey .Dagen D är idag det!

www.eliteprospects.com/team.php?team=29
Känns som vi saknar 5-8 spelare.

Puven: Pierre Johnsson har förlängt med 2 år : )

Puven: Ingen premiär hemma mot Färjestad nästa säsong. Däremot så möter vi just de lila i hemmapremiären i omgång 2.
I första omgången möter vi Djurgården på bortais.

Nr19: Det är ju lite lustigt med Andreas Pihl eftersom han verkligen inte är urtypen av spelare som sitcker utomlands och tjänar pengar på ålderns höst. De spelarna brukar vara mer spelskickliga är fysiska, men i Pihls fall är det 100% fysik. Denna typ av spelare brukar ju klubbarna kunna hålla med själva för att sedan fylla på med kreativitet.

Dock är ju Pihl väldigt bra på det han gör så jag förstår att intresset finns.

Long time no see alla Hockeysnackare. Det tycks vara dags för ett klargörande då jag loggade in här och såg saker som...

RQT:
"MIK 7-1: Okej, segt. Vet du något mer om Wessner föresten? Har han varit till Mora på besök, eller är det bara rykten även det?"

MIK 7-1:
"RQT: Svårt att veta något med säkerhet.

Det rör sig många trovärdiga och mindre trovärdiga rykten här på orten"

henrikj:
"RQT: Läst det någon annanstans än mik.se? :)"

Såvitt jag vet kan vi konstatera följande;

1. MIK har de senaste åren inte lyckats presentera en enda spelare utan att denne först avslöjats på MIK.se

2. Inget etablerat nic har haft fel när de påstått att en spelare är klar för MIK.

Det finns ingenting som har ändrat på det. Skriver jag att Wessner besökt MIK så har han besökt MIK. Skriver jag att Gudmundsson tackat nej till MIK så har han det. Det finns ingen anledning till tvivel.

Återkom gärna om vi någongång i framtiden skulle ha fel, men tills dess kan ni ligga lite lägre.

Dino: jag tror zeb pratar om Andreas Pihl skulle kunna vara aktuell

zeb: Vad menar du med inte bara rykte? Är Houkko klar eller?

Stigsson: Bofors bad boy Wessner var o träffade Simons i helgen,bara att gratulera om han hamnar hos er,se länk!!

www.karlskoga-kuriren.se/artikel.asp?intId=9843&blnLista=1

Stigsson: det är inte bara rykte gubbe!!!

Stigsson: Det kanske inte vore så dumt att ta hit Soling, trots allt...... Nån som hört nåt mer om Houkko-ryktet?

Nr19: Ytterligare ett tecken på att jag tänker som direktörn. Man kanske skulle ha blivit sportchef istället. :-)

Stigsson: hehe stigsson tyvärr inte denna gång :) vi jobbar ganska hårt för att vara så seriösa som möjligt på elithockey.

Pihl vill givetvis utomlands som förstahandsval men en av killarna som grundat sidan är ju från Linköping och har kontakt med en i klubben har fått höra att MIK är intresserade av backbjässen.

RQT: Det kommer helt säkert ifrån att jag "önskade" mig honom som nyförvärv. Mer än så krävs inte för att diverse oseriösa silly sidor tar upp det som ett rykte.

Portello: Jo, förtod nästan det. Som vanligt för bra för att vara sant, MIK skulle behöva en stabil back som Pihl.

« · 709442 · »