RQT: ja diskuterar han inte till leksand de gör mok . ja diskuterade att de kanske inte skulle va så dumt för killen å spela i 1an ett år och få slå igenom rejält
Db_04: Sååå jäkla bra är han inte men kanske för bra för Div 1 iaf det är det jag menade men vi får la se. Vissa bra kvaliteter har han visat men behöver lära sej vissa saker mer. Spelet utan puck är han bra på men med puck behöver han gå ett steg till.
m o r a: Det ryktas om div1 (obs inte allsvenskan) för Demén-Willaume. Han platsar helt enkelt inte i elitserien, men det blir nog allsvenskan till slut. I och med att han har spelat i en proffsliga (ES) så får han inte spela collegehockey enligt reglerna.
Angående Sperrle så ville han väldigt gärna ha Brynäs målvaktstränare Pekka Alcén igen. Alcén hade Sperrle redan i Leksand och har ett väldigt gott rykte som målvaktstränare.
Men jag hörde ett mycket trovärdigt rykte om, att Sperrle inte var någon vidare lagspelare. Han näst intill önskade att Mora skulle få stryk, så han fick stå. Inget vidare att önska sitt eget lag i fördärvet.
Så vem vet, utan Sperrle får vi kanske en förste målis.
Hockeymålvakten Daniel Sperrle kommer nästa år att spela för Brynäs, enligt ett pressmeddelande från klubben. 23-årige Sperrle som denna säsong spelat för Mora har skrivit på för två år med Gävlelaget.
henrikj: Det skulle inte vara helt fel med ett nyförvärv som man har hört namnet på snart...Man börjar ju bli lite fundersam....Eller ska vi få lära oss namnen på tre- fyra nya finnar? Något måste ju hända snart...
bobbe: Det är ju absolut ingen omöjlighet att Holmqvist sticker. Får han förstaspaden i VM och storspelar där t.ex. är han nog snart klar för NHL igen. Men vågar verkligen Brynäs satsa på Sperrle som förstemålvakt isåfall? Jag tvivlar...
Ett lite märkligtbeslut av Sperrle, kan tyckas, men vi vet ju inget om BIF:s locktoner. Honken flyttar man nog inte på så lätt. Men signalerna från tränare och organisation i MIK kanske inte heller gav så ljusa framtidshopp. Trist dock, jag tror att Sperrles utveckling hade sett bra ut om han fått stå mer under säsongen, potentialen finns onekligen.
Om han inte vill stå och vakta båsdörren längre borde han ju välja ett topplag i Allsvenskan (Exempelvis Bofors). Det tror jag skulle varit bättre för hans utveckling men nu blir det väl en säsongs dörröppning till.
Snälla, snälla J Simons ge oss något namn. Förstår du inte vilken plåga du utsätter oss för med denna tystnad. Ge oss en liten godbit i väntan på den stora.
Richard Demén-Willaume är utan kontrakt i Frölunda. Nu är ju risken såklart stor att han sticker över pölen och provar hockey där. Men om han inte gör det så hoppas jag verkligen att Mora är där och hugger.
zeb: Jag tycker främst det är en målskytt som behövs. Vi blev av med Kerman, därför behövs en ny Kerman. Harri har säkert någon sniper på gång från SM-liiga ska du se. Än finns det ju rätt många luckor att fylla. Wessner tycker jag verkar väldigt intressant.
mattias - 74: Kanske blir så att motståndarna stannar kvar i båset och vägrar komma ut på isen när de möter MIK :) Sveriges svar på New Jersey Devils ?
RQT: ... och räknar man in Hult har vi 2. Tar man sen bort Hult så har vi 1 igen. Lägger man se till Hult, Bogg och Simons har vi 4. Lägger man sen på 11 så får man 15, vilket är exakt så många poäng Mora kom före LEksand i ES i år.