Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Knogen: Jag har inte tyckt Micke Simons har varit bra för om åren . Men att bua ut en i de egna laget har tagit mej emot (De e ju inte Micke som tar ut laget ) Men att ha gåt från att tyckt att han inte platsar till att han har varit duktig tycker jag inte är nå fel Jag tycker fortfarande att han inte platsade förut men tycker det är kul att det går bättre nu Ser inge fel i det. Men vi ser väl alla olika på hockeyn Jag e nog ganska ensam om å vilja ha kvar Calle Bergström t ex även om jag inser att han inte e en av dom bättre!

Knogen: Bra sagt Knogen.

SIVASN:
Det är absolut inget fel i det. Snarare hedrar det dig att du kan ändra din uppfattning. Som så många andra har gjort under denna säsongen. Däremot finns det vissa som kategoriskt vägrar erkänna Simme, och det är väl dem man blir mest trött på. Och under alla omständigheter är burop åt egna enskilda spelare så urbota korkat att det inte går att beskriva i ord.
Lyckligtvis är den här samlingen korkade supportrar ganska liten idag.

Jag har väl inte heller alltid tyckt att Simme varit så bra. Men jag har följt honom på isen sedan han debuterade i Mora IK, och jag vet att det funnits där någonstans. Från att ha varit lysande som junior knallade han plötsligt ut på en lång ökenvandring. Tyckte han kom tillbaka väldigt starkt under uppgångsåret 03/04, då han gjorde sin bästa säsong på länge. Sedan blev väl förra säsongen mindre lyckad, mycket beroende på att han bl.a i NHL-proffsens skugga fick lite speltid.

Och som insu är inne på här nedan så är det kanske inget under att karln haft sina motiga säsonger. Det har aldrig någonsin funnits en spelare i MIK som haft den pressen på sig. Ett ok som hemmapubliken mindre begåvat lagt på honom.

Nu har vi istället fått en late-bloomer, eller som någon skrev på något forum: ett "nyförvärv", i Simme. Det är tamejsjutton jäkligt trevligt för oss Morasupportrar. Och jag är faktiskt inte ett dugg förvånad :-)

Knogen:
Simme skall naturligtvis tillhöra vårat lag säsongen 2006/2007! Det som han har presterat denna säsong utifrån den press han har haft på sig är helt beundransvärt! Han har blivit en talang på nytt, men har säkert ännu mer att ge. Nu kan man t.om. se honom heligt förbannad och tackla "på riktigt". Han har tagit åt sig den massiva kritiken och behandlat den på rätt sätt och ut kom en helt ny spelare. Det trodde jag inte förra säsongen, men jag är väldigt glad att han orkade med att fixa det. Bra jobbat Simme!!

Kolla länk...

Äntligen bekräftat att Ymer har skrivit på för ett år till :-)

Det ska sannerligen blir skoj att se hur vår trupp ser ut till hösten. Längtar redan!!

"Jag har inte bestämt mej ännu och det handlar inte bara om Luleå eller Mora."
Kalle Kerman har varit ryktenas man de senaste dagarna.

Metal Guru @ 127.0.0.1Idag kl. 07:57
Host: 217.10.60.85 Spåra

Sorry AiB men eftersom vi redan hade startat en "sommartråd" så tog jag mig friheten att ta bort din och styra över till den som redan finns.

Stigsson: Det är okey. Jag visste inte att den fanns!

Stigsson: Är nog rätt väntat att flera klubbar vill ha Kerman efter hans fina säsong.19 mål är inte kattpiss.

Självklart hoppas jag att han följer i Leinonens och Skrbeks fotspår och väljer Luleå.
Men som sagt, är nog många som är intresserade av hans tjänster.

Portello:
Ja, Poffa t.ex.

Portello: Tycker faktiskt att det är lite konstigt att alla är så heta på just Kerman. Verkar som om alla stirrar sig blinda på statistiken.
Det har under säsongen varit ganska långa perioder där Kalle kommit bort fullständigt och inte producerat någonting och konstigt nog så verkar dessa perioder infalla med formkurvan hos sin lekkamrat Håkan Bogg. Jag skulle tro att om han sticker till något annat lag så är det av yttersta vikt att den klubben hittar en riktigt bra playmaker och passningsläggare att ställa bredvid honom.
Frågar ni mig så är Kalle långt ifrån det namn som jag skulle nämna först om ni frågar vem som varit vår bästa forward under säsongen 05/06.

Stigsson: Idiotiska meningsbyggnader :-) men jag hoppas att ni förstod vad jag menar.

Stigsson: du är inte den ende som räknat ut det där sambandet. Jag var riktigt upprörd över storyn runt Kalle tills en kompis kom och pekade på Boggens betydelse, så nu känns det lugnare. Om vi kan motivera Håkan till en till säsong dvs...

Följande spelare tycker jag man bör förlänga kontrakten med. Vad har ni andra för synpunkter? Återkommer med nya spelare.
Daniel Sperrle
Peter Smrek
Ross Lupaschuk
Jarno Kultanen
Tomas Skogs
Håkan Bogg
Anders Bastiansen
Marco Tuokko
Eric Johansson
Kalle Kerman
Jonathan Granström
Eric Beaudoin
Kenneth Bergqvist
Teemu Elomo
Martin Jansson
Mikael Simons

Ola: Rent spontant så vill jag förlänga med Pierre Johnson också. Den killen kan bli hur bra som helst inom ett par år.

Stigsson: Pierre ska vi ha kvar tycker jag också, han har blivit tuffare och tuffare ju längre säsongen gick. Aningen valpig ibland fortfarande men absolut en spelare med en ljus framtid.

Ola:
Stigssons komplettering med Pierre Jonsson gör listan ganska samstämmig med mina egna önskemål.
Knyt först och främst upp en 1:a målis av rang sedan tror jag att allt det andra löser sig.

Ola: Ser helt okey ut. Dock anser jag att vi bör ha ett par forwards som i stort sett är landslags mässiga. I årets trupp har vi saknat de där "lilla extra" som de kan tillföra. En riktig stabil back skulle också behövas. Nån som inte är rädd att tappa en tand eller två..

Anders i Budum: Lugn,Don Simons har säkert ett ess i rockärmen : )

Anders i Budum: tyvär är det just dom mora antagligen inte har råd med

antar att ni inom de närmsta åren kommer få bygga up ekonomin och hålla er kvar där ni ligger nu innan ni kan börja jaga top klubbarna

skulle själv inte bli fårvånad om vi får se Pär Bäcker i en mora tröja till nästa sese, han ryktades ju vara påväg till mora under seriens gång om inte jag mins fel, sen tror jag också att Jens Svensson(se länk) skulle passa bra i mora

vi i lif kanske också har en framtid nu med ny sport cheff(men kanske vi borde spart masken ett år till, han kan ju iaf värva lag som går bra i allsvenskan)

Niklas Persson klar för Mora ?? Det sägs så i gästboken på Faleijs Finest. Kan det vara sant, och vad tycks i sådana fall? En Lexing, kan han spela med hjärta och kämparglöd, vilket är ett krav i Mora IK:s dress!

Step:

vad har du druckit.. Modo i så fall :)

mattias - 74: ICA:s sockerfria grapefruktsaft, smakar mumma!!
Det är icke jag som påstår detta, det står att läsa i gästboken på www.mik.se. se länk!

Step:

så dum tror jag inte niklas är.. dessutom har jag hört att han skall spela för modo kommande säsong. det har varit på g länge nu, redan inför denna säsongen faktikst

Step: ryktas även här i järfälla att Db_04 söker sig mot norra dalarna :)

Alltid Nr 19: Db_04 blir nog vårat första nyförvärv. Där är man också redan muntligt överrens. ;-)

Stigsson: då stämmer rykterna alltså :) råkat se mora strands hemsida bland hans favoriter och diverse kataloger som stärker detta

mattias - 74: Någon gång måste ju även en Lexing kunna ta sitt förnuft till fånga, och hamna på rätt sida av det stora blå...

Step:

du kan vara säker... Pajen skriver INTE på för MIK.....

Stigsson: vet inget om något avtal :) mitt kontrakt har inte gått ut ännu :)

Db_04:

bättre att du skriver på för MIK än för ett annat lag..

mattias - 74: haha vem vet :)

Stigsson: Svt:s sida för äldre artiklar nere för tillfället : (

Db_04: ja vet nog allt va du har i din lägenhet och på din dator :)

Step: Härligt

Vi kan alla hålla med om att Pajen är en duktig hockeyspelare. Frågan är bara, var han har hjärtat om han kommer till oss??

Anders i Budum: jag tror inte pajjen går till er. men nuförtiden handlar det inte så mycket om klubbkänsla.

Vad jag har hört så har han haft kontakt med Modo och även vart uppe och besökt dom

Jahapp, då är det klart att vi inför nästa säsong kommer att få leta efter en ny lagkapten. Magnus Sandberg som gjort så oerhört mycket nytta i klubben kommer inte att skriva nytt kontrakt med Mora utan ha flyttar hem till Småland nu i sommar.

Tack Magnus för sex fantastiska säsonger och allt du gjort för oss, vi glömmer aldrig dina prestationer i Mora IK!

Stigsson:

Blir dert Hv för magnus då??

mattias - 74: Det tror jag inte. Oskarshamn är väl mera troligt.

Stigsson:

ok det återstår att se..

Stigsson:

Instämmer i hyllningskören till Magnus. Han tillhörde en av mina favoritspelare under den gyllene säsongen 03/04. Och han kommer bli väldigt svårersatt på kaptensposten.

Lycka till på din nya klubbadress Magnus!

Knogen:

Detsamma. Han är en av de stora från avancemangssäsongen. 

Stigsson:
Växjö är väl ett tänkbart alternativ också. Ligger lite närmare Jönköping.

Ola: Det har du iofs rätt i. Jag tänkte bara på att jag sett ryktet Sandberg/Oskarshamn på silly sidan på taif.nu.

Ryktet säger att Kultanen är nära ett nytt kontrakt, med mik då.
Kommer från en vanligtvis initierad källa.

Step: Låter kanon det.....

« · 686993 · »