Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Dino:

Ni kan få Wallenberg =) Synd att han ritat på bara :P

mattias - 74: Det är väl bara att riva kontraktet?! (A)

;-)

Gidde: Glöm Kerman. Glad i all besvikelse att inte Smrek gick till Luleå.

horcoff: Ja man får glädjas åt det lilla.....

Gidde:

Får han gärna göra, det spelar ingen roll om karln vinner poängligan i Allsvenskan! har aldrig haft mycket till övers för PW !!!

horcoff: Jag bryr mig inte i Kerman, jag bara svarade på frågan om kontraktet :)

Luleå får gärna behålla honom för mig.

mattias - 74: Då är vi två.

Han gjorde inte en människa glad när han var i MoDo heller.. :-S

Duglig på lägre nivå, usel på ES nivå...

Gidde:

Ja verkligen men men han får väl visa att han håller måttet i As iaf, men har en känsla av att det blir ganska lite med poäng nu när mikkola Karlberg och saarela spelar i leksand men han kanske får karlberg med sig !!

mattias - 74: Skit i det! Håll dig på LIF:s arena....

Dino:

vad skall jag dit och göra nu? det är ju inte premiär förrän i September!!

mattias - 74: Han menar nog LIF:s GB, prata allsvenska spelare kan ni göra där ;)

RQT:

Fattade jag också men jag ville bara skoja till det lite =)

mattias - 74: Man vet aldrig med leksingar... Man tror att de "skojar till det", men alltför ofta menar de allvar... :P

Mike Skinner:

Jag lovar dig att jag skojar till 99 %. Vissa moringar tål ju inte att vi leksingar skriver i eran gb

mattias - 74: Hehe, sant. För mig kvittar det, du och den andra leksingen som skriver här skriver ju ändå rätt vettiga grejer som regel.

Mike Skinner:

vad vorre hockey utan rivalitet och massa diskusisoner! Förmodligen ingenting!

mattias - 74: Word.

Mike Skinner: ja är me Borlängesupporter är Leksing men div 1 lagen finns inte me som lagtillhörighet :) dessutom snart morabo och då lär man väll dyka upp en hel del i fm mattsson

Db_04:

Skall du flyttat ill Landet =)

mattias - 74: vi får väll se....men ja tycker mora är ett riktigt bra alternativ... lungt å skönt å allt man behöver (nästan ) finns ju där... ja skulle dock vilja flytta dalatravet rättvik till mora i sånna fall

Db_04:

Nu har Mats fått solsting, när dskall du fram din MIK tröja då =)

mattias - 74: ja du ....har ingen (än) men vem vet.....är ju samlare av sådanna så vem vet när de dyker upp en :)

Db_04: Du var den andra leksingen jag snackade om :)

mattias - 74: Tyckte bara att det blev lite väl mkt snack om leksingar här inne.....

Jag håller med Dino. Som ni vet så är ni alltid välkomna att skriva och debattera i vår GB men när det övergår i rena analyser av L spelare så bör man nog fundera på om man hänger i rätt GB.

Men vem är jag att bestämma över vad ....... vänta nu, det är ju jag som bestämmer så då är det detta som gäller ;-)

Stigsson:

absolut =)

Db_04: håller du på mora då?

mora93:

Läs längre ner!!

mattias - 74: Mora eller Leksand. Mora äger ju Leksand nu

mora93: Så om Leksand hade "ägt" Mora nu, hade du hållit på Leksand? Eller?

Så vitt jag förstod uppkom ju hela disktionen pga att mattias - 74 var leksing men skrev här ändå..

Tillbaks till Truppen 06/07:

Hurdan spelare är Cedergren? Kommer han kunna ta en ordinarieplats eller blir han bänknötare? Någon som vet?

Mike Skinner: Cedergren är ganska liten... han är dessutom född 88 så han får nog begränsat med speltid

han va så ung senast ja såg han på den tiden han spelade i Borlänge..... men en talang har de alltid varit...ganska offensivt lagd back om ja inte minns helt fel

Db_04: Ok. Tycker ändå det känns jävligt positivt att vi hämtar upp spelare från J20. Hult och Danielsson borde i alla fall våga ta för sig lite, de har ju varit stabila spelare i J20 så vitt jag sett.

Mike Skinner: ja de är helt rätt å lyfta upp dom å ge dom chansen men ska dom spela så ska dom förtjäna de också....

Truppen: Nu har vi bara Ross L. att ängslas i, skulle inte han få något NHL kontrakt och vill spela i Sverige så tror inte jag att Mora kan matcha andra ES-klubbar, för han lär väl stå högt i kurs.
Angående Wessner vet man ju inte om Simons har tänkt att han skulle spela "gratis", eller om han fortfarande kramar ur en Tjuga till en 50-lapp först som nån sa ?

horcoff: Är Smrek klar?

Mike Skinner: Det hade ju räkt med 1 spelare från juniorlaget. Nu har dom tagit upp 3 styckna från juniorlaget.Som det känns nu hade det varit bättre om dom hade värvat istället

Ja, det är han.För Frankfurt.

mora93: nu är det nog inte så att Juniorerna tar upp platser för alagsspelare utan mer får chansen att slå sig in...

Mora kommer knappast ha 6 backar + 2 juniorer... men kanske 7 + 2 juniorbackar

Dino: Även om vi kan klara oss utan Kerman,
har han gjort ett stort hål i våran poäng farliga andrakedja.
Vill han täppa till det hålet med sig själv, gärna för mig.

Horcoff: Synd att Smrek bytte klubb,
men jag tycker inte han har övertygat i Mora tröja.
Han borde ha blivit bättre än vad han var.
Kan vi fylla hans plats med någon av samma storlek,
då är ingen skada skedd.

Mike Skinner: Tycker nog att J20 backarnas storlek skvallrar om att de inte kommer att ta en ordenarie platts.
Men jag vet inte hur de är som spelare.

Känns som det behövs fler värvningar på back sidan, för säkerhets skull.

Alla: Något nytt om Wessner och förste målvakten?

mora93: Jag anser helt klart att istället för att värva utfyllnadsspelare från Finland ska vi låta juniorerna gå upp och slita till sig platser i A-truppen. Som någon sa nedan, ingen junior går ju upp och stjäl en plats av en bättre hockeyspelare bara för att han är junior.

MIK 7-1: tycker inte ni ska kritisera Smrek som spelare han var trots allt en av era bästa spelare i år.....

Du får ju tänka lite på att när Magnus Hedlund kom upp i Moras trupp så vare väll inte många som trodde mycke på han...

Han var en av Moras bästa spelare innan Modo snodde åt sig han....

Men ska Cedergren förövrigt en Borlängekille han med ta en plats så behöver han nog nån stor kille brevid sig typ finnbacken från Blues

Mike Skinner: håller helt med dig .... satsa på juniorer men för att dom ska få speltid så ska dom visa att dom förtjänar den....

Mike Skinner: håller inte med, Rindell vet säkert vad han gör

Db_04: Nej, vore bara dumt att kritisera. På det stora hela var han ändå en av de bästa backarna. Visst gjorde han en och annan tavla tyvärr men jag tycker ändå det är väldigt synd att han sticker. Fast stämmer det att han ville köra barmark på egen hand så gjorde nog Simons trots allt rätt.

Db_04: Jag tyckte att dom skulle haft kvar Smrek han är duktig! Tycker det är synd att Simons låter han gå till Tyskland. Förresten vilken klubb skrev Vehanen på för? Någon som vet?

mora93: du säger emot han men menar ändå samma sak?

vad är det för fel att ha en 3-4 juniorer med på träningarna ????

Mora är ett lag som har fin tradition att ha många enga produkter i laget så varför inte försöka hålla den traditionen vid liv.

börjar dom unga talangerna i sverige se att Mora inte satsar på sina juniorer så lär dom inte få några större talanger till hockeygymnasiet mer.

mora93: Vehanen har inte skrivit på för nån klubb än.....

Sen om det var så att Simons ´´släppte´´ honom eller att han helt enkelt valde ett fetare lönekuvert vet jag inte.

henrikj: ja , han var en av de bästa. När han spelade för mora de första matcherna var han dålig men sedan spelade han upp sig. Jag kommer ihåg när han gjorde självmål. Men tycker ändå inte att någon ska kritisera honom!!!!!!!!!!! Så jag håller med

Db_04: jo det har han väl visst. Fast det står inte någon klubb på: www.elithockey.net. Men det är iallafall klart att han lämnar

Db_04: Jag tror nog inte han fick mer pengar i Tyskland. I sverige är hockey mycket större

« · 715795 · »