Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Anders i Budum: Simons säger att laget är spikat ? Senast han yttrade sig i media, skulle han ha en forward + en back, förutom Ross. Är lur på en forward till.

Mike Skinner: Jag tror att Elomo kommer att bli målsprutan vi söker.... Han har massor kvar att bevisa.....!!

horcoff: Måste väl komma nån vass forwad tycker man,Center helst,finns ingen just

Dino: Jag håller med. Han har massor kvar att bevisa.Och han kommer inte vinna skytteligan inte ren chans.Men då tror jag mer på Eric Johansson

Mike Skinner: Men för sen på rören

Db_04: Det är ju lite onödigt att gissa numren på spelarna

mora93: Tror inte det är så illa "gissat", de flesta numren blir nog rätt.

RQT: André Hult hade 16 & Patte Cedergren hade 3 i Borlänge ....från u13 till u16 :)

Anledningen att dom har haft andra nuffror nu är att deras nummer var upptagna... Danielsson hade 29 i J20..

Anledningen att jag måste ´´gissa´´ är att systemet inte godtar nummer 0 på 3 spelare :)

foscos: Du har rätt att de har en begränsning men är en ren
överenskommelse som inte är juridiskt förankrad, deras övernskommelse
är inte hållbar vid en prövning i EG domstolen.

Ja vi får se, huvudsaken är att det går bra för MIK i vinter
så är jag nöjd

Vad gäller målspruta tror jag att Eric Beaudoin kommer bli en fröjd för ögonen till kommande säsong. Vi får inte glöma att han kom in sent i truppen i fjol och blev bara bättre och bättrre. En femma med han och Pavel Brendl, samt Batiansen och Määttä vore sannerligen intressant..

Anders i Budum: 03-04 gjorde han en del poäng men efter det har det vart lite klent

Db_04:
Det är väl inte heller direkt som poängspruta han har sina bästa kvalitéer. Jag vidhåller att Ymer på vårkanten av säsongen var en av Mora IK:s allra viktigaste spelare, främst då i defensiven och i box play. Det var längesedan jag såg någon i MIK som ägde mittzon som han gör, och som så mästerligt störde motståndarnas uppspel. Han är en klippa som vi ska vara väldigt glada över ha i laget även nästa säsong (om nu ingen NHL-scout, gud förbjude, kommer och rycker i honom).

Knogen: ne va de ja mena typ :) han gör ett bra jobb för er!

Db_04:
För oss, menar du väl? ;-)

Knogen: får man tolka hur man vill :)

Dagligen goda nyheter för mora-fans just nu :)

Inte för att det kommer massa tunga värvningar, men för att både djurgården, brynäs och skellefteå verkar få relativt tunna trupper nästa säsong ;)

immelmann: du glömmer malmö...

Varför är det så väldigt tyst om Andreas Karlsson? Det är ju såklart ett långskott att tro att han kan vara på väg till Mora. Visst har han olika anknytningar till Siljanstrakten. Men det måste ändå vara ett stort steg att ta och bli Moring för en gammal Leksing som han. Men det som är konstigt att det inte ryktas om han överhuvudtaget. Inget annat ES-lag verkar rycka i han. NHL verkar inte vara så intresserat. Tycker bara att det är konstigt att ES bästa spelare inte har någon klubb att spela i just nu. Bäddar det månne för en rysarvärvning av Don Simons? Kittlande tanke i alla fall.

m o r a:
Pastorn har nog redan klart för sig var han ska spela till hösten. Enligt Marc, som känner Pastorns bästa kompis har han dock lagt locket på, och kompisen fick under inga omständigheter avslöja vilken nästa klubbadress blir.

Men man kan ju alltid hoppas att han vill bo och verka nära sin far. Han är nämligen pastor här i Orsa, tydligen :-)

Men nä, att vi skulle få se honom i Moras klubbdress till hösten ser jag som näst intill uteslutet. Å andra sidan - vem trodde egentligen på att Lill-Tuppen skulle gå till Leksand?

m o r a: Andreas Karlsson lär spela i Schweiz till hösten. Bern, ganska säkert. Det är därför de vill bli av med Kuhta. Så har åtminstone en källa (sportjournalist) sagt till mig. Men som sagt, Andreas tiger, så vem vet. Och vem vet vad som händer om Kuhta inte försvinner?

BBO: Basel vill också ha honom.... + ett par NHL klubbar

Andreas är kontraktlös vilket gör att han kan vänta hela sommarn på kontrakt

BBO: Det vi antagligen vet är att om Leksand hade varit kvar i ES hade han nog spelat där. Hans fru har väl fått ett bra jobb i regionen, huset är väl köpt nånstans i Tällberg, föräldrarna bor i Orsa men Masken Bergkvist förpassade hans tilltänkta arbetsgivare ner i dyngan. Och Pastorn är renlig av sig.

m o r a: hans fru ... är väll en schweizisk elitfäktare eller om hon va fransk... och fäktas på elitnivå för Jönköping......

Db_04: Hon är från Canada! ( känner A:s farsa)
Jag tror Mora kommer stå sig bra med tanke på alla
talanger som flyttar till andra ligor!

Db_04: Jag skulle vilja att vi får in en back och en forward till och att vi sen fyller den sista backplatsen med en eller två juniorer. Två namn har ju figurerat under en tid men vad jag vet så är dessa namn inte bekräftade officiellt ännu.

Stigsson: nej , kollegan på elithockey har mejlat för dom 2 junisarna stog de om i Mora tidning

Db_04: Och i Aftonbladet men inget officiellt från klubben vad jag vet.

Stigsson: förhoppningsvis blir det klart snart hur det blir...dom skulle få svar direkt dom hade fått tag på mannen med träskorna

Varför envisas ni med att vara på Horcoff ämnet med det här ?
Kimmo Kutha skulle vara aktuell för Malmö. Undrar om Mora har nått på gång..

horcoff: det där är nått som stått i sydsvenskan...hur sant det är vet jag ej..

vi får väll se vem som kommer till Mora.... om det nu kommer nån mer

Db_04: Än är man inte nöjd

zeb: inte fansen ne...men kanske ledningen

Db_04: Alf Spolander ersätter Patrik Ross i båset kommande säsong!
Alf tränade J-20 denna säsong.Han har även varit tränare i senior nivå för Säter, Fagersta, Kumla, Surahammar och Pantern.
Önskar honom lycka till kommande säsong!

sold: bra , då äre bara besked angående juniorerna då

Presskonferens klockan 16.00 idag. Ljudet kommer att sändas på webben. Mer info kommer under eftermiddan.

sold:

en MT-länk om Spolander.
A-jun tar Göran Tärnlund hand om.

Metal Guru: Göran Tärnlund är de samma Göran som inte fick vara kvar som tränare i Leksands Juniorer?

Db_04: Det är samma kille

Stigsson: blir mycket 88or/ 89 or i laget va?

Mora brukar ju inte ha spec många sistaårs junisar i sitt lag

Db_04: Kan inte svara på det. Jag har i det närmaste noll koll på J20.

Stigsson:

Dessa har lämnat

André Hult f A-Laget
Patric Blomberg b Jonstorp
Marcus Ernlund mv Jonstorp (lån)
Rikard Spångmyr f Falu IF (try-out)
Jesper Olsson f Tyringe
Erik Lundin b Falu IF
Andreas Melin b Borlänge

Dom som blivit förstaårs seniorer
Stefan Gustafsson f (TEG ???)
Joel Jemth f
Markus Keränen f

hmm hockeymagasinet har gjort fel... Erik Lundin är från Brynäs

Metal Guru: är Spolander bra tränare?

mora93:
Är han släkt med Spol-Jansson?

insu: I alla fall så är han 47 bast och ingen ung spoling.

Han kan ju (Spol)iera hela karriären om han inte är bra!

Nej, nu får vi spola de dåliga vitsarna och bli lite seriösa!

insu:

Jag håller med det är dags att spola fram bandet!

Slinger:

Är det bara en massa spolingar som skriver i denna boken just nu?! (A)

« · 721594 · »