Anders i Budum: Simons säger att laget är spikat ? Senast han yttrade sig i media, skulle han ha en forward + en back, förutom Ross. Är lur på en forward till.
foscos: Du har rätt att de har en begränsning men är en ren överenskommelse som inte är juridiskt förankrad, deras övernskommelse är inte hållbar vid en prövning i EG domstolen.
Ja vi får se, huvudsaken är att det går bra för MIK i vinter så är jag nöjd
Vad gäller målspruta tror jag att Eric Beaudoin kommer bli en fröjd för ögonen till kommande säsong. Vi får inte glöma att han kom in sent i truppen i fjol och blev bara bättre och bättrre. En femma med han och Pavel Brendl, samt Batiansen och Määttä vore sannerligen intressant..
Db_04: Det är väl inte heller direkt som poängspruta han har sina bästa kvalitéer. Jag vidhåller att Ymer på vårkanten av säsongen var en av Mora IK:s allra viktigaste spelare, främst då i defensiven och i box play. Det var längesedan jag såg någon i MIK som ägde mittzon som han gör, och som så mästerligt störde motståndarnas uppspel. Han är en klippa som vi ska vara väldigt glada över ha i laget även nästa säsong (om nu ingen NHL-scout, gud förbjude, kommer och rycker i honom).
Varför är det så väldigt tyst om Andreas Karlsson? Det är ju såklart ett långskott att tro att han kan vara på väg till Mora. Visst har han olika anknytningar till Siljanstrakten. Men det måste ändå vara ett stort steg att ta och bli Moring för en gammal Leksing som han. Men det som är konstigt att det inte ryktas om han överhuvudtaget. Inget annat ES-lag verkar rycka i han. NHL verkar inte vara så intresserat. Tycker bara att det är konstigt att ES bästa spelare inte har någon klubb att spela i just nu. Bäddar det månne för en rysarvärvning av Don Simons? Kittlande tanke i alla fall.
m o r a: Pastorn har nog redan klart för sig var han ska spela till hösten. Enligt Marc, som känner Pastorns bästa kompis har han dock lagt locket på, och kompisen fick under inga omständigheter avslöja vilken nästa klubbadress blir.
Men man kan ju alltid hoppas att han vill bo och verka nära sin far. Han är nämligen pastor här i Orsa, tydligen :-)
Men nä, att vi skulle få se honom i Moras klubbdress till hösten ser jag som näst intill uteslutet. Å andra sidan - vem trodde egentligen på att Lill-Tuppen skulle gå till Leksand?
m o r a: Andreas Karlsson lär spela i Schweiz till hösten. Bern, ganska säkert. Det är därför de vill bli av med Kuhta. Så har åtminstone en källa (sportjournalist) sagt till mig. Men som sagt, Andreas tiger, så vem vet. Och vem vet vad som händer om Kuhta inte försvinner?
BBO: Det vi antagligen vet är att om Leksand hade varit kvar i ES hade han nog spelat där. Hans fru har väl fått ett bra jobb i regionen, huset är väl köpt nånstans i Tällberg, föräldrarna bor i Orsa men Masken Bergkvist förpassade hans tilltänkta arbetsgivare ner i dyngan. Och Pastorn är renlig av sig.
Db_04: Jag skulle vilja att vi får in en back och en forward till och att vi sen fyller den sista backplatsen med en eller två juniorer. Två namn har ju figurerat under en tid men vad jag vet så är dessa namn inte bekräftade officiellt ännu.
Db_04: Alf Spolander ersätter Patrik Ross i båset kommande säsong! Alf tränade J-20 denna säsong.Han har även varit tränare i senior nivå för Säter, Fagersta, Kumla, Surahammar och Pantern. Önskar honom lycka till kommande säsong!
André Hult f A-Laget Patric Blomberg b Jonstorp Marcus Ernlund mv Jonstorp (lån) Rikard Spångmyr f Falu IF (try-out) Jesper Olsson f Tyringe Erik Lundin b Falu IF Andreas Melin b Borlänge
Dom som blivit förstaårs seniorer Stefan Gustafsson f (TEG ???) Joel Jemth f Markus Keränen f