Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Metal Guru: Jag sa inte, tror jag, att vårt eget spel var särskilt mycket bättre. Så det borde alltså betyda att vi var ungefär lika instabila båda två... ja alltså lagen...

Paddan:

Ja, när jag såg stenarna utanför Bjästa så var nog instabilitet det första ordet jag tänkte på - så dra nu inte skam och vanära över våra lag, då det är vi som ska katalogiseras.

En lite artikel om Borlängekillarna i Mik´s atrupp

Db_04: Låter som två vinnare, det där.

MIK 7-1:  ja men om det räcker till NHL vet ja inte :)

Db_04: Förtidigt att sia om redan nu:)
De två och Anders Danielsson ska bli väldigt roligt att se i vinter.
Eller på sensommaren redan, de lär få väldigt mycket istid på försäsongen.
Mora spelade ju med en junior-kedja förra året, som ni kanske minns.

MIK 7-1:
jo, om man kan kalla westerling för junior. men jag tyckte verkligen de imponerade, tydligen inte tillräckligt för att ta plats i laget.. synd på en kille som jakobs som var helt outstanding i sin årskull för några år sedan :(

immelmann: Ja och frukansvärt bra på försäsongen, iallafall de matcherna som jag såg.
Det gick inte riktigt lika bra för honom i seriespel.
Vem vet han kanske mår bättre i AS, och kommer tillbaka om nått år.

immelmann: har sagts om jakobs ända sen han var 13-14 år att hans inställning inte har vart den bästa...vet ej hur det är nu men det sas så då...även hört det senare

MIK 7-1: Ja det vet man aldrig Andre Hult ska vara rätt bra

Db_04: Men han skulle ju vara bra synd attt han inte fick chansen

mora93: han är bra!

Nu sällar jag mig till den falang av fans som gärna ser att Mora värvar ännu fler finnar och slaver som kan piska upp de rågblonda svenska gossarna i vinter. Bara för att fucka med vårt löjliga hockeyförbund och alla skenheliga förståsigpåare hoppas jag våra Gromykov och Pekka ska köra över Svensson å det grövsta.

Ni missunsamma figurer som alltid babblar om "svensk hockey" och oroar er såååå för landslagets framtid tycker tydligen att nyckeln ligger i att Mora, den sämst bemedlade klubben i ES, ska avstå bra spelare till förmån för halvtaskiga svennar som ska begära pappaledigt mitt under säsongen? Allt för att hålla landslaget under armarna så att Jögga Jönsson ska kunna spela hem ett till urvattnat VM och ge äran till Färjestad? Under 30 jävla år i andraligan höll Mora toppklass på sina A och B juniorer och slussade otaliga ungdomar genom representationslaget. Som någon nämde tidigare här; Mora har gjort sitt för Sverige och fått piss och intet tillbaks. Välkommen Blatak, hejdå alla svennar som inte håller måttet.

En viktig synpunkt kom fram tidigare som jag måste instämma med; klubben får aldrig kicka en "moring" eller neutraliserad sådan till förmån för en finne som inte garanterat är bättre. Säga vad man vill om Sandbergs kvalitéer men såna killar har ett symbolvärde som inte går att värva.

peo m: vi får väll se va ni tycker om utlänska spelare om 1 år...

peo m: Kan bara hålla med, och det sista du nämner...in med Daniel Back + en till forwardspets.

horcoff: ni har 13 forwards nu ... ni ska värva en 4-5 till när ni ändå är i gång... man får ha en hel femma överåriga i J20 laget vettu.... Hult och Cedergren samt Danielsson är dessutom inte överåriga..

peo_m: just de ni var kända för att ta fram talanger....men de verkar man ha skrotat helt nu....

Db_04:

Det blir nog jobbigare att klara sig kvar om vi värvar från Noretpojkarna och FM's hockeybockeylag!
Håller i övrigt med PeoM!

Slinger: varför ska ni behöva värva nått mer just nu överhuvudtaget? ni har 10 backar 13 forwards 2 målisar....

Db_04:
I dagens hockey finns inget egenvärde i att vara plantskola. Kiruna har en lång tradition av att ta fram talanger, de hade nog föredragit att ha ett lag i elitserien framför massa talanger i historieböckerna.

Db_04: Daniel Back får platts, om jag får bestämma.
Mycket viktig komponent i lagbygget.

MIK 7-1: jag är också med i Danne Back fanclub; han är kantig i stilen och kan bli trött fort och sedan grinig, men han är en kämpe med ett oblygt skott och stort hjärta för klubben. Hoppas han nyper en plats.

MIK 7-1: Back är ju kass

mora93: hade du vart 5 år äldre hade nog många gett sig in och argumenterat nu :) 

Man ska inte bara kolla till Stats.....

Dagens junis-intervju är med Jan "Bambinos" son.

Faktiskt inget tryckfel med smeknamnet - Bambis är en förkortning av 'Bambino', som Jan fick heta som liten, då han var en hejare på att ta sig fram överallt, och hela tiden med nyss nämnda cykeltingest.  

mora93: Är Back kass? Vilka belägg har du för det? ^^

mora93: Det där var så onödigt, så det tänker jag inte ens kommentera.

RQT: Men det vet ni väl att det bara är att ignorera mora93....... För är det nån som är kass så är det väl han/hon......

Dino: har nog som sagt me ålderna tt göra när man är 12 - 13 så kanske man anser att alla som inte gör 40 poäng eller spelat i NHL är kassa? :)

Kommer ej i håg hur man resonerade i den åldern , men vet att mina hjältar då hette Raimo Helminen och Greg Parks :)

Db_04: Sant, man blir visare med åren.
Jag satte inte Hossa högst 04/05.

Db_04: Raipe & Greg är fortfarande hjältar för mig.... Raipe född 1964 spelar fortfarande i Ilves i Sm-Liiga och är fortfarande bra

Db_04: Mina hjältar är Simons, Bogg och Skogs:)

MIK 7-1: Kimmo Kuhta är klar för  HIFK

Db_04: Då behöver vi inte vänta på honom något mera, och det var ju hem till Finland han ville.

De snackas om LillHossa igen.... han står då me på Rangers Roster inför kommande säsong.

Db_04: Vart snackas det om LillHossa?

Db_04:
Ja och det gör ytterligare 7 andra förutom han som inte har kontrakt med Rangers för närvarande t.ex Sykora , Strudwick , Rucinsky för nämna några

WarhawK:

Värva allihopa, det skulle väl ge lite extra power i anfallet?!

Db_04: Är det nån som vet om det är samma regler för majoritet som frågan om 14 lag eller inte, d.v.s. total majoritet som gäller när det ska röstas om antalet utlänningar/lag? Om det är så, då lär det ju aldrig bli tal om att få till stånd nån begränsning.......

Dino: ingen aning...du menar den berömda veto rätten eller färjestadrätten som den borde heta

Db_04: Frölunda har varit med på den berömda "veto rätten" också.

Om jag inte har fel så är väl den på upphällning och då kommer det att bli begränsningar.

65selander: frölunda vill ju inte ha något lönetak

horcoff: Nån som vet hur det går med Ross Lupaschuk???

Matti: jag har hört att simons gett honom ett kontraktsförslag, och att han själv sagt att han skulle kunna spela högerforward. klocrent tycker jag :P

RQT: han skulle kanske vara ännu bättre som forward?

RQT: Skulle detta bli verklighet vore jag mycket nöjd! Faktiskt lite av en önskedröm från min sida. Killen har faktiskt ruggigt bra teknik och kan lägga riktiga smörpass... Vi pratade lite om detta på jobbet förra säsongen, och vi var rätt ense om att han kanske skulle kunna vara en riktig powerforward... Jag hoppas iallafall på en sådan lösning. Han kan ju dessutom stå på blå och dra in några i powerplay, även om han står listad som forward i laguppställningen.

Db_04: vem?

mora93: Om du läser lite längre ner så ser du att dom pratar om Ross Lupaschuk.

mora93: Jaha Ross Lupaschuk han hade nog varit bättre som forward. Dålig defensivt och bra offensivt.

mora93:

Dålig defensivt?

Kenny: Ja, inte var Ross nå´n klippa i egen zon direkt. Lite smått nervöst när denna man var siste man på egen blå.
Klart är att det vore kanon om han återkom som forward. Kul att se hur det skulle gå, och Ross är ju en bra kille att ha i laget. Så låt oss hoppas.

« · 728999 · »