Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Tyckte att du var ovanligt på hugget idag bara.

Stigsson: vakna på fel sida :) nej då .... lite lär man ju få skojja

Db_04: Det var värst vad du var på hugget idag då.

Bissett19: eller ge dom rätt för en gångs skull ? :)

Dino: Det är aldrig nån nackdel att vara nederlagstippade,ni får se till att överraska "experterna" i år igen.

Dino: hehe tänk om jag hade jobbat på aftonbladet hade ni vart me på första sidan varje dag :) Moras utlänska spelare slog felpassning :) finns det verkligen ingen bättre svensk att ersätta han med ? :)

horcoff: Nyström tror inte på Mora.

"Mora sist - det kan bara Brendl ändra på"

www.expressen.se/index.jsp?a=680347

Markus fortsätter producera hos Frisk, förlängningsavgörande som gick till straffar där de förlorade.

2-2 Markus Eriksson(Mats Aasen)

MIK 7-1: Mathias Oskarsson kanske? 2:målisen i J20

Stigsson: Låt oss anta att Rämö blir borta 2-3 veckor,
och Pitkämäki något likande.

Vipps så avanserade Lasse, tillfälligt, från en 3:e till en 1:a plats i elitserien.
Det har visserligen sina fördelar, men kan vara ett mycket farligt drag.

Men vem blir i sådana fall hans dörröppnare???

Skadeläget.

*Rämö klagade på ont i handleden ner mot tummen, och kommer att röntgeundersökas på Mora Lasarett för att se vilken skada han ådragit sig.

*Kenneth Bergqvist har stukat tummen och blir bort en vecka - tio dagar.

*Jonathan Granström skadade axeln och får nog räkna med två veckors vila till att börja med.

*Sedan tidigare har vi redan Tomas Skogs på skadelistan, han rehabiliterar efter att ha opererat bort halsmandlarna. Tomas körde för övrigt ett träningspass ensam efter kvällens match mellan Mora och Brynäs.

*Pierre Johnsson var i alla fall tillbaka i dag och gjorde väl en OK match utan att glänsa.

*Hur är det egentligen ställt med Brendl, Johansson och Määttä som lite då och då står utanför laget???

*Hur är det egentligen med Pitkämäkis höft som hållit honom borta en tid. Just nu har vi bara en målvakt och det är junioren Lasse Johansson. Tur att han har gjort det bra nu när han har fått chansen!

MIK 7-1: ja ser ganska bra ut....men ´´för gammal var beskedet juha fick ´´ det var helt enkelt så att man ansåg att Rask var given 1a inför kommande säsong och att Riku var en såpass stor talang att dom var dumma om dom inte satsade på han.

Tyckte Määttä fick lite klent omdömme , Slovak nästan för bra 

MIK 7-1: Mora-HV 71; Lärking var dommare och blåste för sånt man aldrig såg och det man såg blåste han inte för...hoppsan va bra det blev en HV spelare osv.
Säga vad man vill om Rämö, så gjorde han en fantastisk match med blixtsnabba plockningar, tyckte han var Moras bäste spelare och målet var igentligen backarnas fel där Jämtin stod fri vid bortre stolpen.
Blatak såg väldigt bra ut, snabb och rörlig på skridskorna.
Tyckte att hela laget såg bra ut och jag är övertygad att Mora är starkare än förra året. Sen behöver laget spelas ihop yttrligare ,men så långt är det OK. Lite fummel var det på vissa håll, men någon negativ kritik vill jag inte ge. Hur det går med Kurvinen skulle beslut tas i veckan och han spelade väldigt stabilt. Direkt från Mora.

Har snokat lite på MIK.se.
Måste säga att HockeyCentralen har gjort en riktigt bra recension av spelarna, med några få undantag.
Placeringen håller jag inte riktigt med om,
men annars så...

Metal Guru: Jag förstod att vi borde ha tagit det här via bubblorna!!!!!!!

aj aj aj, Gusten:
hur lätt det kan vara att missförstå vanlig enkel text...

Men du kan lita på att mina läppar är förseglade. Denna skämmiga fadäs ska inte behöva komma ut i offentlighetens ljus. Jag lovar på heder och samvete att inte säga något till nån.

Metal Guru: Nej, jag ville men Knogen hade huvudvä....aaaaah du menar så.
Nej vi rotade fram alla avsnitt av Kryzz ur min VHS-låda i källaren. Sov inte en blund på hela natten ;)

Gusten å Knogen:
Ni gick aldrig och la er i går kväll..?
;0)

Knogen: "Klart man blir det om man sladdar i tabellen. Det gäller att jobba målinriktat mot väl utstakade käppar för att lyckas :-P"

Precis, om topplagen jobbar efter den modellen så har dom goda utsikter och kommer att uppleva som om dom har nedförsbacke...joddelatioooo!

Gusten:

"Dom få topplag i alpligan som dalar i tabellen brukar bli jävligt pist off..."

Klart man blir det om man sladdar i tabellen. Det gäller att jobba målinriktat mot väl utstakade käppar för att lyckas :-P

Knogen: Dom få topplag i alpligan som dalar i tabellen brukar bli jävligt pist off...nää nu får det fan räcka ;)

Leo Qwarnström fick 2 min i Ånge mot Kloten men räknades inte med i DD.
Se Länkar.
www.svenskidrott.se/organisation.asp?OrgElementId=31992

Gusten:
"Är inte alla lag i alpligan TOPPlag?"

Jo, det är inte ofta som lag i alpligan dalar.

Ring Hegefors! Någon? NU! :-P

Gusten: de va dagens bästa :)

horcoff: "Vet egentligen inte annat än att det stått att det är ett topplag"

Är inte alla lag i alpligan TOPPlag? ;)

RQT: Rämö stod

horcoff: Leo lär nog inte spela speciellt mycket i alaget ännu. men han och tvillingbrorsan max sågs som stora talanger när dom var små....vet inte hur bra dom är nu

horcoff: Kul, det finns att ta utav :) Någon som vet vem som stod i mål?

Mike Skinner: Nej han är inte upptagen och sedan var ju Leo Qwarnström med också....Halva laget var juniorer

horcoff:
Låter bra. Men Kapla kommer inte spela med a-laget under säsongen, så vitt jag förstått?

Anders Nilsson-Patric Cedergren-Jonas Kapla var bäst enligt Djoos.

Db_04: ja Hulth har väl inte spelat så mycket än

Mike Skinner: Vet egentligen inte annat än att det stått att det är ett topplag

horcoff:
Precis. Känns som att vi ställer upp med lite av ett b-lag. Å andra sidan har jag ingen aning om hur bra Kloten är. Någon som kan upplysa mig?

Mike Skinner: Å då va ju 5 forwards hemma bla. Eloma-Tuokko-Simons-Bogg-Johansson

Skönt att vi torskar en match ändå, man vill ju inte vara för bra på försäsongen, vi vet ju hur det kan sluta.

Mike Skinner: Slut nu. 2-1 til Kloten, men vi vinner skotten med 26-36.

Mike Skinner: Slut. Men vi vann skotten iaf. Alltid något. Nej du har rätt Harri verkar inte vara het på det.

MonkeyBoyF:
Jag har inte fått något timeoutförtroende för Harri ännu, med Lückner var det däremot andra bullar. :)

Mike Skinner: 44 sekunder kvar och Mora tar timeout.

2-1 Kloten. Jävlar.

Och där kom Brendls första utvisning. Puck-out! Killen verkar ha hög penalty-resist, som det heter i EA Sports eminenta hockeyspel.

horcoff:
Bacon har ju alltid känts stabil tycker jag, skön enforcer med målsinne, men om du har rätt och han utvecklas till en bättre målskytt blir jag ännu gladare. :)

Db_04: Kul att Bergqvist gör mål...han kommer i år.

Dino: ok ...ska bli kul att följa i alla fall!

Db_04: Mot Kalpa var Danielsson bäste back på plan!!

Db_04:
Ja, Cedergren är den som visat mest och bäst hittils.

zeb: André Hulth och Danielsson har vart blekare va?

Db_04: Cedergren är mycket bra redan, å får inte han chansen så vet jag inte hur man ska få in några egna jun...Jag har då inte sett något bättre j-20 kille på många år ,jag har sett en och annan kille om man säger

Db_04: vad jag kan förstå så har hon kalvat redan.

« · 747577 · »