Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
horcoff: trivs inte frugan lr är hon på tjocken?

Db_04:
Juniorerna skulle få mycket speltid idag enl. morahockey`s sida.
Jag förstod skämtet. Har varit lite orolig för att han skulle tillbaka till Finland för sin Frus skull.

horcoff: ja vet att det är stort steg och att inte många klarar det på en gång men hoppas dom får sina chanser  i alla fall...

Och det är med Määttä var ett skämt

horcoff: Ungefär vad Alf Spolander sa i Radio Siljan för ungefär 2 timmar sen :P

Db_04:
Juniorena är ju med för att se och lära och bli vana tempot och träningarna. Tror inte man kliver in direkt i A-laget från J20 och det är de säkert medvetna om. Klivet från J20 till en högklassig ES-serie är ganska stor, men vi får hoppas att de får många möjligheter att spelas in i laget.
Tero Määttä är signad på 2 år.

immelmann: visst men hoppas ändå han får sina chanser....nu tänker inte jag reta gallfeber på stigsson med att nämna vissa saker igen så :)

men en lösning vore ju att vi i leksand fick Tero Määtä  av er så kan ni signa kurvinen utan att få för många backar :)

Db_04:
fast man brukar ju inte sätta så stora krav på juniorer. när man säger att en junior imponerar menar man oftast "han var inte sämre än seniorerna"

sold: ryktet om kurvinen fanns på elithockey.net mitt i sommaren..... gör han bra i från sig så är det väll inte omöjligt....hoppas dock att Cedergren får sina chanser för enligt er moringar har han imponerat

sold:
hehe, verkar inte ens som att FK snackat med mora, de har bara skrivit om pressmeddelandet som finns på deras hemsida.

anyway så vet jag inte, isf blir det ju på bekostnad av en junior antagligen.

immelmann: Någon mer som tror att denna spelare kommer att representera Mora denna säsong?

måste ju iaf vara lätt att aklimatisera sig i mora, finns alltid någon någon kan samma språk som.

Uddan:
Det är det vi också undrar.

Uddan:
ja, vi är i puberteten nu.

horcoff: ska ni ta in en till finne?

Mike Skinner: Men nu är då Tero Määttä med på papperet mot Kloten i Ånge, det var iallafall lugnande.

Och någon underskrift verkar det i nuläget inte vara tal om.

Nu har iaf klubben gått ut med lite förtydligande, men Don verkar fortfarande hemlighetsfull.

Mike Skinner: Vet inget om Määttä, en del säger att han har varit med sin gravida fru/flickvän och andra påstår att han själv genomgått en lättare operation. Vet tyvärr inte vad som är sant av allt detta.

Stigsson:
Vem tror du kommer att få lämna plats för honom? En av junisarna? Jag tycker vi börjar få lite för mycket backar nu. Vet du något om Määttä?

Enligt vissa källor så har den defensivt skicklige finske backen Mikko Kurvinen som vi lånade in under turneringen på Åland skrivit på ett ettårskontrakt med Mora. Uppgifterna är dock inte bekräftade officiellt från klubben än.

Jardine? Det är ju ett avgassystem till MC, vad har vi köpt? Fast dom systemen är ju bland de bästa på marknaden, så då måste det här vara ett klipp :-)

RQT: Ok bara vänta å se vart han hamnar då!!

mattias - 74: ja ja men de är inte samma sak

Uddan: VI har inga transatlantplatser kvar

Db_04:

Du är smygmoring :)

Stigsson:

Jag har inga brister, skulel va att jag umgås med moringar då :P

Db_04: Ahaa ok men ja pratar me dom som är morait då!!!!

Uddan: Eran ? jag är Leksing inte Moring... vi har 0 transatlanter ....

mattias - 74: Det tog inte alls emot, du vet väl att jag tycker om dig trots alla dina brister och konstiga sympatier? ;-)

Vi kommer inte ta hit Sheriffen i år! Trist nog..

Db_04: "Simons har tydligen finngertoppskänsla" är väl en klockren formulering om man anser att chefen gjort ett bra jobb tidigare? Att han sen önskar att det inte fortsätter så är väl en annan sak.

Db_04: Ja fråga för eran del ja!!

Stigsson:

det tog emot va =)

Uddan: ni har inga ICKE EU platser kvar nu ....om ni inte vill ha nån dyr transatlant på läktaren varje match ...

mattias - 74: Grattis Mattias :D

mattias - 74: Se där, då får jag se till att gratulera dig också då.

Db_04:

Ja jag tror han gjorde det en smula !!

Nåt nytt om Manderville?

Stigsson: nu missuppfattade du nog hans inlägg :)

Stigsson:

hade det varit fbk:s Gb hade jag garanterat inte skrivit så här =)

man måste väl få vara snäll nån dag på året och idag är det min födelsedag så man får väl vara det idag då =)

mattias - 74: Jag blir stum Mattias. Kan man för första gången någonsin hitta en liten procents antydan till att du menar att vi har gjort något bra? Jag känner inte igen dig ;-)

immelmann: Smrek och Ross var väll lite mer kända än Bruun och Blatak...

Bruun är ´´sådär´´ men Tero M tror ja mycke på

zeb:

men herregud jag yrar inte jag bara säger att det inte är några namn man känner igen! Ta 3 djupa andetag!!

mattias - 74:

nja, tycker det varit en massa hype om alla nyförvärvade backar.. bruun och blatak och så.. mycket mer än det var om lupascuck och smrek ifjol.

mattias - 74: Mora SKA inte ha ett namnkunnigt lag. Så är det bara :)

mattias - 74: dom som hade någolunda koll på finska ligan visste vem han var ...men han gick framåt rejält i mora

mattias - 74: hur kan du säga det har du sett dom spela, eller yrar du bara

RQT:

Namnkunnigt menar jag! Intre många lag som får skrämselhicka av era backar när man ser namnen på dom men det kan ju kanske vara bra! Minns när ni handla Kalle Kerman, inte en jävel visste vem han var och alla skrattade och sa att Mora skulle inte ha nåt i Es att hämta b.la b.la jag var en av dom men Simons har tydligen finngertoppskänsla hoppas han har fel i år =)

RQT:

haha, LHC är några hekto tyngre.. malmös backar är fan monster. 96kg... I SNITT!

:)

Db_04: det är klart riktigt nöjd är man väl aldrig

« · 740844 · »