Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Absolut, #41 och 10. Självklart vill man se dem även nästa år. Men jag håller speciellt #9 som en stor stor sten i Moras lagbygge. Han är näst utav ett måste enligt min mening.

RQT: Självklart vill jag se nr 41 samt 10 i MIKdressen även kommande säsonger. NR 10 tog stora steg framåt efter jul och kan blomma ut rejält nästa säsong. Och Bergkvist kan helt klart vara viktig. Han fick ju stora delar av gågna säsong förstörd av skada, men var riktigt bra i slutspelet
ändå.

RQT:

Helt enig om #9, han måste förlänga. Kosta vad det vill. "nästan"

Tubest: Jo, det känns nästan som att det får kosta vad det vill. Kan Boggen kanske också vara Moras nya "El Capitano"?

Denhär sidan kan kanske komma att bli intressant framöver. Sicos transferlista. (se länk)

RQT:

Inte otänkbart, han är hade ju A på bröstet i år så det vore väl bara naturligt om han tog över.

Hur är det med Kultanen. Kan väl vara en "konkurrent" till #9 om C:et?
Om nu #9 stannar vilket jag verkligen hoppas och tror...

henrikj:

En bra kandidat, men Boggen är MIK så för mig är valet enkelt.

RQT:
Även den här sidan (länk).

henrikj: Valet från min sida hamnar också på Boggen, om han själv vill och kan såklart. Det vilar ju såklart ett visst tryck på kaptenens axlar.

Ola: Japp, såg den lite senare når jag redan skickat elitserielänken. Den kanske blir ännu mer intressant. Men att dom skriver ut mailadress och mobilnr sådär? :/

RQT: Jag lägger inte allt för stor vikt vid SICO´s lista. Där brukar alla dom hamna som har ett utgående kontrakt vare sig dom har tänkt förlänga eller redan har nåt nytt på gång.

RQT:
Några av deras e-postadresser var rätt kul läsning - det säger ju en del om spelarna vilka adresser de har valt, ungefär som vissa nick på den här sajten. En forward i Nyköping har till exempel valt namnet "Hossa -87" - intressant självbild :-)

insu: En del skulle kalla det för rätt inställning. :-)

Stigsson: Eftersom det är roligt slänger jag in min önskeuppställning också (med ej kontrakterade inom parentes):

(Mika Lehto)
(Daniel Sperrle)

(Jere Karalahti) – (Ross Lupachuk)
(Håkan Bogg) – (Eric Johansson) – (Ny vindsnabb målkung)

(Peter Smrek) – Thomas Skogs
Marko Tuokko – Eric Beaudoin – Anders Bastiansen

Jarno Kultanen – (Pierre Johnsson)
Anders Nilsson – Jonathan Granström - Teemu Elomo

(Calle Bergström) – (Juniorback)
Martin Jansson – (Mikael Simons) - (Kenneth Bergqvist)

Step: Jag had "min" och Stigsons uppställningar i bakhuvudet när jag skrev det där om att endast 2:a-, 3:e- och 4:e-lineare var klara. (Eftersom varken #9, #14, #8 eller vår nya målkung och Karalahti är klara ännu).

LA Kings: Din uppställning ser onekligen bra ut!

LA Kings: Vad är det som säger att Lehto är ledig? Enligt Tapparas hemsida sitter han på kontrakt till 2008?

Frella: Han var ledig till för några dagar sedan och hade enligt vissa uppgifter planer på att lämna Tappara men verkar nu ha förlängt.

Bergqvist har förlängt med 2 år....

Steff:

Fan anamma!! Det kände jag på mig härom kvällen när jag käkade stuvade makaroner och bacon. Det smakade ovanligt gott :-)

Kalas!

Frella: Ingenting. Det var bara en önskan innan jag visste att han hade förlängt. Karalahti är bara en önskan han med. :)

Steff: Stabilt! :)

Steff: Toppen med Bergqvist !
Hoppas oxså på #9 och #14, nån som vet nåt ?
Men backsidan är det tunnt än så länge.

Vill bara säga att det är alldeles för lite Jarmo Myllys i svensk hockey!

Steff: Vad finns det för möjligheter att få kvar R. Lupaschuk om han står kvar hos Pittsburgh ?

Steff: Är det officiellt? Länk?

Stigsson: Det var tydligen ett uttalande på lokalradion, så det borde ju vara sant ivartfall.

RQT: Hittade det på nätet nu också.

Stigsson: Härligt härligt! Han är väl den enda MIK-spelaren hittils som "jämförts" med Gretzky. :D

Jag tror faktist Bergqvist skulle göra bra ifrån sig fall man fick spela med Boggen och Eric J. Det såg man ju ibörjan förra året när han spelade med Pavlikovsky och lillebror Hossa.

Sajna Pierre nu!
En ur kärntruppen, en framtidsman som utvecklades snabbt under andra halvan av säsongen.

Som bandiljärerna säger på julafton: "Honom ska vi ha!"

Anders i Budum:

Jag håller då med dig om det!

Rykten eller inte?? Jag har hört att MIKa Strömberg ska vara aktuell för Mora. Någon som kan kommendera om detta är ett rykte eller om han är aktuell?

Theodore: Det var väl inför förra säsongen?

Theodore:
Hoppas inte - han har väl framtiden bakom sig och har väl inte direkt imponerat i Djurgår'n. Det vore lite tvärsemot Moras strategi att värva honom.

Stigsson: Vet inte. Det är vad jag hört. Kanske det.

Theodore: Nu är det sannerligen många rykten som flourerar. Undra hur många det ens e en gnutta sans i?

Mika Strömberg? Lägg av. Dålig gubbstrutt på väg ner stämmer väl inte med Moras värvningsfilosofi.

dölfors: Vill du vara vänligaen att i fortsättningen kolla om det redan finns en tråd i ämnet du vill snacka om innan du startar ett nytt. Det gör man enklast genom att klicka på länken "Visa ämnen" i högerkanten. Denna tråden gäller som silly season tråd under sommaren.

zeb, mora1, mattias - 74: Snälla, snälla styr över i rätt silly season tråd NU!

Stigsson:

radera den andra då :)

mattias - 74: Ja jag får nog nästan göra det. Trodde att det skulle räcka med att be snällt.

Stigsson: Ska skärpa mig, går ner på siljan nu.
Ha en bra kväll........

Marcus Eriksson väntar på besked från Mora.

Stigsson: tror inte mackan blir kvar . han håller inte måttet i elitserien

dölfors: Det tror inte jag heller. Anledningen till att Mora inte hört av sig är nog att han inte kommer få nåt erbjudande om nytt kontrakt.

Stigsson: Så är det tror jag med. peter högardh kan man ju ta hit eller sticker han till modo ? se länk

Stigsson: Jag tycker dock att man borde ta kontakt med spelare även om intresse för en förlängning ej föreligger. Det är en sak man har varit dålig på genom åren.

Tången: Ja det är sant att det kanske inte sköts riktigt snyggt varje gång. Markus förtjänar nåt annat än att bara bli bortglömd.

Stigsson: ja det gör han. kanske få en tröjja i taket ? :P

« · 699030 · »