Nr19: Om Wessner skriver på för Mora har vi fyllt kvoten av arbetare. Jansson, Nilsson, Granström, Tuokko, Bastianssen, Beaudoin är allihopa spelare som jobbar från sarg til sarg (vissa även genom sargen). Det bör även ramla in 2 st klass-forwards för att man ska vara nöjd. Nån som håller i pucken medan de jag räknade upp ovan vräker sig in på mål.
sold: Om Mora värvar Wessner, vilket verkar ganska rimligt att tro, så har vi tillräckligt med power-forwards. Vi behöver en annan typ av spelare än han, mer spelskickliga som kan leda PP.
Soling är en humörspelare som har gjort 18 poäng som bäst i ES, och det var för 5 år sen. Visst kan han få en nytändning i Mora men den chansen har vi inte råd att ta, enligt mitt tycke.
horcoff: Kul, men faktum är att mål som kommer med reducerat manskap på isen räknas inte in i den statistiken...... Så han har nog snarare varit inne på många mål framåt!
RQT: ... och räknar man in Hult har vi 2. Tar man sen bort Hult så har vi 1 igen. Lägger man se till Hult, Bogg och Simons har vi 4. Lägger man sen på 11 så får man 15, vilket är exakt så många poäng Mora kom före LEksand i ES i år.
mattias - 74: Kanske blir så att motståndarna stannar kvar i båset och vägrar komma ut på isen när de möter MIK :) Sveriges svar på New Jersey Devils ?
zeb: Jag tycker främst det är en målskytt som behövs. Vi blev av med Kerman, därför behövs en ny Kerman. Harri har säkert någon sniper på gång från SM-liiga ska du se. Än finns det ju rätt många luckor att fylla. Wessner tycker jag verkar väldigt intressant.
Richard Demén-Willaume är utan kontrakt i Frölunda. Nu är ju risken såklart stor att han sticker över pölen och provar hockey där. Men om han inte gör det så hoppas jag verkligen att Mora är där och hugger.
Snälla, snälla J Simons ge oss något namn. Förstår du inte vilken plåga du utsätter oss för med denna tystnad. Ge oss en liten godbit i väntan på den stora.
Om han inte vill stå och vakta båsdörren längre borde han ju välja ett topplag i Allsvenskan (Exempelvis Bofors). Det tror jag skulle varit bättre för hans utveckling men nu blir det väl en säsongs dörröppning till.
Ett lite märkligtbeslut av Sperrle, kan tyckas, men vi vet ju inget om BIF:s locktoner. Honken flyttar man nog inte på så lätt. Men signalerna från tränare och organisation i MIK kanske inte heller gav så ljusa framtidshopp. Trist dock, jag tror att Sperrles utveckling hade sett bra ut om han fått stå mer under säsongen, potentialen finns onekligen.
Det var ju ett synnerligen vänligt svar på en oskyldig fråga som förekommer i mängder så här års.