Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

Sv: Truppen 07/08
PappaKeno: Trubbigare spets får man leta efter.

Hur tänker de kring lill-Eric.
Kan han vara 1 av de 3?

Njut annars av andras bekymmer. :-D
Psykologerna får mycket att göra norrut.

Hjärnan är mer benägna att söka i minnet efter information som bekräftar uppfattningen man redan har, än att söka efter information som kan falsifiera samma uppfattning.

AD: vill inte ha eran spets :)

PappaKeno: Våran Spets tar ni inte.

Arvedsson hade tydligen frågat en gammal kompis om han var intresserad av att bli asstränare i Mora stod det i tidningen för nån dag sen och att vi letar 1 back,1 ytterforward och en center för en första femma. Och det skulle bara vara spets på dom.

Stigsson: Varför läcker det inte ut några namn? Vem/ Vilka förhandlar vi med? Är det Daigle som är vår tilltänkta förstacenter? Gosh, vad jag vill ha lite rykten och skvaller.....!

Seabiscuit: Det finns en gästbok här på HS som heter "Teknisk info" där det brukar stå anledningar till varför siten har legat nere.

Med anledning av det nyligen uppkomna stoppet så skrev han följande.
"Som ni kanske uppmärksammat så har HS varit nere 1 dag och 6 timmar utan förvarning. Men det har inte varit någon krasch eller så. Detta stopp berodde på att servern var tvungen att byta fysisk plats pga. vår internetleverantör hade en del synpunkter. Detta kom till dager utan förvarning så med tanke på omständigheterna så är vi igång någorlunda snabbt ändå. Sajten kommer att ha lite lägre bandbredd i några dagar men det ska inte märkas så pass mkt. Nu rockar vi igen!"

Seabiscuit: Stigsson sa via bubbla att de bytt lina till en sämre, han får förkolara.

Bonäs norra:

torki är en mycket bra spelare men jag ser gärna en ännu bättre spelare.
Jag har inte kunnat komma in här på nån dag eller så. misstänker att det vart nåt serverproblem.

PappaKeno: Jag oxå han har rätt virke skulle passa in i mora andan.
Har det varit fel på hemsidan?

Torkki som inte får nå nytt kontrakt med LHC skulle jag gärna se i Mora!

horcoff:
Det har väl ryktats en hel del. Men jag har för mig att jag läste någonstans att det var dementerat, att de hade de centrar de behövde. Men det kan som sagt ha gällt något annat också.

Mike Skinner: Ryckterna har väl talat om om MoDo

insu:
Hehe, nej. De verkar ha det stramt med stålarna. Förstår för övrigt inte vad han ska dit och göra. Att de snor finnar av oss kan man ju förstå, men varför Lill-Eric skulle gå till Luleå är för mig en gåta.

Mike Skinner:
Rykten har ju länge placerat #14 i Luleå. Men just för ögonblicket känns det inte som någon vinstlott.

70 Rodrigues:
Det vet vi inte ännu om #14 ska spela kvar eller inte. Hoppas såklart på att han fortsätter.

Glömde att tala om att tredje man sökes och att dom har några förfrågningar ute, dock inga namn

Arvedsson sitter i canal + studion, Ottawa - Buffalo. Han fick lite frågor om MIK och jobbet han tagit. Han var mycket tacksam för chansenoch tackade Janne i tv:n. Talade också om att det var spetskompetens som nu söktes, en power back och en sniper forward.
Han såg riktigt nöjd ut vå nye coach

70 Rodrigues: Det är inte klart om han ska vara kvar eller inte.

insu: Äh, han skulle aldrig svika sin moderklubb Orsa IK, fast det är klart vad gör man inte för pengar:-)

mattias - 74:

Äsch, Knogen är ju redan moring ;-)

insu:

Du skall se att Mora värvar knogen =)

Anders i Budum:
Jag förstår inte riktigt hur du menar. Eller så är det bara ditt minne som är kort? Gå in jämför med hur trupperna såg ut den 19 maj 2004, 2005 och 2006 - varav vi gick till SM-kvartsfinal de två sistnämnda åren. Och det är väl skit samma om Brynäs har värvat klart eller inte?

Mike Skinner: Hur kommer det sig att inte Eric Johansson ska spela kvar??

Anders i Budum:
Förstår faktiskt inte din kritik. Mora har 23 spelare under kontrakt och det är inte ens juni ännu. Du vet väl hur det brukar se ut? Mora släpper 10 spelare och värvar 10 nya. För en gångs skull har vi en kärntrupp som är samspelt och fungerar som ett lag i ett tidigt skede, det vi väntar på är kanske 2-3 spetsar för att komplettera. Det är två månader kvar till den första träningsmatchen. Känns som att vi har lite mer tid på oss innan vi överväger att sparka Simons? Eller? Silly Season är väl inte en tävling om vilket lag som värvar klart först.

Brynäs har spikat truppen, många andra lag har så gott som truppen klar. Mora..inte ett jävla skit händer. Vad fan håller gubben på med?? Nu är det väl dags att agera snart. Kanske även ett tronskifte på den stolen vore bra..

horcoff:
Det tackar jag för........finns mycket bättre än så att få in i laget.

horcoff: Du hör så mycket?? Va fan?

horcoff: I dagens pappersupplaga av MT säger Simons att man inte pratat med Lill-Eric på länge men att han fortfarande inte är helt avskriven. Dessutom bekräftas att man har/har haft intresse för Juha Lind.

Eller snarare blev kvar i Kärpät.

Anders i Budum: Du hör så mycket, Hyvönen gick väl till Kärpät.

Hörde ett rykte igår att Hannes Hyvönen är på g. Det låter intressant!

+ - någon under säsong om det går dåligt:)

detta är dock inte simons kommentar.

Stigsson:

det har sagts olika. i en tidning har jag läst en forward och 2 backar ien annan 2 forw. å 2 Backar.
+ - någon under säsong om det går dåligt:)

Seabiscuit: Så 2-3 man har helt plötsligt blivit 3-5 nu när det har gått några veckor? :-)

Slinger:

inget att vara orolig över. Mora ska enligt simons bara ha mellen tre och fem spelare till. och ska vi få riktiga klassspelare som vi hoppas att det ska bli får vi nog vänta ett tag.
Den som väntar på något gott!!!!!!!!

Seabiscuit:
No worries! :-)

wille:

"Allt som skrivs här är att förknippa med lag!"

Jepp, du har så rätt och våran lag, förlåt VÅRAT lag heter Mora IK :-)

Slinger: ja antingen vet de vad de gör eller så håller de på att göra en allsvensk sattsning i all tyshet

Jag tycker att det värvas friskt i alla lag utom i Mora, detta gör mig orolig!
Det är väl ändå inte så att Simons/Arvedsson sitter nöjda?

Äntligen skall man få se hockey i vinter då det är dags att börja jobba i Mora igen!!

Knogen:

jag såg smilysen för sent, jag kan inte ändra då jag inte är moderator.

sorry;)

Seabiscuit:

Ironi är inte riktigt din starka sida va? ;-)

Seabiscuit: Hörru du! Här är inget på skoj. Allt som skrivs här är att förknippa med lag!

Knogen:

Ett nytt känsligt ämne märker jag, men du! ta det inte så hårt det är bara skoj.
nu will jag att simons wärvar.

Mike Skinner:

"Är det inte lite dalmål att använda W istället för V också? Weijen, Wåmhus och så vidare? Warför inte wärlden?"

Men vad säger ni människa!!!! :-)

"Världen" och "varför" ska ju inte stavas med w av den enkla anledningen att det uttalas som enkelt v.

Wejön, (weijen, Wäjän etc.) och Wamus ska skrivas med w eftersom det - precis som den engelska motsvarigheten - uttalas med dubbelt w. Fonetiskt skrivet skulle det väl bli ung. [oejön] och [oamus].

Nu skiljer det väl sig lite med vokalerna från by till by, men ungefär så.

Därför inte wärlden! ;-)

Mike Skinner:

japp, tror som du.
Simons kommer med nån wärvning i wärldsklass. kanske någon wm spelare:)

För att återgå till Truppen 07/08 kom jag att tänka på en sak. Vi har just nu 13 forwards under kontrakt, och vi hoppas väl på en förlängning med Lill-Eric, alltså 14. Jag tycker det verkar som att det lutar åt en riktigt bra forwardsvärvning, alltså en i klassen jättebra. Då Brendl försvunnit antar jag att det finns både transferpengar och lönepengar, och vi behöver ju egentligen inte mer än en forward till. Dahlman lär väl inte ligga i samma löneklass som Brendl? Eller? Vi har ju även 8 backar i dagsläget vilket är bra, men även där kanske det kommer en rejäl förstärkning? Blatak kan man väl tro var den bäst betalda backen?

Nej även om det är lugnt nu tror jag att vi har några riktigt bra värvningar att se fram emot.

insu: Det är väl så att Tre kronor har sjunkit något i wärde...... :)

wille:
Förlåt, jag menade hockeywärlden.

wille:
Det beror på att hockeyvärlden (förutom Stanley Cup) har tagit semester i några veckor. Några lag har spelat en träningsturnering i Moskva, andra har satt igång barmarksträningen. Men nu lär Silly Season dra igång igen!

asch, Mike Skinner:
war det så enkelt!

Mike Skinner:

Känns verkligen som att det är dött på hockeyfronten just nu. Jeg menar, hur ofta diskuterar man bokstävers betydelse här på HS? =)

« · 885749 · »