NHL

13795 inlägg · 804 ämnen

NHL 2013

« · 1551645 Till forumet


NHL 2013

Tagga!

Vi har ett par riktigt sköna matcher i premiäromgången av årets kortade men sjukt efterlängtade säsong, här är ett litet upphetsande urval;

Flyers-Penguins
Kings-Blackhawks
Canadiens-Maple Leafs
Lightning-Capitals
Bruins-Rangers

De fetade är i min mening nattens vinnare. Ser framförallt framemot King Henrik och hans Rangers, som i år set jäkligt kompletta ut. Kan defenitivt gå hela vägen mot en Stanley Cup-final. I Boston, mästare 2011, har Tim Thomas tagit ett sabbatsår och det är istället finnen Tukka Rask som ska stoppa Nash & Co.

Fy satan vad härligt att det drar igång!

Kommentera

Sv: NHL 2013
Steenm: Hat någon ett spelschema med Svenska tider? :-)
Vilken är matchen man måste se ikväll/natt? Pit mot Flyers kanske?
Kommentera

Sv: NHL 2013

Monno: Kolla länk!

Jag tkr som sagt det finns många godbitar - samtliga jag skrev upp här nedan. Bruins-Rangers vid 01!

Kommentera

Sv: NHL 2013

5 min kvar till Boston-NY Rangers nu alltså. Ska bli en jävligt intressant kamp mellan två lag som utmanar om topplaceringarna i Eastern Conference. Framförallt ska det bli spännande att se hur Rick Nash hanterar sin nya miljö efter att han lämnat Blue Jackets.

För övrigt så måste Per Bjurman ha världens bästa jobb. Skulle döda för den arbetsplatsen.

Kommentera

Sv: NHL 2013

Steenm:

Vancouver - Anaheim 3 - 7

St Louis - Detroit 6 - 0

2 resultat som sticker ut lite mer än andra. 2 mål av åldermannen och evighetsmaskinen Sellane. Lindbäck fick  beröm för sin debut med Tampa på Tv.

Kommentera

Sv: NHL 2013

Viktig seger för Red Wings inatt efter bottennappet mot Blues (0-6) - Blue Jackets besegrades med 4-3 efter straffar. Och mitt Senators tog säsongens andra seger på lika många matcher via 4-0 mot Panthers. I Ottawa passade Jakob Silfverberg på att göra sitt första NHL-mål!

I övrigt så har Sabres fått en fin start på säsongen - andra raka kom i Air Canada Center mot Maple Leafs efter 2-1.

Kommentera

Sv: NHL 2013
Steenm: predators mot blues var en toppmatch spelmässigt, en av dom bästa nhl matcher jag sett, blues har ett mixat lag med några vansinnigt duktiga unga killar. Kedjan med Mcdoneld, Steen, tarashenkho var rätt sevärd.
Kommentera

Sv: NHL 2013

Berka:Det går bra för Oilers i nattens match mot Sharks...

1-6 i arslet efter första perren. Marleau 2 baljor

Kommentera

Sv: NHL 2013

Slajsarn:

Riktigt uselt. Inte alls ok . Vill se skärpning till nästa match !

Kommentera

Sv: NHL 2013

mattias - 74: Viktig match för Rangers kommande natt när de får chans till snabb revansch mot Bruins, som de åkte på däng mot i premiären (1-3). Ännu en förlust kom mot Penguins, där Lundqvist bland annat blev utbytt. Boston däremot har inlett väldigt positivt med två raka.

Dags för NY att det släpper nu - finns ingen tid för sega startsträckor i år.

I övrigt skönt derby i västra Kanada mellan Canucks och Flames - två lag som även de inlett med två raka nederlag. Men den drar igång vid 04 som vanligt och vem fasen orkar se klart den... sympatiserar med Vancouver-fansen här i Sverige.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NHL 2013

Rangers-Maple Leafs nu - ruggigt viktig match för NY som fått en knackig start på säsongen. Finns ingen tid för en halvtaskig start i år. King Henrik är nog hyfsat revanschsugen efter öppningen och blir nog svårstoppad inatt. Tror det blir tätt dock. Och målsnålt.

Samtidigt reser Blackhawks - NHL:s just nu bästa lag - till Columbus för match. Känns som att Chicago kommer fortsätta på vinnarspåret. Även Flyers - ytterligare ett lag som underpresterat i säsongsinledningen - har en viktig bortamatch mot Panthers. Känns som 2 poäng där är ett måste.

Måste också säga att jag är jäkligt impad över Sharks inledning. De körde över Avalanche med 4–0 för ett par timmar sedan. Noterbart att Thomas Greiss - den f.d. floppen i mitt Brynäs - höll nollan för San Jose. Tysken tog samtliga 24 skott. Känns som han trivs betydligt bättre på rinken over there.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NHL 2013

Ojojoj, skrev jag verkligen "svårstoppad"?

Trots att NY leder skottstatistiken med 14–3 efter första perioden leder Toronto matchen med 2–0. Men det är hårt att skylla målen på Lundqvist då hans lagkamrater knappast varit hjälpsamma i defensiven när Toronto väl gått på offensiven. Visst, på andra målet blev det en lite onödig retur, men van Riemsdyk fick helt ohindrat vispa in tvåan. Skärpning Rangers!

Kommentera

Sv: NHL 2013
Steenm: Rangers vände och vann, 5-2.
Kommentera

Sv: NHL 2013

Dream Team: Tung förlust för svenskarna i nattens möte kings-canucks

canucks ledde hela matchen men tråkgänget kom tillbaka och kvitterade med 40 sek kvar, sen spikade quick igen i straffläggningen.

Kommentera

Sv: NHL 2013

Berka:

Desto bättre gick det för Edmonton som vann med 4 - 1 hemma mot Avalanche. Landeskog är f.ö skadad och det är oklart hur länge han blir borta.

Kommentera

Sv: NHL 2013
Match mellan Detroit och Los Angeles där orden små marginaler och slutsekunder får stor betydelse.

Hemmalaget tar ledningen med 2-0 i första perioden genom mål av Pavel Datsyuk och Damien Brunner (Henrik Zetterberg assist till båda målen), men i slutminuten reducerar L.A genom Anze Kopitar. Matchen rullar på och Detroit ser ut att bärga segern, men när Loa Angeles precis har klarat av spel i box play lyckas man skapa tryck på Jimmy Howard i Detroitmålet, återigen i slutminuten, och man lyckas kvittera genom Alec Martinez som slår in en retur framför Detroitmålet. När man då sitter och väntar på att matchen ska gå till overtime avgör Jonathan Ericsson matchen för Detroit, i slutsekunderna. Raffel var ett till ord som passade bra!
Kommentera

Sv: NHL 2013

Dream Team:

Buffalo - Boston eller NYR - Tampa inatt, det är frågan?

Kommentera

Sv: NHL 2013
mattias - 74: Jag skulle nog valt Rangers mot Tampa, alternativt zappat mellan matcherna och valt den som känts hetast. Nu kommer alternativet att sova högst upp på min lista så för egen del är det inte ens nåt val att göra :)
Kommentera

Sv: NHL 2013

Dream Team:

Fårr zappa här med då även om det finns svensk intresse i NYR - Tampa som man kan följa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NHL 2013
Ser misstänkt avsiktligt ut det här...
Kommentera

Sv: NHL 2013

T T:

Han försöker bara "låsa" han med skridskon är mitt tips.

Kommentera

Sv: NHL 2013

T T:

Tycker absolut det ser avsiktligt ut.

Kommentera

Sv: NHL 2013
T T: Avsiktligt. Riktigt tråkigt , Karlsson är så sjukt bra.
Kommentera

Sv: NHL 2013

Gurra88:

Bara att kolla in idiotens tidigare fula tilltag.

http://www.youtube.com/watch?v=0waePHWjVGY

Kommentera

Sv: NHL 2013
Kolla in handlederna på den här killen. Snacka om oväntat, wow!
Kommentera

Sv: NHL 2013

yngwie:

Sjuk jävla bra match mellan Detroit - Chicago . " bara 1 - 1 " efter massvis med chanser och Chicago är ett riktigt bra lag, 22 matcher utan förlust efter ordinarie tid. 2 bra målvakter och helt sjuka räddningar har vi fått sett. Chicago tar bonuspoängen och borde haft 3 som spelet var , dominerade matcher tyckte jag. Nu är det Islanders - Ottawa.

Kommentera

Sv: NHL 2013

Vad tror vi herrar inför NHL-draften i sommar då? En rejält stark top 10 lista finns ju men sen smalnar det av ganska rejält, även om det finns fynd att hitta som kan komma att blomma ut till superstars senare.

Nathan MacKinnon vs Seth Jones ser ju ut att vara de två absolut ohotade två förstavalen. Finns ju en svensk med på och det är ju Elias Lindholm i Brynäs då. Mja jag sitter med spänd förväntan för att se vad som händer framöver. :)

Det finns ju som sagt en uppsjö av killar som kan bli riktiga storstjärnor! Hunter Shinkaruk, Griffin Reinhart, Josh Morrisey, Ryan Pulock, Sean Monahan eller Finlands motsvarighet till Seth Jones, Rasmus Ristolainen.

Kommentera

Sv: NHL 2013

MODOJohan:

Slutspelet spelas som följande 

Minnesota - Chicago

Detroit - Anaheim

Los Angeles - St Louis

Toronto - Boston

San Jose - Vancouver

NY Islanders - Pittsburgh

Ottawa - Montreal

Ny Rangers - Washington

Matcherna drar igång natten mot Onsdag med match 1 i bäst av 7. Vilka vinner då? Svårt att sia om men jag hoppas på något kanadensiskt lag. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NHL 2013
mattias - 74: Pittsburgh vinner men jag hoppas på Ottawa!
Kommentera

Sv: NHL 2013

foppa78:

Montreal eller Toronto vore roligt. 

Kommentera

Sv: NHL 2013
mattias - 74: Realistiskt så bör Pittsburgh och Chicago vara stora favoriter, men Vancouver, Anaheim, Montreal och nog faktiskt capitals har goda chanser, dock brukar det ju aldrig bli som man tippar så man får väl säga blues då bara för att ;-)
Kommentera

Sv: NHL 2013
mattias - 74:Själv håller jag på Gullänget som vanligt!
Kommentera

Sv: NHL 2013
Skönt mördarpass från Diaz. Godnatt, Lars Eller.
Kommentera


Sv: NHL 2013
Övertygande sätt av Rangers att ta det till match sju.
Kommentera

Sv: NHL 2013
Sjuk upphämtning av Boston just nu. Otroligt.
Kommentera

Sv: NHL 2013

T T:

Hur kommer första mötet i grundserien att se ut. Otroligt fegt av Kessel.

Kommentera

Sv: NHL 2013

mattias - 74:

Vi får väl se :P inte långt kvar tills premiären nu iaf.

Kommentera

« · 1551645