Sorry Hofnar: Hängde inte med på raljeringen. Borde skämmas. Streckstriden i norra är inte ens spännande. Piteå har 2p upp, men AIK möter två avsågade lag medans Piteå möter 1:a och 3:an.
Hofnar: Droppen var väl när TV3 sände ett program med titeln "Hockey på liv eller död..." Och det enda man får se är ett långt program om AIK och hur de skall göra en "Frölunda". Jag hade inte sagt något om programmet hade haft namnet "AIK på liv eller död".
Södra serien är ruggigt spännande även för oss moringar. Kan ju tyckas löjligt när vi har 6 poäng mer än Rögle. Men gör vi bort oss mot Mörrum hemma då måste vi ta poäng borta mot antingen Oskarshamn eller Västerås.
I och för sig vill jag inte byta tabellposition med Rögle, men man kan bara konstatera att serien aldrig har varit så jämn som den här säsongen.
Rainbow: Du har rätt VIK har redan mött IKO borta 2 gånger Ons. 29.10.2003 19:00 IK Oskarshamn - VIK 2 - 0 Ons. 19.11.2003 19:00 IK Oskarshamn - VIK 6 - 5 sd str
miguel: Var har du läst eller hört att Västerås skulle ha kvar en match borta mot Oskarshamn? Enligt swehockey så har Västerås kvar att möta Arboga hemma, Nybro borta och i sista omgången Mora hemma.
metal guru: Jag raljerar bara över hufvudstadens något enögda och proprotionellt absurda bevakning av AIK. Jag tycker jag ser dom lite väl ofta i rikstäckande (Fjollträskbaserad) media. Visst är det en streckstrid i den norra serien, mellan två lag. I den södra serien är sju lag involverade, med liten matchboll för ditt eget och IKO. Sen är det rätt öppet. Men det är tydligen inte så viktigt...
"Allsvenskan" uppmärksammas flitigt av TV-sporten nuförtiden. I kväll i Sportspegeln var det ytterligare ett snyftreportage om AIK. Gött att se moloken Roger Jönsson stå framför kameran och gråta lite efter förlusten mot Nyköping. Och så visades bilder från Piteås bortamatch mot Teg. Var där 300 pers på läktarna? Den norra serien har ju utvecklat sig till en riktig nagelbitare, eller vad säger ni?
Helt klart var detta en underbar kväll. Måste säga att det var länge sedan man kunde se laget så taggade..det var liksom aldrig tvekan om att revansch skulle tas! Låt oss hoppas på samma inställning de resterande 3 matcherna så är jag ganska övertygad om att Rögle fixar en plats i SA.
Om inget annat är det kanske dags för en översyn av automatlarmet. Det borde vara fastighetsägarens skyldighet. F.ö. är väl generell brandsyn lagstadgad?
Bara jag som reagerade med muntra mungipor när Halmstadspelarna skrinnade in eller blev utvisade? Vem är den skyldige till det musikvalet? Jag skulle gärna vilja gratulera honom/henne.
Enligt 41 § räddningstjänstlagen (1986:1102) skall ägare eller innehavare av byggnader eller andra anläggningar vidta de åtgärder som behövs för att före-bygga brand och för att hindra eller begränsa skador till följd av brand. Åt-gärderna kan vara av teknisk eller organisatorisk karaktär. Åtgärder av teknisk karaktär kan vara anskaffande av utrustning för brandsläckning medan åtgärder av organisatorisk karaktär kan vara utbildning och information.
Är det inte dags att fixa högtalarsystemet? Där jag sitter på sektion B kan man inte höra någonting. Sedan när man kommer hem efter matchen får man läsa att publiken uppmanades vara beredd på utrymning. Tack för det. Vilken planering finns det om det börjar brinna? Ska vakterna springa runt och säga till att vi ska lämna? Det var ju ingen i publiken som reagerade på larmet. De flesta satt kvar på sina platser. Vem har ansvaret för säkerheten? Rögle eller kommunen?
havsmussla: Är det någon som ska åka från Helsingborg till Växjö på Onsdag så är jag mycket intresserad av att åka med. Maila mig gärna på [email protected]
Schnurrbein: Intressant att jag alltid tror att jag vet allt. Psykolog i Höganäs?
Skumt att sportchefen inte var inblandad då det värvades en tränare till klubben. Tyckte oxå att jag skrev något om att "vad jag minns så var Lööv sportchef när Waltin värvades", men jag kanske missminner mig.
Vad jag kan läsa av mitt inlägg så kan jag inte se var jag basunerar ut att jag är där enda sanningen i universum och allt jag tycker är helt rätt, men jag kanske är enögd. Kanske borde ändra min åsikt; härligt underbyggd kritik du har Weezer. Klockren analys!!
Ett litet tips i framtiden, fortsätt med psykoanalyserna av anonyma folk i GB:n o ge dig absolut inte in i juristvärlden. Kan bli lite svårt när man ska värdera hållbara argument.
Mygel: Håller med att det är en gåta att inte fler av de talangfulla j-backarna fått chansen när vi läckt som ett såll.
När det gäller Lööv och Waltin kan jag bedyra att Mats är 100% oskyldig till den rekryteringen. Det är fakta. Resten är tyckande och det är inte lönt argumentera med dig eftersom du alltid tror att du vet allt. Ungefär lika öppen för andras uppfattning som Waltin för andras splideér, inte konstigt att du uppsakattar honom.... Men för guds skull, blanda inte in Lööv i detta.
Weezer: Oj vilken konstruktiv kritik du har :) Hittade du en flaska klorin och drack upp den av misstag??
För det första så verkar det vara väldigt svårt att skilja mellan en kommitté (flera personer, plural) och sportchef (en person, singular). JPP är ansvarig för en sportkommitté. Det är inte JPP som tar beslut om vem som ska värvas och vilka som ska scoutas. Kommittén tillsammans med Waltin tar dessa beslut. Varför vill du ha tillbaka Lööv när du vill sparka Waltin?? Vad jag minns så var det under Löövs tid som sportchef som kontakt och kontrakt med Waltin skrevs.
För det andra så har du med största sannolikhet noll koll på hur Waltin är i omklädningsrummet. Hur kan du då sitta o spotta ur dig hur fel han är som tränare. Jag vet inte hur Walin är som person eftersom jag varken har pratat med honom eller spelat under honom. Däremot så har jag pratat med spelare i Rögle om honom. Dessa har en uppfattning att han är otroligt kunnig, mer kunnig än Melin när det gäller hockey. Det som är lite problem med Waltin enligt de spelare jag talat med är att han är lite väl för proffssionell i sin inställning. Han kräver kanske ibland lite mer av spelarna än vad de klarar av. Detta kan skapa press hos visa spelare.
För det tredje så är det rätt uppenbart på dina inlägg om juniorerna att du inte har sett en enda match med dessa utan ser resultaten i tidningen oc tänker "fy fan vad de är dåliga". Jag rekommenderar att du åker ut o kollar på laget. Jag kan nästan lova att du kommer att ändra din inställning. Vi har några riktigt bra talanger i J20 laget (plus att det är roligt att se ett lag som spelar traditionell Rögle hockey, offensiv, offensiv, ingen defensiv). Kolla speciellt in nr 4. Där har vi en blivande storback. Att han inte har fått en chans i A-laget ännu är en stor gåta. Kan hänga ihop med det pressade läge A-laget haft hela säsongen.
Med tanke på den "djupa insikt" om hur det funkar i Rögle (ironi), så borde du kanske inte undra över varför folk gnäller på din kritik. Du har absolut ingenting bakom dina påstående.
bjärebo: Att lyckas locka hit Hult hade varit toppen. Men jag lovar att vår elitkommitté sover vidare.... Jag menar 3-0 mot Halmstad ger väl arbetsro och förtsatt djupsömn.
Gediget i kväll grabbar, det menar jag verkligen. Tyvärr är det försent att stärka laget nu inför spurten. Men om vi "skräller" mot nykomlingen Växjö, ja då kanske..... För i en ev SA behövs mer kvalité.
Det är verkligen bedrövligt att vi hamnat i den här situationen.Nog gnällt för tillfället-Grattis...
Får gratulera grabbarna till en taktisk väl genomförd match. Halmstad var inte värda att vinna med den skithockeyn dom representerar. Ständiga fasthållningar, hakningar, och bara leva på misstag som måtståndarna gör. Halmstad har fått mycket kritik för sitt sätt att spela i år och det är mer än befogad kritik.
Trots segern tror jag inte killarna klara av SA i år. Bofors har ett bra program kvar där jag tror dom tar full pott. Då återstår det 4 och sista platsen som Västerås tar trots bortamatch mot OIK som inte har något att spela för.
Gigel: Perfekt resa: Inte för lång, inte för kort. DET ÄR SÅDANA MATCHER VI MÅSTE VISA KILLARNA I LAGET ATT VI MÅSTE BARA VINNA. RÖGLE SOM KLUBB BETYDER SÅ OTROLIGT MYCKET FÖR OSS ALLA. VINNER VI PÅ ONSDAG VÅGAR JAG SÄGA:-Superallsvenskan nästa. Har en känsla utav att RBK vinner mot Växjö.När jag känner så då går det vägen. Tänk då att stå där uppe och sjunga:-Vi har vunnit, vunnit denna matchen...
Kan killarna spela så här resterande matcher har de i alla fall räddat ansiktet, oavsett var vi hamnar! Idag var hela laget på bettet, Tano, Hall o Ahlbrant var mycket mycket heta och visade vägen från skogen (där viljan växte)
qp: Fortfarande finns det ett litet hopp kvar om SA för vår del men det förutsätter att vi vinner resten medan antingen Västerås eller Bofors tappar några poäng på vägen. Annars så är det nog bättre för klubbens ekonomi om vi får möta Halmstad och Växjö i fortsättningsserien eftersom det blir kortare resor.
adizz:Nej som tur var, ingen brand utan det var automatlarmet som gick 2 gånger, och det skulle väl vara den oturen för oss att hallen fick utrymmas och matchen spelas om. Nej som sagt inga större problem. Hälsningar från en glad ordförande lasse
Norra_Sittplats: Precis som någon annan skrev tidigare så är det kommande omgång dvs omgång 30 som Halmstad spelade redan 4/11.
Känns bra att vi även om vi nu inte skulle gå vidare till SA åtminstone spelat bort Halmstad från den möjligheten. På onsdag så ser vi även till att Växjö inte heller kan ta sig dit så har vi i varje fall gjort en god gärning genom att se till att två tråklag inte tar sig dit. Tråkigare ishockey än vad de här två lagen spelar får man leta efter.
bjärebo: Innsbrockledningens agerande är ju höjden av idioti! Bara fyra poäng från serieledning och så lyssnar man på någon sponsor som vill ha mer offensivt spel. Man lär ju inte komma närmre när man sparkar klubbens bäste poängplockare och tränaren avgår i protest... vad är det man säger... hål i huvudet? Måtte det aldrig gå så långt i Sverige. Men, som nu nämnde, Rahm har ju fortfarande inga problem där nere, så honom får vi nog längta efter ett tag till - tyvärr...
fy fan av dom här 3 poängen satt fint nu vinner dom mot växjö med sen e de nästan klart fan av gött :D hoppas de kommer många till växjö nu så vi kan stötta grabbarna vi ses på onstad :D
Hängde inte med på raljeringen. Borde skämmas.
Streckstriden i norra är inte ens spännande. Piteå har 2p upp, men AIK möter två avsågade lag medans Piteå möter 1:a och 3:an.