1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 362608 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Vi leder i alla fall en liga...
Har varit inne och kollat de andra lagens forum. Det talar sitt tydliga språk, faktiskt. Inget annat lag engagerar sina supportrar så mycket som RBK! Kul att se :)

Sv: Älska ditt lag som du själv önskar att bli älskad.
Gunilla: En tanke till oss alla...

aiastellan:

Herregud! Är du en poet, eller? Hur får du ihop allting så där? Kan inte annat än att hålla med dig i dina kloka ord. Sådär som du skriver, sitter en annan och tänker, men kan inte klä det i ord :)

aiastellan: får en tår i ögat stellan

Älska ditt lag som du själv önskar att bli älskad.
”Varför vi på matchen måste gå ?
Därför vi älskar RBK…
Vad svara när inte vännen vill ?
Du, det är inte 1:a april…
Varför just grönt o vitt ?
Det finns i hjärtat ditt…
Rögle BK, laget med hockeykultur ?
Ja, det är ju grunden. Eller hur ?
Vad till motståndaren säga ?
De kan ju alltid om kultur ”praya”…
Det handlar inte i slutet om hur det går
utan om hur mycket glädje man av laget får
DÅ är matchen vunnen
Och den riktiga kärleken till laget funnen.”

Sv: AB idag....
Belix:

Då är det bara att gratulera er till valet. Den är jättesnygg!

Gunilla: Det är Rögles souvenirshop som har tagit fram den andra som du kallar den. AIA:s halsduk har vi själva tagit fram och valt färgerna på vi ville ha en klassisk tvärrandig enkel halsduk. Och vi är nöjda med hur den blev.

aiastellan:

Om det ska vara en halsduk, tycker jag att den som finns att tillgå för medlemmarna i AIA är den absolut snyggaste! Varför finns den andra överhuvudtaget? Och vem har bestämt att den ska se ut så, mörkgrön, bläh...

sillen: Alla borde ha den snyggt knuten om man vill/kan.
Mitt nyårslöfte är att alltid ha det på RBK:s matcher, (A-laget).
Jag skall hålla det annars lärj ag ju få höra det.
Köp nu den klassiska Halsduken.

Sv: Första målskytt i RBK
1:a målskytt blir Arlbrandt ganska enkelt faktiskt

Jag tycker den skall vara knuten, tycker att alla skall ha det för det skall symbolisera AIA el vad tycker du Stellan

aiastellan: ska man inte ha den lite mer *klassiskt* hängande över axlarna bara?

Gunilla: Jag kan hålla med dej till viss del. Men matchtröja är inte riktigt AIA´s grej. Men grönt o vitt i all ära. Matchtröja tycker jag är lite för mycket utländskt för min smak men däremot halsduk är snyggt.
Den grön och vit randiga, knuten snyggt runt halsen.

Sv: Bonuspoäng?
Belix:
Det stämmer
Hamms 7p
Rögle 6p
Växjö 5p
Nybro 4p
Boga 3p
Örebro 2p
Tomtarna 1p
Goiset 0p

Sv: Första målskytt i RBK
aiastellan:

Jag tror på Kristoffer Starck eller min personliga favorit Daniel Josefsson. Hoppas hela laget är ordentligt på hugget och att det kommer mycket folk till ladan, så vi kan visa dem alla var skåpet ska stå hädanefter... ; )

stake:

Ja, man kan ju tycka vad man vill om Växjösupportrarna, men att komma så många i matchtröjor och stötta laget är för mig en stor insats. Hade gärna sett en likadan stor Rögle grön-vit klack på våra hemmamatcher.

Första målskytt i RBK
Vad tror ni ?
Jag tror det blir Jonas Blanck efter en soloraid.
"Han vill ju vá nära AIA"

Gunilla: Tror dom börjar från sju och ner till 0 men det spelar ju mindre roll skilnaden är ju densamma

Belix:

Det är för väl att Rögle har någon fördel trots att de inte har gått vidare till Superallsvenskan. Då får de fler poäng än de lagen som låg nedanför dem i tabellen innan juluppehållet. Nån rättvisa ska det vara! Börjar de med 8 poäng för Halmstad och går neråt eller?

Sv: Snoken ! Jag vill träffa dig...
Hofnar:(Melodi: Lemontree) Jag drömmer ! jag drömmer ! Jag drömmer om, Snooken. Jag drömmer om att Snoken han vill träffa mej ! Och om det inte går, så går det inte nästa år ! Jag drömmer jag drömmer !

"Nu när Rögle BK ska spela lite mer traditionellt.Tror jag att RBK kan gå ända till eliten.Så Snoken det är det som är problemet.En nykomling dansar alltid lite i början det borde väl du veta som är sportintresserad"

Vi har ju gemensamt intresse och det är alltid en början.

(Ta nu detta på rätt sätt, jag vill ju bara mjuka upp stämningen lite)

Hofnar: Nej... Inte för mej ! Jag vill visa er alla hur "go" jag är mot alla...
Vill inte "smyga med mitt intresse för Snoken.

aiastellan:
Ööööhh...brevfunktionen, finns den? Eller vaddå hallå!

Du är bara för go stellan har du slängt korken på flaskan?

Snoken ! Jag vill träffa dig...
Jag bjuder på kaffe i ishallen. Möllenööö...

Sv: växjö den 7/1
Snoken: Hör av dej till mej Snoken ! Jag vill träffa dej ! Snälla ! Snälla ! Är det du som är han ? Du vet... Detektiven med den svartvita hunden, Turbo ? Hade varit kul att träffa dej 7/1. Detta måste vi lösa ! Tänk bara du o ja ! Jag längtar...
Skämt o sido, jag menar allvar.

Sv: Davydov
Tuborg:
Han vill väl varva ner i lingonserien. Kan nog vara rätt skönt att bara glida lite. Tror inte det kostade Olofström så mycket, eller har dom vunnit på hästar?

Sv: Aftonbladets Klackliga
Är denna klackligan den som aftonbladet hade förra året, efter KS?
Då låg vi väl betydligt mycket bättre än detta året. Konstigt, eftersom än så länge har vi inte varit mycket sämre än förra året på matcherna.
Nu när vi inte nådde SA lär vi vara sämre, men det har ju sina förklaringar.
Att vi inte är med visar bara hur långt aftonbladets reportrar åker för att få en bra tidning!
Ne Aftonbladet ska inte tas på allvar....
ses den sjunde, då kommer en klack som håller elitserieklass på besök!
hej då

Sv: växjö den 7/1
åsljungafredrik: Ja, nu när vi bara kommer med en buss så har ni kanske en chans. Tydligen är klackmatchen viktigare för er än själva matchen. Vi som kommer är där för att stötta vårt lag, inte för att bevisa att vi är bäst på läktaren. Men det kanske är det viktigaste för er :-P

Davydov
Är klar för OIK!! Inte dåligt.

växjö den 7/1
hallo!!!hur högt tryck ska det va mot växjö???hoppas att det blir många som kommer så att vi kan ta växjös klack...så att vi kan skicka dom till deras zoo där dom hör hemma...

Aftonbladets Klackliga
Aftonbladets klackliga ligger nu ute på deras hemsida.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,413549,00.html

Sv: "Vi ska på Hockey i Åstorp"
metal guru: Månskensrinkarna har svårt härnere vi har ju inte så många dagar med minusgrader under året. Men när vi snackar Åstorps ishall så tvivlar jag på att isen skulle smälta där under sommaren även om kylaggregatet varit avstängt. Kylan i den hallen är så väl förankrad att bandyportfölj är en måsteklädsel.

Belix:
Å fan.
Jag trodde ni pratade om en månskensrink...

Har en farbror (uppvuxen i Västebottens inland) som bosatte sig på en ö utanför Tjörn. Han brukade chocka tillresta släktingar på julkalas med plus minus noll på färjan ut dit. De åkte tilbaka med en raserad världsbild till sina varma -15C.

Jag vet inte vad ni andra som var på plats i Åstorp tyckte, men jag gillade vad jag såg av junisarna och har redan lovat mig själv att gå och se fler av deras matcher. Dom spelar en frejdig och underhållande hockey och stiger inte undan i närkamperna. Precis som man vill se.

metal guru: Du skulle bara veta hur kall den ishallen är :-) När man ser matrialaren så och värma händerna på spelarnas vattenflasker så förstår man hur kallt det är.
Sen är det så att det finns ingenting som fryser så i skåne som en bortklemad norrlänning som inte vet vad fuktig kyla är *s*.

hoppsan, det inlägget gick visst sönder pga entusiastiskt användande av vad som uppfattats som styrtecken...
Så här skulle det se ut:

"Rögle vann inte bara matchen, man vann även kampen mot kylan. Att spela hockey --*i ett par minusgrader*-- är inte kul - verkligen för spelaren eller åskådaren."

Bortklemade sörlänningar.
;0)

Ebbe:
"Rögle vann inte bara matchen, man vann även kampen mot kylan. Att spela hockey -->i ett par minusgrader<-- är inte kul - verkligen för spelaren eller åskådaren."

Bortklemade sörlänningar.
;o)

Sv: &amp;quot;Vi ska på Hockey i Åstorp&amp;quot;
Joinzzon: Vi var en 10-15 man fårn AIA. Sen var där föräldrar till ungarna som spelade med. Så sammalnget kanske en 50 st som höll på Rögle där.

Ebbe:
Synd att det inte blev någon brödrarfajt.
Var det många från AIA där?

Joinzzon: Det gick visst igenom stavnigskontrollen..*s*

Ebbe:
Eklöv gjorde både 0-0 o 0-2 ...... vem gjorde 0-1 ;-)
Var 0-0 målet snyggt ;-)
Sorry men jag kunde inte hålla mig.

Ett litet referat om matchen finns nu på J20 sidan!

Alltid där: ha ha det var skönt att höra, var det inte en kille här som skrev att de skulle va rätt många, då känns det som han drömde

brass: Sa du läktarmatch? Åstorp skrek inte ett ord förrutom en liten kille i fem års åldern som sprang framför en och skrek "Rögle är såpor" ha ha..

Vi var ett gäng på tio pers som skrek av os jul och nyårs maten emellanåt.

Ebbe: Det står på aia sidan nu att rögle vann i åstorp. Nån som vet hur det gick på läktarmathen?

&amp;quot;Vi ska på Hockey i Åstorp&amp;quot;
Nu kan alla AIA medlemar gå gratis på hockey i Åstorp.

Se intyget på www.roglebk.nu/j20/intyg.jpg

Sv: Årets ris till Växjö Lakers fans!
aiastellan: Ja du Stellan, det kan man undra...

stake: Man kan inte leva på gamla meriter.........vi är bättre thats it:)

brass: de undrar ja mä..nån som känner nån som är på plats som kan ringa..men de bör ju va slut nu eller?

HasseT: det är ju inte klokt om det är sant.... någon som vet hur det går i Åstorp?

stake: de e ab vi snackar om....

« · 362608 · »