{7603}: Men vilket fjantigt inlägg av dig. Gammal vana kryddat med lite random personpåhopp, jag känner igen dig och dina mindre genomtänkta inlägg nu. Jag kommer ihåg hur tongångarna gick här inne då Jimmie Jump fick matchstraff då han välte omkull domaren och sedan lade sig ovanpå honom för att komma åt att veva slag efter slag mot Joel Lundqvist. Tyckte du att den betydligt hårdare knuffen med efterföljande belägring och slagserier från Jimmie också var värt ett matchstraff? Nix, det gjorde du så klart inte. Blir intressant att se hur du försvarar din egen reaktion och slutsats med ovanstående situation i åtanke. Jag är hellre ett konsekvent pucko som klarar av att ignorera lagtillhörighet i mina åsikter än ett kappvändande och enögt pucko som dig.
Daddeh: Nu är nog jag och Yoda lite oense, händer titt som tätt :) Daddeh "Vad jag jag kan se"?! Har du supersyn? Jag kan också se domarn inte blir nerklubbad men något händer naturligtvis bakom ryggen och det räcker. Förmodligen en knuff, en armbåge. Din reaktion och slutsats är ju fullständigt bedrövlig. Puckon som du ska inte vara i närheten av ungdomsmatcher. Er junioransvarige Axel Holmströms far ber då om ursäkt. När du blir äldre inser du hur borta du var.
{7603}: Se länk....där har du ett matchstraff då domaren tydligen påstod sig ha blivit armbågstacklad av en Luleåspelare?! Vad jag kan se så nuddade Luleåjunioren på sin höjd domaren lite grann när han åkte för att byta. Jag önskar faktiskt att vi hade haft Petter Lasu Nilsson i båset när det är såna där totalblinda idioter som dömer. Tycker det är klent av Luleå att senare be om ursäkt för matchen istället och dalta med inkompetenta domarkåren. Hade man själv spelat med domare som tar matchstraff för sånt här så finns det inte en chans att man hade kunnat hålla sig lugn.
{7804}: Luleås hemsida: "Det blev en match som blev rejält sönderryckt av mängder med utvisningar, främst från Luleås sida och Nacka var effektiva i numerärt överläge. Slutresultatet skrevs till 10-4 där hemmalaget gjorde sju av målen i powerplay och gästerna lyckades göra tre av sina mål i numerärt underläge."
Inte en antydan om bikt eller självkritik. Varför blir man inte förvånad. Luleå är som du säger mörka sidan.
ja man undrar ju om tränarn ville mörda domarn efter matchen? :-) Det hänger på ledarskapet där de uppmuntrar till onda handlingar, publiken är likadan. En tillsynes halvnormal individ som Johan Forsberg blev snabbt konsumerad av dem mörka sidan av kraften.
Intet nytt under solen. länk När Per Ledin är förebilden. När spelare som Anton Hedman, Johan Forsberg, Granström, Janne Sandström, Rydahl, Sylvegård, TokSvensson listan kan göras lång, erbjuds feta kontrakt. Luleås ungdomar verkar ta efter.
{7804}: Bra då kan jag somna om. Hoppade till -vafalls har Qatar gått om oss på juniorsidan?! Ser också de har ett äldre lag och igår gjorde de visst en plattmatch och idag efter 3-0 la de också ner allt enligt tränaren,dock ej enligt plan? eller? Tidigare möten har vi vunnit men Lundeström verkar ha påverkat idag. Är även övertygad qatarspelarna är 100ggr mer taggade i mötena mot storklubben. Resultatmässigt kan man nog lägga ner förhoppningarna på AIK, mer som bonus med tanke på deras fokus utveckla spelare. Jag litar 100% på att klubben gör rätt saker. Även lugnande läsa om att guldkorn verkar vaskas fram. Han som heter Hardy som tappat ett år ca efter svår skada och är draftad tror jag kan bli bra.
Ser att Qatar J-20 slog ut dynastiernas J-20 och därmed går till kvartsfinal i J-20 slutspelet.
Qatar toppar upp laget med Gällivaresonen Lundeström och Pitesönerna Lundqvist och Grahn. De skickade då inte 10 spelare som under lövenincidenten för damerna.
Dynastiernas dynastiförening låter däremot Skellefteåsönerna Söderlund, Linus Lindström och Krekula stanna och träna med a-laget. Varför?
Jo kommer ni förstå, för att a-laget förbereder sig för att spela kvartsfinal. Då får dessa killar vara uppe i a-laget. Kvartsfinalen är ju för Sveriges 8 bästa lag, så där får såklart inte Qatar vara med.
Undrar vart Lundeström, Lundqvist och Grahn hellre hade spelat kvartsfinal? J-20 eller det riktiga? Men nu får de chansen att bevisa att de håller en hög nivå, i nivån under de bästa som spelar i topp 8-lagen som gör upp om bucklan. Grattis!
{7804}: Ja det är nog så, vi tycker nog rätt lika i grunden. Sen får vi inte glömma att dessa sensationsjournalister och självutnämnda experter även dömde ut Brynäs mot Luleå. Men faktum är att jag tror att Brynäs tjänar på att inte vara favorittippade. För om man kollar på de senaste gulden så har de inte varit det. Ni var favoriter 2012, Modo var favoriter 99. Nu var visserligen HV favoriter i våras och vann, men det satt väldigt långt inne och det kunde lika gärna ha varit Brynäs som vunnit den matchserien. Eller om man bryter ner det lite så var HV favoriter INNAN finalserien började men sedan vägde favoritskapet över till Brynäs iom hemmafördel inför match 6 där man kunde ha spelat hem Le Mat. Hur Brynäs handskades med det favoritskapet vet vi ;-)
vi tycker nog inte så olika, och håller såklart på er mot Växköp. Går inte att förneka att ni gjorde det bra ifjol.
Men sensationsjournalisterna skriver faktiskt: Brynäs är alltid bra i slutspelet, varför är Brynäs alltid så bra i slutspelet? Detta efter en SM-final ifjol och 2-1 seger över totalt menlösa Qatar i play-in. Det var det jag vände mig emot, för det är inte så.
{7804}: Inte många Brynäsare påstår att vi alltid är bra i slutspel. Inte om man ser på 2000-talet. Tvärt om! Jag håller jag med dig om att det snarare är tvärt om. Men hockey ÄR en färskvara och sett till hur Brynäs överraskade förra säsongen med att ta sig till SM final och et faktum att väldigt många av spelarna som gjorde den bedriften finns i Brynäs trupp i år med. Så man kan i alla fall konstatera att flertalet av spelarna VET vad som krävs. OM detta hjälper laget den här säsongen återstår att se. Växjö ÄR ett bättre lag på samtliga positioner på pappret. Men sett till hur jämna matcher det varit lagen emellan den här säsongen. TROTS att lagen gjort helt olika resor under säsongen så känns det fel att helt räkna bort Brynäs helt, som jag såg att du gjorde i ditt 4-0 tips.
Vilket band tycker jag är det bästa? Jag fick min första LP skiva i julklapp julen 1973. Det var Deep Purple - Made in Japan. Den har jag fortfarande kvar och lyssnar fortfarande på den. Så vad jag vill säga är att jag föredrar musik och band som INTE levererar hits utan som levererar album som håller en jämn och hög klass. Några fler exempel... Pink Floyd - The wall Nazareth - Loud'n'Proud Queensrüche - Operation Mindcrime
{7804}: Du vill se snabb och teknisk hockey och ändå älskar du allt Jimmie Ericsson står för? Komiskt.
Angående dina kvartsfinal tips håller jag faktiskt med i tre av dem. Däremot tror jag inte Saik slår fbk. Och kanske kan Brynäs sno en match tack vare underskattning.
vi kan det här med ekonomiska stålbad, mer så än er skulle jag tippa? Vi var bland annat minuter från konkurs.
Jag kollade inte upp hur det gick för er i slutspelet på 90-talet, det är ganska länge sedan. Men förnekar inte att ni är en stor förening med fantastiska anor, och det kan ni vara väldigt stolta över.
Men åter till att "varför är Brynäs alltid bra i slutspelet". NI ÄR INTE ALLTID BRA I SLUTSPELET! Ni är väldigt ofta väldigt dåliga i slutspelet!
Vilket band tycker du är det bästa bandet inom musiken på senare år, det mest framgångsrika på att skriva hitlåtar? Tycker du att det var Crash Test Dummies med "Mmmmm" eller 4 non Blondes med "What´s going on?" Eller tycker du det var Coldplay eller något annat band som matat ut 20 hitlåtar som nådde topp 10 fastän bara 2-3 blev listettor?
{7804}: Ser man på de olika resorna lagen gjort under 2000-talet så är det milsvid skillnad. Brynäs har fått göra ett par stålbad ekonomiskt vilket påverkat lagets slagstyrka. Det har varit en tränarkarusell utan dess like. Det har varit NHL lockouter där det lag med mest deg som vunnit. Bortförklaringar? Ja kanske men det är den verklighet som varit och de förutsättningar vi haft. Under de första 10-12 åren av millenniet så pratade man om ”De fyra stora” HV, Frölunda, Färjestad och Linköping, som hade så mycket större resurser än de andra lagen. Brynäs har fått lägga sin fokus på att överleva och kvala sig kvar. Så det faktum att de ens tagit sig till slutspel har varit mer än godkänt sett ur förutsättningarna. Många självförvållande men ändå avgörande faktorer. Ni spelade upp er från Div 1 99 när Brynäs slog dominanten Modo i SM finalen. Det tog er FEM raka kvalserier innnan ni lyckades ta er upp i SHL. Efter det så hade ni en stigande kurva med flera finaler på raken. Förlorade två på raken. Sedan nådde ni er peak och vann två på raken. Sedan två raka torskar. Förra säsongen åkte ni i kvarten och nu ska det bli intressant och se om trenden bryts elller om ni bryter den. Sett ur tabellplaceringar så pekar det på att ni inte tar er till semi.
Nu när slutspelet drar igång får ta och bjuda på mina tips till kvartsfinalerna.
Färjestad - Dynastiernas dynastiförening 1-4
Färjestad är bra men har många skador på viktiga spelare. Det känns som vi har fisit på under serien men vi har inte sett det bästa av dynastiernas dynastiförening ännu. Vi sparar det bästa till sist, som vårt track record visar. Vårt försvar och målvaktsspel har vart grymt bra i år tillsammans med förstafemman och BP. Vaknar nu några av de andra kedjorna till liv så kan det bli en lång säsong. Personligen tror jag mycket på Tim Söderlund som vart bra och visat en bra form på slutet, han och guld-Jimmie kan bli tungan på vågen.
Djurgården - Linköping 2-4
Tror inte på Djurgårn, även om de spelat en riktigt bra hockey i år. Det känns som om Djurgårn legat nära sitt max, och har visat upp en otrolig inställning. När de skickligare lagen också kämpar lika hårt tror jag Djurgårn får det svårt. De har ett svårt mentalt läge där fansen och media förväntar sig stordåd. Linköping är bra men ojämna, nu verkar de ha växlat upp.
Frölunda - Malmö 4-1
Jag håller Frölunda som favoriter till guldet, ett väldigt skickligt lag. Tror de har tränat hårt inför avslutningen för att nu släppa upp. Ofta duktiga i slutspelet och har både ungdomlig entusiasm och rutinerade rävar som vet vad som krävs. Malmö är också duktiga, men Frölunda är strået vassar och tar detta.
Växköp - Brynäs 4-0
Finns det någon som inte tror det blir 4-0? Tror ändå inte på Växköp som vinnare för de har ett svårt mentalt läge. Överlägsna i serien då de köpt in namnkunniga storstjärnor till samtliga positioner i laget och dumpat sina duktiga juniorer som tog SM-silver, detta trots att juniorerna spelat riktigt bra när de fick chansen. T om hämtat in flera under seriens gång trots att de kunde se att ungdomarna var bra. Men nu har de ett svårt mentalt läge då alla förväntar sig ett guld. De leker hem serien och plockar ett ytterst mediokert Brynäs i fyra raka, då måste det väl bli guld? Men sen stöter de på ett bra lag i semin som både kämpar och är bra, och då tar det stopp.
Slutligen så vill jag kommentera domarna. Qatar gjorde en bra insats igår efter en svag start på matchen, och andra halvan kämpade de frenetiskt även om de saknar skicklighet i laget. Brynäs backade hem och kontrade, och gjorde det bra. Men helt allvarligt såg jag minst 10 stycken UPPENBARA utvisningar som domarna friade för, trots att de stod bredvid situationen. De flesta skulle Brynäs ha åkt för, men det var även några åt andra hållet. I slutspelet får man nämligen hålla fast, haka, hålla i klubban, slå klubban ur händerna, slasha på handleden, utespelare får lägga sig på pucken och blockera den, man får spela med 7 man, du får teka precis hur du vill och behöver inte ställa upp ordentligt, man får interfera spelare som åker efter pucken. Puck-out och tripping, när någon ramlar, det finns kvar däremot. Tror jag?
Det är förbannat dåligt att de ändrar reglerna i slutspelet. Nu ska nivån höjas, nu ska det bli mer "kamp". För mig är kamp ett högt tempo, det är tacklingar, det är fart och fläkt, böljande spel. Må vara att de släpper upp lite i det fysiska spelet så det smälls på och att det blir lite gruff framför kassarna och nere i sarghörnen. Men att spelare hålls fast, du kan åka och hålla i någons klubba, ta pucken med handsken och lägga den under din rygg och så ligger du där som en fisk och sprattlar tills det blir tekning, likt Gnomström gör gång på gång, det är inte "kamp". Det är regelbrott! Hakningarna de släpper i går... herregud! Det hade fan blitt utvisning på 80-talet!
Jag gillar det inte, utan vill se en snabb teknisk hockey med närkamper, inte någon mittzonsgyttja där det är defensivgegga och fusk som gäller.
Brynäs gjorde det riktigt bra ifjol när ni tog er till final. Det var en väldigt bra prestation när ni vann SM-guld.
Det är två gånger, på 17 år! ALLA andra gånger ni tagit er till slutspel, alltså 11 gånger, åker ni ur direkt i första matchserien.
Tycker du själv att det är definitionen av ett bra slutspelslag?
Sen att vi förlorat SM-finaler ändrar inte det faktum att vi spelat riktigt bra i slutspelet under en lång period. Tittar du på världsrankningen i de flesta idrotter så är det ungefär så det går till. Spelar du tennis och åker ur i första omgången i 25 turneringar, men du går till final i en och du vinner en, då räknas du INTE som en av de bästa tennisspelarna. Då är du mer av ett one hit wonder än en bra turneringsspelare, precis som Brynäs.
Så tar vi och kikar på Qatars slutspelshistorik då. Ut i play-in.
Ja Qatar har gått till slutspel 15 gånger. 3 gånger passerade man kvartsfinal. Det blev en final, som man förlorade med 0-4 som första lag någonsin i svensk hockey, och det blev två semifinaler. Qatar har alltså vunnit 4 stycken slutspelsserier. Qatar har förlorat 15 stycken slutspelsserier. Det blir en vinstprocent på hela 21%!!!
Väntar nu bara att Wennerholm eller någon annan ska dra till med: varför är Qatar alltid så bra i slutspelssammanhang?
{7804}: Procent är världens bäst sätt att förvränga sanningen. Brynäs har vunnit 50% av finalserierna de spelat under detta årtusende. Hur många procent har Dyngornas Dyngförening?
bjuder på ett litet bildspel. Uttalanden i media om Brynäs efter att de vunnit mot Qatar, som är erkänt värdelösa och speciellt så i slutspel. Sen är det en liten tabell som visar Brynäs slutspelshistorik detta årtusende.
Vad gör Brynäs till ett så bra slutspelslag? Brynäs växer alltid i slutspel
Ok.
Det här årtusendet innebär 17 säsonger av hockey. Brynäs har gått till slutspel 13 gånger under denna tid. Eller 12 om man inte räknar play-in som slutspel. Brynäs har passerat kvartsfinalen 2 gånger detta årtusende. Det blev ett guld och en final. Man har således vunnit 5 serier i slutspelssammanhang detta årtusende. BRYNÄS HAR FÖRLORAT 12 SERIER UNDER DETTA ÅRTUSENDE! BRYNÄS HAR SÅLEDES VUNNIT 29% AV SLUTSPELSSERIERNA DE SPELAT I DETTA ÅRTUSENDE!
{7804}: Det här blir fan bara bättre och bättre! länk. Enligt några fans kan det handla om ett monsterkontrakt på 3-4 år! Ola är en garanti. Vi kan vara lugna så länge Olausson spelar.
asså taliban-Jannes rekord är nästan oslagbart? 1057 matcher i SHL utan att vinna något. Kommer aldrig att slås, Janne till historieböckerna... i evigheten!
Sen Ledins säsong... 23 matcher... 0 mål... 1 ful assist... fem utv varav en för filmning... -11 i plusminus... hihihihihi!
Ja bara att hålla tummarna att de fortsätter. Om jag var skuggan skulle jag skriva fast denna dynamiska duo på ett par år var!
{7804}: Jag tror miljardbonusen uteblev i år, varför kasta pärlor åt svin? Ledinsvin? De åren är Luleå ett tomt skal utan vilja. Kämpa för laget? hahaha Kämpa klubben? hahahahaha Kämpa för fansen och bygden? hahahahahahahahaha
Ja Qatar är verkligen ett av världens oskickligaste hockeylag och de har ingen hjärna. Brynäs tar det lugnt, fiser på, och så går Qatar bort sig och de kommer 4-2 gång på gång. 1-3 är i underkant.
Man får se svin-Ledin attackera motståndarna från egen bås. Ja det ska bli kul att summera hans säsong när den är slut.
Ja nu sitter man här med ostkrokar och en 2.8a norrlands... vilken höjdarkväll! Alltid kul att se förlorarnas förlorarförening skämma ut sig och göra det man är bäst på dvs förlora.
{7804}: Zidane är en personlig favorit som alltid kommer gå före Jocke för min del iaf. Fö tkr jag hans sista match är ett av det finaste avslut en idrottsman gjort. Hela karriären i en match, bländande spel, mål och en rejäl utvisning👍
Eldebrink, Loob och Peter Forsberg var alla bra spelare, men snart är halvguden Jocke Lindström i DYNASTIERNAS DYNASTIFÖRENING den störste av dem alla!
Tror han ser att asterns framtänder är lite missfärgade och bruna, då han bjuder på ett litet gratis ingrepp där så han kan byta ut dem.
Rätt med en femma där och alla utvisningar har vart korrekta, inget att säga om det. Gillar att de tar för hakning.