Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1829471 · » Till forumet


Sv: Övrigt
Tarasov:
Min känsla är nästan alla i AIK underpresterade ifjol av kända och mindre kända orsaker.
Tror definitivt Sam Marklund har mer i sig. Vore de aktier är det köpläge på alla från fjolårstruppen.
Skellefteå AIK + Modo är viktigt att värna och vi står i skuld måste man säga.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Det jag så klarade han sig bra, kanske inte kille som lyfter en kedja offensivt men man man får en bra nivå. Hans poängsnitt i allsvenskan är nästan 0,5 de två senaste säsongerna. Vårt lag är i behöv av rutin/bredd/styrka, vilket han bidrar med. Vågar man hoppas på 25+ i poäng framåt:)

Sv: Övrigt
Tarasov:
Får han bara vara hel och trivas tror jag han blir en av spelarna som gör mest nytta.
Ingen William Nylander utan en som tål svett.

Sv: Övrigt
Blev kanske överdrivet men mycket nytta som kanske inte alltid syns hoppas och tror jag definitivt på gällande Sam Marklund.

Sv: Övrigt
Vad tycker ni om lagbygget än då länge?

Jag är riktigt jäkla nöjd med backsidan. Alm, Ellis och Berglund väger ju alla nära hundra pannor och de kan verkligen stå upp. Både Katic och Djuse spelar emellanåt ganska fysiskt trots att de inte är så storväxta, Danielsson spelar också fysiskt. Aho, Öhman och hemvändaren Pudas är ju ena riktiga lirare.

In med en bulldozer på forward bara, sen ser guldmedaljen klar ut.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ingen koll på hur bra Alm/Berglund är men kan de hålla hög SHL-klass nästa säs har ni en bra mix på backsidan. Fw ser bra ut, kan ungdomarna ta ett eller två kliv ser det riktigt bra ut.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund
Daddeh är ute och cyklar.

Alm-Ellis
Berglund-Danielsson
Katic-Djuse
Inte vill då jag ha in mer muskler nu utan utmaningen handlar om fortsatt fart och spel bland backarna.
Aho och Pudas vet vi var vi har. Anton Öhman vore perfekt om han kommer tillbaka som ny efter operation och rehab.
Finns det något lag med mer fysik bland backarna i SHL? Om så tror jag de riskerar bli tröga och stabbiga.
Qatar förresten utan Jaros liknar ju ingenting på backsidan. Linus Nässen vilket monster...

Sv: Övrigt
Glömde Todd,Grahn,Själin och Johansson rena rama lagårdsväggarna...
Läs gärna spelarkommentarerna i länken.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Tack Barbro!

Om man tittar på facit, hur många spelare vi fått fram, då blir man såklart stolt! Det ser inte direkt likadant ut för Qatar, de få som kommit fram där är ju tydligt inkvoterade dessutom.

Ja Ogge Lindberg in i förstafemman, och Linus Osmart på läktaren. Smart gjort!

Sv: Övrigt
Skellefteåfemman dunkar in en direkt! 1-0!

Sv: Övrigt
Jag tycker att Schweiz spel påminner en hel del om Qatar. Mycket bisvärm framför egen kasse, och framåt satsar man allt på tursamma flipperspel och självmål av motståndaren.

Sv: Övrigt
2-1, gissa vem? Jo Skellefteåfemman.

Ekman-Larsson spelar tyvärr som en Qatarspelare ikväll, bänka!

Sv: Övrigt
Skönt att vi har Skellefteåkedjan som leder oss mot de ädla metallerna, precis som jag sa!

En ganska dålig match. Dåliga passningar, isen kan ha vart dålig för tror inte alla plötsligt har ström i klubban. Svagt tempo, stillastående försvarsspel emellanåt.

Men vi gör det som krävs och vinner, det enda som räknas.

Sv: Övrigt
Jaca:

Du skulle inte kunna tänka dig att vi skulle vart bättre ifall de bästa 5-6 juniorerna lirat i J 20 istället för a-laget?

Men resultatet i J lagen är inte så viktigt för oss. Det viktiga är att grabbarna får en bra hockeyutbildning. T ex så har sarg ut vart förbjudet i våra juniorlag. Qatar kanske skulle ta efter där?

Sv: Övrigt
Jaca:

tänk om Kanada saknar sina 6 bästa juniorer som spelar i NHL, och Sverige med ordinarie lag vinner mot dem i JVM, betyder det då att Sverige har bättre juniorer än Kanada?

Sv: Övrigt
Qatar bryter med egg-Toddy. Det måste nog vara för de andra backarna är så himla bra?

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
En rent hypotetisk fråga, men ja Sverige hade bättre juniorer i just den matchen!

Sen är det inte alltid det bästigaste laget som vinner en match heller, det kan bero på så mycket men Du tänk om om inte ens fanns och om man inte kunde som det blivit så populärt att använda sig av alternativa fakta och om nu inte för att ta ett exempel Bäckis farfars far inte hade bott i Skellefteå, vilket verkar vara ett alternativt fakta spår så kan det tänkas att Bäckis egentligen hade kommit fram istället för Gretzky...

aaarrrggghhh, skrev som Du brukar skriva och det tog på krafterna... ;-D

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Helt ärligt inget trolleri.
Jag har på sistone funderat över hur sportchefsjobbet i SHL kan skilja sig mellan klubbarna.
Jag tror faktiskt om man jämför Skuggan och Lindgrens arbete det är nästan två helt olika yrken.
Skuggans tror jag i mycket påminner om telefonförsäljarens. Massor av klick när de lägger på luren när de hör vem som ringer.
Mikael Lindgrens arbete tror jag liknar Talang eller Idoljuryns. Massor av sökanden som vill visa upp sig men väldigt få får kontrakt.

Sv: Övrigt
Jaca:

Jag tycker att Kanada har bäst juniorer när de har McDavid och fem andra storstjärnor som spelar i NHL istället för JVM.

Jag tycker att Skellefteå har en bra juniorverksamhet när laget ställer upp med 5-6 juniorer i SHL i snitt och när vi skickar flest juniorer av alla lag till JVM.

Jag tycker inte att lövens juniorer är så bra när Lejonström slutar ovanför i serien.

Jag tycker inte att kisskonst är någe kul att titta på.

Men nog får du tycka olika, vi lever i ett fritt land.

Sv: Övrigt
Det känns lite fel att säga en skräll när Kanada vinner hockeymatcher, men i mon bok var ryssarna solklara favoriter.

Sen ser jag att Börje tycker att Qatar minsann vart lika bra som dynastiernas dynastiförening på att utveckla talanger. Hihihihi!

Sv: Övrigt
1-0 direkt, Skellefteåfemman!

Sv: Övrigt
2-1 Skellefteåfemman halleluja!

Sv: Övrigt
3-1 Skellefteåfemman, vem annars? Gnetfinnarna kan inte mäta sig med Skellefteåfemman, det visste vi alla!

Sv: Övrigt
Det känns som vi leker med gnetfinnarna, som vi brukar göra! Gnetfinnarna blir trötta av att tomjaga blindpucken.

Det känns precis som när dynastiernas dynastiförening leker med Qatar faktiskt.

Omark har bra vilja på läktaren också.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Jag har lite dålig koll men hur många spelare skickade Skellefteå till JVM och hur många skickade övriga lag?

Sv: Övrigt
KulaShaker:

jag har inte stenkoll på spelarna från alla andra lag, men vi skickade Tim Söderlund, Sebbe Olsson, Wingerli och Fille Gustavsson.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Men Gustavsson skickade ju knappast ni? Han tillhör ju Luleå sedan flera år tillbaka.

Sv: Övrigt
KulaShaker:

han är från Skellefteå och spelade i juniorlandslaget när han spelade hos oss. Vi får hälften av transferpengarna för honom, samma sak som för Wallmark. Så skulle nog säga att vi har ganska stor del i hans utveckling. Hans bror spelar i våra juniorer, och hans pappa spelade för oss.

Sv: Övrigt
KulaShaker:

jag skulle för övrigt vilja se att svenska hockeyförbundet ändrade reglerna och inte bara såg till de 4 åren innan spelaren draftades. Utan de senaste 10 åren. Som Bofors som ger en del av sin transfersumma till ett litet lag. Bredden är viktig för att vi ska få fram bra spelare.

Sv: Övrigt
Ja det är ju många AIKare som fortfarande tampas om guldet. Grabbar som har guld i sitt DNA, killar som blitt upplärda om vad som krävs för att ta guld.

I hockey-VM har vi Ogge Lindberg och Klingberg, även Bäckströms farfar är ju från Skellefteå och det märks.

I NHL så tampas Viktor "hackspetten från Kusmark" Arvidsson om STanley Cup pokalen och Nashville har slagläge, även Skellfteåprodukten Oscar "Sunken" Sundqvist kan få höja bucklan.

I AHLs Calder Cup så är nu Homer Holmström och Timpa Heed framme i final.

Hur många guld blir det i år? Guld, guld, guld, guldstaden Skellefteå, precis som man vant sig.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ja det är fritt att tycka, som att tycka att landslaget har en SKAIK femme, den finns bara i din lilla värld!
Måste kännas sjukt jobbigt att Luleå har spelare med i år och SKAIK har bara en fejk produkt med som förädlats i NHL och dessutom så har inte Ortio fått stå, måste svida i ditt hjärta...

Sv: Övrigt
Jaca:

Qatar hade med en spelare i JVM. Filip Gustavsson, från Skellefteå, och den dagen han lämnar för NHL så får vi hälften av transferpengarna.

I hockey-VM har Qatar med en spelare, Linus Osmart. Han får sitta på läktaren när de andra kämpar på isen, och det är en stor anledning till att vi nu går till final tycker jag.

Jag förstår inte riktigt det här med fejkprodukter? Tycker inte att Tim Söderlund, Wingerli, Sebbe Olsson, Oscar Lindberg är några fejkprodukter. Jag tycker olika än dig, tycker inte heller att urinshower är någon höjdare.

Det här med att ge spelare och andra lag öknamn, det är inget jag har infört på HS. Våra spelare och vårt lag har ju getts öknamn från långt innan jag började skriva här. Då får man anpassa sig till den gällande nivån. Du har igen trovärdighet eftersom du aldrig klagat på dessa öknamn och otrevliga tillmälen riktat mot oss och våra spelare, utan då är du ju snarare där och hejar på.

Sv: Övrigt
Börje ger sig in i kissdebatten.

"Dessutom lägger han varje gång till något av typen "vi tycker tydligen olika, jag är inte heller någon beundrare av att dricka urin" eller annat schwammel.

Varför läggs det till, vad är syftet?

Vi, som olyckligtvis läst apmonstrets idiotier tidigare vet att det syftar till en teaterföreställning i Umeå för någon tid sedan då det tydligen ska ha förekommit urin på scenen av någon anledning. Varför har jag ingen aning om, men det var väl motiverat av det dramatiska innehållet, vem vet?"

Njasi, inte riktigt så.

Bakgrunden är att Jaca allt som oftast kommer in på vår sida och terroriserar oss med kommunal sponsring buhu.

Då brukar jag lyfta vad Umeå kommun sponsrar, lite sådana dära finkulturella yttringar vi har svårt att förstå oss på uppe i norra Västerbotten?

Jag känner mig därför manad att posta en liten länk till spektaklet sponsrat av Umeå kommun. Nog får de sponsra och njuta av sådant. Vi har hockeyn, och de har dessa spännande kulturella events. "Det smakar som konst!"... Mmmmm. Det viktigaste är såklart att kommuninvånarna är nöjda med sponsringen, smaken är som baken! Det är lixom Umeå, besökarna till detta speciella lilla event fick säkert åka genom 200 rondeller också innan de kom fram till den finkulturella uppvisningen.

Björklöven spelar ju i gult och grönt. Ovan event får väl symboliseras av den gula färgen. Det gröna, ja det är nog den enorma avund som lövens fans, i synnerhet Jaca, uppvisar gentemot dynastiernas dynastiförening, herren på täppan i norrlandshockeyn.

Sv: Övrigt
Sen får jag nog be om ursäkt till Börje om han tog sig illa vid när jag hånade Qatar. Stackars Börje, han har nog rent mjöl i påsen när det kommer till att håna och hata?

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Kul för alla Skellefteå produkter att få kliva fram och lägga avgörande straffar i en VM final, eller oj. Nä juste, man kan ju inte skicka fram något så darrigt som en Skellefteå produkt i en final när det väl gäller... Det krävs ju en riktig Brynäsare för att hålla nerverna i styr! Härligt Sverige, Brynäs och Bäckström!

Sv: Övrigt
Tigerhjärta:

ja det märktes att hans farfar kommer från Skellefteå när han la sin straff! ;-)

I guldjakten så har vi nu då:

Ogge Lindberg - Guld
John Klingberg - Guld

I min bok måste man har spelat i slutspelsmatcherna för att man med heder ska acceptera guldmedaljen runt halsen, läktarplats räknas ej. Det är vad jag tycker i alla fall.

Två guld än så länge, och jakten fortsätter i Stanley Cup och Calder Cup!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Att Du bara orkar dra upp detta med "kisskonst"...
Men det är väll på den nivån som Du gillar...
Jag vill påpeka att jag INTE är det minsta avundsjuk utan snarare glad över att norrlandshockeyn lever, kan förstå att Du inte har samma känsla nere på västkusten och bor inte här uppe...
Det jag ogillar är SKAIK,s stil och sätt, detta har egentligen inget med hockeyn att göra utan mer med deras lillebrorskomplex som Skellefteå som stad att göra..
Men även din stil och sätt som Du har, om Du bara kunde hålla dig till ishockeyn så har Du dina poänger, men att sitta i andra landsänden och prata om hur det är i norrland känns löjligt...
Sen tycker Du tydligen att jag är inne och terroriserar SKAIK boken, detta är INTE en SKAIK bok, detta är en Yoda och Farbror Barbro bok...
Märkligt att andra SKAIK supportrar är inne på Luleå, Brynäs boken och skriver...
Upplysningsvis så snackas det hockey där och inget skitsnack om kisskonst mm...
BTW så håller Skellefteå på att bygga ett "kulturhus" nu så vi tänkte att vi exporterar all sån skit upp till norra Västerbotten nu... ;)

Sv: Övrigt
Jaca:

men ni sysslar ju faktiskt med kisskonstdoping i Umeå. Svart på vitt!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Som vanligt är det bara skitsnack som kommer ur dig...

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
"I min bok (SKAIK boken) måste man har spelat i slutspelsmatcherna för att man med heder ska acceptera guldmedaljen runt halsen, läktarplats räknas ej. Det är vad jag tycker i alla fall".

Övriga kommentarer överflödiga...

Sv: Övrigt
Jaca:
Vad är det för svammel du kör med Jaca?!
ung. "SKAIKs stil och sätt som har med deras lillebrorskomplex som stad att göra"
Man häpnar!

Om du stryker medias bidrag och någon intervju med Bert jag misstänker du far efter vad har då klubben gjort annat än att jobba hårt,vara ödmjuka och tydliga med värdegrund och målsättning?!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Hans Särkijärvi hyllade Saik i nån intervju, alla jobba tillsammans osv, nämnde Lkpg som en kontrast där det var "onemanshow" ala Helber

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

som jag skrev:

"Björklöven spelar ju i gult och grönt. Ovan event får väl symboliseras av den gula färgen. Det gröna, ja det är nog den enorma avund som lövens fans, i synnerhet Jaca, uppvisar gentemot dynastiernas dynastiförening, herren på täppan i norrlandshockeyn."

Episka mått av ironi att han är här inne och skriver om lillebrorskomplex, helt utan glimt i ögat dessutom.

Sen sysslar jag inte med skitsnack. Utan kiss-snack.

Sv: Övrigt
Jaca:

"I min bok" är i detta sammanhang ett uttryck, att det är min åsikt. Inte som referens till någon hockeysida. Den här sidan är inte min egen om du inte visste det?

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Haha Nu hugger dom som kobror, men Yoda då, det är ju bara Du och Farbror Barbro: som skriver här, med vissa inslag av {Ivandrag}: ;)
Skulle se om jag kunde bygga upp ett "case" och få upp pulsen på er här i sommarvärmen och det lyckades jag förträffligt med må jag säga... ;)
Hoppas nu att ni två kommer upp till invigningen av Skellefteås nya skrytbygge, kulturhus och opera och frottera er med byns högdjur, själv gör jag som när dom invigde vårt skithus i Umeå...
Kommer att åka precis åt andra hållet så jag slipper se eländet!
Ha nu en bra dag pojkar och ta er en lugnade hojt... ;)

Sv: Övrigt
Tarasov:
Precis. Säkert fler klubbar som jobbar lika men av det man sett känns det som AIK jobbar hårt tillsammans -inte ta åt sig äran eller syndabockar.

Får för mig Modo kan vinna mycket på köra samma linje.
Inget stort problem med folk som tagit åt sig äran sista åren men ni måste bort från syndabockar.

Sv: Övrigt
Jaca:

själv är jag en storkonsument av kultur. Musik, konst, film och diverse föreställningar. Gillart! Kul för Skellefteå med ett nytt kulturhus, det ställer jag mig bakom.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Så du ville bara säga att DU personligen inte gillar en viss form av konst eller kultur?
Ok, intresseklubben antecknar.... *gässssssssp....Zzzzzzzzz....*

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ja men vad trevligt, själv är jag totalt lost när det gäller tex konst och någon föreställning har jag aldrig vart på ännu får jag tilläga.
Men vad är då kultur?
Jag anser att var och en har det vad man anser är och kallar för kultur och det som jag är emot är att just ta in såna personligheter som nu den där som hade den där föreställningen som Du gillar att föra upp till ytan... ;)
Sedan får jag för mig att det är lättare att ha ett kulturhus på en rimligare nivå i tex Skellefteå än i Umeå och det beror mest på Universitetet. Detta universitet är både på gott och ont, lite otroligt att vi i Umeå kan hålla så mycket elitidrott i olika sporter igång samtidigt med tanke på stadens storlek, nu är detta vad jag anser och upplever eftersom jag är verksam inom motorsporten som inte anses fin nog i detta land redan som det är...

Sv: Övrigt
Jaca:

Vad som är bra och intressant kultur är såklart upp till var och en. Själv har jag ganska smal smak, det brukar bli så när man är intresserad. Men förstår mig inte på de där kulturevenemangen Umeå kommun sponsrar. Men det är upp till var och en va man gillar som sagt

« · 1829471 · »