Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1831647 · » Till forumet


Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

ett riktigt katastrofresultat, ingen tvekan om det. Men som tur är har vi ett Joakim von Anka kassavalv med eget kapital. Vi ligger fortfarande i toppen när det gäller eget kapital, och det är det viktigaste inom ekonomin. Förlorar Bill Gates 10 miljarder är det ingen katastrof för honom.

Dynastiernas dynastiförening är ändå bäst på det mesta vi tar oss till.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:

"Dynastiernas dynastiförening är ändå bäst på det mesta vi tar oss till."

Att göra en hållbar budget hör då inte dit ;-)

Sv: Övrigt
Rytter:

vi är då bättre än MoDo.

Sv: Övrigt
Inte på att få ihop en budget som höll under säsongen 16/17 iaf.

Har någon klubb i SHL gjort ett värre resultat något år? Jag tror inte det, så ni är ju bäst på en sak iallafall, dock är det inte en så smickrande lista ni vinner.

Sv: Övrigt
Rytter:

visst är det ett uselt resultat.

det är inte så att man sitter och biter på naglarna angående det ekonomiska. Dynastiernas dynastiförening har mer pengar än Joakim von Anka. Det är för att vi under en längre tid har vart skickliga på det ekonomiska och byggt upp ett mastodont-eget kapital. Vi har fortfarande mycket eget kapital, vi har en hög spelarbudet, vi är starka ekonomiskt.

Men visst, vi gick back 17 millar, mer än er. Vi är ett topplag i SHL som har mest eget kapital av alla, eller i alla fall i toppen av ligan. MoDo är ett bottenlag i allsvenskan som måste vända på varenda krona för att få verksamheten att gå runt. Inser du inte det?

Sv: Övrigt
Jag måste förtydliga hur jag känner. Visst är det ett dåligt kortsiktigt resultat. Men långsiktigt, 17 millar hit och 17 millar dit, dynastiernas dynastiförening aka kungarna av norrland aka herren på täppan på norrlandstronen kommer ändå att tampas om guldmedaljen årtusendet ut. Inte bara att vi tampas om guldet utan vi även matar ut storspelare till landslagen och NHL år efter år efter år. Så känner jag det, och de senaste landslagsuttagningarna bevisar att det är sant!

Qatar kan ju tro att deras finska typer kan mäta sig med oss om det gör de glada. Vi får se hur det går.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Om man ska vända det till något positivt så är det ekonomiska sista pusselbiten för en nystart och revanschsäsong.
Framgångsrika klubbars största problem är väl mättnad och nu tror jag AIK är väldigt tomma och hungriga.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

det mest positiva är att de finska hybridtyperna som supportrar Qatar aldrig lär sig. De tror att de kan mäta sig med oss, men gång efter gång springer de in i samma skyltfönster huvudet före. De är ju liksom pygméer som på riktigt tror att de ska vinna i höjdhopp. Att de aldrig lär sig?

Sv: Övrigt
Då får man passa på och bjuda på en liten intervju med Skellefteålegenden Peter Lundmark, ny tränare för J-20. J-20 tränas av Marklund och Lundmark, blir det mer Skellefteå?

Tänk i 20 år i framtiden, laget tränas av guld-Jimmie och Nisse Burström. Hur coolt skulle det vara?

Sv: Övrigt
Wingerli vann Thomson trophy i år och jag tror han tar ett steg nästa säsong.
Tycker han verkar ha bra inställning och psyke men ser ju otroligt bra tränad och stark ut också.
Kanske bara önsketänkande men det känns som det blir andra bullar -17/18.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Bra armar på den grabben:)

Sv: Övrigt
Las Vegas får välja och vraka bland de andra lagen, och plockar då in Ogge Lindberg och Pi-Ed Bellemarklund. Stort!

Ogge Lindberg lär få en större roll, var riktigt bra i VM där han gick in och tokdominerade i förstafemman. Kan bli en offensiv kanon som vi alla visste att han kan bli.

Bellemarklund är väldigt duktig över hela banan och han kan nog tacka hockeygudarna att taliban-Janne ej lyckades fullt ut med uppdraget.

Ser också att Viktor "hackspetten från Kusmarks" Arvidssons GM vinner pris som den bästa. Ja han satsade på Skellefteåspelaren. Han vann mot Edmontons GM, gubben som kastade Sållet Nilsson i soptunnan och bytte till sig Adam Larsson.

Som vanligt är det mycket Skellefteå när höjdpunkterna ska summeras efter säsongen.

Men Qatar har ju en finsk typ i NHL; den skotträdde jättebäbisen Anders "Sållet" Nilsson, som ingen vill ha. Sorterar vi på antal vinster i grundserien, så hamnar Sållet på delad tredjeplats från botten av samtliga målvakter som stått 25 matcher eller mer. Tredje sämst! Kampen om den rättmätiga sistaplatsen fortsätter...

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Nu går Luleå HF för guld igen. länk
Inget fel på självförtroendet men så är Harju en vinnarskalle...
Största hoten enligt Harju är Frölunda,Växjö och HV.
Hoppas alla lag är förvarnade nu när de möter guldkandidaten Qatar.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Ja en vinnarskalle utan dess like, kaptenernas kapten, tänk om man hade fått ha en sån kapten med en sådan utstrålning på isen? Hihihi!

Att dynastiernas dynastiförening har vart bäst på att fostra egna spelare till det egna laget, till SHL, till landslagen och till NHL har nog inte undgått någon efter hockeysveriges artikelserie och våra ödmjuka rapporter här på HS.

Men det biter inte på dem i Qatar, räkna och tänka är inte färdigheter de behärskar däruppe i ingenmansland. Inte bara hockey de är dåliga på. De ligger dessutom i botten när det gäller att producera egna spelare, om de inte är sämst och t om sämre än Växköp?

Den neutrale supportern tänker säkert: varför hålla på och hacka på Qatar på det viset, alla vet att ni är bäst och de är sämst. Det skulle vara som om Patrik Sjöberg retades med pygme'n som höll på med höjdhopp, eller som om Usain Bolt drygade sig mot handikappidrottarna. Men ifall pygmén höll på som Börje och resten av de finska typerna däruppe så förtjänar de all skit de kan få.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Här är gänget som ska ta guld. länk
Bryter Janne Sandström lårbenshalsen hittar jag två hyfsade backar och resten HA-nivå eller t.o.m svaga i J20 men Bulan är ju ett geni.

Bland forwards gjorde Petter E 15 mål och kors PiteFoppa 12 ifjol vilket jag tvivlar han gör om.
Emil Larsson visserligen 20 men det var i HA.
Resten snittade 4.6 mål.
Rätt ska vara rätt de ska nog in med två backar som återstår att se men i dagsläget prata om guld känns väldigt logiskt och sansat...

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Trevlig midsommar Barbro. Må kraften vara med dig! Akta dig för den mörka sidan aka Qatar

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Tackar, trevlig midsommar till dig också!

Sv: Övrigt
Trevlig midsommar till Ivandrago också som sköter modereringen här inne med stor klokskap.
Jag hoppas verkligen vi så snart som möjligt får se Modo tillbaka i SHL.

Sv: Övrigt
Allt tyder på Harjus tid som kapten är över. länk
Finns inte så många bra namn som kan ta över men sämre än Harju kan det ju inte bli.
Mikkelson känns lika trött som Harju.
Janne S knappast.
Olausson lika seg och trött och skadebenägen.
PiteFoppa eller Fabricius, sistnämnda mest trolig men blir det inte lite konstigt med en kapten i 4e linan som mest får BP-tid? -jaha nu först efter drygt halva första perioden är vår kapten inne på isen när vi hamna i BP.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
PiteFoppa blir det nog inte vid närmare eftertanke.
Vore väl magstarkt ha en släckare som ansikte utåt.
Killen vill nog inte synas mer än nödvändigt heller och skulle förmodligen aldrig våga åka in på Hovet som kapten mot DIF.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

ja när vi gick upp i SHL efter en lång ökenvandring, den längsta i vår 80-åriga klubbhistoria, då ställde vi upp bara med 5 st från den egna kommunen. Alltså bara 500% fler än Qatar gjort i typ 8 år i rad. Ja så här såg laget ut:

BYGDENS HJÄLTAR:
1. Köpespelare från USA, Mark Busenberg
2. Köpespelare från USA, Brett Harkins
3. Köpespelare från USA, Jeremiah McCarthy
4. Köpespelare från Tjeckien, Libor Prochazka
5. Köpespelare från Tjeckien, Daniel Branda
6. Köpespelare från Österrike, Daniel Welser
7. Köpespelare från Kiruna, Andreas Hadelöv
8. Köpespelare från Kiruna, Fredrik Krekula
9. Köpespelare från Boden, Johan Norberg
10. Köpespelare från Boden, Fredrik Öberg
11. Köpespelare från Arvidsjaur, Fredrik Lindgren
12. Köpespelare från Umeå, Per-Anton Lundström
13. Köpespelare från Umeå, Daniel Sondell
14. Köpespelare från Örnsköldsvik, Magnus Wernblom
15. Köpespelare från Örnsköldsvik, Anders Söderberg
16. Köpespelare från Örnsköldsvik, Fredrik Bergquist
17. Köpespelare från Gävle, Patrik Rönnqvist
18. Köpespelare från Stockholm, Nicklas Dahlberg
19. Köpespelare från Stockholm, Andreas Falk
20. Köpespelare från Stockholm, Andreas Paulsson
21. Köpespelare från Stockholm, Johan Åkerman
22. Köpespelare från Arboga, Mikael Bohman
23. Köpespelare från Mariestad, Per Helmersson
24. Köpespelare från Nybro, Pontus Petterström

25. Bygdenspelare, Mikael Petterson
26. Bygdenspelare, Mikael Brancalion
27. Bygdenspelare, Alexander Sundqvist
28. Bygdenspelare, Johan Ramstedt
29. Bygdenspelare, Thomas Larsson

Ifall ni missade det, så kan jag nog posta samma inlägg igen, för jag gillar ju klippa och klistra samma sak om och om igen, så brukar det vara när man har en diagnos:

BYGDENS HJÄLTAR:
1. Köpespelare från USA, Mark Busenberg
2. Köpespelare från USA, Brett Harkins
3. Köpespelare från USA, Jeremiah McCarthy
4. Köpespelare från Tjeckien, Libor Prochazka
5. Köpespelare från Tjeckien, Daniel Branda
6. Köpespelare från Österrike, Daniel Welser
7. Köpespelare från Kiruna, Andreas Hadelöv
8. Köpespelare från Kiruna, Fredrik Krekula
9. Köpespelare från Boden, Johan Norberg
10. Köpespelare från Boden, Fredrik Öberg
11. Köpespelare från Arvidsjaur, Fredrik Lindgren
12. Köpespelare från Umeå, Per-Anton Lundström
13. Köpespelare från Umeå, Daniel Sondell
14. Köpespelare från Örnsköldsvik, Magnus Wernblom
15. Köpespelare från Örnsköldsvik, Anders Söderberg
16. Köpespelare från Örnsköldsvik, Fredrik Bergquist
17. Köpespelare från Gävle, Patrik Rönnqvist
18. Köpespelare från Stockholm, Nicklas Dahlberg
19. Köpespelare från Stockholm, Andreas Falk
20. Köpespelare från Stockholm, Andreas Paulsson
21. Köpespelare från Stockholm, Johan Åkerman
22. Köpespelare från Arboga, Mikael Bohman
23. Köpespelare från Mariestad, Per Helmersson
24. Köpespelare från Nybro, Pontus Petterström

25. Bygdenspelare, Mikael Petterson
26. Bygdenspelare, Mikael Brancalion
27. Bygdenspelare, Alexander Sundqvist
28. Bygdenspelare, Johan Ramstedt
29. Bygdenspelare, Thomas Larsson

Ja bara 5 st från den egna kommunen. För säkerhets skull, en gång till:

BYGDENS HJÄLTAR:
1. Köpespelare från USA, Mark Busenberg
2. Köpespelare från USA, Brett Harkins
3. Köpespelare från USA, Jeremiah McCarthy
4. Köpespelare från Tjeckien, Libor Prochazka
5. Köpespelare från Tjeckien, Daniel Branda
6. Köpespelare från Österrike, Daniel Welser
7. Köpespelare från Kiruna, Andreas Hadelöv
8. Köpespelare från Kiruna, Fredrik Krekula
9. Köpespelare från Boden, Johan Norberg
10. Köpespelare från Boden, Fredrik Öberg
11. Köpespelare från Arvidsjaur, Fredrik Lindgren
12. Köpespelare från Umeå, Per-Anton Lundström
13. Köpespelare från Umeå, Daniel Sondell
14. Köpespelare från Örnsköldsvik, Magnus Wernblom
15. Köpespelare från Örnsköldsvik, Anders Söderberg
16. Köpespelare från Örnsköldsvik, Fredrik Bergquist
17. Köpespelare från Gävle, Patrik Rönnqvist
18. Köpespelare från Stockholm, Nicklas Dahlberg
19. Köpespelare från Stockholm, Andreas Falk
20. Köpespelare från Stockholm, Andreas Paulsson
21. Köpespelare från Stockholm, Johan Åkerman
22. Köpespelare från Arboga, Mikael Bohman
23. Köpespelare från Mariestad, Per Helmersson
24. Köpespelare från Nybro, Pontus Petterström

25. Bygdenspelare, Mikael Petterson
26. Bygdenspelare, Mikael Brancalion
27. Bygdenspelare, Alexander Sundqvist
28. Bygdenspelare, Johan Ramstedt
29. Bygdenspelare, Thomas Larsson

Nämen bara en extra gång, för idag, återkommer sen:

BYGDENS HJÄLTAR:
1. Köpespelare från USA, Mark Busenberg
2. Köpespelare från USA, Brett Harkins
3. Köpespelare från USA, Jeremiah McCarthy
4. Köpespelare från Tjeckien, Libor Prochazka
5. Köpespelare från Tjeckien, Daniel Branda
6. Köpespelare från Österrike, Daniel Welser
7. Köpespelare från Kiruna, Andreas Hadelöv
8. Köpespelare från Kiruna, Fredrik Krekula
9. Köpespelare från Boden, Johan Norberg
10. Köpespelare från Boden, Fredrik Öberg
11. Köpespelare från Arvidsjaur, Fredrik Lindgren
12. Köpespelare från Umeå, Per-Anton Lundström
13. Köpespelare från Umeå, Daniel Sondell
14. Köpespelare från Örnsköldsvik, Magnus Wernblom
15. Köpespelare från Örnsköldsvik, Anders Söderberg
16. Köpespelare från Örnsköldsvik, Fredrik Bergquist
17. Köpespelare från Gävle, Patrik Rönnqvist
18. Köpespelare från Stockholm, Nicklas Dahlberg
19. Köpespelare från Stockholm, Andreas Falk
20. Köpespelare från Stockholm, Andreas Paulsson
21. Köpespelare från Stockholm, Johan Åkerman
22. Köpespelare från Arboga, Mikael Bohman
23. Köpespelare från Mariestad, Per Helmersson
24. Köpespelare från Nybro, Pontus Petterström

25. Bygdenspelare, Mikael Petterson
26. Bygdenspelare, Mikael Brancalion
27. Bygdenspelare, Alexander Sundqvist
28. Bygdenspelare, Johan Ramstedt
29. Bygdenspelare, Thomas Larsson

Ja har man ett rikt liv kryddat med en bra fantasi, då kan man ha så här kul! hihihihihi!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

tydligen har Börje inte alls skrivit nedlåtande om att du jobbar inom äldromsorgen. Han lovar. Han loooovar! :-)

Sv: Övrigt
Skellefteå är en av två kommuner som det står mellan angående Nortvolts batterifabrik. En liten nätt investering på 40 miljarder. Bara att hålla tummarna!

Inte bara hockey vi är bra på. Utan även förnybar energi och framtidsteknologi.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Kanske man får göra slag i saken och flytta upp då:)

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Om ni nu får fabriken hoppas jag att ni även tar ansvar för hur råvaran litium bryts. Men ni kanske plockar upp allt i Varuträsk med hjälp av Berts grabbar?

Sv: Övrigt
Jag respekterar Brynäs och ffa Gävle ( Gävle GIK,Strömsbro ) som anrik hockeystad fullt ut därför tycker jag det är lågt av Powerfade babbla om Skellefteå AIK som en "fluga".
Länken personifierar vår historia då vi var ledande med DIF och tampades om guldet redan på 50-t och hade killar som vann VM-guld -53 och -57.
Jag tror tonåringen Powerfade får bläddra lite i historieböckerna.

Sv: Övrigt
Sen några klarlägganden och prognoser.
Jag läste i Expressen Robin Lindgren från Skellefteå ( björntjänst?:) ) spådde 15 största talangerna i SHL.

Kritiken av Qatar här inne handlar ju om två saker.
Bristen på egna killar från kommunen Luleå men även så många rena köpespelare utifrån hållit klubben flytande.
Cred ska ges Qatar enligt våra egna kriterier har Filip Gustafsson,Lundeström och Linus Nässen från egna led.
Utbildade som juniorer men långt ifrån Luleåpojkar dock. Nån måtta får det va.

Prognoser så tvivlar jag starkt på Linus Nässen får se dagens ljus.

En annan kille jag tyvärr tvivlar på är luleåkillen Marcus Oscarsson nu i Modo.
Min uppfattning är han var kraftigt inkvoterad från början i Luleås A-lag när våra stortalanger firade stora triumfer i början av 10-t.
Luleås ledning fick panik när Rundblad,Erixon,Burström,Edström,Alm,Granberg och Larsson dominerade.
Jag tror Osten skrek: -Någon jävla lulepajk som kan hålla i en klubba och stå någorlunda på skridskorna MÅSTE in i rostern!, gärna rightare!
Marcus Oskarsson blev nödlösningen som brutalt avslöjades redan ifjol men även blir genant några år framöver tror jag.

Min egen brutala uppfattning om Oskarsson -han är en total nolla utan talang.
Faktiskt sällan jag sett en tommare blick och sådan brist på naturlig hockeykänsla.
En spelare ska dock inte stjälpa Modos lass.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Lite OT men Oskarssons farsa har tydligen plusstatistik på J-O Waldner, vilket är rätt anmärkningsvärt. Fått samma info om honom både från Luleå/Almtunahåll. Bra passningsspel ok på grillorna men i övrigt lite vek. Vi får väl hoppas på den oförlösta potentialen.

Sv: Övrigt
Tarasov:
Tro mig jag kommer åka ner från Umeåområdet för att se Sam Marklund och Hanses men även ett getöga på Oskarsson som inte får förstöra ert återtåg!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Har Marklund nån förmåga som center att tala om?

Sv: Övrigt
Tarasov:
Yoda har bättre koll men min uppfattning,jag har sett honom, han har betydligt mer i sig än fjolåret.
Minns jag såg honom första gången -vilken killer! vilken inställning!
Gör han inte stor nytta till ett lågt pris blir jag förvånad!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

De är ju lite lustiga däruppe i ingenmansland.

Det var dom när den där slovaken Celaruk eller va fan han heter gjorde typ en halv säsong med 20 matcher i juniorlaget innan han plockades upp i a-laget. Ja den nyanlände var då "den bäste de fått fram på flera år"... Hihihi!

Sv: Övrigt
Ogge Lindberg klar för två år i Vegas. Lät få en plats högre upp i kedjorna, häääärligt! Lagkamrat till Bellemarklund nu också.

Det kan bli en röjarresa till Vegas sen, för att kolla på Schellefte! Kul!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ja lite skillnad för Börje som kanske åker hela vägen till Vancouver bara för att få se västerbottningen Markström ( pappan gammal stormålvakt i fotboll från Sävar och Flarken precis som Aho ) briljera i mål och Nilsson sköta båsdörr.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Njae, tycker du underdriver ganska kraftigt nu.

Asså Sebbe Aho uppvuxen i Sävar är trots allt son till Mikael Aho, storspelaren i Skellefteå baseball. Farsan hans är ju Schellefte through and through, och inte ett dugg konstig att han därmed blev NHL-spelare med tanke på den genetiken. Googla Mikael Aho vetja!

Men Celaruk Pistol Pete han är en riktig Qatarprodukt minsann, den bäste de "fått fram" på flera år! Hihihihi!

Sv: Övrigt
Skellefteå AIK
Finaste tröjorna anrikaste historia.


Sv: Övrigt
Tarasov:

Kul att vi får fram en kille som verkligen levererar godsen. Men ändå en bra bit kvar just nu till Foppa, Mackan, Sedins, Hedman etc. En bra början som hackspetten förhoppningsvis kan bygga vidare från.

Sitter nu på terassen och blickar ut över Medelhavet med en flarra iskall Staro i högernäven. Barnen sover, frugan är i duschen. En bra kväll kan utvecklas till något ännu bättre. En typisk Skellefteå AIK kväll känns det som! ;-)

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Då får man önska trevlig semester!

Sv: Övrigt
Tarasov:

Tack tack, och dito!

Ser att Janne Pesonen är klar för Växköp Fakers.

Den där Evertsson är inte bara en hejare på att slåss på stan i fyllan och villan, utan även på tvångsmässigt köpa in alla som någonsin spelat i Skellefteå AIK.

Enligt rykten ber han frugan att ta på sig full AIK-mundering inklusive halsduk när de ska ha det mysigt. När han drar trallen i duschen låter det så här: mmmm stön pust... avvhh SKELLEFTEÅ!!!! Sprut

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Imponerande hur du som ingen annan flyttar gränserna för det skrivna ordet och ständigt höjer Hockeysnacks nivå!

Tar det lite lugnt under semestern och laddar batterierna men ser många lag blir klara med sillyn.

Man tycker Lindgren borde ha stora möjligheter hitta någon bra efter Aho. Tror inte det behöver vara en kopia utan ex Katic kan ges utrymme.
Många borde se de uppenbara möjligheterna i AIK och undra om inte sportchefen har intressenter.
Rätt ålder. Revanschsugen efter ha hamnat i fel kubb. Etablerad men finns mer utveckling. Beprövad och gärna anknytningar.
Nåt sånt som man nästan säkert vet kommer funka till ett vettigt pris hoppas jag.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Tack för de värmande orden Barbro.

Någon måste ju våga drämma näven i bordet och rakryggat ta avstånd mot gnetfinneri, köpmani och sargutdunkarmedleyfester vecka in och ut. Låter man det stå oemotsagt riskerar det att spridas likt ormgift genom hockeysveriges artärer. Säg nej till ondskans hantlangare Qatar, gör det även om hockeysäsongen känns avlägsen så här i sommartider. Säg nej varje dag i veckan året om och låt inte deras hat stå oemotsagt. Det är oroliga tider ni när sådana som Qatar utnyttjar yttrandefriheten vi har för att sprida sitt hat.

Angående dina tips på backar så tror jag inte någon av dem är aktuella. Edström har inte bart bra nog i allsvenskan. Erixon skulle kunna vara aktuell, men tror inte han vill hem till Sverige ännu. Här ser jag hellre att man her Öhman en riktig chans. Mycket talangfull back och grym i PP. Stålarna som blir över kan man spara och eventuellt toppa upp laget vid jul. Här ser jag helst en tung grisig forward, men tycker att laget ser på papperet ut som ett topplag även utan Aho. Bättre att spara på krutet för att sen se om det finns någon brist som behövs korrigeras.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Så sant.
Småland är ju egentligen starkt även Norrbotten men Växjö och Luleå har väldigt mycket gemensamt. De är nästan två vita fläckar på hockeykartan i annars bra landskap och handlar om fotboll ( Öster ) och basket ( Plannja, heter de så fortfarande? )
Därför tror jag de två klubbarna är så hatade utanför kommungränsen -orättvisan är uppenbar.
Varför ska regionens SHL-lag höra hemma i städerna som inte har någon bakgrund eller kultur inom sporten? -sjukt!

Så sant.
Edström lär som du säger vara långt från aktuell, inte AIKs stil angående hemvändare. Vilket är helt rätt tycker jag.
Det finns många därute och då måste kraven vara höga annars blir det förstoppning.
Men nästa år tror jag det kan vara svårare för en som Tim. Vem vet Granberg eller Rundblad kanske är aktuella och då är det nog stängt.
Nä rätt som du säger det är klokt avvakta om inte någon helt rätt dyker upp och jag kommer då inte på någon uppenbar.
Samtidigt sa Lindgren de hade några uppslag.

Less is more kanske de kör på. Ta bara det här med att Öberg inte ersätts och som det ser ut en lucka i forwardsrostern.
Min känsla är att väldigt många kommer göra helt andra insatser i år och att truppen är i balans och harmoni. Då får backen som ska in inte bli en bromskloss, han ska förstärka något redan starkt.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Vi får se om de plockar in någon. Ifall det ska vara någon som platsar så är det en jävligt bra spelare, och det kostar.

Oroande att det Qatarska normaliseras inom svensk hockey, och de har ju även bundsförvanter i Växköp. Ger man dem lillfingret invaderar de Polen.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: ja de behöver en till back mest troligt från AHL
forwardsluckan du pratar om får man leva med...
Jimmie E. blir assisterande ?

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Strör kanske lite salt i såren för Lundberg. Är otroligt imponerad av Växjö, man kan hävda att de haft ekonomin men enbart det räcker inte. De har lyckats med sina värvningar i 7-8 års tid. Kanske kan man fråga sig var spelarna från deras J20 är? Det har inte haft samma underlag mer än några säsonger tillbaka, om en 2-3 kommer det komma. Börjat dyka upp så smått med Calle Rosen och nu Linus Högberg.

Sv: Övrigt
Tarasov:
Förstår AIK, förstår Lundberg. Återstår se om Växjö gjorde rätt som enligt rykten erbjöd betydligt bättre betalt.
Vi får väl se om det växer fram något i Växjö,säkert är det inte.
Se på Luleå senaste 30 åren. Jag är då inte imponerad.

Sv: Övrigt
henkegbg:
Det jag hoppas på är det finns logik eller koppling till backen. En svensk så är då det något.
Eventuellt ett Calofprojekt, alltså någon snorbillig jättetalang som kommer pga klubbens goda rykte.
Angående Jimmie så tror jag faktiskt det kan sluta på flera sätt, vi får se.

Sv: Övrigt
Läser att Tim Erixons agent signalerar att han funderar på SHL. Det skulle va nåt! Bara inte kåt-Evertsson är där och norpar honom. Skulle va grymt kul om Tim kom hem och visade samma klubbkänsla som farsan hans. Tim har inte fått det att lossna med grabben har en grym potential. Jocke Lindström varning på Tim.

Nu är jag i 30-gradig värme i Medelhavet, men ska värma er där hemma med ett fint fint klipp som gör er varma i själen. 4-0!!!

Sv: Övrigt
Min uppfattning är klar.
Lars Osten Bergström är rutten inuti.

« · 1831647 · »