Näe fy fan vilken sabla otur! Liljewall delar ut en småful och väldigt onödig lätt crosschecking ned mot Holmströms njurar... bakifrån... en meter från sargen... och givetvis ramlar Holmström som inte kan försvara sig. Tyvärr fastnar skridskorna och så viker sig knäet. I andra matchen, efter 6 månader på sidan av isen, efter en knäskada. Holmström är fullständigt jäkla briljant i matchen, en av förgrundsfigurerna.
Tror inte att Liljewall menar att skada Holmström, utan bara ta till ett litet tjuvtrix i närkampen. Men matchen är redan avgjord! Varför?
Att man aldrig ska få vara glad. Eller vänta nu... vi har 7-1 i helgen och Qatar har 0-9. Nu är jag glad igen, men såklart ledsen för Holmströms skull.
Jag plockar fram den dansk-svenska ordboken, men förstår ändå riktigt vad han säger?
Hoppas nu bara på att något psyko från skåne som inte tål att jag retas lite ska hävda att han vet var jag bor, att han ska leta upp mig... för att se hur långt han är redo att gå... det låter inte sådär helt stabilt om ni frågar mig! hihihihi!
Nä skämt åsido så är det en jämn period och en högkvalitativ match i rasande tempo. Rögle bjuder upp till dans ikväll. Egentligen gillar jag Rögle, en sympatisk förening med anor och bra fans, men just ikväll ska de få på moppen.
Hej här är vi, Sveriges bästa lag! Häller upp kvällens första White Russian. Hemgjord pizza på väg in i ugnen. Detta kan bli en riktig höjdarkväll!
Det mammondyrkande köpelaget Qatar åker på dyngsmisk med 4 0. Mot Leksand!!! Gör inte saken sämre direkt. Man njuter.
Wikegård hakar på spåret som den vise mannen Farbror Barbro lade fram. Det är ingen som trivs i Qatar, utom de infödda och de är ju inte representerade i köpelaget. Alla har gamnacke.
Hoppas Leksand klättrar förbi, eller åtminstone Djurgårn. I ett kval kan allt hända, fråga bara MoDo.
Okej då ljög du inte, utan du förstod inte. Men nu vet du i alla fall att ni har vart sämre i åtta år i rad. Och att er skotträdde kille är tredje sämst i ligan.
Hoppas vi kan spela lika stabilt ikväll som igår. Det känns som vi har en härlig trygghet i försvarsspelet när Ortio står, att backarna verkligen litar på att han ska göra sitt jobb. Känner inte riktigt samma trygghet med Gurra Lindvall än så länge, men säsongen är ung.
Framåt har vi en blixtrande offensiv med många matchvinnare, och tamefan hälften av dem har vart skadade till och från.
{7804}: Eftersom du pratade om tabellen antog jag att det var grundspelet du snackade om, eller hur? Så därför ljuger jag inte. Du får väl förtydliga dig annars.
Ja så var det dags att avlägga rapport om hur det går för hockeyvärldens mest skotträdde målvakt, ja det är jättebäbisen Anders "Sållet" Nilsson jag menar.
Han fick spela en match, och JA, han förlorade!
Kikar man på den viktigaste statistiken för målvakter, den som kommer upp först när man söker på statistik för keepers... alltså antal vinster... då ligger den skotträdde Anders "Sållet" Nilsson på plats nummer 56. Av målvakter som stått 4 matcher eller mer, så ligger Sållet trea från slutet med bara Enroth och Zatkoff bakom sig.
Det ska bli kul att följa den skotträddes kamp om sistaplatsen. Hoppas han inte blir näst sämst i hela ligan som ifjol, eller tredje sämst i hela ligan som han ligger i år, utan att han blir absolut sist. Det skulle va nåt!
2011-12 åkte ni på dyngstryk i kvarten mot AIK IF, medan vi lirade final. Ni var sämre även då, så ljug nu inte. Det är precis som jag skriver, vi har vart bättre åtta år i rad.
En annan rolig statistik är såklart att vi har åtta raka slutsspelssegrar mor er i Qatar
{7804}: Tja, med tanke på att jag tippat SKAIK före Luleå i tabellen så skulle jag inte vara helt överraskad....men nu hade du väl lite fel igen? Eftersom Luleå blev serieetta säsongen 2011-12 så blir det ju högre i tabellen för femte säsongen i rad, OM ni hamnar före oss denna säsong.
Men gud så fint att få se Berts ståtliga nuna där i rutan efter en stabil segermatch! Segerorganisatörerna är supersnipern Jeppe Olofsson samt målvaktsfantomen Jonne Ortio. En bra laginsats, lagspelet och finessen kändes lite Sovjetisk ibland faktiskt.
Returnmöte direkt imorn. Tycker att vi ska fortsätta där vi avslutade ikväll.. andra växeln på den Sovjetiska traktorn. Bara hålla foten på gaspedalen, lite finter, klapp-klapp spel och sen tar vi och knallar pucken i krysset. Spelet framför egen kasse ser MYCKET bättre ut. Ingen går bort sig, ingen stirrar på puck för att sen släppa sin gubbe, och våra spelare är hela tiden där och petar och stör på ett smart och kyligt sett utan att förivra sig. Kul att se att träningen under uppehållet gett resultat.
Rögle har inget att skämmas över. Det var ändå Skellefteå AIK man mötte, dynastiernas dynastiförening. Nu är vi inne i ett stim och operation klättra har inletts.
Sen fick man se tabellen. Vi smiter förbi Qatar. Ska vi lyckas vara bättre än Qatar det nionde året i rad? Sover Dolly Parton på rygg? Är Donald Trump en lögnhals? Livet är fyllt av dessa små spännande frågor man undrar över!
Det ser stabilt ut! Kul att se! Fin fantasi in anfallsspelet. Ortio hur jävla bra som helst, seriens klart bäste keeper. Som väntat! Jeppe Olofsson, ge pucken till honom så knallar han den stenhårt i krysset varenda gång. Också kul att se Holmström på isen igen. Ser lite seg ut i åkningen, men vi vet att det pojken har mer hår på brösten än en gorilla. Även Burström har snäppat upp, och Jocke Lindström är helt enkelt Gud som vanligt.
Hoppas att inte sidan läggs ned bara. Det finns mycket visdom kvar här som jag hade tänkt dela med mig till er hockeyfrälsta.
Förstår att du inte vill vara moderator när du bara är inne här då och då. Det är väl jag och Barbro som är här mest, men det känns inte som vi riktigt har opinionen med oss för att bli moderatorer. Den jag föreslår som skulle kunna bli bra och rättvis efterträdare är MoDos "ivan drago" som är opartisk, trevlig och kunnig.
Jag hoppas att nästa moderator inte tillåter personangrepp som : "Du är en sån jävla nolla", "din fru är en hora från Thailand", "din fru är en båtflykting" och dylikt. Lite mindre Trump-hat och lite mer humoristisk finess hoppas jag på - som den där nya Frölundakillen som är jäkligt rolig
{7827}: Jag har full förståelse för ditt beslut, lade själv ner skrivandet här för att det kastas alldeles för mycket skit åt allahåll och kanter, visst är jag in och läser lite med jämna mellanrum men det är inte hockey som pratas och samma i luleboken där man hellre pratar/fokuserar på Skellefteå istället för nåt annat. På en sida har vi Skellefteå SS som varit tydlig redan från början att hans mål med det här är att trolla och då får man räkna in "side kicken" med han och på andra sidan har vi en hel drös med skribenter från blandade böcker som får ett gyllene tillfälle att egga varandra till att försöka "knäcka trollet" vilket vem som helst förstår att det är helt omöjligt!
Vem tror ni skrattar mest? skulle gissa på trollet!
Bara att stänga boken så länge! om inte nån av dom andra lagen skribenter som gärna hänger här vill moderera :)
{7827}: Mycket tråkigt att höra. Det finns två problem. Dels alla påhopp och provokationer som dyker upp här inne men även att det skrivs otroligt mycket skit i Luleåboken främst.
Jag själv gick i fällan när Zappaholic var grovt oförskämd och väldigt många andra håller allt annat än god ton som gäster.
Jag blev avstängd på livstid inne i Luleåboken efter en fråga som löd ungefär: Varför får inte Lundeström spela isf Rydahl? Så lågt i tak var det där inne.
Någon respekt eller hyfs förekommer det inte bland gästerna som skriver här och det är bra det varit högt i tak men jag har full förståelse om du Sofos tycker det blivit för mycket skit.
Största problemet är ändå Sven Savage i Luleåboken.
Jag tror alla sett det nästan alltid är han som startar och drar igång skit om Skellefteå AIK. Lögner påhopp och förtal i en aldrig sinande ström.
Jag tycker man måste bemöta detta,ställa till rätta. Dessutom tycker jag som svar det är bara rätt lyfta fram allt hemskt om Qatar. Antingen faktaspäckat eller med rena åsikter.
Jag ska förtydliga vad jag menar så att t om du förstår.
Någon supporter i vår förenings vackra mundering står på bortaläktaren står och heilar. Det är en rasistattack. Ifall du sen rapporterar om det på er sida eller lägger upp en bild på heilandet, då är det inte en rasistisk eller nazistisk handling av dig, såvida du inte hyllar helandet. Tar du avstånd från heilandet så är det snarare en anti-rasistisk gärning.
Samma sak åt andra hållet. Ifall någon från er förening står där på bortaläktaren... som t ex en argsint farbror som skulle kunna vara kanske er sportchef... står där och gastar sviiiinjeeeefla REGEL emot mörkhyade motståndare mitt under brinnande slutspel, ja det skulle jag nog klassificera som en rasistisk attack. Om jag rapporterar om den händelsen och lägger upp lite bilder och så, då är det INTE rasism, nazism eller dylikt från min sida.
När ni sedan mordhotar journalister dom rapporterat om detta, då framstår det som om ni såklart står på rasismens sida. När sedan journalisten vinner frihetspris för detta, och när er ledareskribent döms i tingsrätt för dessa illdåd, då ser det inte så bra ut? Låt han dö, låt han dö skanderande på det... Ja en våldsbejakande extremism och rasism skulle jag nog säga faktiskt
Joel Lassinanntti fick bara en match i Karjala och det var en match för mycket. Jag tycker inte Lassinnantii håller landslagsklass,långt därifrån. Ledningen tror jag tittat på tok för mycket på % och Joel har spelat bakom en köttmur i Qatar och fått förskönande siffror. Låt mig slippa se killen fler gånger i landslaget. Bäst så för laget men även Joel själv tror jag.
– Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag har inga direkt bra minnen från Luleå, men de är ju trots allt arbetsgivaren, säger 27-åringen per telefon när Kuriren når honom under fredagen.
– Alla är jättetrevliga här nere och det är helt annat här. Det är ett helt annat driv i laget och alla är ödmjuka och glada. Så jag trivs riktigt bra. Jag känner även flera sedan tidigare och det är därför lätt att komma in i det.
– Jag vill gärna stanna här.
Han har "inga direkt bra minnen från Luleå."
Vad menar han? Jag tror han i första hand syftar på laget och klubben. Kanske även supportrarna i Qatar påverkat negativt. Ja faktiskt själva staden och folket där uppe tror jag också gjort sitt till när han fattade beslutet.
Ja Frölunda värvar och kanske såg de att det inte håller. Jag tror de kände de mötte ett bättre lag senaste matchen trots att vi saknade spelare och nog har en växel till. Är inte så imponerade av deras två nya och förhoppningsvis skapar de mer röra bara.
Allt tyder på Axel är tillbaka på fredag men är det någon som jag tror behöver matcher är det han även om jag gärna har fel. Kanske har Thomsson drillat honom hårt och fått han i toppskick.
Oklart hur det blir med Möller men hoppas på en positiv överraskning. Ibland läser man ett par veckor bort bara, ibland till jul.
Alla andra som varit skadade tycker man borde närma sig rätt nivå.
Utvärderingarna och betygen som getts har helt riktigt varit genomgående låga men i detta finns ett ljus. Alla kan förmodligen bättre och kommer AIK upp på spåret och vi börjar känna igen dom kan det bli intressant framöver.
{7804}: Så är det. Efter rigorös planering och långt förarbete så har vi (En hemlig grupp av mestadels Frölunda supportrar, men även några Luleå supportrar som tröttnat på eran upp i det blå mentalitet senaste 6 säsongerna ungefär) lyckats placera en mullvad långt in i kärnan. Mullvaden har kunnat agera ostört under en ganska lång tid nu. Mullvaden är också mycket respekterad hos er. Och har kunnat styra stor del av eran verksamhet och spelide. Det är för övrigt den mullvaden som förädlat Guld Jimmie till att bli den hockeyspelare han är idag. Så nu kanske du förstår hur Frölunda kunnat få en sådan överlägsen plusstatistik på er. Vi Frölunda supportrar tillsammans med våra nära vänner från Luleås supportrar kommer intensifiera vårat arbete. Som du kanske märkt så består Frölundas lag och organisation av Många Luleå fostrade både spelare och ledare. Då Luleå varit klassledande när det gäller att få fram talanger, så har Luleå och Frölunda inlett sedan ett antal år väldigt givande samarbete då det gäller alla dessa talanger Luleå bevisligen plockat fram under en herrans massa år. Nu står på agendan att det snart är Luleås tur på Guldet. Om saker klickar som vi förväntar oss så kommer Luleå och Frölunda bli de lag man måste slå för chans på guldet under lång tid framöver.
Enligt en insatt källa ska Dynastiernas dynasti till nästa säsong få nya tröjor och nytt namn. Dynastiernas Dynasti Dynamite blir nya namnet enligt källan. En ny logga på bröstet i form av en brinnande dynamit är förslaget på nya tröjan.
Nästan helt säkert så blir det också en logga på Ryggen i form av en explosion. Enligt källan ska Dynastiernas dynastis tränare Bert Tichonov Robertson ha sagt angående ryggloggan: Vi vill fortsätta vara Sverigeledande i svensk hockey. Det har vi nu varit under i stort sett hela 2000 talet. Så att vi är först med rygglogga känns toppen.
Enligt källan fans ett andra förslag The Black machine. Men det enades om att Dynastiernas Dynasti var mer dynamit än maskin.
{7804}: Wernblom, kan jag hålla med om att man vill ha i laget....en tuff spelare med driv på målet och ett fint målsinne. En tuff men ärlig spelare som alltid stod upp när det behövdes, riktigt kaptensämne upplärd av talangfabriken MoDo. Enda anledningen jag ser att du nämner Wernblom trots att han är en undermänniska i dina termer och inte från Skellefteå trakten är att ni tacka honom att ni tog er upp i Elitserien.
Lee Goren??? Tja, tuff och tuff?? Jag antar att du vill ha honom är väl för att han är skolad i Skellefteå och "Kapten Jimmies" anda, dvs fusk och filmningar...detta är oförglömligt när "Tuffe Goren" ska upp till kamp mot Tollefsen och inser att han kommer att få stryk...då gör man en "Kapten Jimmie" dvs en totalfilmning X-D Själv skulle jag skämmas att ha en som Goren i laget. www.youtube.com/watch?v=6hYkuOQ3vXE
Jag vill se en talanglös gnuggande flåbuse med spetskompetens i hjärndödhet, helst en gnetspelande från Finland eller Tjeckoslovakien. Gamnacke ett plus.
Alltså, en Wernblom, en Goren. Inte en juniorsläckar-Hedman, grott-Eilert, skallkrossar-Forsberg, Per "döda fiskögon Ledin, sprattelgubben Fabricius, gamnacken Harju, taliban-Janne osv.
"Således vill jag se en tuff krigare med ledaregenskaper, som kan klubba ner folk för att få in pucken. En Lee Goren, en Magnus Wernblom. Den typen av spelare."
Du inser inte det ironiska i att det du önskar är spelare med de egenskaper du beskyller Luleå för att ha i sitt lag och de typer du föraktar.
Ja ni behöver en elak back som städar framför mål och en murbräcka framåt, men det blir lite lustigt att du önskar ta in sådana spelare när det enda du snackar om som positivt är sovjet, skönlir, fart, passningar. Medan Luleås spelare benämns i negativa ordalag att bara klara spela sarg ut, rensa och tackla, och nu önskar du själv att ni ska KÖPA in sådana spelartyper.
Ser att Bergenheim och Jacob Larsson är klara för Frölunda. Huvvaligen! Ett redan bra lag blir ännu bättre.
Micke Lindgren öppnar för att det kan bli en värvning även för oss, om rätt spelare dyker upp.
Vi har två centrar skadade i Lindholm och Holmström. Möller är skadad, igen. Alm är skadad. Alla dessa förutom Pär har alltså en riktig skadehistorik, detsamma med Cumiskey.
Vilken spelartyp behöver vi?
Jag ser tre stycken brister i laget än så länge, även om det är för tidigt att utvärdera.
Det är ett vekt spel framför egen kasse med duttspel, givmildhet och slarv.
Alldeles för få som är villiga att offra en tand för att grisa in pucken, guld-Jimmie och Lindholm undantagna. Få grismål.
När det går emot så drabbas många av gamnacke. Ett mål för motståndaren och så tappar vi allt spel, har aldrig settSkellefteå bli så paralyserade förut.
Således vill jag se en tuff krigare med ledaregenskaper, som kan klubba ner folk för att få in pucken. En Lee Goren, en Magnus Wernblom. Den typen av spelare.
Rytter: Japp! Vissa klarar bara av att peka fingret mot andra inbillade hot istället för att rannsaka sig själv, stå för sina misstag och inte upprepa dem. Det märks ju väldigt tydligt här inne att de inte lärt sig ett skit. Allt man hör är hur mycket värre "vi" i Luleåforumet är med en massa påhitt och lögner som grund.
Hoppas ni tar er snabbt tillbaka till SHL...ni hör inte hemma i AS.
{7804}: I min bok har liksom inte Breivik eller Nazism nått att göra med hockey helt enkelt, kanske det som folk stör sig på oavsett vem som nu skriver det.. Sen kan ha var det där med "klipp och klistra in" bilderna som fick det att hetta till lite, kanske..
Måste få fråga dig, vad tycker Du är värst: "Att en utomstående finansiär går in med deg i ett lag eller om det är kommunen som sticker in pengarna..?"
Det verkar vara ett "ämne" som ligger dig varmt om hjärtat.. Jag tycker att det ser väldigt märkligt ut att ett lag som befinner sig på ruinens brant ekonomiskt sätt ber om pengar från kommunen och för att sen värva spelare från SHL.. Då känns det bättre att dessa pengar kommer från en privat finansiär kan man känna..
Menar bara att ska man handla så måste det finnas medel till att handla.. Lika dant med att sparka en tränare, visst man blir av med honom men inte lönen!!
Nu kanske jag har helt jävla fel, men tycker själv att jag erkänner mina misstag och att jag har självdistans.
Har gjort många fel, säkringen har brunnit och har skrivit en massa mindre genomtänkta grejer efter förluster när jag tittat djupt ned i dunken.
Just i detta fall är det däremot precis som jag skriver. Varför skulle det vara så hemskt med lite nazism och Breivik när vi fått stå ut med det i åratal?
Läser att giganten Pär Lindholm är skadad minst fram till jul. Tråkigt, men när jag såg knäet vika sig då skridskon fastnade, 6 veckor känns ganska kort frånvaro efter det man först befarade
Jag har aldrig hyllat Breivik, nazister, flensis eller någon annan ond. Aldrig. Har skrivit om Breivik-gate 5 gånger nu med länkar och allt.
Jag har aldrig hotat dig. Du skrev att om jag vill komma med personangrepp ska jag göra det ansikte mot ansikte. du väger 96 kg. Då skrev jag skämtsamt, bara 96 kg? Då skulle jag enkelt plocka dig med högern bakbunden. Hur kan du få det till ett hot?
Att jag och Barbro blev avstängda stämmer. Efter vi postade nazism, pedofili, Breivik. Det fick vi inte göra, utan bara Qatar som får göra det.
Man får tycka och tro vad man vill. Det är ett fritt land. Jag tror såhär: det finns absolut nazister i och från Skellefteå, men dessa politiska strömningar är mycket mindre än på de flesta orter i Sverige. S har haft egen majoritet i 80 år. Vad har s, v och mö? 75%? SD har väl några procent.
Men nog får du gärna tro att Skellefteå är en nazistisk ort.
Angående lögnerna jag skrev, kan du specificera vilka de var? Att ni hållt på och anklagat mig och Skellefteå som stad för nazism under åratal? Att ni lögnaktigt hållt på med beskyllningar om Breivikhyllningar i åratal? En massa angrepp och anspelningar på inavel? Att påstå att min fru som har en invandrarbakgrund, hon är en hora, en båtflykting, en hora köpt från Thailand? Att jag och Lasse Johansson, vi är pedofiler? Tidelag hit och dit. Jag ska leta upp och DÖDA dig.
Jag tycker att det är kul att du är så insatt. Men helst skulle jag vilja att du inte avslöjade alla dessa hemliga vapen för de andra lagens supportrar.
Tror inte att Liljewall menar att skada Holmström, utan bara ta till ett litet tjuvtrix i närkampen. Men matchen är redan avgjord! Varför?
Att man aldrig ska få vara glad. Eller vänta nu... vi har 7-1 i helgen och Qatar har 0-9. Nu är jag glad igen, men såklart ledsen för Holmströms skull.