Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:
Det oförskämda skrevs inne i Qatarboken.
Därför vill jag slå fast och svara i samma ton att Rytter inte bedriver raketforskning direkt.
Jag menar vad är det för still hålla på ifrågasätta andras intelligens hela tiden.
Sven Savage gör det hela tiden och Rytter gjorde det.

eltifoso: Bemöts man på ett smutsigt sätt gång på gång så sparkar man till slut tillbaka.

Jag ljuger ju inte i alla fall med vad jag tror och tycker...

{7603}:

Ja är det det du menar som oförskämd så fine det köper jag, kan hålla med om att det var onödigt.

Men faktum är att dina så kallade analyser retar mig en aning, det är mest dravel och handlar bara om att SAIK är dåliga, nertränade, inte kommer upp i nivå osv. Gå tillbaka till finalserien mot Växjö så förstår du kanske vad jag tänker på, det var därifrån det med att lägga i nästa växel på sovjetiska traktorn kom. Inte ett ord om att motståndarna läst er sönder och samman och att ni inte klarade av att anpassa er till de nya förutsättningarna.

Ifall dom hade varit nyanserade och faktiskt kunna ge cred till motståndarna så hade jag inte reagerat speciellt mycket. Men kan ta tillbaka det där med raketforskare om det känns bättre, som sagt lite onödigt.

Rytter: AIK är en välorganiserad förening med god ekonomi. Men det är ju givetvis ingen garanti för sportsliga framgångar. Det enda jag vänder mig mot i din argumentation är "...haft bekväma år tidigare...". Vadå bekväma år? Det var resultatet av 10 års arbete med en filosofi som man lyckades realisera. Man lyckades fostra egna produkter och värva klasspelare. Man utvecklade spelet till en annan nivå. Bekväma år... Strunprat.
Nu har flera andra föreningar kommit ikapp och ett par är kanske säkert förbi. Tja, det är väl så det funkar. Jag har aldrig föreställt mig att AIK ska vinna serien i all oändlighet och spela SM final varje år. Det är få som tror det.
Som sagt, AIK är en stabil förening idag men med fel människor i ledande befattning så kan det gå fort neråt. Det vet väl du som Modo fan? Modo är faktiskt mitt andra favoritlag, då min fru är från Ö-vik .
AIK kommer att hantera motgångar på samma sätt som andra lag. Givetvis så kan det ta lite längre tid innan en tränare får sparken då man haft medgång så länge. Det är väl inte omöjligt att AIK ligger på undre halvan vid jul i år. Nån gång lär det ju hända, och i år kanske det är dags.
Jag misstänker ändå att ditt inlägg bygger på nån form av skadeglädje, vilket är dig fritt att känna. Hade du struntat i andra SHL-lag hade du inte skrivit inlägget alls.
Alldeles oavsett så önskar jag att Modo är i topp i HA vid jul!

Rytter:
Ja vi har två förluster i SHL ( CHL tror jag de vill åka ur som läget är) och väldigt många viktiga spelare borta.
Det är inget stålbad som ska gås igenom. Det handlar om att rehabilitera skador.
Ja publiksiffrorna lär gå ner. Det är så tydligt du fantiserar och har förhoppningar.

Rytter:
Jag skrev ju vi INTE ser nertränade ut men du och Sven måste ha läst fel.

Är det där skon klämmer? Ja från mig lär du då inte få en annan ståndpunkt än att vi underpresterade i finalen mot Växjö.
Förlorade alla hemmamatcher och det såg inte bra ut.
Kanske var vi nervösa,mätta eller helt enkelt ur form. Naturligtvis var motståndet bra men jag hävdar jag känner igen AIK väldigt väl och hur de brukar uppträda.
Tror inte du har samma koll.

Rytter:
Ja nu handlar min analys om att vi saknar spelare.
Tror du inte det kan påverka? Det tror jag.

{7827}:

Det SAIK har gjort genom att gå upp i SHL och etablera sig som ett topplag är fantastiskt och frukten av en grym prestation och visst att man haft svåra år tidigare och gjort det fantastiskt som vänt på detta.

Men det jag menar med bekväma år är det senaste 6 åren då allt bara rullat på och klubben inte testats på riktigt man har haft en rätt lugn serie och varit klar för slutspel tidigt, därför är det intressant att se vad som skulle hända ifall det går tungt och man ligger dåligt till vid jul. Du själv måste ju kunna se att de senaste åren har rullat på utan hack i maskineriet.

Du får gärna hålla på Modo i HA det står dig fritt, men jag kommer inte ändra mig eller hålla på SAIK bara för det. Håller inte på någon annan klubb än Modo.

"Hade du struntat i andra SHL-lag hade du inte skrivit inlägget alls"

Kommenterar gärna andra lag då jag är intresserad av hockey och SHL trots att vi inte spelar där, ser minst 1-2 matcher per omgång, men tyvärr är detta forum inte så välbesökt av andra lags supportrar, så man kommenterar där det händer något och man kan få lite diskussion.

{7603}:

"Jag skrev ju vi INTE ser nertränade ut men du och Sven måste ha läst fel."

Pratar inte om nu, utan det var mest exempel på mönstret i dina analyser, det är något av detta som kommer upp varje gång, nertränade, skador, inte får in nästa växel osv. och finalen mot Växjö var ett tydligt exempel på detta.

Kan man inte erkänna att motståndet var bättre och faktiskt vara ödmjuk, ja då reagerar jag sådär och tycker att det är värdelösa analyser.

Du ser ju själv hur du resonerar fortfarande, det handlar bara om att SAIK inte kom upp i nivå mot Växjö och inte gick att känna igen. Se alla matcher igen och kolla hur smarta Växjö var, ni gick rakt i deras fälla och dom utmanövrerade er i finalen genom att vara det bättre/smartare laget, och det handlande inte om att SAIK inte kom upp i nivå.

Rytter:

Vi har inte rosat marknaden de senaste omgångarna. Men ta och kika på skadelistan vi haft. Vi har ställt upp med 10-12 ungdomar där de flesta väger 72 kg, klart det inte håller i längden. Ändå vann vi mot Växjö, en mindre bedrift.

Det är fan tur ändå att det är förlorarnas förlorarlag Brynäs vi möter ikväll med Gnomström, Bulan Bob och gänget, sen hoppas jag innerligt på David Råttio i kassen

Rytter:
Jo men den säsongen vann vi serien. Växjö kom trea 15 poäng efter.
Tre hemmamatcher mot Växjö i serien som slutade med att vi tog 8 av 9 poäng.

I min värld får jag då för mig vi är ett bättre lag än Växjö.
I finalen förlorar vi tre hemmatcher.
Jag kan ju inte vara helt fel ute om jag anser vi underpresterade.
Sedan handlar det ändå om vad jag såg ute på isen. Jag kände inte igen laget. Jag tycker många var bleka.

Du måste väl också kunna se hur Modo agerar. Att det är olika dagsform och olika hur spelarna uppträder eller har du aldrig noterat det är skillnad på matcher?

{7804}:

Klart att det finns anledningar till att ni haft svårt i de senaste matcherna det säger jag inget om, inget lag klarar sig med så många ordinarie borta och att tro att det bara är att flytta upp juniorer går inte.

Det jag pratar om är något helt annat ifall kräftgången nu fortsätter när etablerade kommer tillbaka så klubben prövas på riktigt vid jul. Det är det jag som icke SAIK supporter vill se. Är intressant att se på som utomstående och jag vet hur ont det gör som supporter att vara där. Men vänder det så kommer klubben ha ytterligare en erfarenhet, och det är det jag hävdar att SAIK inte varit i närheten av de senaste 6-7-8 åren. Nu är ju som sagt inte ens klubben illa ute utan ligger bra med i serien så det jag nämner är ju mer ett scenario som vi inte ens vet om det kommer inträffa.

Förstår att ni här reagerar på att jag faktiskt hoppas på att det går tufft för er bara för att få se vad som händer. Missförstå mig inte jag sitter absolut inte och hoppas på att ni ska åka ut eller nått sådant. Vill bara se lite turbulens och något som gör det intressant att följa SHL, och vad är då mer passande än att en av de mest framgångsrika klubbarna se senaste 6 åren får en tuff start.

Förvånad över ditt svar, hade räknat med ett personangrepp grande. Du överraskade mig där på ett positivt sätt.

Blir en intressant match att följa ikväll, är det rätt tid eller fel tid att få möte Brynäs, ja svaret har vi 22:00 ikväll.

Lycka till!

Ja jösses,hur lågt i tak kan det vara? Svar. i Qatarboken lägst.
Kurtan kommer med en vass kommentar som inte gillas och därför stryks direkt.

Savage senaste inlägg är så fyllt av hat man blir rädd han ska ha vapen hemma eller en lastbil han tänker rensa en gågata med.

Ingen Jimmie ikväll och överraskande Lindvall i mål som det verkar.
Nä det här blir svårt för att inte säga omöjligt om inte AIK steppar upp.
Roligt Tim Söderlund får chansen i 2a linan.

Lärking slår till. Herregud!

Helt jävla osannolikt. Först dömer de bort ett regelrätt mål. Sen kastar Råttio klubban, och rånar Burström som har öppet mål. Så blir det en felstuds i sargen och Gnomström det äckliga svinet lägger in den i tom kasse. Hordomare, och Brynäs är ett horlag.

Fan omöjligt att döma bort den Lärking

Varför dömer de bort målet?

Får målvakten kasta klubban mot pucken när det är öppet mål?

Osannolik röta av Brynäs med sargstuds, felbortdömt mål, blind domare som missar uppenbar straff, stolpskott, 5 puckar som ligger och balanserat på mållinjen.

Men i tredjeperioden så ska vi gå ut och avgöra matchen. Vi får köra klapp-klapp spel och dra den i krysset så att inte domarna och Lärking kan fuska bort den.

KÄMPA SCHELLEFTE!

{7804}: Hur känns det att alltid ha domarna med sej?

{5915}:

Lite karma över denna kommentar:

"Det är fan tur ändå att det är förlorarnas förlorarlag Brynäs vi möter ikväll med Gnomström, Bulan Bob och gänget, sen hoppas jag innerligt på David Råttio i kassen"

Bara att gratulera Brynäs till en bra match. En jämn match de vinner med tur och skicklighet. En bra match med bra målvaktsspel från båda målvakterna, även stolpen och domarn duktig i Brynäs.

Det känns som vi behöver få tillbaks våra skadade spelare snarast. Ikväll spelar vi bra mot ett duktigt Brynäs, men det räcker inte när vi inte kan göra mål.

{7804}: Hordomare? Horlag?

Konstruktiv analys.

Rytter: Förlorarnas lag? Snackar du om 13-faldiga mästarna? Jag ger Saik 5 år till i högsta serien. Sen är skattepengarna slut.

Zappaholic: Yoda är inte nykter. Eller så bor han i Skellefteå.

{5915}:

Nu är det ju inte jag som skrivit den kommentaren, utan läser du längre ner hittar du den ansvariga. Så ställ inte frågan till mig och be mig utveckla detta.

{5915}: Han har smuttat lite väl mycket Kicki-Festis ikväll, stackarn.

Rytter:

Bulan Bob klev av i första perioden, det kan ha vart det som fällde avgörandet? Även Mannberg saknades. Ifall de är med blir det nog 15 raka igen.

Gnomström var duktig på att bli utbytt vid tekning samt på att lägga in snedstuds i sargen i mål.

Såg du matchen?

{7804}: Brynäs gör bara en hyfsad match. Det räcker mot Saik i år.

Rytter: Ähh, modosupporter? Då kan du läsa å begrunda ändå.

{7804}:

Klart jag såg matchen, SAIK brukar vara ett av de lag jag väljer att se när mitt lag inte spelar. Blir ofta bra matcher eftersom alla gärna vill slå dom och höjer sig lite och SAIK är duktiga på att driva upp farten i matcherna. Sedan är det intressant att se hur spelarna med modo anknytning sköter sig och utvecklas.

{5915}:

Vad menar du? Vad är det jag ska läsa och begrunda?

Det som är positivt med ikväll är att jag lätt har kvar en tredjedel av min dunk, samt så har jag lite smarrig ost, kex, vindruvor... och så har jag, en om jag får skryta lite, en grymt sexig fru. Det är Lördag. Vi hade borta många stjärnspelare. Jag får finna lite tröst i henne helt enkelt.

Trevlig helg till alla på HS och grattis till Brynäs!

Rytter: 13-faldiga mästare? Bäst? Välj själv.

{5915}:

Vad är det du inte förstår? Har aldrig kommenterat något om Brynäs. Läs mitt inlägg igen, eller så förstår du helt enkelt inte vad karma är och vad jag avsåg med att klippa in Yodas inlägg som han gjorde innan match.

{7804}: 😂😂😂😂😂

Rytter: Jag fattar allt. Men läser inte allt.

Nu är det bara fortsätta så här på tisdag då är vi ute ur CHL.
Ligga under med 1-2 och mer än en period kvar och ändå känna det är hopplöst.
Den här nivån kommer inte ge många poäng.
Ortio var bra resten bedrövliga.
Tycker det var så dåligt det såg ut som de ville förlora vilket de naturligtvis inte ville.
De som var sämst var så dåliga man blir hoppfull.

{7804} & {7603}:
Kämpa 😂🙈

Rytter: Helt ok.

{7827}:

Vad menar du?

{7827}: Jasså torsk igår, men shit vilken historik ni har mot Brynäs sista 16 matcherna! Är det 15 vinster och en torsk? Imponerande faktiskt

Men är det inte väldigt lite folk på läktarna hos er denna höst?

eltifoso: men nu hade de ju nyckelspelare borta... Nåt som inte Brynäs haft på flera säsonger 😉
Hade vi haft färre skador så hade nog inte sviten av "inte förlora" varit kortare. För i sviten finns det ett par OT vinster...

Vi hade ju även en lång räcka bortaförluster mot er innan vi dödade det spöket.

eltifoso:

Gnomström gjorde mål efter en turlig snedstuds i sargen. David Råttio kastade klubban när vi hade öppet mål, där ska det vara straff eller tilldömas mål.
Och sen gjorde Pudas mål, och han kommer ju från vår juniorverksamhet.

Kanske borde vi alla enas om att Brynäs seger helt enkelt inte räknas och att vi fortfarande har 15 raka segrar? Vad tycker du eltifoso?

{7804}: Betydligt mycket mer skicklighet i Brynäs två mål än i ert enda. Ta förlusten som en man. Ni har varit för bortskämda.

honken21:

Skickligt av vår spelare Pudas att knalla in den, och skickligt av Råttio att kasta klubban, men segern räknas nog inte?

{7804}: När jag vevat reprisen ser det ut som om Rautio släpper/tappar klubban. Kan inte regelverket där hur det ska dömas eller om domarna gjorde rätt.

Saik är ju väldigt skadedrabbat. Precis som faktiskt vi varit de senaste åren. Framåt kommer ni vara starka när ni får tillbaka spelare. Vi får se hur defensiven sitter och hur skicklig er nye tränare är.

Intressant läge.

Zappaholic: Jag beundrar verkligen hur du orkar vara så ödmjuk mot ett sånt jävla kioskmongo som Yoda... Han har aldrig varit de minsta ödmjuk, varför bete sig trevligt mot ett sådant svin rent ut sagt?

Tigerhjärta: Jag kan vara otrevlig jag med ibland :-)

Försöker få till diskussioner kring hockey men det brukar oftast spåra ur. Vet inte men man vill ju ge människor chansen att uppföra sig men med Yoda kanske det är meningslöst...

{7804}: Tror minsann att vår älskade Pudas har en BIF-logga på bröstet och jublade ganska rejält över att snyggt ha gjort 1-0 på klubben som inte trodde på honom - Skellefteå AIK (prosit - tack).

Det skickliga måste ändå ligga i att inte lyckas peta pucken över en lös klubba.

Tre poäng, check.

Ja Ryan Gunderson såg jag då inte till.
Tidigt men än så länge verkar jag vara rätt ute han är en av de mest överskattade i hela SHL. Nog är han bra men frälsare storstjärna och dominant? knappast.

Tänk att Bulan kanske fick sitta i ett väntrum och bläddra fram på text-tv Brynäs bröt sviten på 15 segrar. Det är ändå lite plåster på såren Bulan missade festen. Nu kanske en ny svit påbörjas och då vill vi se Bulan lida under denna lååånga tid av förnedring.
Utan att veta exakt hur skadad han är så verkar det ju som han helt enkelt stukade foten. Det hela ser ut som flyktreaktion.
Jag har fullföljt fotbollsmatcher med stukad fot och Bulan skulle alltså inte ens kunna vara kvar i båset?!
Nja nog lutar det åt ett väldigt vekt beslut av en ledare med stora men.

Jimmie inte med idag och laget är nog oförändrat imorgon i CHL.
Träna nu stenhårt och tungt idag och imorgon så är vi ute.

Möller ser ut närma sig ock kanske dyker han upp i veckan eller nästa hoppas jag.

Såg väldigt lösa rykten om Dick Axelsson och Zacke kanske lämnar Schweiz.
Zacke känns klart intressant nästan klockrent.
Axel Holmströms långvariga skada börjar jag bli orolig för. Kan han verkligen förväntas prestera i vinter?
Så t.o.m Dick även om han verkar skadad tror jag skulle funka i AIK men bara om han var hel naturligtvis.
Det känns mer och mer som vi saknar en etablerad forward.

{7603}: Du är lite bitter märker jag. Hhahahahahhaaaahahahhaah

SOPA!

« · 1766181 · »