Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Farbror Barbro: visst tabelläget är väl inte det bästa, men att lägga onödig energi på en sådan sak. Nä det finns viktigare saker i livet än att reta upp sig på sådant. En sådan sak är just personer som inte ser saker nyanserat. T ex nu försöker du föra en dialog med mig på ett trevligt sätt. Men likt för..... Så måste du avslutningsvis vräka ur dig en massa skitsnack, varför? Det gör mig irriterad

Farbror Barbro:

Oj det där var inte några ledande frågor eller så. Väldigt fin intervjuteknik, är du Fahlman?

Farbror Barbro: svarar dig därför du skriver någorlunda vettigt dock med undertoning av arrogans i vanlig ordning. Stressad, nä varför det? Däremot så har vi av tradition haft svårt mot SAIK så det blir tufft. Hoppas dock på att vilja slår klass.

Forsberg 1978: När argumenten tryter åker svordomarna och könsorden fram. Tant Barbro är nog ganska stressad just nu. Ingen håller med hen, supporters från olika klubbar har samma uppfattning om Tanten. Undrar varför?

Här ligger ribban högt, bokstavligt talat.

Zappaholic: Och att det är Sven som är Farbro Barbro gör det till sjukt!

Sven Sewage: Du måste gå på droger? Göra vad för pengar? 

Att du skriver sådan skit är ett bevis på att du har slut på argument!

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Börjar inte din fru snart undra över din smått perversa beundran av Barbro? Allt han skriver avgudar du. Hur känns det att sitta där med mysribba och en man-crush?

Forsberg 1978:

så om du inte är lagd åt det hållet så måste du göra det för pengarna då?

Martin Lundberg allvarligt skadad och kommer ifall han har tur att komma tillbaka i slutspelet. Undrar när Per Ledin är tillbaka? Ledin som låg och grinade, Martin åkte och bytte av egen maskin.

Sven Sewage: Oj vad du verkar intresserad av 2:an det kanske är så att du inte har kommit ur garderoben än elle? Och nej jag är inte lagd åt det hållet så mig kan du sluta stöta på direkt serru! Men jag dömer inte dig för din sexuella läggning utan som helhet till pajas du är! Hihihihi

Zappaholic:

skynda dig nu att scouta Fagerudd och tipsa er sportchef. Jag lovar att han är än sämre än Niinimäki och Mannberg. Han kan bli tungan på vågen i er kamp att nå allsvenskan så småningom. Glöm ej att ringa till Forsberg som enligt egen utsago har haft 1978 besökare i "2:an".

Sven Sewage: Du ser nästan inga matcher, eller hur? Du kan erkänna det, det är ok.

Men de flesta av dina inlägg är aningen bisarra, men mestadels förvirrade :-)

Farbror Barbro:

mitt tips är att Martin Lundberg missar resten av säsongen efter bentacklingen som gav... 0 minuter i utvisningsbåset. Sen blir alltså Widing anmäld till diciplinnämnden för en gest... av Lärking! Lärking, klapp klapp klapp, Lärking, klapp klapp klapp, kommer ALDRIG att glömma den!

Per Ledin ligger som vanligt där och filmar och låtsas vara skadad. Mitt tips är att han spelar nästa match.

Vi får se.

Huss:

det är två stycken helt olika måttstockar emellan våra två klubbar, och hur spelare, fans, skribenter, ledare, beter sig.

Attackerna från Qatar startar redan på uppvärmningen, sen en bentackling och allvarlig skada, mongot Ledin försöker skada vår bäste spelare utanför spelet, mynt haglar ner mot vår juniormålis stup i kvarten. Klacken jublar när dessa överträdelser sker. Nog undrar man lite varför Brynäs fans inte tar avstånd från detta?

Jag tror att det dels är för att Qatar är ett mycket sämre lag och att vi är överlägset bäst och har vart det över en längre tid. Man ställer sig på underdogens sida. Det blåser hårt på toppen.

Men huvudanledningen är såklart att Brynäs diggar Qatar till den milda grad att man helt enkelt vill köpa in deras sämsta spelare år efter år. Helt allvarligt så är årets nyförvärv Niinimäki och Mannberg två av de fem sämsta spelarna jag någonsin har sett på isen i SHL. En annan totalkass spelare är Fagerudd, säkert sitter Brynäs sportchef där och skickar sig runt munnen: honom ska vi ha! Han är t om sämre än de andra totalkassa gnuggarna vi plockade in!

Brynäs fans sitter där och fantiserar: vad skulle hända om Hamstern köpte vår klubb? Nu köpte han ju Munksund. Bara köpa in en klubb sådär istället för att utveckla något själv från grunden, Qatarstyle! Allt ska gå den kortaste vägen - allt från hamsterns köpebörs.

Tänk om hamstern köper upp Brynäs nu? Vad skulle sammanslagningen kunna döpas till?

Mitt förslag är: Jävla Qatar

Huss: 

Kastade vår publik in saker på isen Någon gång under matchen??? nej just de. Men Luleås supportrar gjorde det 4 ggr. så din jämförelse faller redan där.

Farbror Barbro: 60-70%? Skojar du eller??! Snarare 95%. Ligger ni på dina procentsatser skulle ni få stryk av Södertälje. Nä, jag har haft mina misstankar hela säsongen att ni inte har ett lag som kommer gå hela vägen. Serielunken javisst. Slutspelshockey mer tveksamt.

Vi får se.

Sven Sewage: En sak till att tänka på för SAIK. Detta var en match med slutspelskaraktär. Ska ni vila er och grina på det här sättet blir det inget tredje guld i alla fall. Den saken är säker.

Sven Sewage: "Qatars spelare, ledare och publik kan inte bete sig sportsligt och de kan ingenting om hockey"
Vänta nu, var det inte precis så SAIKs hemmapublik betedde sig i förra matchen?

Kungakronan är på sned, den kommer nog falla av i år....

Sven Sewage: de är äkta fittor, menar du?

Zappaholic:

nä det är de inte.

Men de är i alla fall inte fuskande, oäkta, inköpta mastodont-råttiga fittor.

Sven Sewage: Det är konstigt att SAIK-spelare och ledare är som små söta lamm i jämförelse med andra lag.

Zappaholic:

Pesonen säger att Lindholm blir avstängd för en huvudtackling, men när Ledin åker omkring och matar folk i skallen utan att pucken ens är där, då är det ingenting.

För att summera:

på uppvärmingen står Gnomström och skjuter slagskott på Tim Heed. Per "döda fiskögon" Ledin blindside-skallar Janne Pesonen i skallen när pucken är på andra sidan plan. Publiken kastar in mynt så att matchen avbryts vid 5 tillfällen, mynten är riktade emot Skellefteås 18-årige målvaktsdebutant. Signalet sätter in en mycket ful bentackling på Martin Lundberg som troligtvis är borta resten av säsongen. Qatar avgör i PP i slutminuten efter att domaren går på ytterliggare en filmning av syster Abbot som håller i klubban och sen kastar sig. Efetr matchen hånar Qatars spelare våra, och Widing hånar tillbaka. Granström kastar handskarna och jagar den så otrolit mycket bättre spelaren Sevc efter att han satt in en bentackling på Ledin som hämd.

Vad leder detta till?

Widing blir anmäld till diciplinnämnden. Sevc får en utvisning.

Justitiemord.

Qatars spelare, ledare och publik kan inte bete sig sportsligt och de kan ingenting om hockey. Grisa, gneta, skada, filma, fuska och vara råttiga, det är man däremot världsmästare på.

Inte ett dugg konstigt att Skellefteås spelare och ledare är förbannade på Qatar.

Sven Sewage: Wallson är en jävla tomte. När Lindgren huvudtacklas kniper han käft och visar istället sitt missnöje med domarinsatsen. När hans egna spelare åker på fulsmällar går han ut och bölar sig harmynt i media.

Pesonen verkar ju rätt smart. Står och ojar sig över sin huvudtackling och samtidigt påstår han att huvudtacklingen från Lindholm i matchen mot oss var schysst. Är han blåst???

Wallson säger sanningen. Diggar också att han använder sig av många ju... det är ju ett klart underskattat ord!

Farbror Barbro:

Qatar förnekar sig inte.

Man har KÖÖÖÖP Arena, man har köpt ihop hela gnetgänget, det finns ingenting som är äkta i hela föreningen, girighet, mammondyrkan och råttighet genomsyrar hela föreningen. Nu överträffar man sig själv då man köper in ett helt lag, man köper alltså Munksunds damlag som då tvingas flytta till ingenmansland.

Det är precis som jag var inne på tidigare:

ingen är immun mot kraften i den mörka sidan. Vissa gör vad som helst för pengar och säljer sig, som Munksund nu gör.

Sven Sewage: Ja du, med den attityd, arrogans du framhäver här på forumet så är det ett under om du nu skulle vara gift och ha familj. Den förmodade familj du har är väl alla dina nick. Lycka till i framtiden med Tant Barbro.

Zappaholic:

jag ber till Gudarna att hon inte är här inne och läser! :-)

Nu har jag duschat och känner mig lite renare, två snabba glas vin kanske jag kan somna utan att drömma mardrömmar... om ett förbannat filmande gnetigt RÅTTLAG vid namn Qatar.

Sven Sewage: Släck värmeljuset i gruvan nu och gå och lägg dig! Natti natti!

Sven Sewage: ditt AIDS-inlägg och om att ta den i tvåan var väl lite onödigt. Blir din fru stolt när hon läser sånt?

Zappaholic:

jag ska spara mitt svar till ett mer lämpligt tillfälle och posta på ert forum igen, först kopiera in vad mumsbiten helt oprovocerat skrev tidigare. Nog börjar man allt förstå ordvalet "mumsbit" mer och mer.

Sven Sewage: Du vill fjanta dig ifred, menar du?

Forsberg 1978:

jag menar inget illa. Om du nu har hittat en alternativ sysselsättning som du tycker mycket om, som du samtidigt tjänar mycket pengar på, så kan jag bara gratulera. Försöker bara informera om riskerna, det är allt.

Själv är jag inte så intresserad av att "träffa i vetkligheten", tack men nej tack! Lyckligt gift,med en kvinna dessutom.

Gå nu in på ditt eget forum och fjanta dig, fjant.

Sven Sewage: Åter igen ett riktigt lågvattenmärke till inlägg av dig, jag visste att du var blåst men nu tar du det till en helt ny nivå! Sånna små vidriga människor som du brukar jag skratta åt med en axelryckning men dig vore mycket trevligt att träffa i vetkligheten, bara för att se om du är så blåst som du är här inne?
Det är din förtjänst att jag avskyr SAIK som jag gör och jag tycker synd om alla Saik:are som har såkallade supportrar som dig bland sig!

Sven Sewage:

Men oj vad lessen och dålig förlorare man får vara...är det inte dags att tänka på blodtrycket i den åldern och hålla sig från sånna utbrott...

SKAIK sköt många skott, men de flesta ganska ofarliga och från distans...Luleå klart giftigare i det mer farliga slottet...

Buhuuu....

Forsberg 1978:

din lilla fjant, sitt du där och fnittra i botten av tabellen med ett värdelöst Qatar B gäng. Mannberg en assist, guldpucken nästa? Hoppas att du inte får AIDS, du vet väl att risken är högre när du tar den i tvåan?

Zappaholic:

det är inte rättvist för fem öre. Qatar storfilmar matchen igenom, som vanligt. Så här vill jag beskriva dem: RÅTTIGA!

Man vill inte ge en tum till orcher, till de onda, till klonrobotar. Det har med vanlig renhållning när det gäller sporten ishockey. Om vi leder serien, eller ligger sist spelar ingen roll, man vill inte se ett köpelag som filmar, fuskar och spelar en gnetig hockey ta poäng, eller vill du det?'

Få se hur det gick med Per "döda fiskögon" Ledin. Någon som vill slå vad med mig att han spelar nästa match? Man vinner på en jättefilmning av syster Abbot, typ den 5e gången han kastar sig under matchen. Typ varannat byte kastar han sig.

Vad tycker du om publikens beteende, med 4!!! stycke spelavbrott efter att publiken kastar in mynt på isen emot Skellefteås juniormålvakt?

Skellefteå är helt överlägsna spelmässigt och parkerar i anfallszon långa stunder. Skottstatistiken är 22-35. 5 stycken 2 min på oss, och 3 stycken på Qatar. Då är det alltså läget att kasta in mynt på isen vid 4 tillfällen.

Det enda rättvisa vore förstår om Qatar tvingades spela nästa match inför tomma läktare.

Sven Sewage: Moooooaaaaaahahaha! TIHITIHI!

Sven Sewage:

Luktar lite dålig förlorare...hihihihihihi, fniss, tihiii

Zappaholic:

Widing och Pesonen dagens mest pinsamma. Men det är klart dom har ju inte varit i skellefteå så länge så dom har ju inte fått värdegrund än.

Sven Sewage: Ni leder serien överlägset. Kalmera dig ;-)

Qatar... detta förbannade fittiga, filmande, gnetiga, råttiga skämt till hockeyförening. Man representerar allting som är fel med hockeyn, allt som är till salu, oäkta, fake. Man blir ledsen, och man skäms för att vara från samma landsände.

Samtidigt, om man som den goda sidan vinner varenda match, ifall resultatet skulle representera det spelmässiga varje match, då skulle det vara lite tråkigt. Den onda sidan, köpelaget utan anor, de måste få vinna ibland när vi har en junior med 77% i räddningsprocent.

"minst 4e gången de kastar in saker på isen"...

man är inte förvånad. Det skulle vara intressant att höra vad Fuleå B, dvs Brynäs, har att säga om det beteendet?

Farbror Barbro:

efter 100 stycken hybridsarguts lyckas de med med en hybridicing. Helt otroligt att det står 4-3, Qatar är utspelade under långa stunder.

Farbror Barbro:

Spela på 50% i ett derby, det är bra det.

Sven Sewage:

Fan vad tyst det är här! Vad står det i matchen?

Sven Sewage: Varför har vi Eriksson i mål? Har jag missat nåt dras Hanses med nån skada oxå? Tycker ifs att han har gjort det bra hittills förutom deras kvittering och fan vilken kass is dom har!

Man går liksom omkring och tänker: helvittes vilket råttigt lag Qatar är, det går fan inte att vara råttigare? Men de överaskar en gång på gång med sin överjävliga råttighet, de är fan bättre på att vara råttiga än vad Einstein var bra på att lösa ekvationer.

BGJ:

nog känner man igen det. Ett lag spelar hockey och är totalt överlägsna, och ett annat lag kör bisvärm, dunkar sarg ut och jagar efter i blindo. 1-1 efter en period, ett otroligt tursamt resultat för köpelaget Qatar som sätter ett flipperspel som kanske är det fulaste målet i SHL denna säsong?

Vad fan heter den där lilla finnen på backen? Fagerudd. Så jävulskt dålig han är. Brynäs får nog skynda och värva honom innan han går till division 1.

Vuollerim:

som jag försöker påvisa så har det varit konstiga domarinsatser ett bra tag osv. så därav kan finnas anledningen till beteendet. det ursäktar inte hur vi i klacken betedde oss. Men däremot så är buandet inte ens i samma liga som att sjunga "låt han dö" lr liknande. 

Sevc situationen i sudden där han typ backar in i honom? mja, kan väl vara utvisning. men först å främst ska det vara en highsticking utv på brynäs strax före när Kabanov får klubba i ansiktet. Så i Sudden är det nog 1-1 i konstiga utvisningar och 1-1 i uteblivna korrekta utvisningar.

Men sen är det skönt att se andra lag supportrar se fenomenet av domarnas utjämnings taktik. och håller fullt med i det du skriver i den frågan :)

Vuollerim: Tillsaken är att domar nivån i sverige är ett skämt! match efter match samma sak! dom 2 tacklingarna som debateras är inget att säga om förutom Lindgren på Rödin som jag inte säger nåt om en 2:a men Rödin söker den tacklingen i mina ögon.

Varenda jävla match så söks det utvisningar (åtminstone har det kännts så sen jul) och domare blåser som galningar för ingenting! spelarna har ju såklart märkt det här och ligger alltid kvar en stund till för säkerhets skull, CHL domarna var så mycket bättre överlag.

motståndar lagen tror alltid att det buas på deras spelare men öppna ögonen för fan.

BGJ:

"Logiskt sett bör en match med 41-8 (skeaik vs leksand) inte vara så jämn som 8-10 i utv minuter. eller HV matchen där skotten är 50-17 men utv minuter är 10-10?? Speciellt HV matchen är ett exempel där det är ytterst ologiskt med tanke på att HV tilläts agera ryggsäckar hela den matchen och tilläts spela fult genom hela matchen men åkte knappt ut.."

Principen du tar upp ovan har jag också funderat på många gånger och då inte bara när Brynäs varit det drabbade laget. Det är bedrövligt att domarna ska hitta någon medelväg där de dömer, som det ser ut, vid "rätt lägen". Ett överlägset lag kan, som du är inne på, snurra som bålgetingar i anfallszon och det är holdings, interference och annat på löpande band. När det försvarande laget vänder spelet någon enstaka gång så är det inte sällan de får med sig en 2:a, på någon enstaka situation, ofta beroende på att det överlägsna laget haft två PP i rad eller liknande. Domarna SKA döma för de förseelser de ser oavsett ställning i matchen, antal utvisningar hittills mm.

Men... SAIK-publiken var irriterade på domaren därför applåderade man inte Lindgren när han till slut, med hjälp, kunde ta sig ut?

I just denna match kan jag inte se att den teorin stämmer? SAIK fick de första utvisningarna varav åtminstone den första var horribel. När Lindgren blir överkörd var det 2-2 i antal utvisningar vilket mina något färgade ögon inte kan se att Brynäs tjänat något större på? Det som händer därefter kunde domaren bara inte blunda för, två överfall och en puck out.

Däremot får domaren huvudrollen i sudden igen då de inte vågar ta Skelleftespelaren som solklart interfeerar Brynässpelaren för att därefter ta en Brynäsare i nästa situation, helt obegripligt. Domarna inser misstaget och kompenserar med en hemmaspelare så att det blir tre mot tre igen men skadan är redan skedd, rätt lag fick inte chansen att spela PP i det läget. När man ser domarens position på reprisen av interferencesituationen blir det än tydligare att de inte dömer på instinkt utan något annat.

Så... Efter ett långt inlägg kan jag bara konstatera att Skelleftepubliken i denna match, av någon  anledning, bar sig mindre bra åt. Medkänsla med skadade motspelare är det minsta man kan kräva av en fanatisk publik.

« · 1661883 · »