Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Farbror Barbro: visst tabelläget är väl inte det bästa, men att lägga onödig energi på en sådan sak. Nä det finns viktigare saker i livet än att reta upp sig på sådant. En sådan sak är just personer som inte ser saker nyanserat. T ex nu försöker du föra en dialog med mig på ett trevligt sätt. Men likt för..... Så måste du avslutningsvis vräka ur dig en massa skitsnack, varför? Det gör mig irriterad

Farbror Barbro: nä Tant Barbro, du snackar skit och jag vräker inte ur mig. Jag drver med dig. Har du inte insett det? Eller har ditt hat mot allt och alla totalt förblindat dig?

Efter lite letande hittade jag Sven Sewage och Farbror Barbro!

Farbror Barbro:Men snälla du, inser du inte vad du skriver! Läser du inte vad supporters  svarar på dina inlägg? Folk från andra supporterklubbar driver med dig och du inser inte det. Återigen svarar du trevligt på ett inlägg men måste avsluta det ÅTERIGEN med ett sarkastiskt uttalande.

Det är vida känt att SAIK sponsras av kommunen (Skelleftetå kraft), men du går fullständig bananas när Luleå får en storsponsor, eller när Modo har trogna finansiärer som går in och stöttar i en svår situation. Det du håller på med kallas för "jantelag". Nä, jag har inte svårt för Luleå. Jag ser det defenitivt inte som du ser det när andra lag får en storsponsor eller får framgång. Jag hatar inte varken Luleå, Leksand eller Brynäs. Men som du håller på är det inte så förbaskat konstigt att andra vänder taggarna åt en klubb som är ändå tillräckligt dryga ut mot övriga hockey Sverige. Du bara förvärrar den attityden.

Och jag är en seriös Modo supporter som oxå har känslor och kan bli förbannad. T ex när dessa legoknektar inte går till jobbet varje dag. Man kan förlora en match på två olika sätt: Genom att kämpa ge allt men det räckte ändå inte, eller som många matcher för Modo när legoknektarna inte gör jobbet. Det sistnämnda gör att JAG blir förbannad. Men jag går inte lös på allt och alla bara för det.

Det du håller på och skriver är en monolog mellan alla dina nick. Förmodligen får du väl en njutning likt en fönstertittande sexuellt störd mentalpatient.

Vissa älskar att driva med folk, om du är det sistnämnda så har du lyckas rätt bra.
Men den kategorin av människor har någon form av störning och kanske inte borde vara ute bland "vanligt" folk.

Avslutningvis: Det blir förbannat tufft ikväll för oss. Hoppas bara att den bris vi tidigare fick in seglet inte har mojnat.

Motivation slår klass ikväll,hoppas jag ;-).

Zappaholic:Allvarligt talat, tror du att han förstår att du driver med hen?

Sven Tuta: tänkte ge dem/hen en sista chans :-)

Zappaholic:

Det finns tre olika kategorier av människor:

1. De som förstår

2. De som inte förstår

3. De som inte VILL förstå.

Gissa vilken kategori jag placerar in han/hon/hen?

Farbror Barbro:

bry dig inte om de där ensamma sorgliga avundsjuka hjonen Barbro, de är bara ute efter att sprida dålig stämning runt vårt fina lag.

Nu har man fått dom från diciplinnämnden, och skaderapporter.

Ledin ligger där och grinar på isen, som om benet hade gått av. En riktig kyckling. Han spelar ikväll. Precis som jag sa så var det ingen skada utan bara en filmning.

Martin Lundberg som åker på en fet smäll, han reser sig upp och tar sig själv till båset utan att gnälla. Han blir troligtvis borta grundserien ut. I efterhand så granskar diciplinnämnden smällen och finner att Signalet ska få 4 matcher. Det blir dock ingen utvisning under matchen. Varför?

Widing får en avstängning på 2 matcher efter hans obscena gester emot Qatar efter match. Herregud!

Ledin, han får ingenting för en skallning på Pesonen långt ifrån själva spelet. Ingen utvisning, ingen avstängning.

Gnomström, han får ingen avstängning för att han kastar handskarna och är ute efter Secv efter match.

Gnomström, han får ingenting för att han står och skjuter puckar på Tim Heed under uppvärmningen. Ingen utvisning, ingen avstängning.

Publiken får inget straff efter att mynt och snus haglar in emot isen från orcherna, riktat mot vår junior som dubuterar i mål. Jag tror att det är 5 stycken gånger domarna måste stoppa matchen? Ingen utvisning, ingen avstängning.

Syster Abbot får ingen utvisning eller avstängning efter jättefilmningen där i slutminuten då han tar i vår spelares klubba med handen och håller i och sen kastar han sig likt han blivit nedriven. Ingen avstängning nej. Tvärtom så belönas han rikligt och så får Skellefteå en utvisning efter denna skådespelarprestation och Qatar vinner då matchen.

Nu missade jag säkert en hel del situationer. Men summan av matchen är då 0 poäng, Martin Lundberg skadad och borta resten av säsongen, en avstängning på Sevc och en på Widing. Qatar får Signalet avstängd, 3 poäng och ingen skada.

Vem som helst som har lite heder och sportslighet i kroppen, lite känsla för rättvisa och någon kunskap om spelet ishockey förstår att ovan är helt otroligt orättvist. Ett justidiemord. Det vore liksom om att nazityskland skulle få ett krigsskadestånd från Polen och Tjeckoslovakien efter 2a världskriget.

Sen kommer det inte en massa avundsjuka hjon till fans från diverse bottenlag som sen hånar och läxar upp. Helt otroligt bisarrt, sorgligt och sjukt. 

Efterspelet handlar mest om Widings obscena gest, men inget av ovan nämns. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Det blir till att skratta. hihiihihihi

Farbror Barbro:

vi kan lära oss av varandra, vi och Qatar. Det blir nästan alltid underhållande matcher när de goda och de onda möts, precis som i Sagan om Ringen och Stjärnornas krig. 

Qatar kan titta på oss och lära sig om att ha ett eget spel och egna spelare. De kan se när vi tränar uppspel, passar runt pucken i laget i högt tempo, när vi bjuder på tekniska nummer av yttersta kvalitet i hög fart, finter, snygga mål, när våra egenfostrade spelare bjuder på artisteri på isen. Det är vår modell.

Vi kan titta på Qatar och lära oss om allt fult, osportsligt, smutsigt och tråkigt med hockeyn. Hur man dunkar pucken sargut, hur man kan hålla i klubban och sen låtsas ramla för att får utvisning, hur man kan åka omkring och skalla folk, bisvärm, sätta in armbågstacklingar emot huvudet för att krossa skallen, kasta in mynt på isen, flipperspel,  fuska, fula turmål, filma och ligga kvar efter varenda närkamp etc. Det är Qatars modell. Det skulle på riktigt vara kul att se en tränin med Qatar: det står en gubbe där och instruerar hur man bäst filmar och låtsas vara hakad, eller hur man ska sätta in armbågen i skallen för att skada motståndaren.

Hoppas nu MoDo får sona för brotten mot de mänskliga hockeyrättigheterna som Qatar stod för nu senast...

Sven Sewage:Haha SS eftersom du gillar liknelser mer 2:a världskriget så skall du få en till:

Saik (Japan) leder kriget och har vunnit mest hela tiden och det drar ihop sig till slaget om Midway. USA, den goda sidan (Luleå) vinner slaget men förlorar ett hangarfartyg medans Saik förlorar fyra och kommer aldrig tillbaka i kriget utan står där till sist som en stor förlorare. Midway (CHL/senaste derbyt/Fruktis) blev vändpunkten.

Ha en bra dag.

DansbandsWolf:

nog måste ni känna en stolthet. Från att ha vart ett tråkig spelande köpelag går ni och blir ett osportsligt fuskande tråkigt filande köpelag - nu även med jättemcyekt pengar fast ingen egen spelare. Man får gratulera!

Sven Sewage:Många "likes" du och dina nick samlar på er ;-)

DansbandsWolf:Ha ha, men du glömde bomben(atom). Den då ni fick eran store IT-guru att sponsra er. Det är bomben. Likt din liknelse med Japan så reste sig aldrig Japan efter de smällarna. Repris?

Ha en bra dag själv, ska nu lämna forumet för att ägna min tid åt viktigare saker än att munhuggas med Tant Barbro. Nu är det familjen som gäller och senare givetvis heja fram Sveriges viktigaste lag MODO ;-)

Redigerad kommentar

Sven Sewage:

Alltid lika roligt när supporters till ett lag med inköpta spelare som Kabanov, Sevc, Pesonen, Schremp, Widing och Zackrisson, alla spelare som dom vunnit för att dom varit högst bjudande börjar kalla andra lag för köpelag.

Redigerad kommentar

Det känns jättefint att de två bottenlagens Brynäs och MoDos fans här på hockeysnack ställer sig på Qatars sida.

Skellefteå AIK är inte bara överlägset bäst, utan man har vart bäst över en längre tid. Man har alltid haft en majoritet av spelare ur egna led genom denna dynasti. Man är inte en storklubb rent ekonomsikt utan man har med små medel dominerat SHL rent sportsligt. Man är en anrik klassisk klubb.

Qatar har nu fått grönt ljus av mångmiljardären Hamstern. Man har köpt ihop i princip hela laget, och nu med de nya miljarderna lär det bli ännu värre. Man har en kort klubbhistorik och har inga anor. Man är mest känd för att spela en gnetig tråkig defensiv hockey. Nu senast tar man det till en helt ny nivå med totalt hjärndött beteende från spelare, ledare och publik, och man står för allt som är till salu, ohederligt och man undrar om det inte är det råttigaste laget i svensk idrottshistoria?

Sådana lag gillar inte jag. Köpelag som är gnetiga och råttiga.

Men smaken är såklart som baken. Nog undrar man om MoDo och Brynäs även håller på Qatar i handboll?

Nu får visst Leksand känna på Sveriges rövhål till hokeyförening, dvs Qatar. De åker omkring och slänger sig och vädjar till domaren efter minsta lilla kontakt. Per Ledin är med, och han är med i förspelet till målet. Ledin skallar ner Janne Pesonen utanför spelet i Torsdags och borde såklart ha fått 5+ game. Sedan ligger han och spelar allan och får Sevc avstängd. Systrarna Abbot är där och filmar, flännar och åbäkar sig, kanske för att de glömde leopardhandväskan med sminket på flyget? Skallkrossar-Forsberg tittar vädjande på domaren, Fabricius ramlar och slår ut med armarna och tittar på domaren, inget sprattel denna gång men nästa kanske?

Leksand ser mycket uppförda ut och vill inte kliva av isen, de vill slåss. Abbots är där och slår Frögren i ansiktet, hoppas hoppas han slår tillbaka innan matchen är över. Framför allt hoppas man såklart att Ledin plockas bort, ordentligt, så att han ligger kvar utan att behöva filma för en gångs skull.

Är det någon som är förvånad över detta beteende? Nej! Man har köpt in seriens hjärndödaste spelare i Ledin, Gnomström, kärring-Abbots och gänget. Man väntar nu bara på att flens-Osten ska köpa in Jämtin så är den gyllene fullblodsmongocirkeln sluten. Dessa idioter blir sedan uppmuntrade av orch-klacken som brukar skandera "låt han dö, låt han dö" när man inte är upptagna med att kasta in föremål i huvudet på motståndarens målvakt.

"flipper... värre"... säger han. Ett gammalt hederligt flipperspel a la Qatar. Av den framtida Brynässpelaren Marcus Fagerudd. Helt jävla otroligt, dubbelskridskostuds efter att ha vart totalt ägda i hela andraperioden.

Jättefin assist på Fagerudd där på målet där, Leksands mål alltså. Nu måste nog Brynäs köpa in honom snart

ser nu att någon vid namn Kurtan är inne och är förbannad på Qatars forum.

Klart att han som AIKare är förbannad över att de förtalar vår klubb, ljuger och hittar på.

Vi som såg matchen igår och som har sett de senaste mötena vet förstås hur låg moral och hur ohederlig och osportslig förening Qatar är, från spelare upp till fansen på läktarna. Den som jag däremot har hyfsad respekt för är Fagervall som jag inte ser något större fel på. Alla spelare i föreningen är inte ryggradslösa fuskare, men många är det. Tyvärr.

På nätet har däremot denna ohederlighet nått nya nivåer med Sven Savage. Att hota med polisanmälan som Kurtan gör tycker jag inte är rätt väg att gå. Utan man ska instället svara med samma mynt. Knätackla tillbaka. Filma tillbaka. Fast bara när man spelar mot dem allstå, sen kan man bli vanliga Skellefteå AIK efter den matchen.

På nätet kan man också göra samma sak. Svara med samma mynt. Det är ett väldigt tacksamt läge eftersom Skellefteå AIK är tokbäst. Vi är en anrik förening, och matar ut talanger ur egna led. Vi bjuder på en fin hockey, Sovjetlir. Qatar däremot är SHLs svarta får, fult spel både estetiskt och i att man utsätter motståndaren för risker. Tråkiga, gnetiga, RÅTTIGA. Ett riktigt köpelag utan anor, och nu när man har en rik hamster som öser in ännu mer köpepengar så lär inte köpmanin avta.

Det som däremot inte är okej, det är dödshot, hot om stryk, skriva att någon ska ha dödshjälp, att någon förtjänar att dö etc. Hot och personangrepp som ovan. Sådant är faktiskt åtalbart i rätten. Jag har inget intresse av att polisanmäla sådant själv, men om man sätter ribban så lågt som Sven Savage har gjort så måste man faktiskt inse att det leder till konsekvenser.

Sven Sewage:

Du menar ditt nyskapade konto som dök upp i dag lämpligt till att du och Barbro behövde backup ?

Amitiel:

jag kan inte svara för Barbro, men Kurtan är då inte jag.

Jag har ju vart inne lite på att bilden är enormt snedvriden här inne på hockeysnack. I fallet med nya skribenter, så har det vart random nya nick som första inlägg postar personangrepp emot mig... mitt i natten... vem det nu skulle ha kunnat vara?

Amitel, förbered er på att få toksmisk ikväll. Visst saknar vi en mängd spelare efter mötet med Qatar, bentackling, filmning som blir avstängning etc. Men vi lär ta det ändå.

Farbror Barbro:

Christen Abbot säger de om filmaren nummer ett. Är inte Christen ett tjejnamn?

Fint att höra Qatars Daniel Säär stå där i TV och prata med sitt "lulemål"...

Vet inte riktigt ordet för hur man bör beskriva Qatar? Letar, letar... ordet är... hmm.. just ja, R Å T T I G A!

Farbror Barbro:

kanonmatch av oss ikväll, även om MoDo visar upp ett ganska dåligt självförtroende när det börjar gå emot för dem. Ren och skär hockeypropaganda av Pettersson-Lindholm-Norman ikväll, Sovjet på 80-talet är faktiskt inte en överdriven beskrivning av spelet.

Otroligt imponerad över hur jävla duktiga våra juniorer är, Aho, Holmström, Öhman, Olsson och Thilander. 5 juniorer, som faktiskt har lekstuga stundom mot namnkunniga rävar som Hossa, Påhlsson, Haataja, Smolanek, Roche, Skröder etc.

Facit mot MoDo ir år blir alltså 5 segrar, 15 poäng med målskillnad 30-10. Ett hyfsat resultat! :-)

Vi leker hem 3 poäng ikväll då vi alltså saknar:

Svensson - skadad i Tre Kronor

Sundqvist - skadad i Tre Kronor

Lundberg - skadad av Qatar, borta minst resten av grundserien

Secv - avstängd efter filmning av Ledin

Petterström, utgår med fotskada

Widing, avstängd för onanigest

Andersson, skadad och borta

Vem ska kunna stoppa oss i slutspelet när ovan nämnda är tillbaka? Nej just det, ingen.

Glömde såklart att även Anton Lindholm är avstängd efter sin huvudtackling på Lindgren, det avstängningen är då berättigad.

Sven Sewage: Ni vinner ju tämligen enkelt mot lag på nedre halvan. Har du koll på hur det gått mot andra topplag? Kolla det. Sen kan du börja bli orolig :-)

Zappaholic:

det blir en annan typ av hockey i slutspelet, men vi går in som klara favoriter. Hoppas bara att alla skadade hinner komma tillbaka. Det är inte så att man direkt går och är orolig som Skellefteåsupporter. Det gör man nog ifall man håller på Brynäs, eller? Hoppas Bertilsson är okej, gillar den killen.

Sven Sewage: Vidhåller att ni kommer få bekymmer i slutspelet. Nu har ju vi helt andra bekymmer att fundera på, men mitt inlägg gällde SAIK. Inte Brynäs. 

Farbror Barbro:

ursäkta om jag missade din tidigare fråga ifall jag var avstängd från fjärt-MoDos sida här på HS. Jag var det tidigare, eftersom jag svarade med samma mynt som de själva höll på med. Men nu är jag inte det något längre, men kände mig bara tvungen att besvara deras övertramp igen.

Har i alla fall fått reda på att mumsbiten Forsberg som enligt rykten har haft 1978 besök i 2an nu är avstängd från sitt eget lags sida. Det är nog därför han är här inne och skämmer ut Brynäs, hans egna vill inte veta av honom eftersom de skäms över hans äckligheter.

Kollade på Qatars sida, och översteondingens senaste alster typ 21:50. Helt klart har den gode Sven börjat hitta mer och mer finess och humor i inläggen, det får man faktiskt ge honom.

Det som däremot måste kännas lite jobbigt för honom, såklart, det är att laget han håller på faktiskt på riktigt är... ett råttigt köpelag, utan anor dessutom. Inget eget spel, inga egna spelare. Nu när hamstern går in och höjer flens-Ostens spelarbudger med en 20-30-40-50 millar per år, så kan man nog räkna med att Qatar blir ännu mer ett köpelag. Det finns inga bra spelare ur egna led, och har man en ambitionsnivå som i alla fall innebär spel i SHL så finns det de facto inga andra val än att tokköpa in spelare för att stilla köpmanin och det gör då ingenting för flens-Ostens köpprovision.

Att Savage och de andra förtappade orcherna som har haft oturen att födas in i ett Qatarsupporterskap inte inser detta, ja det får man stå ut med och det kan man förstå till viss del då dessa stackare är hjärntvättade sen födseln.

Men att supporters till andra mer anrika och "riktiga" norrländska föreningar nu på riktigt sitter där och hejar på Qatar som de gjorde nu senast efter deras ohederliga fuskseger... ja vad ska man säga? Alltså, lek med tanken. Qatar, med tredubbelt högre spelabudget än laget med näst högst spelarbudget, vinner guld efter ett slutspel med rekordmånga filmningar, 0-0-matcher, sargutdunkarmedley, hybridicings och hybdridsarguts, ligga kvar på isen och låtsas vara skadad, fisksprattel, skallkrossningar med armbågen etc etc. Dvs allt som är ondskefullt, ohederligt och negativt med hockeyn. Detta med ett lag där varenda jäkel är inköpt, alla blev scoutade av flens-Osten för att de är hjärndöd legoknektar utan heder såväl som skrupler. Då sitter de andra norrlandslagens fans där och hyllar unisomt... yippee, äntligen fick vi SM-guld till ett fult spelande köpelag som diggar tråkig hockey!!! Nej, det kommer aldrig att hända för mig. Själv älskar jag idrotten ishockey allt för mycket för att bli en ond mammondyrkare, och man tycker faktiskt på riktigt lite synd om de mindre framgångsrika norrlandskollegorna som nu helt plötsligt är medlöpare till mammons, rymdimperiets och Saurons dunkla krafter.

Sven Sewage: menar du att det är äckligt att vara homosexuell?

Suck..

Sven Sewage: Big brother WATCHING YOU!!!

Sven Sewage: haha din humor med glimten i ögat du så stolt envisas med, kärnvapnet du skryter med, sitter mer hos betraktaren en hos avsändaren. Men fortsatt fan så underhållande! Jag var bara tvungen och registrera mig för att tacka dig och barbro, mitt morran och tobias substitut! Tummen upp! Ni två förgyller min vardag!

Sven Sewage / Farbror Barbro: Du har alltså hört rykten om att jag har tagit den i tvåan 1978 ggr, hmm knepigt! Inte så svårt att lista ut vem som startat dom ryktena! Åter igen Sven så är jag inte lagd åt det hållet så du kan sluta stöta på mig serru jag har fru och 2 barn! Du är ju besatt av att ta den i 2:an och jag dömer dig inte för det men jag är iaf inte lagd åt det hållet, bor du i Ryssland och inte kan komma ur garderoben? Är det där skon klämmer Sven? 

Här kanske vi har ett svar på allt ditt hat?

Forsberg 1978: ha ha, Tanten är inmålad i hörnet.

Countcrizack: Oss lurar du inte ;-)

Zappaholic:

det tycker jag absolut inte. Om man är äcklig eller inte ligger inte i läggningen, och har ingenting emot gays. Som exempel så är Forsberg 1978 straight, men väldigt äcklig. Han är ju faktiskt avstängd från sitt eget lags forum. Han är förvisad. Därför är han här inne och fjantar sig. Jag ska bara ignorera honom i fortsättningen.

Sven Sewage: det är flera som är avstängda. Är dom oxå fjantiga?

Countcrizack:

man får tacka för de värmande orden Count Crizak! Kul med någon med en gnutta humor och glimt i ögat, för ovanlighetens skull.

Det kan ibland kännas ensammet att ha humor, självdistans och glimt i ögat på ett forum som detta, där en osalig samling torrbollar, femtekolonnare, orcher och diverse förtappade själar som sålt sig till den mörka sidan samlats i en ondskefull pakt med två uppgifter: att vara avundsjuka på och missundsamma mot Sveriges bästa lag, samt att slå ner hårt på allt som kan tolkas som humor. Lite som att vara nöjesjournalist i Nordkorea, eller juniorhockeytränare i Qatar. Alltså Qatar uppe i ingenmansland nu, tror nog det verkliga Qatar har fler egna spelare.

Glöm bara inte bort Farbror Barbros bidrag. Sällan har jag läst mer djuploadade analytiska och faktaspäckade texter som rör ämnet ishockey, i princip varenda text från den mannens penna ligger på gränsen till Pulitzerpriset (om man kunde få det för hockeyjournalistik).

Sven Tuta:

jag tycker att du är rätt så fjantig, men Forsberg 1978i2an tar nog priset som den fjantigaste. Nog undrar man allt vad ni gör här inne? Vi är bäst, och ni är sämst. Get over it!

Farbror Barbro:

såg nu att Roche blev anmäld efter att ha crosscheckat en knästående Janne Pesonen över nacken. Satt och skrek framför TVn vid den situationen, jääävuslkt fult och onödigt. Man kan hoppas på viss upprättelse och att Roche åker på ett par matcher för den, för sådana hjärnsläpp hör inte hemma på en rink. Hur gick det i situationen? Jo, Roche fick 2 minuter, och Janne Pesonen fick 2+2.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över hur överjävla dåliga domarna har vart de senaste matcherna. Vi har haft Sören Persson tre matcher i rad. Herregud. Såklart att det skulle ha vart 5 minuter på Roche, tveksamt om Pesonen ens skulle ha haft 2 minuter i situationen.

I matchen innan så åker Qatar omkring och vrålfulspelar och Gnomström börjar med att förtjäna matchstraff redan på uppvärmningen. Sen Ledin skulle såklart ha matchstraff efter att ha skallat Pesonen utanför spelet. Ledin filmar sen så att Sevc får matchstraff, även om Sevc såklart förtjänar en utvisning i situaionen. Signalet krossar Lundbergs knä... och får ingenting... sen tokfilmar Camilla Abbot där i slutminuten så de kan avgöra. Så har det alltså sett ut. På två matcher!

Helt ärligt tycker jag att det är det största hotet mot ett tredje raka guld. Domarna. Ifall de klarar att ta utvisning när motståndaren skallar folk i huvudet, crosscheckar över nacken, krossar knäet med en ful bentackling osv, och så samtidigt genomskådar de värsta dykningarna, filmningarna och sprattelskådespelen, då får nog de andra lagen det svårt.

Sven Sewage: det är lite märkligt att när du är inne här o sprider skit så är Tanten borta från forumet och vice verca!
Grattis till ditt nya nick, samma skitspridarnivå ;)

Sven Sewage: det är sant att tabelläget inte är det bästa, men Modo supporters håller ialla fall en bra mkt högre nivå när det gäller kommentarer här på forumet. Jantelag o förolämpningar det är du med dina nick klart överlägset bäst på.

Sven Sewage:
Du säger att det ni har att oroa er för är domarna, jag skulle nog vara orolig för mer än så, kolla på erat lag och hur dom spelat och hur Modo spelat, ni skulle ha avgjort matchen inom 10 min i första perioden.

Farbror Barbro:Nu är det Tantens tur att skriva inlägg medans gubben Sven vilar ;-).

Farbror Barbro:

ditt sista stycke där... tror exakt samma sak. Var ju tidigare inne på att de faktiskt köpt in fler spelare från oss till sina elitlag än fostrat egna spelare. Skrämmande egentligen, hur långt man kan sjunka nedåt i köpespriralen, och än värre lär det bli.

Det kommer att bli många värvningar enligt parollen "if you can't beat them, kööp them" och än värre lär det bli. Tippar att vi är i majoritet redan nästa år, och kanske kan vi då börja kalla dem Qatar Skellefteå B?

Sven Tuta... Forsberg 1978... Rytter... Zappaholic... femtekolonnaren Knegare... misstänkte femtekolonnaren Blister Brigade etc...

jag misstänker att även de är köpta, allihopa. Ingen går säker från den mörka sidan, när mammon lockar är det svårt att stå emot för de flesta.

Precis som handbolls-Qatar inte bara köpte turneringen, tränarna, alla bra spelare, domarna... alltså precis samma som hockey-Qatar har gjort, så köpte Qatar även en hejaklack (se länken). Således finner jag det mycket troligt att hamstern redan har pungat ut och alla ovan skribenter är köpta. Annars vore det omöjligt att vara så positiv till det ohederliga råttiga köpelaget från ingenmansland, vara medlöpare och förrädare och liera sig med deras onda överstepräst när han trampar på vårt klubbmärke med sina stinkande klofötter.

Sven Sewage: får vi se ytterligare ett nyreggat nick idag som hyllar dina alster?

Spänningen stiger...

Zappaholic: jag tror inte han fattar att du driver med hen. Sen beror det oxå på om vårdarna ger han någon internet tid idag. Hen satt uppe rätt sent igår.

Sven Tuta: Jag kanske trampade på en öm tå med mitt förra inlägg? Nu är jag ju helt plötsligt inte gay utan nu är jag bara äcklig... :-) Han hade nog slut på argument och sitter nu febrilt och filar på nya vidriga rykten han kan starta... Stackarn :-/

Forsberg 1978:

Stackarn är väl i så djup chock att Travis inte blev avstängd för "överfallet" av Pesonen :)

« · 1661883 · »