Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Zappaholic: Ändrar inte att Bulan har rätt i sak den här gången.
Det komiska är ju också att Bulans filosofi om hur hockey ska spelas, är exakt densamma som SAIK och Wallson praktiserar, bara att dom hunnit lite längre på många plan och än så länge lyckas göra det i ett högre tempo under längre perioder än vad många andra gör, som  försöker spela likadant.
Tror att mkt hänger på fysiken, SAIK:s spelare ser överlag mer vältränade och starka ut, märks ofta i närkamperna.
Ge Bulan nån säsong i Brynäs, sen är dom detroniserade.
Om dom inte redan iår får lämna ifrån sig bucklan....

Farbror Barbro: Jo, nog vinner ni en matchserie över sju matcher. Att Bulan säger som han gör, att vi är bättre i 50 min, beror ju på att han vill ingjuta mod i våra spelare. Det förstår du säkert.

Ärligt talat begriper jag inte ert avog mot honom. Han ger inget osympatiskt intryck. Spelarna gillar honom.

Hatet känns onyanserat och överdrivet. Hata är så starkt. Hata t ex IS och det de står för förstår jag. Men detta drev mot Luleå och luleåiter begriper jag mig inte på.

Farbror Barbro:

såg du Wikegård igår? hihihihi, snacka om att gå från klarhet till klarhet.

Själv hade jag nog gett Ledin ett annat pris och betyg. En överkorsad bajskorv.

Farbror Barbro: Örebro i semi?? Ni ska väl ta er dit först? ;-)

Jag tippade hyfsat ikväll?

Redigerad kommentar

Kvällens matcher:

- Jag tror Örebro kan överraska borta mot Växjö. Det måste dom göra för att ha en chans. Örebro vann ju 4 matcher oxå i serien. Gissar 2-3 efter övertid.

- LHC vs HV: 4-2 efter full tid.

Sven Sewage: Hahahahaha, du får gärna tycka jag är tragisk. Det tar jag som en komplimang. Tack!

Det mest tragiska på hela hockeysnack är att det finns personer som reggar flera nick och sen skyndar sig efter skrivet inlägg att gilla och hylla inlägget med sitt andra nick.

Tillåt mig hånle...nej, skratta, hahaha. Eller vänta...HAHAHAHAHA.

Sen skriver jag i vilket forum jag vill. 

Redigerad kommentar

eltifoso: Ja, vi bor ju i Jantelagslandet, så är det. Jag tror nog att Färjestad kommer att återhämta sig till slut, men det kan nog ta ett par år. 

Jag får tacka å lagets vägnar, jag har då inget att göra med resultatet! :-)

Kaiser: ja denna undersökning dyker ju alltid upp vid denna tid

Har ju alltid varit Färjestad tidigare som svar på fråga 6

När man insinuerat att det troligen berodde på vår formidabla framgång så nekade alla ... Nej nej det är ingen avundsjuka

Nu har Saik en formtopp och vips så är de dem som ej önskas framgång.

Detta går igen oavsett om det är spelare eller supporters som tillfrågas

Skönt att så här i efterhand få rätt i att det handla om den svenska avunden även i detta fall då

Förövrigt får man gratulera till segern, trots er ringrostighet gjorde ni processen kort. Snyggt jobbat

Ah! Dumstrut på! 96% kanske vore bättre! 100% innebär att även Skellefteåspelarna svarade "Skellefteå" på den frågan, eller? Haha! 

Intressant läsning. Svaret på fråga 6 är inte överraskande. Dom andra lagen måste ju vara skitless på att Skellefteå dominerat så mycket. Hoppas vi vinner i år också, så kanske vi kommer upp i 100% på den frågan nästa år! :-)

Redigerad kommentar

Zappaholic:

näe. Andemeningen är att det är fult och onödigt, och att våra spelare inte borde syssla med sådant. Hur man kan tolka det på något annat sätt övergår mitt förstånd?

Det är väl klart man man som fanatisk supporter är lite färgblind och enögd. Men i detta fall har jag lyft blicken och inser att det var ett misstag av domaren och väldigt fult och vårdslöst spel. Det är inte ett dugg fegt gjort av mig.

Pontus Petterstöm har 475 matcher i SHL och 220 i allsvenskan. Såvida jag vet har Pontus aldrig blivit anmäld till dp-nämnden tidigare, däremot har han själv åkt på ett gäng fula smällar och vart skadad, utan att ge tillbaka. Han är en väldigt juste men hårt spelande spelare, och det är väldigt olikt honom att göra något som igår. Jag tror därför att Rödin har gjort eller sagt något som retat upp honom å det grövsta. Det är vad jag tror. Notera att jag inte försvarar Pontus agerande, utan jag försöker förklara det. 

Chris Abbot gjorde samma sak i vinter, två gånger under samma match mot samma kille, och motståndaren blev skadad båda gångerna. Abbot blev avstängd. Chris Abbot delade ut en ful blindside huvudtackling och Gustavsson blev skadad. Chris Abbot filmade till sig en utvisning, hur många gånger som helst i vinter. Abbot åker omkring och skriker, provovcerar och hånar och retar upp folk. Abbot försökte skalla Oscar Lindberg i ansiktet häromåret.

Ser du mönstret i beteendet hos en spelare som Chris Abbot jämfört med Pontus Petterström? Det är just det du inte förstår. En kille, lagkapten dessutom, beter sig som ett svin i var och varannan match, jämfört med en kille som gör en ful grej var 700:e match. Denne svinspelare är dock inte ens topp 5 i svinigt beteende i ett lag som har som hela sin grej att svina, fula, fuska och vara osportsliga och ohederliga. Varenda match är det någon skit.

Detta lags supportrar har under flera års tid suttit och beklagat sig över huvudtacklingar och hjärnskakningar, föreningen driver på frågan - vilket var bra! Nu är de själva värst av alla och är laget som får flest avstängningar för överfall som lett till skador. Det rättfärdigar man med att man själva tidigare drabbades av skador efter fult spel, och nu som hämnd och ur rättvisesynpunkt är det okej.

När Forsberg krossar skallen på Fernholm, så skriker klacken alltså ramsor som lyder: "låt han dö, låt han dö". Man rättfärdigar fult spel mot Djurgården med att Djurgården i slutspelet ett par år tidigare delade ut flera fula smällar emot huvudet på Qatars spelare.

Nu sitter de och bannar sig över hur fel det är med hämnd i hockeyn, tvärtemot plötsligt, efter att syster Abbot åkt på en smäll i huvudet av Gustavsson. Det är en tackling emot huvudet och korrekt 5 min, men det är inte en ful eller vårdslös tackling där syster Abbot också borde ha vart uppmärksam faktiskt. Tidigare var de arga på Ahlen i Djurgården som vill slåss med Forsberg, och så var de förbannade på Fernholm som skrev på Twitter att han hoppas kunna stoppa Forsberg från att göra mål nästa år - med justa medel vill Fernholm stoppa Forsberg skrev han.

Sportchefen sitter nu och eldar på och skriker om att Gustavsson ska åka på en lång avstängning, minst lika länge som den som Forsberg åkte på efter överfallet som är bland det fulare jag sett på en rink och där Fernholm är en invalid efteråt. Robert Pettersson uppmärksammar detta, och det kan fan inte finnas någon hockeyintresserad i detta land som inte inser vilken tomte flens-Rick Moranis är?

Det är liksom inte samma dignitet som att en i 699 av 700 matcher juste spelare får ett hjärnsläpp och alla supportrar till hans lag unisont fördömer detta fula spel, jag själv inkludat. Men sådant fattar du inte heller. Det du gör är att du direkt skyndar dig till Qatars forum likt en mobbad liten skvallerbytta och rapporterar Petterströms pungslag och hur fult det var och hur synd det är om Brynäs och hur hemska Skellefteå AIK är. Det säger faktiskt ganska mycket om vilken tragisk person du verkligen är.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Ja, om vi slår Brynäs så måste vi steppa upp lite till i semi och ev final, det har du sant i. Men först måste vi slå ut Brynäs, jag vill inte jinxa för mycket med snack om semi och final än, det är många matcher kvar... 

Well, jag är ingen expert på ishockey, jag kan inte alla regler, vet inte allt om alla spelare osv, men jag tycker om att se hockey, älskar mitt lag, tycker mindre bra vissa andra lag (som alla gör), men försöker hålla mig någorlunda nyanserad. Jag är ingen jesus själv direkt, men jag ska försöka hålla mig från skriva direkta otrevligheter... :-) 

Sven Sewage: Hela din andemening i resonemanget går ut på att Petterström blev provocerad så det är lite Rödins fel också.

Du sträcker dig alltså så långt som att det var dåligt gjort. Så svagt och enda anledningen är att det är en spelare ur ditt eget lag som utför handlingen. Det är fegt gjort av dig. Sån här skit ska fördömas och straffas hårt, oavsett spelare och lag.

Jag vet precis hur det låtit ur din pipa om det varit exempelvis Mannberg som försökt slå pungen av Pesonen. Då hade du gapat högt om brutalt överfall av en hjärndöd spelare.

Och kom inte dragandes med läsförståelse. Där är du inte någon ekvilibrist...

Nå, vilket straff bör Petterström åka på?

Kaiser:

jag håller med dig på i princip varenda punkt. Du uttrycker dig dock lite mer diplomatiskt än mig själv ;-)

Fagervall verkar helt klart vara en reko snubbe. Verkar inte ha tagit allt för mycket skada av att vara både i löven och sen i Qatar. Han måste ha ett vädligt starkt psyke och vara enormt hårdhudad, en normal människa hade nog långsamt förvandlats till en orch alternativt joinat den mörka sidan fullt ut.

Den enda punkten som egentligen skiljer är väl att jag tror att Frölunda kör sönder Qatar i nästa match. Jag har hela tiden sagt att Frölunda är ett bra lag och att de kommer att lira final mot oss.

Zappaholic:

var försvarar jag Petterströms fula och onödiga pungattack? Du måste ha stora problem med både läsförsåeelsen och tankeverksamheten, en ytterst dålig kombination när man ska argumentera på forum.

Jag samlar ihop vad jag skrev om pungattacken. Det är inte en gång jag skriver att det var dåligt och ojuste gjort. En repris då, i kronologisk ordning för dig:

Onödigt av Petterström att attackera pungen där på Rödin. Det känns inte som Skellefteå AIK, vi behöver inte syssla med sådant. Vi är det bästa laget och borde fokusera på hockey isället för sådant.

Dåligt gjort av Petterström, och nu lär det bli en kortare avstängning. Det vore på sin plats.

...pungen ska faktiskt vara ett fredat område

Men pungen borde ändå vara fredad kan man tycka.

Att attackera pungen är lika fel som att ...

Men jag tycker som sagt att det var dåligt gjort av Pontus ändå.

Hur i helvittes kan du få allt detta till att jag på något sätt försvarar detta tilltag? Du är fan inte smart alltså.

Kaiser: Det är inte tu tal om saken att ni är det bättre laget och med allra största säkerhet går vidare till semifinal. Vi är ganska så nöjda att vi står upp så bra mot er. Det hänger mycket ihop med att Bulan ingjutit ett mod och självförtroende i laget. Vi spelar med en helt annan energi och jag är ganska så övertygad om att vi är ett mycket jobbigare lag att möta. Vi är tydligare i allt vi gör och jag tror som du. Hade vi haft detta spelet så hade vi nog nosat mot topp fyra.

För er del så behöver ni ju växla upp ordentligt. Det spelet ni presterade igår kommer inte att räcka. FHC och LHC kommer straffa er betydligt hårdare då de har vassare målskyttar än vad vi har. Vi hade FEM frilägen under de två första perioderna och gjorde noll mål.

Du är en trevlig filur som verkar veta vad du pratar om. Jag måste erkänna att jag blir ganska så provocerad av SvenBarbros onyanserade alster. Det blir att man sänker sig till hans nivå. Har bestämt mig för att jag ska skärpa mig på den punkten från och med nu.

Som jag skrev tidigare, detta skulle bli en match där Brynäs gav allt dom hade. Jag tror inte Skellefteå höll tillbaka heller, men det var hafsigt spel stundtals från oss. Brynäs var duktiga och har lyft sig efter att Bulan kom, och med det spel dom har idag så skulle dom inte ha ha slutat på 10e plats i serien, kanske runt 4-6. 

Men ändå, det var stabilt spel av Skellefteå, inget lysande, men stabilt... Jag ondgjorde mig över Sunken under matchen igår och jag vidhåller att han inte alls är på den nivå som jag förväntar mig. Dock, han är ung och han kommer nog att bli bra. Topparna och dalarna är större för de unga... Han får gärna visa att jag har fel i kommande matcher.

Brynäs kommer att gå på ännu mer på lördag och det gäller att svara med samma mynt. Till slut så mals motståndet ner.

Petterströms pungattack var ett dumtag och han kommer att bli avstängd nån match, vilket är rätt. Samtidigt så tror jag som en del andra att nån provokation måste ha förekommit innan, det finns inte på kartan att Pontus gör sånt där oprovocerat. Dock, så tog han i för hårt, även om han blev provocerad, fel av Pontus.

Svenssons burflyttning kan diskuteras, men samtidigt är det så att Svensson spelar med mycket tryck mot stolparna, för att täcka glipor och när han ska förflytta sig till andra sidan genom att trycka iväg mha stolpen. 

Frölunda - Luleå: Kan inte riktigt bestämma mig om tacklingen mot Cam Abott är ful eller inte. Han tittar ner i isen, tacklingen kommer rakt framifrån, inte direkt oväntat att det ska kunna komma en tackling, men den tar olyckligt. Jag tycker aldrig det är kul om nån skadas, även om det är nån i ett lag som man inte är så förtjust i. Hoppas Cam kan spela nästa match. Gustafssons straff bör inte bli för långt. Tror Luleå vinner sin match hemma.

Tyvärr så har Osten uttalat sig igen på ett osympatiskt sätt. Detta har jag sagt tidigare, att Osten måste vara den mest instabila sportchef nått SHL-lag har. Han saknar hyffs. Min ståndpunkt har INTE med att göra att han är från Luleå, jag skulle tycka likadant även om han jobbade för Modo, Leksand eller Brynäs som är de andra lagen i SHL som jag mest sympatiserar med då de inte möter Skellefteå. Om Osten skulle ha jobbat för Skellefteå så skulle jag vara bekymmrad... 
Fagervall gillar jag, det har jag oxå sagt tidigare, och jag tror att Fagervall suckar djupt när han hör Osten uttalar sig. 

Sven Sewage: "Det är då inte direkt målchans när Svensson flyttar på buren, även om ni har pucken i anfallszon i ett PP. Det verkar som kassen i SHL sitter lite lösare än i NHL. Man måte kunna luta sig och trycka emot mot kasset utan att den flyttas. Korrekt domslut där."

Märklig analys.
Vi ligger och pressar på när Svensson avsitkligt flyttar kassen. Ointressant ur regelsynpunkt om det är målchans eller inte, han vill ju ha en avblåsning för att stoppa vår press.
Med ditt resonemang är det alltså Ok att flytta buren när det inte föreligger en klar målchans. Vi spelade väl dessutom i PP när han flyttar buren, vad jag minns. Desto större anledning då att domarna beivrar ett medvetet försök att sabotera spelet.

Angående ev spearing så tror jag att det rubriceras som en sådan, fastän det i regelverkets bokstavliga mening inte är en spearingrörelse, dvs där man stöter mot motståndaren med klubbspetsen.
Och då ska det mao även betraktas som en spearing när det gäller straffpåföljd.
Ni slipper att spela en man kort i 5 minuter, vilket kan ha avgjort mkt.

Sen kan du inte ha sett matchen om du påstår att ni spelade med högre tempo, snarare så att det är högt från båda lagen och att ni långa stunder såg ut att inte riktigt hänga med. Vi får väl se om ni har mer och ge och att ni kommer att växla upp ytterligare två nivåer, som du säger. Eller så har ni inte mer att ge och ni är i mångt och mkt en aning överskattade efter alla lovord från experterna.

Hur som, blir iaf en serie mellan två lag som vill spela hockey med fart och kreativitet. Tänk att en luling som tränare förespråkar det spel som ni själva praktiserar och vill se, måste kännas jobbigt va?   :-)

Sven Sewage: Mellan raderna försvarar du ett för jävla fult och direkt farligt tilltag. Det är riktigt dåligt. Rödin är INTE en spelare som åker omkring och tjafsar och provocerar.

Det är alltså såna här tilltag som den berömda värdegrunden vilar på. Häftigt!!

Farbror Barbro:

på tal om hyckleri... hockey-oraklet Robert Pettersson uttalar sig. R P går från klarhet till klarhet, kunskap, integritet, analysförmåga och bra skriftspråk.

Det finns på riktigt inte någon vettig hockeytyckare som inte inser hur skadlig den onde flens-Rick Moranis är för svensk hockey.

Zappaholic:

okej, då ska jag för en gångs skull bemöta dina lögner, dina personangrepp och ditt PMS-gnäll. Punkt för punkt. 

Hade en luleåspelare gjort detta hade du gått i taket och kallat honom för allt möjligt fult.

Skellefteå är nästan i varenda match det spelförande konstruktiva kreativa laget, medans motståndaren är laget som försöker att rubba matktbalansen genom mentala och fysiska attacker. Qatar har dock tagit den smutsiga mörka sidan av hockeyn till en helt ny nivå. Maken till hjärndött lag var det länge sen man såg, Ledin, Gnomström, taliban-Janne, jättebäbisen Sylvegård, Camilla Abbot, Christina Abbot, skallkrossar-Forsberg, och sen mixar man in dessa jättefilmare såsom sprattel-Fabricius, störtdykaren Daniel Säär samt sirap-Wallmark. De har gjort pungattacker, fulspel, försök till skador, skitsnack, filmingar, fusk etc etc till sin grej, till hela sin spelidé. Så ja, det hade vart en i raden av fula överfall och jag hade anmärkt på det.

Nu är det alltså lite Rödins eget fel. Han måste ha sagt något dumt...

Utan att veta säkert tror jag faktiskt inte att Petterström bara får för sig att attackera emot pungen då han i vanliga fall inte alls är en ful spelare. Jag tror faktiskt att Rödin retat upp Petterström litegrann. Vad tror du? Håller du på och provocerar och retar upp så kan du få en smäll på isen. Men jag tycker som sagt att det var dåligt gjort av Pontus ändå.

Du är inte bara en pajas. Du är en hycklande pajas.

Du kallar mig för en hycklande pajas. Samtidigt är du inne på Qatars forum och snyftar över hur hemskt det var när Petterström högg emot stackars Rödin, snyft snyft. Men när någon annat lags spelare gör något liknande emot er, då är du inte där eller någon annan stans och snyftar. Nej, du är en H Y C K L A R E med dubbla måttstockar som trots en väldigt hög svansföring inte är ett dugg bättre än någon annan.

Lycka till i resten av serien. Ni kan behöva det...

Sven Sewage: Hade en luleåspelare gjort detta hade du gått i taket och kallat honom för allt möjligt fult. Nu är det alltså lite Rödins eget fel. Han måste ha sagt något dumt...

Du är inte bara en pajas. Du är en hycklande pajas.

Knegare: håller med fullständigt, riktigt dålig domarinsats och missen på Petterström var helt horibel.

Matchen i övrigt tycker jag var rätt tam för att vara en slutspelsplats match, vi är klart bättre än brynäs som dock spelar bra och har rätt fina kontringar syns att vi inte spelat på några dagar, dax att växla upp nu.

Zappaholic:

Jag har sett flera hundra matcher med Pontus Petterström och han är verkligen ingen ful eller ojuste spelare. Rödin måste ha sagt eller gjort någonting innan. Men pungen borde ändå vara fredad kan man tycka. Att attackera pungen är lika fel som att neka Brynässupportrar ipren vid dessa tre dagar i månaden.

Huge:

Det är då inte direkt målchans när Svensson flyttar på buren, även om ni har pucken i anfallszon i ett PP. Det verkar som kassen i SHL sitter lite lösare än i NHL. Man måte kunna luta sig och trycka emot mot kasset utan att den flyttas. Korrekt domslut där.

5 min hade inte vart ett rättvist straff för Petterström då den riktas mot skrevet men inte träffar pungen, men 2+2 eller 2+2+10 hade jag inte klagat på. Det är skaftet på klubban och inte bladet, alltså ingen riktig spearingrörele.

Bra att du tycker att Brynäs är det bättre laget. Jag tycker att Skellefteå AIK är det klart bättre laget utan att glänsa. Matchen slutar 4-1, vi har två skott i insidan av målramen, vi vinner skotten och skapade målchanser konfortablet och vi har en kraftig övervikt i puckinnehav och spel i anfallszon. Det ser ut som jämnar ut spelet när vi spelar på resultatet, men hur många heta målchanser skapar ni?

Det som talar emot er nu, och det tror jag nog att du själv inser, det är att Skellefteå AIK nu är uppe i matchtempo. Vi spelade med högre tempo än er ikväll, och nu nästa match kommer vi att spela med två nivåer högre tempo gissar jag.

Brynäs gör en bra math och står för en bra kämpainsats, men det räcker inte ikväll mot mäktiga Skellefteå AIK. För att ta oss krävs BETYDLIGT mer än kvällens halvljumma insats.

Sven Sewage: Rödin är skyldig till vad menar du? Sorry, men du verkar inte kapabel att analysera en situation än mindre en match.

Jag måste själv också vara en idiot som diskuterar med dig.

Zappaholic: Som Bulan säger: vi är det bättre laget men ineffektivitet/storspelande Svensson och halvblinda domare avgör. 5 min PP för fegpontus spearing hade sannolikt gett oss minst 2-0 och då är matchen slut.
SAIK är bra men idag var vi bättre, klen tröst dock för ett tigerhjärta. Undrar om Svensson också jobbar som ismakare i arenan?
Han flyttade iaf på målburen på ett snyggt sätt, och domarna såg som vanligt inget felaktigt.
Nya tag på lördag, tror på utjämning.

Zappaholic:

nu tror jag inte att Rödin är helt oskyldig, men pungen ska faktiskt vara ett fredat område. Precis som spelare från alla andra lag i hela världen förrutom Qatar är fredade när Brynäs ska köpa in misslyckade rejects. 

Dåligt gjort av Petterström, och nu lär det bli en kortare avstängning. Det vore på sin plats.

Sven Sewage: och hur uppträdde Petterström då tyckte du?

Kaiser:

de är ju inte lite känsliga i Gevalialand som du märker. Snyft snyft... PMS-varning i vart och vartannat inlägg.

Westerholms är ju tvillingar, och de uppträdde som om de har damp ikväll.

Om Bulan är nöjd och tycker att Brynäs var bättre... då får man gratulera. Själv tycker jag att det var en stensäker rutinseger där vi inte riktigt gick på alla cylindrar. 

Kaiser: Ett tvillingpar med damp. Räcker det som motivering???

Zappaholic: Jag är inte i samklang med allt det Sven Sewage skriver, absolut inte, men denna gång förstår jag inte vad du retade upp dig på.

Zappaholic: Som sagt, Brynäs var bra. Petterström gjorde en ful pungattack, ja. Skellefteå vann ändå rättvist. Ni har chansen på lördag att hålla spänningen vidare...

Zappaholic: Hade du räknat med något annat? 

SvenBarbro: Är övertygad om att du är en sådan person som står och mopsar och gapar men när det väl hettar till så springer du så fort du kan!

Sven Sewage: Självklart kom det ett hjärndött inlägg. Godnatt...zzzzzzzzz.

Farbror Barbro:

stabil match av oss utan att glänsa. 4-1 med två skott i ramen, Brynäs kämpar på bra och ska ha beröm för kämpainsatsen, men nu är även vi uppe i varv. Deras chans var litegrann att knipa kvällens match när vi har vilat. Vinner vi på Lördag är det mer eller mindre godnatt tippar jag.

Onödigt av Petterström att attackera pungen där på Rödin. Det känns inte som Skellefteå AIK, vi behöver inte syssla med sådant. Vi är det bästa laget och borde fokusera på hockey isället för sådant.

Domarna gör faktiskt en helt okej match ikväll även om de släpper väl mycket i tredje, och så några missar såsom Petterströms pungattack. Men på det stora hela gör de det bra, typ 1000 ggr bättre än Sören Persson.

Calof stekhet, Pesonen härligt grinig utan att producera, Svensson väldigt duktig, Martin Lundberg verkar ha hittat tillbaka till sitt spel han hade innan skadan. 

I Brynäs vill jag framhäva Mannberg, livsfarlig spelare. Man sitter med hjärtat i halsgropen varenda gång han får pucken! hihihihi! Bröderna Westerholm... ett till tvillingpar med damp modell grövre, kul att se! Sen har de Slovak, Deutch... snart Finne, Dansk och Kanadick också då eller?

Zappaholic: Klart som faan han ska bli avstängd...men helvete vad kassa domarna är...tar det ingen ser å blundar det alla ser...

Tycker vi står upp bra och är minst lika bra i de två sista perioderna. Ni är jävligt effektiva. Det är inte vi. 

Hoppas sopan Petterström blir avstängd. Tydligen kan även SAIK:are spela grisigt, det hade väl SvenBarbro aldrig kunnat tro...hur ska han försvara det här tilltaget?

Har Bulan druckit eller? Han tycker att AIK var bättre första 10 men sen var Brynäs bättre... Men hallå... Brynäs glimta till ibland men nån måtta på svamlet får det väl vara. Brynäs var bra, dom kämpa på, men jag var aldrig orolig.

Redigerad kommentar

Kaiser:

lysande passning fam till 4-1, stark i närkamperna och efter sargen, stabil i defesiven. Tycker Sundqvist gör en bra match.

Sunken är inte bra...

Farbror Barbro: Ja Brynäs ger allt ikväll, det är matchen ikväll som kan ge Brynäs hopp om dom vinner.

Sven Sewage: Och en del klubbar har några hjärndöda supporters hihihihi.....

M.Lemiux: Nja, det främsta problemet med SKAIK är att det inte används hos oss som säger AIK, inte att det skulle vara nedsättande. Vi är nöjda med att reta upp Gnaget och andra belackare med att säga AIK. 

Lycka till ikväll förresten, kanske vi möts senare i slutspelet. Jag säger inte att det skulle bli lätt att slå er, men jag tvivlar inte på att Skellefteå till slut vinner över Luleå i en 7-matchersserie.

Å andra sidan hoppas jag på Frölunda så det inte blir nåt trams om att vi inte möter topplagen i slutspelet. Det är ju inte Skellefteås fel att andra lag inte fixar ett slutspel och går vidare. Då har man ju redan där visat att man inte är värdiga mästare. Då skulle det ju räcka med grundserien för att få SM-guld. Vilket lag är bäst i Sverige efter 55 matcher? Poängen med en serie är att visa vilket lag är bäst då alla har fått möta alla, inte ett urval av lag. 

Om man börjar räkna bort poäng från vissa lag för att "bevisa" vilket lag som är bäst, då kanske vi ska ta bort lag från SHL istället? Gå ner på 4 lag. Om då Skellefteå skulle vinna serien men har minusstatistikpå tvåan i serien, är då Skellefteå ovärdiga vinnare? Då går vi ner på 2 lag i serien... Om Skellefteå vinner ändå, så kanske köra omspel tills andra laget vinner... :-)

Nja, nu ska jag inte gnälla så mycket, tycker att det är kul att slutspelet sätter igång, och jag hoppas att slutspelet kommer att innehålla kamp och tuffa matcher men utan fulspel och skador. Hoppas att det blir dom spelskickliga och kreativa lagen som går långt i slutspelet. 

Farbror Barbro/Sven Sewage:

Fullt möjligt att vi förlorar, är typ 10ggr mer ödmjuk än dig och dina alter egon....men vad har jag försökt vara rolig över???

Sven Sewage/Farbror Barbro

Men jag håller inte på Skellefteå....

M.Lemmiöx rumpnisse:

tacka vet jag att satsa på köpa in en Royal Straight Flush i hjärndöda spelare!

Jag tycker ni i Qatar har tagit på er rollen som the bad guy i svenk hockey på ett bra sätt. En skrupelfri sportchef köper ihop jävlart varenda en i gnetköpelaget, han söker med ljus och lykta världen över efter gnuggare som diggar att gneta och köra både hybridicing och gammal vanlig hederlig icing, även gammal hederlig sarg ut och hybridsargut. Alla inköpta ska bidra med fusk, osportsligt uppträdande, filmningar, fult spel och vara allmänt hjärndöda på isen.

Imponerande gäng ni har uppe i Qatar! 

Farbror Barbro/Sven Sawage:

Nu fick dom inte spaken, först och främst..

Sen..varför skulle det bli lynnigt och otryggt hos er bara för att Porser sponsrar oss??

Knegare: Rätt till mig..JA....att jag förstår att ni skriver AIK i erat forum...JA
Att jag bara hoppade på Carl Lejonkräks tåg och pikade lite...JA ;)

Redigerad kommentar

« · 1671405 · »