Farbror Barbro:
Huge skriver:
Det komiska är ju också att Bulans filosofi om hur hockey ska spelas, är exakt densamma som SAIK och Wallson praktiserar
Nu vet jag inte om Bulan totaländrat sin hockeyfilosofi post Rönken, men att kallas Skellefteås hockey samma sak som Qatars hockey är en jävla övergrepp mot sporten ishockey som inte tolereras.
Det finns några små likheter. I försvaret spelar båda lagen med hög och hård press, och överbelastar gärna, och backchckar hårt. Tempot är högt.
Det var likehetera. Skellefteå lägger sitt krut på offensiven, puckinnehav, finurliga kombinationer, det konstruktiva. Qatar, förrutom köpmanin, lägger sitt krut på det defensiva, att alltid ha 5 spelare mellan pcuk och eget mål, att dunka pucken sarg ut eller knalla icing, att jaga efter sargutpucken i blindo, att ta röda och dumpa.
Skellefteå hade pucken 75% och Qatar 25% i snitt i sina matcher. Qatar slog fan aldrig tre pass i rad under 4 års tid, eller gjorde två stycken normala spelmål i spel 5-5 under hela denna tid.
Alltså, Barcelona och Norge under Drillo spelade båda med hög press och båda överbelastade i försvaraet. Men det är då ingen dumfan som sitter och skriver att Norge under Drillo spelade som Barcelona eftersom det skulle ha vart en skymf mot fotbollen, typ dödsstraff i Saudi för sådana utalanden.
Nu verkar Bulan inte vara lika jävla gnetig, destruktiv och råttig som Qatar var under Rönken, men det är knappt teoretiskt möjligt. Hans spelare verkar vilja ha pucken mer och knallar inte bara iväg den som om den vore en het potatis och sen byter efter 8 sekunder. Tror nog att Bulan sett att Skellefteå kan vara konstruktiva och ändå bra, och bygga upp och utveckla egna spelare istället för att bara reaköpa in sargutfrälsta gnuggare från världens alla hörn. Bulan verkar mer normal än Rönken, och nu slipper han dras med jättesänket flens-Rick Moranis vilket med stor sannolikhet leder till större framgångar än att passera kvartsfinal två gånger på ett årtusende.
Redigerad kommentar
Huge:
All heder till Brynäs, men i sanningens namn är faktiskt hedervärda förluster tyngre att ta än utskåpningar då man vet att man inte hade chansen. Totalt sett är Skelelfteå AIK dock det bättre laget i en match med väldigt hemmabetonad domare.
Vi maler på och Brynäs orkar inte riktigt i tredje. Vi har vilat spelare i form, och sprider istiden. Nu är uppförsbacken gigantisk för Brynäs och vårt maskineri är i gång, undrar om Brynäs orkar mentalt att ladda om nu inför tredje?
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
ser nu att stackars Frölunda har fått smaka på Qatar och deras osportslighet.
Nu är det grus i spelargången, slagsmål, dra tröjan över huvudet, allt fult man kan tänka sig. Jag har hela tiden sagt att Qatar tagit på sig rollen som the bad guy på ett mycket bra sätt, hela laget är liksom en onding i en 80-talsactionrulle.
Huge:
du menar att en spelare som Mannberg bara har otur och är ineffektiv? Han verkar ha haft en hel del otur i sina dagar.
Brynäs gör en bra match, men nu får ni sansa er litegrann. Skott 27-35, större puckinnehav för oss, utv 3x2 för er och 6x2 för oss vilket inte speglar matchbilden.
Kika på highlights:
Brynäs 1-1 är ett smart initiativ av Nordqvist men ändå ett tursamt mål.
Utvisningingen innan 2-1 är patetiskt pinsam.
Brynäs är bra ikväll på hemmaplan, men Skellefteå AIK är strået vassare. Bulan har gjort ett bra jobb med att väcka liv i ett för mjukt oh passsivt lag, men ikväll räcker det inte riktigt mot en aningens skickligare och vassare lag.
Farbror Barbro:
alltså kolla på highlights från Qatars match. Helt jävla otroligt vilket gnidgäng, som att transporteras tillbaka till 90-talet då hakning, fasthållning och fult spel var kutym i SHL. Dessutom åker Savalahti på dyngstryk av en junior och Gnomström ligger där och filmar i slutet.
Gnomström, Sylvegård, Ledin, Christina Abbot, snacka om att ha Royal Straight Flush i hjärndöda spelare! De halvhjärndöda är inte ens inräknade! Sen sitter flens-Rick Moranis där och gnuggar händerna likt han gjorde i Det våras för rymden,hihihihi. Vad ska jag hitta på för råttigt och osportsligt denna gång? Jo, jag sandar spelargången till Frölundas omklädningsrum! Hihihihihi, snacka om råttigt lag alltså, ett råttigt köpelag! Alltså när flens-Rick rekryterar spelare måste han göra något slags psyologiskt test... de som får lägst score och framstår som riktiga psykopater, de får kontraktsförslag.
Zappaholic:
Badgad Bob, stod inte han och sa hur mycket starkare och bättre de var efter nederlag efter nederlag? Förlora och kaxa, inte vinna och kaxa. Bagdad Bob är ju faktiskt ni, och Bulan, i dessa sammanhang.
Jag är väldigt nöjd efter två matcher. 2 segrar. Det är det enda som räknas i ett slutspel.
Ser inte hur du kan tycka att vi inte är ödmjuka? Det stämmer inte. Däremot framstår ni som dåliga förlorare, vilket är lite anmärkningsvärt med tanke på hur mycket träning ni fått på att förlora.
Skynda dig nu in till Qatars sida och hylla Gnomströms filmningar samt att han kastar sand och grus för att förstöra Frölundas skridskor. Sportslig kille den där Gnomström som ni lärt upp i Brynäs, eller förlåt Qatar B menar jag.
Zappaholic:
Du kan försöka spela Bagdad Bob hur mycket du vill och påstå ni är bättre ikväll men faktum kvarstår.
Faktum är alltså att vi vinner matchen, och ni förlorar. Det är alltså du/ni/Bulan som spelar Bagdad Bob... "nämen vi är mycket bättre, bara otur"...
Du är inte så klipsk helt enkelt.
Farbror Barbro:
sitter nu och kollar på efterdyningarna till det totalt hjärndöda Qatars osportslighet, fulspel och konstanta fusk.
De avgör alltså matchen i numerärt överläge i en situation där Widerström åker 2+2 extra för att ha hoppat in från båset under ett slagsmål. Ett slagsmål där Qatar har 2!!! stycken spelare som redan hoppat in för att slåss, således två extraspelare som borde åka på avstängningar!
Innan dess håller man alltså på och strör grus och sand i spelargången för att sabotera Frölundas skridskor.
Och nu sitter hjonen på Qatars forum och bannar sig över hur orättvist behandlade de blir av domare och av media! Efter en fuskseger! Helt otroligt, gå in och läs de maniska totalt hjärndöda inläggen som de matar ut, inte friskt!
Ja, stackars Qatar och Qatars publik... kväll efter kväll måste de se Qatar på isen som verkligen är en skam för hockeyn!
Finns den någon hockeykunnig som inte inser vilket gäng Qatar är? De är ju onda på riktigt!
Zappaholic:
rättshaverist, är inte det någon som vägrar att acceptera en förlust i domstolen?
För det första så är mitt lag Skellefteå AIK, och vi vinner allt just nu, 2 raka guld, 2 raka egrar i kvarten. För det andra, jag överbevisar dig gång på gång hur fel du har och hur mycket du ljuger och hittar på. Det är du som förlorar, hela tiden, detsamma med ditt lag.
Det är du som är rättshaveristen. Och det är du som leker Bagdad Bob.
Zappaholic:
själv tycker jag att det är roligare att skriva om hockey, men det har visat sig lite svårt här med alla personangrepp från din sida. Jag tror att du är ensammen och mår ganska dåligt?
Du brukar ju skriva om hockey ibland. På Qatars forum när du är där och skvallrar och flännar.
Zappaholic:
vilken superhjälte du är som är ute och bekämpar på hockeyforumen. Jag tror att du är superhjälten Bagdad Bob-rättshaveristmannen! En torris som vägrar erkänna att han har fel, hittar på, förlorar varenda gång, supportrar ett förlorarlag... men inte kan ta en förlust och erkänna denna förlust för sin omgivning eller för sig själv.
"I dag används ordet emellertid ofta om personer som envetet hävdar sin rätt, i juridisk bemärkelse."
Jag skrev:
rättshaverist, är inte det någon som vägrar att acceptera en förlust i domstolen?
Ifall det hade funnits moderatorer här hadu du blivit avstängd för länge sen efter alla dina personangrepp.
Zappaholic:
jooo, jag gör bort mig för att du har fel, som vanligt, och du kan inte erkänna att du har fel och sen kommer personangreppen som ett brev på posten! hihihihi. ja jag känner verkligen att jag gör bort mig.
Ser inte hur du kan tycka att vi inte är ödmjuka? Det stämmer inte. Däremot framstår ni som dåliga förlorare, vilket är lite anmärkningsvärt med tanke på hur mycket träning ni fått på att förlora"
Klart att du bör vara nöjd när domarna missat ett uppenbart matchstraff i första matchen, nåt som mkt väl kunnat avgöra hela tillställningen. Ni är riktigt illa ute där och i andra är ni än mer illa ute, men lyckas med tur och skicklighet reda ut det hela och återigen vinna.
Kan inte se att nån hos oss är dålig förlorare, vi säger bara att det mkt väl hade kunnat stå 2-0 till osss istället för tvärtom.
Det komiska är ju att du sitter och yrar om "ödmjukhet", när du inte ens kan vara lite ödmjuk och hålla med om att ni haft marginalerna med er, både med domarna och i spelet i övrigt.
Att ni sen förmodligen i längden är det starkare laget och genom längre vila och ett klart mindre skadedrabbat lag kommer att vinna matchserien kan nog stämma, men den ändrar väl inte på faktum: dom första två matcherna har varit jävligt jämna och har lika gärna kunnat sluta med Brynäsvinst.
Och hur du lyckats tolka det som att vi är dåliga förlorare begriper jag inte heller.
Det är väl isf DU som är en dålig vinnare, och det är som bekant ännu värre.
Sen vet jag inte hur pass seriöst och ödmjukt det är att skaffa dubbla nick för att kunna sitta och berömma sina egna inlägg.
Känns väl mer som ett klassiskt tecken på hur långt en rättshaverist är beredd att gå, för att övertyga andra om hur rätt man har.
Huge:
jag tcyker att Skellefteå AIK har vart spelmässigt lite bättre i båda matcherna. Inte att vi vart överlägsna på något sätt, men vi har vunnit skotten i båda matcherna, vi har haft pucken i ägo mer än 50% och vi har skapat fler målchanser. Brynäs har överaskat positivt, men det har inte riktigt räckt till hittils mot mästarna.
I första matchen har vi flyt med domsluten, det får man ödmjukt erkänna. I andra matchen är det en väldit hemmabetonad domarinsats där Skellefteå kraftigt missgynnas, av Sören Persson av alla domare hur nu det kan komma sig. 1-1 i orättvisa domarinsatser.
Men allt detta spelar ingen roll i ett slutspel. Det som spelar roll är att man hittar en väg att vinna matchen. Där står det 2-0, och det är det som vi bryr oss om. Vad som hände i match 1 och match 2 är inte relevant för oss nu, vi siktar på att vinna match 3.
Du får jättegärna sitta där och gorma över att jag eller vi inte är ödmjuka, men det stämmer inte. Jag tycker bara inte att Brynäs har vart bättre. Det har vart jämnare än vad man trodde inför kvarten, men Skellefteå AIK har vart det genomgående bättre laget. Inte med mycket, ska tilläggas, men lite bättre. Sen får du gärna gå på Bulans "vi är det bättre laget i 50 minuter" hihihihi. Så där har han hållt på i fyra-fem år uppe i Qatar efter i princip varenda match, och i många av dessa var Qatar helt jävla utspelade och tog sig inte ut ur egen zon förutom i PP. Skrattretande. Speciellt när resultaten och statistiken alltid gav en annan bild.
Sen skriver du:
Sen vet jag inte hur pass seriöst och ödmjukt det är att skaffa dubbla nick för att kunna sitta och berömma sina egna inlägg.
Känns väl mer som ett klassiskt tecken på hur långt en rättshaverist är beredd att gå, för att övertyga andra om hur rätt man har.
Om vi säger så här: om jag inte skriver under något annat nick, och du ljuger, vad betyder det? Är då ALLA som anklagar mig för att vara Barbro rättshaverister? Eller vad är de? Lögnaktiga hjon är de, men försöker komma på någon bättre beskrivning.
Du sitter alltså och ljuger och hittar på och drar slutsatsen att jag inte är ödmjuk och en rättshaverist för att du tror på dina egna hittepå-lögner? Smart kille!
Farbror Barbro:
Tänk om Brynäs kunde ta till sig dina visdomsord:
"Köp aldrig från Qatar tror jag alla klubbar borde tänka på."
Det här med att köpa in rejects från köpelaget Qatar är nog ingen hållbar strategi i det långa loppet? Vem som helst hade kunnat räkna ut att en sådan dumsdristig strategi alltid går åt pipsvängen. Men Qatar och Brynäs lever i någon slags symbios just nu, Qatar skickar sina sämsta spelare och ledare åt ena hållet och Brynäs, eller Qatar B, skickar sina mest hjärndöda åt det andra hållet.
Kvällens match mot Qatar B kommer att bli avgörande tror jag. Nu har vi fått upp ångan i maskineriet efter ett uppehåll, och det märks i tredjeperioderna att vi är mer vältränade och mer utvilade än dem. Vi kör nu vår tredje match sen grundseriesegern. Qatar B hade sin första tuffa och jämna play-in match den 7e Mars, så kvällens match är deras sjätte på nio dagar. Från och med nu kommer troligtvis tröttheten att börja märkas.
Nyckeln är förstås bara att tugga på och nöta ut dem, åka skridskor, driva upp tempot, gå på mål, tacklas, skölja över dem... har svårt att se att vår Sovjet på 80-talet lagmaskin inte blir avgörande ikväll.
Zappaholic:
jag är inte förvånad att du inte klarar av att ta till dig texterna, det var därför jag skrev dem till Huge och till Barbro. Måste vara mindre komplexa resonemang, och helst barnspråk med STORA BOKSTÄVER FÖR ATT DU SKA HÄNGA MED!
Zappaholic: Ingen ide att förklara för hatbrottslingen, skrollar du tills det datum han reggade Sven Sewage (ett utav nicken han använder sig av) så ser du att det är hata hata hata i dom flesta inläggen han postar!
Ser att alla är på is på dagens träning. Pontus givetvis avstängd men tränar ändå.
Ja, det står 2-0 i matcher för AIK. Nu är det ju så att det finns inga tiondelsvinster i en match. Om det gjorde det så kanske en "rättvis" matchställning skulle vara 1,2 – 0,8 till AIKs fördel. Men, hockey är som livet, det är inte rättvist, lär er leva med det. Att AIK leder med 2-0 är i alla fall mera ”rättvist” än om Brynäs skulle leda med 2-0, men att det varit hyggligt jämna matcher måste man säga.
Om nu AIK vinner kvarten, mycket talar för det men jag tar aldrig ut något i förskott, så kommer det vara för att man är bättre tränade, har fler producerande kedjor och en matchidé som är genomarbetad och sitter i märgen. Brynäs är inte där i år men om de fortsätter i samma stil så tror jag inte de är på 10e plats nästa år efter seriens slut.
Jag är ingen fan av Bulan, tror att han varit i Ostens närhet för länge, men jag dömer inte ut honom i tid och evighet för det. Han måste få en till säsong och visa vad han går för, inte bara i det spelmässiga, men även utanför plan. Det man måste ge honom kredit för är ju att Brynäs lyft sig Sen Tommys frånfälle.
Jag vet inte vilka likheter det finns mellan Brynäs och Luleå, jag tycker att Brynäs är otroligt roligare att se än Luleå. De försöker ju spela hockey i alla fall!
Jag hoppas verkligen att Brynäs väljer att gå samma väg som Skellefteå, Frölunda, Växjö och även Linköping.
Jag vet inte heller vad man ska säga om Luleå nu. De håller på att skapa sig arvsfiender på alla håll i landet numera. Ja, visst finns det avsmak för Skellefteå hos andra fans än Luleås och Björklövens också, men jag är ganska säker på att det mesta beror på man vill ju för f-n slå det där förbaskade laget som vinner hela tiden! Nä, AIK vann inte CHL, jag vet, men AIK har dominerat SHL sista åren. Återigen, jag tror inte att alla är ruttna i Luleå, det finns hopp, men det är Osten som tyvärr har försurat vattnen kring Luleå och spridit sin negativa aura. Jag vill ha kvar Luleå som en antagonist, älskar derbymatcherna, men nu håller Luelå på att spåra ur. Sparka Osten, så kommer det att lösa sig.
Sen, vill jag avsluta med att säga att jag tycker det är trist med alla ”du är dum”, ”du är dummare” inlägg som kommer. Jag är av åsikten att alla får redogöra sin ståndpunkt, man får tycka att de andras lag är sopor, men när det blir personangrepp för att man har andra åsikter så blir det trist. När jag läser inläggen så tycker jag att det inte är bara en sida som gör fel här. Det finns ”idiot”-angrepp från alla håll.
Jag vill inte påstå att jag har nån högre moral eller så, men jag skriver inte exakt vad jag tänker. I varjefall så omformulerar jag det jag tänker. Det handlar inte om att jag konflikträdd eller inte står för vad jag tycker, men ofta är problemet med att säga precis det man tänker så går budskapet inte fram. Man får bara en reaktion på hur man uttryckte sig, inte vad man menade. Ni vet ju också att det är en jäkla skillnad på att läsa en text som någon skrivit jämfört med att få höra det muntligen? I text hör man inte nyanser, man tolkar ord osv. Det blir fort fel, man svarar i affekt, så sen är kriget igång. Tja, om det är krig man vill ha, så är det ju ”mission accomplished”.
Det handlar inte om att dessa forum ska bli nån stillsam diskussionsklubb, typ man sitter i en skinnfåtölj, smuttar på en konjak och uttrycker ”Säger du det, din lilla filur, att Skellefteå AIK har utvecklingspotential? Då måste jag framhärda att MoDo gör mig ständigt besviken för deras oerhörda svaga backbesättning…”
Lagen ovan var exempel...:-)
Ni fattar vad jag menar? Det måste ju finnas nått mellanläge mellan det jag gav exempel på och den nivå som råder ibland.
Nåja, det är bara vad jag tycker, ni gör vad ni vill, det är ett fritt land. Det ni kan räkna med är att inlägg som jag är riktade mot mig och som jag anser är personagrepp eller ”idiot”-angrepp kommer jag att ignorera.
Nog om detta, nu är lunchen slut, och jag måste jobba. Har biljett till matchen ikväll och jag ska skrika och heja som som f-n på AIK. Där, på läktaren, har jag ingen självcensur! Hepp!
Redigerad kommentar
Zappaholic:
så om jag förstår dig rätt... när vi i Skellefteå AIK ägnar sig åt det du kallar för "psykologisk krigföring", då är vi dryga och saknar ödmjukhet. Men när ni i Qatar B gör det, då är det smart gjort av er tränare. Är det korrekt?
Kika på det bifogade klippet om hur mycket Bulans "psykologiska krigföring" biter på Wallson. Wallson verkar riktigt tagen! hihihihi! Kika en minut in på klippet. Det är vad jag kallar psykologisk krigföring, Skellefteåstyle! Vem som vann den psykologiska krigföringen tillslut, ja vi får vänta och se.
Men att jag håller på och retas litegrann och är dumdryg på ett komiskt sätt, ja det stämmer.
Sen det här med att massproducera "hatinlägg", kalla spelare och lag för öknamn. Är det inte vad man gör här på hockeysnack? Jag trodde att det var hela poängen med hela den här sidan. Man sitter och matar ut hatinlägg mot ett lag och hånar och håller på, och försöker vrida allting mot något negativt mot ett lag. Sen sitter man och hånar och angriper andra lag och spelare och ger dessa diverse öknamn. Jag har inte sett dig skriva någon liknande kritik som du nyss gjorde mot mig på Qatars sida om detta. Varför inte?
Jag söker inte respekt av dig, mycket beroende på saker som ovanstående punkter. Jag har för mycket integritet för att söka respekt av en person som dig och många andra skribenter på detta forum.
Om ni torskar kvällens match, vilket jag tror och hoppas på såklart, då ser det tungt ut för Qatar B. Kanske kan du då trösta dig med mumsbiten, jag har hört att han är billig så du behöver oroa dig över det ekonomiska.
Kaiser:
jag håller med dig i det mesta som du skriver, och du uttrycker dig diplomatiskt.
Självklart är det så att många lags fans inte gillar oss nu pga vår framgång och starka spel på isen. Ingen vill åka på stryk hela tiden. Men de allra flesta respekterar oss nog som förening då vi trots mindre ekonomiska medel lyckats bygge upp en så otroligt stark organisation. Precis som den där Färjestadskillen skrev, så förstår han att många ogillar oss nu för att vi är så dominanta, det var precis likadant förrut för Färjestad sa han.
Sen Qatar... håller såklart med om allt det du skriver, förutom att du tycker att Osten ska sparkas. Det skulle inte vara bra med take på Hamsterns miljarder. Då skulle de kunna bli en väldigt dominant klubb. Nej, det bästa är förstås att Rick Moranis stannar i klubben eftersom de aldrig kommer att bli framgångsrika under honom.
Detta är ett forum. Det skulle vara urtråkigt ifall alla bara satt och skrev korrekta inlägg, och ala tyckte samma sak. Det behövs att någon rör om i grytan, och jag får ta på mig den rollen. Hot, dödshot, personangrepp som pedofili, nazism etc, det är inte okej i min bok. Det bästa vore kanske om ingen skrev några som helst personangrepp, men att besvara ett personangrepp med ett personangrepp är okej i min bok.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
jag sitter inte och kallar alla andra lags supporters för hjon, utan bara de som beter sig som sådana.
Du anklagar mig för personangrepp, men när man visar att du gör exakt samma sak själv, med mindre humor och finess ska tilläggas, då blir det att ta på sig offerkoftan. Patetiskt. Det var ju faktiskt inte jag som skrev mumsbit först, utan det var mumsbiten själv.
Du sitter alltså på riktigt och anklagar MIG för att håna andra lag och deras fans, och att jag kallar dessa vid diverse öknamn. Allvarligt? Är du på riktigt?
Mitt tips till dig är att skynda dig in på forumet till Qatar A och rapportera. Jag retas och hånas, och sen skriver jag öknamn om andra lag och dess spelare. Det blir nog bra.
Och där ser du att jag faktiskt kan skriva ett inlägg utan att kalla er för Qatar B.
NEEJ... attans också, nu blev det visst Qatar B en gång. Neeej, två gånger! :-)
Redigerad kommentar
Det komiska är ju också att Bulans filosofi om hur hockey ska spelas, är exakt densamma som SAIK och Wallson praktiserar, bara att dom hunnit lite längre på många plan och än så länge lyckas göra det i ett högre tempo under längre perioder än vad många andra gör, som försöker spela likadant.
Tror att mkt hänger på fysiken, SAIK:s spelare ser överlag mer vältränade och starka ut, märks ofta i närkamperna.
Ge Bulan nån säsong i Brynäs, sen är dom detroniserade.
Om dom inte redan iår får lämna ifrån sig bucklan....