Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Sven Sewage: jag kan bara svara för mig själv. Det handlar inte om avundsjuka mot SAIK. Jag har kompisar som är SAIK:are. Jag kan glädjas med dem. Jag har problem med dumdryga skribenter som totalt saknar ett uns av ödmjukhet :-)

Sven Sewage:Och vad tror du det beror på ;-)

Sven Sewage:

Sven, Sven, Sven. Ärligt talat? Förstår du inte varför en del blir lite irriterade på dig?

Du har ingen som helst ödmjukhet inom dig? Du spyr galla till höger och vänster och blåser upp dig på ett sätt att man spyr på det.  Ni är just nu störst bäst och vackrast, alla vet om det. Men vet du? inget vara för evigt, inte ens saiks mega--succé! För inte många år sedan var ni ett strykgäng i allsvenskan.

mitt lag har i perioder också varit störst, bäst och vackrast. De flesta lag har haft sin glans då och då. Försök vara lite ödmjuk och njut av stunden. Snart är Modo bäst igen eller fbk eller Luleå. Den som lever få se. Va inte en dålig vinnare, det vänder som sagt jävligt fort.

brynäs08:Det var inte dumt skrivet

brynäs08:

jag förstår att många blir irriterade och att jag retar gallfeber på folk. Inga problem med det.

Visst är det fel att vara en dålig vinnare, precis som det är dåligt att vara en dålig förlorare. 

Det är bara så sjukt många dåliga förlorare här inne på hockeysnack att någon bara måste vara en dålig vinnare för att de ska bli någon slags balans, och jag får ta på mig den rollen. Ribban här inne är satt så låg, bara att kolla på historiken på Qatars sida, att det är omöjligt att vara anständig och hålla någon slags klass. Det passar mig perfekt. :-) 

Jag njuter jävligt mycket, och jag tror absolut inte att vi kommer att vara bäst för evigt. Så är det. Men ifall Skellefteå AIK låg på kvalplats, och rivalerna runt strecket köpte in 30 spelare, så skulle jag nog oroa mig mer om dessa köp än ifall Färjestad i ointaglig serieledning köpte in en stjärnspelare. Så vi är olika.

Janne Pesonen, vem annars, gör matchens enda mål och blir således matchvinnare mot Tre Kronor. Tänk tänk tänk om vi istället köpte in Daniel Mannberg istället, då skulle man ha vart nöjd! 

Sven Sewage: Om du nu tycker att alla är idioter utom du, varför kämpar du så hårt att framstå som det största puckot?

Zappaholic:

det är för att vara solidarisk med dig, egentligen är jag ganska godhjärtad! :-)

Sven Sewage: Du har aldrig funderat på varför alla, utom Babsan, ogillar det du skriver? Även de SAIK:are som du inte lyckats skrämma iväg härifrån...

Zappaholic:

utan mig lch Barbro, jag joinade i somras, så skulle det bara vara ensidigt hånande, hatande och förlöjligande. Nu är det mer balans. 

Skynda skynda in på Qatars sida och skriv hur hemskt det är att Janne Pesonen lirar med oss. Vi värvade honom bara för att jävlas ju.

Egentligen tror jag att du är en rätt reko kille Z, och om jag skrivit något tidigare som fick dig att må dåligt så ber jag igen om ursäkt eftersom jag inte menade detta. Men det rättfärdigar inte dig att bli mammondyrkare eller Qatarhangaround.

Sven Sewage: jag tycker du kan gå in och leta reda på inlägg jag gjort i Luleås forum. De är väldigt få. Ännu färre inlägg har jag gjort om Pesonen.

brynäs08:Hej på dig! Du verkar ha lite vett innanför pannbenet... precis som du säger ... i dag vet vi att SAIK är de bästa laget ... nästa år kanske dom är ett mittenlag... vad vet vi...jag är optimist... vi har klarat konken...man hoppas som en gammal trogen supp. att vi kan klättra upp o utmana detta oövervinneliga lag om förstaplatsen på tronen! ( SAik har gjort det.) Varför ska ingen annan klubb kunna göra desamma?

ASA:

man kan vara bäst på olika sätt, eller försöka vara bra på olika sätt.

Man kan välja den svårare vägen, den konstruktiva, jedin väg, den goda. Lira, satsa på egna spelare, köra klapp-klapp spel, bidra till svensk hockey, bjuda publiken på show, ha små ekonomiska medel men vara true to the sport.

Eller så kan man völja den mörka destruktiva sidan, vara ond, råttig, filma och sprattla som en fisk, gneta, köpa mer än Qatar, bli sponsrade av någon miljardär som låtsas vara från regionen.

Det är man extra stolt över. Sättet vi gjort denna resa på. Allt rätt moraliskt och hockeymässigt där vi blidkat hockeygudarna från första till sista dag. Amen.

Sven Sewage:Hej du! Ja var uppe i Norrbotten i går... snack lite hockey... dom var imponerade av SAIK ... vet du? dom var fans till er? Saik tillhör väl V-botten?

ASA:

jag skulle nog säga at det är 50/50 i norrbotten totalt sett, starka nästen är Kiruna, Piteå, Arvidsjaur... även många i Boden stödjer oss. Oftast är det de äldre, de mer kunniga, som diggar oss.

Det säger sig självt egentligen. Ett lag tror att hockey går ut på att vara som Qatar och köpa in jävlart varenda en, och sen ska man nöta ner sargen så fort som möjligt genom att dunka pucken där stup i kvarten. Det andra laget bjuder på offensivt finlir a la Sovjet på 80-talet med ett lag bestående av egenfostrade norrlänningar. Inte svårt att räkna ut vilket lag hockeyintresserade runtom i norrland supportar i längden.

Sven Sewage:Du får inte glömma gruvan i Skellefteå, där har ni många som stödjer er, enligt Bert.

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:

tänkvärt inlägg Barbro, som vanligt.

Givetvis skulle ett lönetak mer eller mindre vara döden för Qatar. Detta köpelag måste säkerligen betala minst dubbelt så mycket i lön som vår ädla förening dit talangfulla spelare flockas likt pilgrimer på pilgrimsfärd i Mecka.

Tidigare har jag vart lite emot lönetak, inte pga själviska skäl då vi i Skellefteå AIK är ett lag med ganska små ekonomiska medel i jämförelse med storlagen söderut. Men därför att jag som princip är emot en massa nymodigheter från NHL på principell grund, vi är inte Amerika utan vi är Sverige. Men nu när jag tänker efter och det har tillkommit ny information i analysen: ja tack till lönetak! Nu blir det att köra lönetakslobby från min sida!

Ja, då får de rikta in sig på att plocka hem sina egna spelare istället, vilka det nu kan vara? Bröderna Paul-Allan Bamberg samt Raymond Bamberg, och kanske busschauffören Boris Berntsson, sen tog det slut... :-)

Farbror Barbro:

tänk på att det är ganska nyligen Mojang såldes till Microsoft, så hamstern är nyrik men har inte haft pengarna så länge.

Klasen fick väl x antal miljoner i Malmö av den bortskämde snorungekapitalisten med damp = Stenbeck jr, han är hamsterns predecessor som Roman Abramovich i svensk idrott. Det kan ju knappast ha vart så att Klasen gick till Qatar helt gratis. Lägger man sedan till alla dessa smutsiga Obola affärer som inte riktigt har sett dagets ljus ännu, så klarnar bilden. Det handlar om en förening med stor erfarenhet av smutsig ekonomik brottslighet, skatteplanering, mutor och pengar under bordet, kontraktsgräl i tingsrätten, fiffel etc etc. Spindeln i nätet har såklart hela tiden vart flens-Osten Bergström som mer och mer framstår som någon slags Gudfader? Kanske har han t om tagit kontakt med hamstern och förklarat att han vet att han har mycket pengar, hamstern har inget annat val än att punga ut?

Farbror Barbro:

ja, nog sitter man och drömmer och fantiserar om att Qatar hittar sin beryktade slutspelsform nu sista 11 omgångarna, man brände allt krut på köpeplastligan CHL och så firar man Qatarmiljaderna från hamstern. Hoppas hoppas hoppas... skulle aldrig sluta skratta om de åkte ur, då är det bara att stänga ligan ögonabums då både Qatar och Löven är borta.

Det här med att vi skulle gynnas av ett lönetak... är inte helt säker på det faktiskt. Jag tror att de stora vinnarna skulle vara storstadslagen, dvs Malmö, Djurgårn och Frölunda. Det lockar helt enkelt lite mer att bo på dessa orter än i Skellefteå, det måste man nog inse. Nu säger jag inte att Skellefteå vore förlorare eftersom vi kan attrahera hockeyspelare till organisationen likt Mecka kan attrahera pilgrimer. Men ifall det är någon som inte är helt frälst i hockey utan bara ser det som ett yrke, så skulle jag kunna tänka mig att de flesta spelarna valde att bo i Sthlm, Göteborg eller Malmöregionen ifall de fick likvärdiga bud. Qatar skulle däremot vara de stora förlorarna med ett lönetak eftersom de inte NÅGONTING att locka med förrotum stålarna. Gnetspel, inga anor, hata-hata-hata/låt-han-dö, låt-han-dö publik, de flesta lämnar som sämre spelare än när de kom, flens-Osten som är där dar i trådarna likt Himmler gjorde i Tyskland på 40-talet etc etc. Så just därför är jag villig att stödja lönetak i SHL eftersom Qatar är de som drabbast hårdast. När jag tänker efter är faktiskt lönetak väldigt rättvist för sporten.

Sven Sewage:

det kan faktiskt vara läge att verkligen lägga sig mot Brynäs, för att sen gå ut och verkligen tömma oss mot Qatar. Håller med dig där.

Sven Sewage:Nu jävlars börjar lördagsfyllan bli påmind. Monolog/dialogen är fullt igång.

Farbror Barbro: Lite SAIK-nytt:

Markus Svensson och Oscar Sundqvist skadade i landskampen mot Finland.

Hoppas de är ok.

Farbror Barbro: stor chans? Har du sett oss spela på bortaplan?

Farbror Barbro: Eran bredd knäcker ju oss lätt . Vi har ju i bästa fall knappt två linor som funkar ..fast ingen vore gladare än jag om vi lyckades knipa 3pinnar ni klarar ju er så bra ändå :) vore gött att vinna innan drabbningen med lekland på torsdag

Zappaholic:

Skellefteå - Brynäs... en bortaseger... står på 6.5 ggr pengarna på bet365.

Ett bra spel enligt mig. Dels för att vi inte är 100% motiverade och inte behöver poängen, dels för att vi tränat hårt under uppehållet, dels för att vi saknar Mackan, Sunken, Zacke, och dels för att vi gärna ser 3 poäng till Brynäs för att sedan krossa Qatar sen i veckan så att de på allvar blandas in i bottenstriden.

Vinner ni så får man ett par tusingar, vinner vi så är man såklart glad ändå. Ett smart spel enligt mig.

tippar 4-2 till oss men det skulle inte förvåna mej om Bif vinner då vi brukar vara slö startade efter uppehåll!

Har inte varit inne på snacket på ett tag. Sven Qatar var faktiskt lite fyndigt! haha ska ta med det till mina lhf polare på jobbet! :)

Barbro och Blister:

nu blir man ett par tusingar rikare om vi torskar, men blir såklart glad om vi vinner ändå. Vi är som sagt alltid sämst just efter ett uppehåll, tror det har med den sovjetiska träningen att göra. 

Qatar... ja... klockrent nickname. Kärt barn har många namn. Hyenorna? Mammondyrkarna? Fuleå? De Sargutfrälsta? Mina favoriter tillsammans med Qatar.

Var förresten inne på Qatars forum och läste, och frågan man ställer sig är förstås: går det rent teoretiskt att vara mer nörd än den killen? hihihihihi! Sagan om Spaden i Stenen!?! hihihihi, jösses vilken nörd alltså!

Det blir helt klart svårt att svara upp med samma nivå av nörderi. Jag ska anstränga mig för att nå upp, men det blir svårt att ens närma sig, det får man erkänna.

Mannberg är sjuk. Känns mer och mer som ett bra spel.

Sven Sewage: skojar du? Det är du som leder skiten!

Sven Sewage: jag förstår inte...om du nu avskyr allt Luleå-Sven skriver och står för, varför lägger du sån energi på att skriva på ungefär samma sätt?

Han läser/bemöter ju inte ens det du skriver.

Vi känns ändå rätt pigga! stort skott övertag men brynäs kontringar får vi se upp med.
Trummar vi på så här kommer det att sluta bra

Farbror Barbro:

hihihihi, ruggigt vasst inlägg Barbro. En riktig hockeypoet!

Sven Sewage: vi kom undan lindrigt den här perioden! Fan va skön kvittering om än orättvist dax att steppa upp i sista nu

Vilka pajas domare!

Blister Brigade:

hur än det går i straffarna vill jag framhäva matchens solklart bästa lirare:

domarna!!! hihihihihi, länge sedan man skrattade så mycket åt en del domarinsats! Förgyllde helt klart en mörk kväll där Qatar vinner efter att ha hittat tillbaka till sitt gamla hederliga spel: sargutdunkarmedley mixat med ren och skär bonnröta!

Blister Brigade: Alltså...domarna...va faan?!

Sven Sewage: Du har snackat om att Luleåpubliken hånar skadade spelare som ligger på isen och då kan man ju undra vad du tycker om din egen publik som buar när Rödin ligger på isen och blöder?

Blister Brigade och Knegare: Grattis till vinsten!

Redigerad kommentar

Forsberg 1978: Ja det såg inte snyggt ut. Vad tänkte publiken där? Sven, du kanske kan förklara?

Forsberg 1978:

Rödin låg inte på isen och blödde. Rödin hade ett litet skrubbsår på kinden, utan att sy ett stygn alltså. Rödin var inte skadad heller eftersom han spelade nästa byte. Publiken hånade inte Rödin utan buade då de inte tyckte att det var utvisning, och buade resten av matchen då de tyckte att Rödin låg och förstärkte.

Själv tycker jag att det var en korrekt bedömning med 2+10, och tycker att det var hårt gjort av publiken mot Rödin som trots allt fick en smäll emot ansiktet. En farlig och onödig tackling då Rödin är en meter från sargen med ryggen emot, och tror inte att han direkt kastar sig in i sargen med ansiktet först frivilligt.

Men då har jag en fråga till dig då mr mumsbit-Forsberg:

du tycker att ovan scenario är samma sak som att klacken skriker: "låt han, dö, låt han dö, låt han dö, låt han dö, låt han dö" efter att Forsberg sätter in en stenhård armbågstackling rakt i ansiktet på Fernholm, som efter smällen ligger utslagen på isen och läkare springer in?

Fernholm har inte spelat en minut efter denna incident, och ifall han nu tvingas lägga av var "låt han dö" det sista han fick höra på en rink efter en lång karriär.

Du är inte riktigt klok mumsbit-Forsberg, men ändå ett bra försök ditt hjon!

Sven Sewage: Å faktiskt...så har du en poäng i det hela...går banne mig inte att jämföra...

Knegare:

klart att det inte går att jämföra. 

Men hur som helst kändes det inte som att Rödin filmade eller så efter smällen. Klart man blir groggy och orolig efter att ha åkt in i ansiktet i sargen så där, men publiken uppfattade att han inte var skadad och trodde att Rödin bara filmade vilket var fel av publiken.

Poängen är att det där hjonet är på något slags mission att hitta fel på något jag skrivit, eller på Skellefteå AIK, hur än långsynt det än må vara. Jag tror att jag har lyckats reta gallfeber på hjonet så att hans hjärna slutat filtrera informationen på ett tillfredställande sätt.

Sven Sewage: Har inte skrivit Någonstans att det luleåpubliken vrålade var bra snarare tvärtom rent sagt förjävligt! Men jag reagerade på er publik buade när Rödin låg där och eftersom du tagit upp det om Luleåpubliken 37463 gånger så ställde jag nu frågan till dig! Hahaha hjon den va ny! Du är ändå den solklart pantade skribent i hockeysnacks historia! 

mumsbiten Forsberg 1978:

efter ett land släppt en atombomb och utplånat en hel civilation, så står du där på barrikaderna: ja de får skylla sig själv för en pojke kastade en sten över gränsen för 20 år sedan! Det här med proportioner är inte riktigt din starka sida.

Du är på riktigt inte så värst smart, och du fattar tyvärr inte att Rödin inte blir hånad när han ligger på isen och inte är skadad efter en situation med en korrekt 2-minutare

Sven Sewage / Farbror Barbro: Dom flesta här inne vet ju vad du går för! Snacka om att kasta sten i glashus när du skriver att jag inte är smart... Det är ingen ide att ens försöka diskutera med dig för ditt IQ badboll gör sig påmind hela tiden!

Sven Sewage: Lustig publikkultur ni har. När en motståndare biter ihop trots en rejäl fulsmäll och kommer tillbaka med rätt tydliga yttre skador så blir han ubuad.
Det är klart, blindsidetacklingar i huvudhöjd är klart bättre för effekt.
Vad har hänt med det en gång i tiden så sympatiska Skellefteå?

Huss:

rödin söker utvisningen. är fullt medveten om att han har Lindgren i ryggen. sedan ligger han kvar i närmare 5 minuter? Sen spelar han igen efter en kort stund i båset? och rejäl fulsmäll? Lindgren är i ryggen på han i flera meter och har även kontakt med Rödin. Rödin kan inte missa att han har en spelare där. Han ska i de läget vara beredd på att de kommer en knuff (för de är vad som brukar ske i situationer som denna) men istället för att göra de så gör han inget för att sätta sig själv i ett mindre riskabelt läge och inte heller gör han sig beredd för en knuff. är säkert en utvisning likafullt men Rödin söker den och gör inget för att undvika att situationen uppstår och ligger kvar i dryga 5 min och spelar i bytet strax efter.. hur hade du som motståndarsupporter reagerat då?

Så nej. Rödin förtjänar inga sympatier. Rödin åker även sen på en tackling av Sevc vid sargen. och återigen ligger han kvar men när han märker att Domarn inte går på hans döende svan så åker han å byter.

Sen överlag så börjar de vara svårt att inte Bua hela tiden då ett flertal matcher på hemmaplan senaste tiden haft domare som fullständig skitit i regelboken. ryggsäckshockey tillåts mot oss medan samtidigt åker man på bagateller.
Anton Lindholms tackling är väl int mycke att säga om. Axeln träffar haka/huvud. Utvisningen är korrekt..
Däremot är det för dåligt att domarnas nivå är överlag alldeles för dålig och för ojämn. Även i vissa matcher får man känslan att domarna vill jämna ut spelet och jämna till tabellen.. Hur annars förklarar man att i vår match mot HV så har vi ett kraftigt spelövertag och kraftig skottövertag (ordnarie tid) på 43-16 men lika fullt har det delats ut 5 utv till skell och 5 till Hv. Detta i en match där Hv tillåts spela nära och Över gränsen i princip hela matchen.. 

Redigerad kommentar

BGJ: två situationer som gav två passande bestraffningar. End of discussion.

Zappaholic:

anton ja. lindgren nej. 2 min okej men 10:an han får är bara tragisk.

BGJ: Du har fel. Checking from behind ger minst 2+10 enligt regelboken. Det är det minsta straffet och det var vad Lindgren fick. Så det var ett helt korrekt domslut.

BGJ: Läs regelboken, tacklingar bakifrån är alltid straff + 10 minuter. Gäller från juniorhockeyn vid 10 års ålder och uppåt.
Rödin söker den inte, han utmanar och skyddar pucken vilket är helt naturligt. Lindgren har gott om tid att undvika tacklingen, ta den från sidan eller gå efter pucken. Lindgren är ingen buse men han var trött och tog ett felaktigt beslut.
Sevc erkände väl öppet att han slashade Rödin i den situationen eller har Norran gjort ett felaktigt citat?
Att Arvid Lindholm talar om delat ansvar i dylika situationer gör mig fly förbannad.
En dåres försvarstal.....vansinnigt respektlöst av en sådan talangfull kille.
Hoppas att Hedman, Tolle eller någon av de dårarna ger honom en blindside i huvudtrakten så får vi se hur mycket delat ansvar det är.

Sen håller jag med om att domarnivån varit skröplig minst sagt den sista tiden.
Har systemet med två domare gjort bedömningen bättre? Tveksamt...

Huss:

jag får smyga mig in i debatten.

Jag tycker såklart att det är en solklar 5 + game på ANTON Lindholm, och han förtjänar en avstängning för den. Nu är inte han någon ful spelare, men att ladda med fart på en oberedd kille och ta honom i skallen - det är inte okej även om det inte var meningen. Hoppas Lindgren repar sig snabbt.

Lindgrens tackling på Rödin... lite klantigt av Rödin som faktiskt borde vara beredd på en knuff eller tackling i detta läge. Nu är det liksom bambi på hal is. Har dock svårt att tänka mig att Rödin filmar och kastar sig med ansiktet före rakt in i sargen. 2+10 känns som ett bra och rättvist straff även där, knuffen tar i ryggen och då ska det vara 10 minuter extra även om det inte är fult.

Skellefteå AIKs spelare är dock missnöjda med Rödin eftersom han ligger kvar och vädjar till domaren, vid mer än ett tillfälle under matchen. Sevc säger efter matchen: "han kanske glömde bort att han spelar hockey?".

Publiken är missnöjda med detta, men framför allt över att domarna är helt jävla värdelösa i matchen. Seriöst skulle jag själv vara bättre, och jag kan knappt åka skridskor. Linjemännen inte bättre heller. Skellefteås publik är upprörda efter en massa kassa domslut, Janne Pesonens "I am not worthy"-bugningar emot domarna efter att han blir utvisad för... någon fjantig kompensation.

Att publiken inte tystnar när Lindgren ligger skadad... det är dåligt, och ännu värre är att vi inte klappar när Lindgren reser sig upp. Det tycker jag, så brukar Skellefteås publik bete sig. Att de inte gör detta förklarar jag som sagt med att alla är oerhört uppjagade över domarnas insats och försöker påverka dessa till vår egen fördel, men att inte applådera när en uppenbart skadad kille leds av isen tycker jag inte är ett okej beteende.

På Brynäs forum skriver de typ att de aldrig har sett en hockeypublik bete sig så illa i hela deras liv. Då kan de fan inte ha sett många hockeymatcher!

« · 1660291 · »