1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4732 inlägg · 374 ämnen

HockeySnacks drift-tråd

« · 1214688 · » Till forumet


Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Ja, jävlar. Du har förklarat det för mig en gång tidigare men då begrep jag inte hur du menade. Frågan är om det går fram till den stora massan? I så fall ställer jag mig i skamvrån och skäms sådär lite lagomt mycket. Själva grejen är att de som läser gästböckerna på ett enkelt sätt ska kunna följa debatten. Jag inbillar mig att det inte är så många som klickar på "Sv:" för att hänga med.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
250kg kärlek: Om du klickar på Sv: så ser du vilket inlägg Patrik svarar på.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Jag vill fortfarande ha en funktion där man som "åskådare" kan se vilket inlägg som en skribent svarat på.
För att ta ett exempel: Gudrun skriver ett inlägg i Caféboken klockan 13.00. Klockan 16 läser Patrik inlägget och bemöter/svarar på Gudruns inlägg. Mellan 13-16 har en hel del annat skrivits i caféboken i samma ämne. Det blir väldigt svårt för de som följer diskussionen att hänga med.
Ett än tydligare exempel är under matchdag då många skriver inlägg. När sedan den person som kommer hem från matchen läser ikapp gästboken och upptäcker något som han/hon vill bemöta och skriver ett inlägg som då ska bemöta ett kanske 2-3 timmar gammalt inlägg så är det jättesvårt att se sammanhanget för de som aktivt följer diskussionen.

När man väljer "kommentera" då man klickar på den rutan i det inlägget så ska det framgå vilket specifikt inlägg man bemöter, alternativt att det finns något ställe att klicka på som indikerar att man valt att specifikt bemöta just det inlägget. Alternativt kan man citera ett inlägg man väljer att bemöta.

Jag följer HS aktivt vill jag påstå men ser ändå detta som ett problem. Frågan är då hur andra tycker, som följer HS mindre frekvent?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Nej men om jag ska vara ärlig så kan vi gott göra youtube rutorna mindre. De som finns i Facebook tycker jag har en passlig storlek...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

knaskamilla:
Ett mellanting är ju att HS gör en thumbnail istället för en fullstor bild. Förminskningsfunktionen finns ju redan, om jag inte har fel.

Tror man skulle kunna dra ned bilden till endast en fjärdedel, utan att man skulle förlora själva 'bildkänslan'.
Och då skulle scrolla-problemet upphöra.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba:

Ojdå, jag svarade i Caféboken. Klipper in här då:
Nej, jag håller med dig. Det borde åtminstone finnas möjligheten att välja själv om man vill se filmerna som länkar eller inbäddade i inläggen.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Trots att jag nyttjat det iafton en hel del så håller jag med. Det var bättre förr när man bara fick se länken.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Friman SR: Ok. Skönt att få det bekräftat.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Ja, det är bara du...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: Är det bara jag som tycker cafe-boken har blivit jobbig med alla youtube-länkar? Man måste ratta musen hejvilt förbi alla bifogade länkar när man ska scrolla.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Jag hade lite småproblem med att få till det men nu ska det fungera. Jag har flyttat sajten till nya hårddiskar så det var lite pyssel med det. Det var lite omständigare att partionera om diskar och flytta systemet i FreeBSD än i Windows om man säger som så. Helst när det är första gången man gör det. 500GB bör väl räcka ett tag. :)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: Åter i körbart skick nu?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Om en stund så kommer HS inte att vara tillgängligt. Jag kommer att behöva starta om servern ett antal gånger och eventuellt "greja lite". Så det kommer antagligen att bli en del nertid.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vi har ha haft ett stopp inatt från 03.00 tiden nånting tills nu. Men nu ska allt fungera igen.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:

Jag har haft problem med att logga in de senaste dagarna, eller ja de har mer eller mindre funkat varannan gång att komma in eller navigera på sidan.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Salle: Tror inte den var nere faktiskt. Det skrevs inlägg under denna tid så en del folk hittade hit ändå.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: Den var nere nån timma efter kl 8 åtminstone.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Nu vet jag inte om sajten har varit nere för er idag men jag själv har inte kommit åt den förrän just nu. Jag skulle gissa på att det är något DNS problem (som vi inte kan påverka) för sajten är igång och allting rullar på som det ska.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Ja det har varit några kortare stopp den senaste tiden. Det första stoppet berodde på att ett nätaggregat dog i servern och vi fick då köra på ett temporärt. De efterföljande stoppen har berott på det kan man säga. Men sedan igår så har vi ett sprillans nytt nätagg så nu blir det inga stopp på ett tag.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Stigsson:
Korta, och i en del fall inte så korta.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Tycker det har varit många korta stopp nu senaste veckan.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Och nu hände vadå..?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:

Teknikens stora under ;) Att starta om något program är det första jag gör numera då saker och ting inte funderar som jag vill, sedan finns uppdateringarna på sidan där helt plötsligt.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Jadu, det var en bra fråga. Jag startade om mySql och apache och sedan fungerade allt igen. Mkt märkligt!
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vad hade hänt idag då?
50 min tillhickande?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Är det bara jag som har problem med att skriva i kommentators fältet med Iphone? Det går att skriva i "från" och "länk" fältet.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: En hårddisk som knasade sig.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vad hade hänt idag då?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Efter noga tesningar har jag dragit slutsatsen att blockningarna inte fungerar som de ska. Enligt texten som beskriver den applikationen ska den man inte kunna kontakta personen på något sätt, för att citera:

"En blockerad användare kan inte kontakta dig på något sätt."

Om en användare är blockad av t.ex. mig kan han/hon inte skicka brev till mig, men skicka bubblor och gästboksinlägg går utmärkt. Vilket inte ska gå.

Kommentera


Sv: HockeySnacks drift-tråd
Bissett19:
Ha ha, den var klickbar, men tom!
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
actionleif:

Jag är nu också drabbad,hur får man bort den där bubblan?


rackham
Stigsson
WarhawK
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Jag kommer att ta ner HockeySnack senare ikväll för en liten serveruppgradering. Sajten kommer att vara igång igen senare inatt eller imorgonbitti.
Kommentera


Sv: HockeySnacks drift-tråd

Metal Guru:

Jag tror på spöketlabban ;)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
actionleif: Jag tror att det helt enkelt är en ovän som försöker kommunicera med dig.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Jag är brydd över en sak som jag trodde skulle försvinna efter ett tag, men nu har jag haft det någon dag..

Det är som ni ser på bilden på länken en tom rad med bubbla efter och den bubblan går inte att läsa eller ta bort..

Fler som är drabbad av detta?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
T T: Jag tycker att det är bättre än inga kommentarer alls. Men det är bättre om man konde kommentera dom här på HS.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Måste Youtube-kommentarerna följa med "på köpet"?
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Ang. filmerna.

Hur gör man för att kommentera/betygsätta? Det borde också framgå vem som har lagt ut filmen.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Alla fyra länkar funkar som förväntat. Thanx!

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
Luleås bok är värd att läsa emellanåt: http://www.hockeysnack.com/lulea-hf/forum.php

Willy Wonka och Chokladfabriken är häftig att blanda med Rush's 2112: http://home.i1.net/~bytor/guide4.html

(båda editorlänkarna är satta som default.)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Nu tror jag det ska fungera. Det fanns ingen kod för fallet då man använder editorn för att göra länkar. Någon kan väl verifiera att det fungerar...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:
Kan ju lägga till att som du beskriver att du vill ha det, vill nog alla andra också! :o)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:
Det har varit så länge, och kommit upp nu som då.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Då all text på sajten skrivs ut så ska det gå genom ett filter som ska göra så att alla externa länkar öppnas i nya fönster medans interna länkar ska öppnas i samma fönster. Så nått är vajsing med det. Det får jag kika på.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Friman SR:
Jag tror att man helt enkelt väljer hur man vill att länken ska bete sig.
Här har du en länk som öppnas i samma fönster.
(jag väljer på mål: Öppna länken i samma fönster.)

Här har du en länk som öppnar nytt fönster.
(jag väljer på mål: Öppna länken i ett nytt fönster.)

Default - om du inte bryr dig om att välja blir så här.
(Mål: Inte satt. Gissningsvis öppnar den länken i samma fönster nu också...)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Friman SR: OK, ännu en ledtråd. I Cafe'-boken så fungerar det som det borde göra...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Friman SR: Nähä, Felet finns även i insändare om man testar med länken med mitt inlägg nedan...

Fixa...;-)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Jag har för mig att det att inklippta länkar i insändare inte startade ny sida är tillrättat och det är bra för det retade en till vansinne. Men samma felet finns också i bloggar. T.ex
www.hockeysnack.com/medlem/hahl-bundy/blog.php , avdelningen om Martin Thörnberg's idiotiska bentacklingar. Fixa det med så blir en bra sajt etter bättre.....

Keep up the good work.......
Kommentera

« · 1214688 · »