Svenska Hockeyligan

Nationellt · 7508 inlägg · 377 ämnen
« · 472718 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mest Överskattade / Underskattade spelaren i ES!!!
Portello:

Tjärnqvist rankar jag nog som elitseriens bästa back. Fast Obsut är faktiskt rätt högt upp på min lista. Bra både offensivt och defensivt. Oerhört nyttig från offensiva blå. Han är dock inte särskilt omskriven i kvällspressen än, så det är inte så underlig att många som bara får sina hockeykunskaper därifrån ännu inte hört talas om honom.

För övrigt så tycker jag det är oerhört mycket lättare att räkna upp tio mycket bra forwards än fem mycket bra backar i årets serie.

Poffa: En jag alltid har gillat är Daniel Tjärnqvist.Det är enligt mig en rigtigt, riktigt bra back.
Han skulle jag mer än gärna se i Luleå.Men det lär nog inte hända.Tyvärr.

NallePhu:

Personligen så måste jag framhålla en spelare (som inte är från mitt lag, då vi knappt har några som är värda att kallas backar) och det är Frölundas Anti-Jussi Niemi som imponerat på mig de matcher jag sett.

NallePhu: Poängmässigt är då Olausson bättre än Obsut.Så jag vet inte om jag håller med dig att Obsut är bättre offensivt.

Dream Team: Han är bäste back i PP och han är klart bättre än Olausson i offensiven, Sedan så är det klart att alla lags fans ser någon i sitt lag som en bättre back!

NallePhu: Vad är han bäst på?

Manderville: Han är ES bäste back helt klart!!!

Kickan: Obsut är kanske Elitseriens bästa back, tillåt mig att småle.....

För att gå emot mig själv så vill jag tycka att Herr Modin inte imponerat alls på mig dom senaste 15 omgångarna. Håller dock med om Sedinarna...mycket jobb för lite produktion....

Kickan: Mest överskattad: Henrik/Daniel Sedin utan tvekan, det händer inte speciellt mycket mer än sargsnurr när de är inne. Sargsnurret var effektivare senast de spelade ES.

Kickan: Angående Foppa får väl statistiken tala för sig själv. Fast förresten, överskattad. Ja troligen. Ingen betalar så mkt skatt som han.

robhed: Ledda är väl rätt underskattad? Obsut är underskattad sett till kvällsblaskornas graderingar av nyförvärven då de ansåg Obsut vara en medelmåtta. Inte för att tidningarna särskilt ofta har något rätt öht, men Obsut är kanske ES bärsta back.

Mest överskattad? Floppa. Så dominant som folk verkade tro att han skulle vara är han definitivt inte.

robhed: Ja, det beror definitivt inte på honom. Sen ska väl tilläggas att han inte ska vara den i laget som står för det fysiska spelet. Han löser situationerna genom spelintelligens och rutin istället. Han står helt enkelt rätt placerad nästan jämt och går sällan bort sig.

scim: Han är bättre i år än ifjol, då hade han det tungt stundtals. Poängbäst i laget borde han inte behöva vara, men ja. Det är han.

OskarB: Oki, det är bra för HV att han bara varit kass när jag sett honom spela. Då får du leta något annat att skylla lagets misär på istället.

OskarB:

Ifjol tyckte även jag att Olausson stundtals var fullkomligt värdelös, men av det jag sett i år så verkar han defintivt ryckt upp sig rejält, han är väl er poängbästa spelare va?

robhed: Du vet inte vad du pratar om. Det finns ingen spelare i HV som jag överlag är mer nöjd med än Olausson den här säsongen. Och jag har sett merparten av matcherna.

Fredrik Olausson är duktigt överskattad, har levererat indianare och svagt fysiskt spel i alla matcher som jag sett med honom. Sen att han flytar in massa poäng i PP är en annan sak, då kan han stå still och skjuta precist. Tror att en stor del av HV:s problem den här säsongen beror på att när han får spela på det viset utan att bänkas så går moralen ner hos de andra spelarna.

Tycker det är svårare att hitta spelare som är underskattade i årets Elitserie.

Sv: Säsongskortet
RavenLord: Kanske dags att tala om det för comhem och canaldigital. Skulle man ha möjlighet att bara köpa kortet för hockey och inget annat, så skulle då jag slå till på en gång.

epa: Ja Allsvenskan är för mig inte värt ett öre så månadsvis eller säsongsvis(hockey,fotboll) borde dom ha

phillsky: Men ser du två matcher i månaden så går du ju ändå jämnt upp med att beställa varje match för sig i princip...

epa: Där slog du huvet på spiken. Skulle jag kunna välja bort fotbollen, och betala mindre så skulle jag skaffa kortet på en gång.

Sv: Förste tränaren har fått gå vem kommer näst
Hardy till MIF eller SSK :)

har inte Mats Hallin försökt med en sånn där grejj förut? allså sparka tränarn, ta över själv tillsammans med sportchefen. å det gick inge vidare. eller är jag ute å cyklar kanske.. det är ju så tidigt så jag har inte vaknat.

Sv: Aftonbladets namninsamling
Magnus: Well spoken! Är väl inte säker på hur det fungerar men om nu ligan "over-där" startar om borde kanske chansen ges att förhandla om toalettpappret som vi är bundet till nu, eller?

14 Lag och rak serie istället för derbygrupper kan jag för allt i världen inte förstå varför man motarbetar... det torde väl vara rättvisast av allt och Leksand och Skellefteå tycker jag verkar ha en skaplig trupp som kan mäta sig med bottenlagen...

Messiah: Det tokiga med säsongskortet är att man måste binda sig ett år. Det finns dom som bara vill ha hockey åsså finns det dom som bara vill ha fotboll. Tycker att man borde få binda sig månad för månad.

RavenLord: Kan inte annat än att hålla med dig om att matchvalen är till mångt och mycket riktigt konstiga...

Jag frågar mig om det finns en anledning till mig att ens bry mig (skaffade comhem-låda mer eller mindre enkom för hockeyn) om att ha kvar lådan?
Betala en hyffsad summa för så lite matcher med mitt favvo-lag...

Näe uppryckning ComHem!!! visa alla matcher for faen!

Ja ska jag satsa pengar på nått så blir det MIF, tror inte Mårts får gå i första taget...HV tjurar på ett tag till...

European player of the Month
The winner of November 2004 is Marian Hossa of Mora IK and HK Dukla Trencin.

Jag tycker att Jyrki Välivaara i LHC är väldigt underskattad. Han är otroligt brytningssäker och har ett bra spelsinne. Han gör i princip aldrig en dålig match.

Billy: Åh gud. Nu har ni skämmt ut er igen, kommer moralkärringarna säga.

Jag tyckte dock det var roligt.

Angående Lahtinen, vi LHC-supportrar ville ha kvar honom. Se länken. :)

Billy: Malmö lär sparka han ikväll, Luleås tränare ligger pyrt till också.

Jag tror inte heller att Mårts får gå. Däremot är nog tålamodet slut i MIF.

65selander: Är tämligen säker på att Mårts kommer vara kvar säsongen ut. Finns iaf idag inget som tyder på något annat.

65selander: Då får man passa på att tacka Timo för den här tiden.

65selander: Det var nog inte en dag för tidigt. Fattar öht inte varför han anställdes från första början. För det kan ju inte bara varit för kamratskapen mellan honom och Hallin.

Förste tränaren har fått gå vem kommer näst
SSK Har sparkat Timo Lahtinen i dag och jag tror att MIF's eller HV's sitter löst till också!

Säsongskortet
Skrev ett mail och fundera på hur de kan vara så snevriden fördelning på va för lag de visar...Ex har det varit enormt mycket Frölunda FBK medns lag som Mora Brynäs Luleå inte visas mycket och till svars fick jag följande

"Tack för ditt mail.
Matchval är alltid en delikat fråga då alla har olika favoritlag. Vår policy för
elitserien är att försöka sända från samtliga hemmaarenor innan slutspelet börjar.
Sedan är det framförallt lagens inbördes läge i tabellen som avgör vilka machter som visas. Det kan leda till att vissa lag visas oftare än andra."

Ja mötena som varit kring slutspelssträcket har då inte varit av intresse för dom att visa.
Men ser ut att bli lite bättre spridning framöver (om man nu inte håller på BIF de får man inte se mycket av)

mattias - 74: Hannula är överskattad av media åtminstone, han har ju varit i nordamerika och är därmed en "stjärna". Vi som vet vad Hannula är för typ av spelare i verkligheten tycker han gör vad man förväntat sig, varken mer eller mindre.

Magnus:

Tyckert nog att Mika Hannula är lite överskattad, Den mest underskattade spelaren måste vara Per Ledin tror jag, Han kan ju faktikst spela hockey *S*

mattias - 74: Finns så många att välja på.

Kristian Gahn är i varje fall kraftigt underskattad som jag ser det.
Ulf Söderström är överskattad och Niclas Hävelid kraftigt överskattad.

Metal Guru: Jag säger, angående NHL-exporter. Låt marknaden styra som i fotbollen. Varför ska vi i Europa ha ett slavkontrakt med NHL där de får bestämma vilka de vill ha, när de vill ha dem och till vilket pris. Visst, låt dem gärna ha sin draft men låt dem vara tvugna att betala för sig. Tänk om MODO fått 80 mille för Foppa istället för kaffepengar. MFF kunde ta guld mycket tack vare försäljningen av Zlatan. MODO kan trycka upp tröjor för att berätta hur bra de varit på att få fram spelare men de får bara kaffepengar för det.

westerlind:
Vi kan väl i varje fall vara överens om att [k]fylla ut spelschemat (med) All Star-matcher mellan Nord och Syd eller liknande[/k] INTE genererar bättre hockey.

Annars tror jag faktiskt att det blir bättre hockey - i det långa loppet - med mitt förslag. Fler juniorer kommer matchas in under lugnare former, som i förlängningen kommer bli fullvuxna gossar med skägg på magen.

Eftersom "bättre hockey" är din viktigaste punkt, tycker jag att du ska verka för att exporten till NHL ska skäras ned kraftigt, istället för att fundera på 10, 12 eller 14 lag. Det är ett mycket större problem, om det nu är kvaliteten på ES-matcherna som nu är huvudproblemet.

tummen upp för 14 lag i elitserien...

BROS4EVER:
Kan bara hålla med...
Westerlind är dum..Och 14 lag är framtidens melodi

westerlind: Ja, du är dum!

14 lag är framtidens melodi.

//BROS

Metal Guru:

Det går att bevisa mycket med statistik. Frågan kvarstår: Tror du att det blir bättre hockey om man tillför två allsvenska lag? Jag kanske är dum, men det tror inte jag.

BROS4EVER:
korrekt tolkning.

westerlind:
varför inte åtta, sex, fyra.
eller i ytterlighetens namn ett lag som spelar åttio omgångar mot sig själv.
jävlar vad bra det kommer att bli.

all-star-matcher är bjäfs. spelarna i de lagen kan ju riskera att bryta en nagel. dålig idé.

Ekonomin styr. Tyvärr.
Nu har lagen smakat på 50 omgångars grundspel, plus bästa av sju i kvarten, bäst av sju i semin, bäst av sju i finalen. I bästa fall 62 fullsatta Scandinavium för Frölunda.

Med tio lag måste man spela sex rundor mot varandra för att nå upp till samma nivå. Hur många ska gå till slutspel, åtta? Stängd elitserie?

Men det handlade väl också om att trygga återväxten för svensk hockey. Eftersom vi har ungefär två NHL-lag här idag, så är min gissning att du kommer se lika många juniorer i din tiolagsserie (utan lockout), som vi har idag (med lockout).

Visst ja. Det var att se bra hockey. Nu.
Kortsiktigt tänkande.
Slå på en video istället med nån Canada Cup istället.

« · 472718 · »