« Föregående · 1964203 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kerstin_k: Väldigt svårbedömd situation, så jag ser det som att vi får nått retroaktivt med oss med tanke på alla felbedömningar vi fått mot oss denna säsong.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Det kanske också är Melins jobb, att få våra spelare förberedda....ibland undrar man....
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bragd-Birger: Fast försvarsspelet är ju bra? Hellre spela säkert på bortaplan än anfalla i det här läget.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bragd-Birger: Om man under en så pass svag period kan hålla tätt så finns det hopp. För sämre än såhär blir det inte idag!!
Forza Timrå!
Forza Timrå!
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bragd-Birger: Vi lägger ner pucken i hörnet, upp till back, över till nästa back, ner i andra hörnet, IKO vinner puck och spelar ut den lätt, ungefär så.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Ujujuj...ser inte bra ut detta. Oskars håller oss lätt på utsidan och spelar sig löjligt lätt ur försvars- och genom mittzon. Det där som tydligen är sjukt svårt om man är timråit.
Snabba avslut mot mål och storma kassen. Antalet spelmål i den här serien är ändå försumbart för Timrås del.
Gaaah!
Snabba avslut mot mål och storma kassen. Antalet spelmål i den här serien är ändå försumbart för Timrås del.
Gaaah!
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
joeyh: Bortdömt. Helt korrekt också. Även om regelbrott, under säsongen, inte varit en garant för att Timrå fått videogranskningsbeslut med sig.
Svår period. Tyckte, som nån nämnde, att Timrå hade hyfsad kontroll fram till bp:et. Då fick Oskarshamn lite blodad tand.
Det skapas inte mycket. Oskarshamn har 2 farliga lägen och Timrå 1? Tyckte inte att jag såg fler. Krävs en ordentlig uppryckning offensivt och passningsmässigt från Timrås sida för att det ska kunna gå.
Svår period. Tyckte, som nån nämnde, att Timrå hade hyfsad kontroll fram till bp:et. Då fick Oskarshamn lite blodad tand.
Det skapas inte mycket. Oskarshamn har 2 farliga lägen och Timrå 1? Tyckte inte att jag såg fler. Krävs en ordentlig uppryckning offensivt och passningsmässigt från Timrås sida för att det ska kunna gå.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
jokklas: Exakt...glömde uppspel en, eller avsaknaden av dem. Oftast blir det bara ett lyft ur egen zon och sen bara kamp om pucken eller att Oskars får den...
Visst borde Timrå ha tränat in iallafall ett uppspel som kan funka??
Visst borde Timrå ha tränat in iallafall ett uppspel som kan funka??
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Ja det är alldeles för enkelt att stänga ner Timrås uppspel. De kommer inte ut i centralt varken i egen zon eller i mittzon utan är fastlimmade efter sargerna som i ett Stiga hockey-spel.
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Simmalugnt: C More får ha en kamera på Lückner och Åhlund när de ger varandra en socialist fraternal kiss ala Honecker och Brezhnev i paus.
Varning för känsliga tittare.
Varning för känsliga tittare.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
hockey_21: Kollade du ens på hela situationen?
Skönt att ni är härinne och engagerar er ;)
Skönt att ni är härinne och engagerar er ;)
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jåkkinen: Ja det är mycket möjligt. Som sagt dålig koll men målet är ju ej på plats i alla fall och därav det underkände det tror jag alla ser. Sedan kan man ju vända och vrida på huruvida det skulle varit en utvisning då eller inte?
Påminner lite om idiot regeln med sparkrörelsen antingen godkänner man skridskon helt eller förbjud helt.
Påminner lite om idiot regeln med sparkrörelsen antingen godkänner man skridskon helt eller förbjud helt.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
She: Tror knappast Wedin är skadad/har känningar då han är inne och spelar BP.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jåkkinen: den som blev förvånad över att det där målet dömdes bort har inte sett mycket Timrå denna säsong.
Tänkte på en grej Melin sa efter torsken senast mot mora. ”Det är mitt jobb att se till att spelarna är mentalt förberedda inför varje match”.
Vad är freddans jobb?
Tänkte på en grej Melin sa efter torsken senast mot mora. ”Det är mitt jobb att se till att spelarna är mentalt förberedda inför varje match”.
Vad är freddans jobb?
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
En genomusel period av Timrå. Uppspelen är otroligt lätt att läsa men det finns liksom ingen plan B. Oskars plan A funkar däremot fortfarande alldeles för ofta, underligt att man inte hittar ett sätt att stänga mittzon (börjar såklart i hur man hanterar deras sätta att spela sig ur redan i egen zon).
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Nagon som vet om det blev bortdomt eller inte?? pa aftonbladet star det att det ar bortdomt men det star fortfarande att O leder med 1-0?
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kerstin_k: Kampmoment, ingen utvisning, målbur ur läge-inget mål.
Solklart.
Annars...
Svedberg stabil och bra igen.
Dåliga passningar
Dålig fart(skulle vi inte spela med tempo Freddan?)
Dålig sortering i försvaret
Dålig kamp in mot målet=inga målchanser framåt.
Det här går inte...
Solklart.
Annars...
Svedberg stabil och bra igen.
Dåliga passningar
Dålig fart(skulle vi inte spela med tempo Freddan?)
Dålig sortering i försvaret
Dålig kamp in mot målet=inga målchanser framåt.
Det här går inte...
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Dundee: Om målburen medvetet flyttas ska det vara utvisning. Om det är öppet mål då det händer ska det vara straffslag.
Sen har jag svårt att se hur man kan bedöma det som medvetet då det sker i närkampssituation bakom målet. Riktig otur för IKO onekligen, men enligt regelverket en riktig bedömning.
Sen har jag svårt att se hur man kan bedöma det som medvetet då det sker i närkampssituation bakom målet. Riktig otur för IKO onekligen, men enligt regelverket en riktig bedömning.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Synct: inte en målchans ,är Wedin skadad ser trött ut,Svedberg har tur täcker bara halvamålet å vimsar bakom mål kom igen nu kämpa
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Där undvek vi en kula. Korrekt domslut då målen är ur position innan skottet avlossas. SNÄLLA ANVÄND DETTA och kom i andra och mangla ba. Kändes annars som en bra period av oss fram till utvisningen
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
ser bättre ut än förra bortamatchen
dock lägre tempo
tryck dit en puck..då tror ja iko..blir stressade
dock lägre tempo
tryck dit en puck..då tror ja iko..blir stressade
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
sargad: Känns som att det är det som varit felet hela säsongen. Freddan har inte lyckats sätta ett fungerande fösvarspel där man blir trygg och litar på varandra. Vi slänger iväg pucken fast vinkan behålla och hitta pass till spelare i egen zon. Vi dumpar hellre än att hitta ett alternativ att få behålla pucken ut ur zon. Det gör att vi alltid ger bort initiativet till andra laget. Man kan inte bara säg att vi har en Allsvensk backsda, för det har Oskarshamn med. Det är ju skaplig skillnad hur Oskars löser situationer hela tiden i egen zon. Freddan har på nått sät präntat in säkerhet framför allt, tycker det begränsar det egna kreativa spelet.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Dundee: Bara om det är medvetet tror jag. det var det knappast.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Dundee: Måste väl anses avsiktligt om det ska bli utvisning?
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
bar mofftak: Sveriges förenade domarkår; alla felaktiga videogranskningar - åt alla håll och kanter - mot Timrå under serien; allt är härmed förlåtit.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
bar mofftak: Då skulle väl det varit utvisning istället? Jag är dålig på regeln men om man flyttar målet är det väl utvisning?
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
hockey_21: Snäll? Målburen var ur position, inget att snacka om, det lär man sig på dagis ;)
Men jag kan förstå att lillebror tycker annorlunda, så är det alltid ;)
Men jag kan förstå att lillebror tycker annorlunda, så är det alltid ;)
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Harald har gråten i halsen när domaren slår ut med armarna. Åhlund såg också grinfärdig ut.
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Simmalugnt: Hur kan man inte lära sig simpelt jävla markeringsspel på en hel säsong?! Det här liknar förra matchen i Oskarshamn. För svagt offensivt spel och tomtar i försvaret.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Andersson: haha köp en lott Timrå....Åhlund lär vara kvar för psyket snart
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Andersson: Den står inte på linjen. Då är det inte mål så klart.
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Tycker vi hade flyt där . Målburen står ju på isen när pucken går in , och mål hade det ju blivit ändå
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jockz: Där har vi flyt.. Nu måste grabbarna käka taggtråd och brösta upp sig lite. Ta lite initiativ och framför allt passen på bladet!!!
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Ok hockeygud finns....... Måste vara otroligt petigt i regelboken!
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Simmalugnt: Tycker det är märkligt att vi tappar kontroll och markering så ofta när vi har så extremt riskminimerande approach.
Kanske bättre att tuta o köra istället?
Kanske bättre att tuta o köra istället?
« Föregående · 1964203 · Nästa »