« Föregående · 2215167 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2021-2022
Icingpucken: Är det Rattie som är ”bomben” som diskuterades i intervjun med nubben måntro? Pratades ju samtidigt om 1-2 forwards in och det lät som att påskrifter var nära föreliggande?
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
Puckat: Kommer ett pressmeddelande senare idag om man ska tro denna artikel. Och både HockeyNews och ST har ju varit rätt på det tidigare under sillyn så det lär ju stämma även nu.
hockeynews.se/articles/20733/
hockeynews.se/articles/20733/
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
Och där började Ty Ratties fru följa Timrå på instagram. Tidsfråga innan han presenteras
+ 30
Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: spelarna i all ära, men det är allt runtomkring som är viktigt! Och föreningen känns oerhört stabil och harmonisk just nu!
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
Matsg: ja men jag håller nog med Jennifer i dagens ST när hon spånar i att Torines i stark konkurrens med Sandra N, verkar ha varit den bästa rekryteringen klubben har gjort de senaste åren. Förr om åren var ju halva laget på skadelistan med ljumsk, knä och ryggproblem men sedan Sandra kom har vi knappt haft några sådana skador.
+ 16
Sv: Apropå nånting...
Johan J: Det är ju inte sant! De var alldeles nyss i Hockeyettan i flera år. Kan de låta bli att värva så många Americanos, så kanske de förtjänar en stabil plats i HockeyAllsvenskan på sikt.
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
JonteD: Han är signad av Ottawa, inte detsamma som att han spelar där kommande säsong dock
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
Villervalla: Ja de va inte så jag menade, menade mer hur hans situation med Timrå ser ut, om han blir kvar.. Tänkte eftersom dom hänger ihop i laget fortfarande även fast han verkar nere i Leksand just nu så finns kanske chansen att han blir kvar😁
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
TIK1928: Inget fel i det, är de kompisar även på fritiden så är det väl bra, huvudsaken de inte gör en Tommy Körberg.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
www.instagram.com/p/CQd6d8_jTsR/?utm_source=ig_web_copy_link
Mitt i fotbollen visar man upp den fina sidan:)
Mitt i fotbollen visar man upp den fina sidan:)
+ 5
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Nu syftade jag såklart på Timrå IK's lagspel, inget annat 😆
Man förutsätter väl att rollerna är satta. Men att vi kliver vi upp i SHL gör förstås att allt blir snäppet bättre och svårare även för våra tränare. Det som är bra är ju att vi jobbat in ett fungerande spelsätt som säkert kan vidareutvecklas och slipas på ytterligare.
Man förutsätter väl att rollerna är satta. Men att vi kliver vi upp i SHL gör förstås att allt blir snäppet bättre och svårare även för våra tränare. Det som är bra är ju att vi jobbat in ett fungerande spelsätt som säkert kan vidareutvecklas och slipas på ytterligare.
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
Octagon: det tror jag också, hade vi inte ramlat ur sist så hade han redan jobbat i föreningen!
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Rollerna är nog lika som alltid, men eftersom Molinder kliver in och dom blir tre nu så kallar dom det säkert bara för två huvudtränare. Freddan forwards som innan, Ante backar som innan och Molinder går ner på individnivå då antar jag. Många lag i SHL kör med två huvudtränare. Kommer bara tillföra och inte förstöra enligt mig👍
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Håller med dig. Hoppas att rollerna är desamma men bara att det utåt sett skall "bekräfta" att både Ante och Freddan drar ett lika stort last, precis som föregående säsong alltså. 🙂
+ 3
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Nubben ser riktigt stor potential i Molinder. Tycker att han ser spelet och spelarna på ett unikt sätt. Att få börja i denna lite friare roll lär passa bra - den möjligheten fanns inte i HA. Jag tror att Nubben ser Molinder som en framtida sportchef.
+ 6
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Men finns det egentligen någon anledning att ändra på en väl fungerande modell som gett laget Timrå IK en spelmodell och ett helt annat lugn än tidigare? Just försvarsspelet den gångna säsongen var väl den primära anledningen att Timrå hade ett vågspel som gjorde att vi vann serien överlägset och tog 12 vinster och bara 4 förluster under playoff och välförtjänt tog steget upp i SHL.
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
TimraStockholm: Intressant. Undrar vad det innbebär i praktiken? Kanske ingen skillnad sen innan med ansvarsområden, bara utåt man säger det är delad huvudtränaruppgift?
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
vonDöbeln: Jag är så jävla imponerad av sånt där! Hur fan kan ni veta egentligen? Hade jag varit helt purfärsk till hockeyrykten hade jag sagt att ni bara dragit ett namn ur röven och passerat det som fakta. Men alla hockeysnack har fan alla rätt än så länge. Fan vad roligt att ha er som vet här!
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
Skönt att tränarna är presenterade. Började nästan bli plågsamt att vetat att Molinder är klar i en hel månad !
Mot SM-guld 2021/22!
Mot SM-guld 2021/22!
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: Känns klart bättre den här gången än senast vi gick upp. Mycket starkare backsida, två stabila målvakter och spets framåt. Vi har fått behålla bra spelare som kan utvecklas i SHL och värvningarna ser riktigt bra ut!
+ 9
Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: Är väl 99.9% säkerhet Ty Rattie då han redan florerat i media som "klar". Även om det skulle vara mysigt om Nubben drar fram nått otippat ur trollerilådan. 😊
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: jag brukar oftast vara rätt nöjd med värvningar och lagbygge men i år är jag faan extra nöjd
+ 9
Sv: Silly Season 2021-2022
OlliJanne: Det känns som att vi har väldigt bra förutsättningar för att etablera oss den här gången.
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: förhoppningsvis gör vi oss förtjänta av att stanna kvar denna gången... och stanna många år dessutom.
När faan kommer midsommarbomben då?
När faan kommer midsommarbomben då?
+ 6
Sv: Silly Season 2021-2022
Kulltorp: tror Brynäs är ännu mera för nu än inför slutspurten i kvalet.
+ 2
Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: På samma sätt som vi förtjänade att åka ur och IKO gå upp?
+ 1
Sv: Silly Season 2021-2022
{9386}: Att ett lag från HA får mäta krafterna med ett SHL-lag var ju säsongens höjdpunkt. Sjukt tråkigt att de matcherna är borta. Att slå ut Karlskrona var mycket större än att slå ut Björklöven. Coronasäsong eller inte. En stor del av glädjen i förra avancemanget låg i att vi verkligen förtjänat vår plats i genom att slå ut ett lag från SHL. De förtjänade att åka ur, vi att gå upp.
+ 9
Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Storklubben Brynäs påminner lite om storklubben Leksand. Ett lag som levt på gamla meriter och vart stursk trott sig vara lite för mer. En massa tuppar i toppen som alla ska vara med och peta med fingret i soppan. Det blir bara skit av allt. Brynäs skulle må bra som förening några år i HA, hämta luft och lugn och ro. Vore intressant att höra vad den gamle Brynäsräven Stig Salming tycker om debaclet.! En och annan Kiruniansk svordomramsa antar jag. Från det ena till det andra så behövs det fler lag i SHL, det här jävla upplägget som är nu är åt helvete för HA lagen och intresset för Svensk hockey.
In med minst 2 lag till i SHL, gör om upp och nedflyttning möjligheterna i en slutspelsserie där sista laget åker ut och det första i HA går upp direkt. Lag 12 och 13 i SHL spelar en finalserie mot lag lag 2 och 3 från HA, som i sin tur spelat en finalserie mot lag 4-8 från HA. Det måste bli så att fler lag har chansen att gå upp i finrummet. Ett lag per säsong är så jävulskt tråkigt och främjar inte intresset för sporten. Nu är vi med och ska tampas med storpojkan i år och det ska bli kul. Men vi kan lika gärna vara ett lag som åker ur nästa år och hur länge ska vi behöva vänta då till nästa gång vi går upp?
Bara tanken suger. In med fler lag i SHL!!!
In med minst 2 lag till i SHL, gör om upp och nedflyttning möjligheterna i en slutspelsserie där sista laget åker ut och det första i HA går upp direkt. Lag 12 och 13 i SHL spelar en finalserie mot lag lag 2 och 3 från HA, som i sin tur spelat en finalserie mot lag 4-8 från HA. Det måste bli så att fler lag har chansen att gå upp i finrummet. Ett lag per säsong är så jävulskt tråkigt och främjar inte intresset för sporten. Nu är vi med och ska tampas med storpojkan i år och det ska bli kul. Men vi kan lika gärna vara ett lag som åker ur nästa år och hur länge ska vi behöva vänta då till nästa gång vi går upp?
Bara tanken suger. In med fler lag i SHL!!!
+ 6
Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Brynäs faller nu. Det är det vi ser, en gammal dinosaurie, den siste av sin art, som faller. Dör ut, vrider sig i dödsryckningar. Herregud vad illa det set ut. HV föll i kvalet. Leve HV!
+ 4
Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Och Johan Alcén då, hur fan ska han göra nu? Sista ordet är ju inte sagt gissar jag, och Kangas vill absolut inte ha Alcén som sportchef. Det finns så mycket hysteriskt i hela den där soppan som är så ofattbart sjukt. Det fattas ju bara att Alcéns fyraårskontrakt som sportchef bryts, och att han då gör ”comeback” som spelare. Allt inom loppet av några dagar, eller så får han en fallskärm på fyra år utan att han ens hunnit testa Sundlövs gamla nedsuttna kontorsstol.
Soppa!
Soppa!
+ 18
Sv: Apropå nånting...
twitter.com/mrmadhawk/status/1407442776317431809?s=21
Hoppas att dom hämtar kaffe på olika tider imorgon på kontoret.
Hoppas att dom hämtar kaffe på olika tider imorgon på kontoret.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ny ordförande bor i Sundsvall jobbar i Kramfors jaja men grattis Kangas..
+ 3
Sv: Silly Season 2021-2022
bar mofftak: Haha! Visst att Kentää verkar vara lite speciell, men undrar hur Julius Bergman känner just nu.
Ringer Kentää imorn, hörru jag ändrar mig. Har ni plats än?
Ringer Kentää imorn, hörru jag ändrar mig. Har ni plats än?
+ 4
« Föregående · 2215167 · Nästa »

