« Föregående · 2523306 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Det är lite skillnad o spela på fullsatt arena i stockholm än hemma i ekot i hägges kakburk. Ja satan vad kul final detta kommer bli!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Spelare med klubbhjärta slår legoknektar från Amerika, kanske Kentää ska lära sig nån gång.
Dock producerar Löven just inga egna spelare.
Dock producerar Löven just inga egna spelare.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Lub: Det som stör mig mest med att DIF är i final är att Tomas Ros & Co nu kan börja ösa ut ”välkommen hem till SHL Djurgården” krönikor etc. 🤮🤢
Det är bara att kolla när de rankar supporterstödet för respektive lag, DIF får höga betyg trots rätt usla siffror hemma och borta, med undantag för derbyn och vissa nyckelmatcher. Slut rant… 😬
Det är bara att kolla när de rankar supporterstödet för respektive lag, DIF får höga betyg trots rätt usla siffror hemma och borta, med undantag för derbyn och vissa nyckelmatcher. Slut rant… 😬
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Lub: Att löven har ett psykologiskt övertag mot Modo är väl allmänt vedertaget sedan förra slutspelet? Tror det speglar modoiternas känslor men det jag tror dom inte ser är att djurgården håller på att växa ut till ett riktigt slutspelsmonster. Det DIF som Modo mötte i grundserien är låååångt ifrån det DIF som nu spelar hockey.
Sen kan man snacka om att Modo längtat länge efter SHL osv. men djurgården är en SHL-klubb. Dom har vänt underläge i matchserien och dom har vänt flera underlägen i matcherna mot löven också. Modo har spelat hockey i ett parallellt universum mot aik och Mora, det känns inte ens som samma sport som den serie vi ser nu.
Sen kan man snacka om att Modo längtat länge efter SHL osv. men djurgården är en SHL-klubb. Dom har vänt underläge i matchserien och dom har vänt flera underlägen i matcherna mot löven också. Modo har spelat hockey i ett parallellt universum mot aik och Mora, det känns inte ens som samma sport som den serie vi ser nu.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Lub: Modoiterna verkar inte riktigt förstått hur mycket SIF gillar DIF, men de kommer bli varse.
Hoppas för deras skull att de är lika många klasser bättre än DIF som vi var. MoDo kommer inte ha marginalerna på sin sida, så att säga.
Hoppas för deras skull att de är lika många klasser bättre än DIF som vi var. MoDo kommer inte ha marginalerna på sin sida, så att säga.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: blir väl så när man försöker köpa sig uppåt, slagkraften finns men konstigt nog verkar hjärtat saknas....
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Men satan vad kass Löven är när det gäller! Dags att för gott tvätta bort den obegripliga stämpeln de fått som nån form av slutspelexperter. De kan ju för fan inte vinna nåt
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Djurgården har skills OCH tyngd! Lillberra kommer äga modo som han milt sagt ogillar. Modo kommer dessutom ha domarna emot sig hela finalen 😄
+ 4
Sv: Apropå nånting...
En liten fundering till alla er hockeykunniga:
Jag bor numera i Umeå och diskuterar således rätt mycket hockey med Lövenanhängare. Jag har dessutom en svärfar som är Modoit ( och en svåger som hejar på SAIK). Men nu till frågan. Vad är det som gör att Modoiterna så gärna ser DIF i final? Är det rädsla för Löven eller underskattar de DIF? Jag skulle sätta mina pengar på DIF-vinst i en final mellan Modo-DIF. Känns extra skönt att vara Timråit just nu. 😊
Jag bor numera i Umeå och diskuterar således rätt mycket hockey med Lövenanhängare. Jag har dessutom en svärfar som är Modoit ( och en svåger som hejar på SAIK). Men nu till frågan. Vad är det som gör att Modoiterna så gärna ser DIF i final? Är det rädsla för Löven eller underskattar de DIF? Jag skulle sätta mina pengar på DIF-vinst i en final mellan Modo-DIF. Känns extra skönt att vara Timråit just nu. 😊
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Ex Timråiterna levererar. Berglund och Rensfeldt. Visar ju på en viss bredd i Djurgården med Rensfeldt i 4e
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Erol Ateceae: hahaha såja !! Byeeeeeee byeeee Löven, förevigt allsvenskan trogen!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
sargad:
"Märkligt att vi fick spela kvalet mot Djurgården i fjol utan en massa horribla domslut.
"
Haha, kul att du redan glömt! Kryllade av fördelar men "Dick didn't rise to the occasion".
"Märkligt att vi fick spela kvalet mot Djurgården i fjol utan en massa horribla domslut.
"
Haha, kul att du redan glömt! Kryllade av fördelar men "Dick didn't rise to the occasion".
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Verkligen, sjukt hur SHL klarade sig utan Djurgårn denna säsong, va inte ens många som tittade tydligen
...vänta lite nu
...vänta lite nu
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Synct: Börja titta på innebandy då!!! 111111!
Nä, jag raljerar bara. Tycker du har en poäng å ena sidan men det är lite charmigt å andra sidan.
Dock borde det vara delaying the game på högklubba som stoppar målchans, exempelvis PirateVipers utövande mot AIK.
Nä, jag raljerar bara. Tycker du har en poäng å ena sidan men det är lite charmigt å andra sidan.
Dock borde det vara delaying the game på högklubba som stoppar målchans, exempelvis PirateVipers utövande mot AIK.
Sv: Apropå nånting...
{9682}: Nu är det en tidsfråga innan Rahimi börjar med frustrationstacklingar.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Jag tycker man gör en ny regel. INGEN utespelare ska få ta pucken i handsken, någonsin. Jag har aldrig förstått varför det ska vara tillåtet riktigt.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
sargad: Jag reagerar mest på att det är så ovanligt att se ett sånt misstag. Linjedomare är oftast väldigt skickliga och noggranna vid tekningar.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Tycho: Reagerade också på att LillChalle står halvt vänd mot egen zon med höger ben liksom mellan puck och tekningsmotståndare. Får linjedomaren andra-assist där? ;-)
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tycho: Bra noterat, det är ju en helt galen tekning. Sådär ska inte Berglund få stå och pucken landar utanför tekningspunkten...
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Dubbeld:
Vi ska upprepa det ni gjorde förra året ifall det blir DIF. Annars får vi ta inspiration från hur ni slaktade löven I finalen.
Det är fan tid för derby igen, vi är less att möta andrasorteringen från AHL.
Vi ska upprepa det ni gjorde förra året ifall det blir DIF. Annars får vi ta inspiration från hur ni slaktade löven I finalen.
Det är fan tid för derby igen, vi är less att möta andrasorteringen från AHL.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Tar gärna Weigel i Brynäs nästa säsong. Var längesen jag såg så mycket Granström-aura i en spelare.
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Weigel måste vara ute på nån form av frigång.
Känns som en sån som kan nita ICA-kassörskan om mjölkpaket välter på rullbandet.
Känns som en sån som kan nita ICA-kassörskan om mjölkpaket välter på rullbandet.
+ 14
Sv: Apropå nånting...
Vilken fruktansvärd pucksläpp av linjedomaren, 2 dm mot djurgårdaren. Konstigt den inte gick om…
+ 5
« Föregående · 2523306 · Nästa »

