1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600142 inlägg · 6212 ämnen

« · 2047437 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: HA Slutspelsserien 2020
73Sjöbba: Jag håller med. Dessvärre är många ledare även supportrar (av naturliga skäl). Min förhoppning är att situationen hanteras och beslutas ur ett sportsligt perspektiv. Det som finns sportsligt just nu är serietabeller. Fick jag som supporter drömma mig bort skulle jag se en radikal systemförändring med ett Inkluderande SHL innehållande 20 lag uppdelat i norra/södra med smart matchfördelning för ett mer hållbart resande för klubbarna. Utopi dock.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
hanzon: Vem säger att vi kommer ha kvar spelare som Dahlén, Lundin, Hartmann? Nej, man får bita i det sura äpplet och gå vidare helt enkelt.

Det du vill, det är typ helt omöjligt. Så tyvärr.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
digitalbath: Vad en supporter tror är väldigt irrelevant. Frågan är vad ledarna gör och visar.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
KulltorpsOlli: OK, under förutsättning att lagdelarna är densamma som när serien då avslutas


Sv: HA Slutspelsserien 2020
MrLöven: När ni spöat ett SHL-lag i bäst av 7 då är ni befogade att gå upp. Eller så ponerar vi att er säsong slutar som gnagets gjorde ifjol o lyfter upp Bofors i SHL ist.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
TIK1928: Vad tror du att Nubben hade svarat i samma situation? Widebro har varit tydlig i sina intervjuer att Modo i första hand vill spela om det. Antar dock att den kommentaren ger färre klick.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
TIK1928: ja Herregud vilken idiot , man skäms verkligen. Tur att man inte har nåt med den föreningen att göra

Sv: HA Slutspelsserien 2020
KulltorpsOlli: Ja jag skäms också åt Löven och Modos vägnar. Fattar inte hur man så snabbt kan gå ut i media efter att Coronaviruset faktist tagit död på människor och tycka sig utnyttja den situationen av nerstängd liga att få en gratisplats till SHL.. Bland det mest pinsamma en förening gått ut med någonsin. Jag dömer inga supportrar här, vill bara ha det sagt också.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{9037}: Det finns inget att diskutera. Inget lag kan åka ur, och inget lag kan gå upp.
Man fryser serierna bara. Ny start nästa år.


Sv: HA Slutspelsserien 2020
twitter.com/cleancan/status/1238477843518099457

"Nån skrev typ så här: Stoppa denna säsong som den är nu fortsätt i samma tabell i höst. Med 52 omgångar till alltså 104 omgångar hockesysäsongerna 19/21. Sen avslutas den som tänkt"

Det enda vettiga!
Kommer i stort och smått bli lika skit för alla ändå, med spelartapp m.m.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
MrLöven: Jag tycker förslaget är pinsamt ifrån en förening

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{8225}: 13 Leksand, 14 Oskarshamn, 15 Björklöven 16 Modo 17 Timrå 18 BIK 19 VIK 20 Hästen 21 SSK 22 Västervik. Skulle jag rangordna dom. Men problemet blir ju vart man ska dra gränsen vid hur många lag som förtjänar att kliva upp utan att ha slagit ett SHL motstånd.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{8225}: Oj, såg att du redan skrivit om Timrå som etta.. Sorry. Men nu när säsongen blir avhuggen. Hur ska man rangordna lagen?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Frebog: Ja , självklart borde kvalet spelats vidare(i den bästa av världar) men som det ser ut nu stängs ju allt ner fram till sommar kanske. Då är det intressant hur man gör. Finns ju kval i en massa sporter, men hockey ligger ju oss varmast om hjärtat. Ska Läven få gå i konkurs i allsvenskan , eller får dom en rättmätig chans i SHL. SHL vill ju ha en stängd liga, men Oskarshamn är väl ingen kassako? Trist att det blev såhär, men svensk hockey måste ju göra en lösning som tilltalar allmänheten. En utökning av SHL vore väl det bästa, men vi får se. jag hade ju hoppats på läns-derbyn nästa säsong, men då i SHL.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{8225}: Håller med om att Löven är bättre än Västervik men allt kan ju hända så därför tycker jag att lagen som är kvar ska behandlas lika. Hade tyckt samma även om Timrå kommit 1a. Men köper även ditt resonemang

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{9037}:Jag var bara en spegelbild av dina kommentarer, men jag ber om ursäkt för detta. Jag är inte lika subtil som Du.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{8225}: ja din kommentar var ju väldigt elegant där du menar att jag har coronavirus. Så du är en av de goda modioterna fulla med ödmjukhet och respekt?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{9037}: det är väl det som är problemet, varför måste man hata nån bara för att en viss klubbtillhörighet visas? Jag står för vad jag skriver(inte vad andra skriver). det finns idioter som skriver under MoDo-flagg , och det finns en massa bra skrivet från Timråiter. Tvärtom också såklart. Jag skriver gärna i er bok o läser era inlägg på Modo-sidan. Respekt är alltid bra. Eller för att göra allt enkelt. Jag älskar MoDo, men tycker ändå bra om Timrå. Verkar vara provocerande ibland.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Frebog: Jo, så kan man tycka(speciellt en så vidrig säsong som denna blev, vem trodde detta), men SHL kommer att få hela hockey-Sverige och massmedia emot sej om dom inte tar hänsyn till situationen. För mej Är Björklöven klasser bättre än Västervik.

antingen får dom utöka SHL eller byta åtminstone Oskarshamn mot Björklöven. annars dödar dom den svenska modellen helt. Hade Timrå vunnit serien solklart hade du kanske tänkt annorlunda?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{8225}: efter jag sett hur ni härjar härinne hela tiden och kan skriva precis vad som helst samtidigt som ni raderar friskt i er bok när timråiter skriver så har jag noll respekt för er, precis noll. Jag må dra alla över en kam men så är och det är fritt för mig att tycka och känna så. Tycker ni det är jobbigt att se det jag skriver (här i timråboken) så kan ni blunda och grina ut i er bok istället.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{8225}: Tycker det är fel att bara gynna ett eller några av dom 8 lagen som har chansen på SHL. Hade varit skillnad om man på förhand sagt att man skulle utöka ligan till nästa säsong, då hade man behövt plocka upp lag från hockeyallsvenskan även om kvalet inte var avgjort. Finns enligt mig inget lag i HA (av lagen som är i slutspel) som är mer förtjänt av en SHL plats. Däremot finns det lag som satt sig i ett bättre utgångsläge. Finns ju ingen fel väg till SHL och skulle lika gärna kunna vara Västervik som tagit steget upp.
I dagsläget finns det bara 12 SHL lag då Oskarshamn och Leksand är under HA:s flagg nu. Spelar SHL på 14 nästa säsong så vore det märkligt om det inte blev Oskarshamn och Leksand då dom är rankade 13 och 14 i Sverige just nu.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{9037}: Ödmjukhet och respekt är inte dina ledord, eller? Om jag härjar kan du be snällt, så lämnar jag. Men det finns så många bra Timråiter att skriva med, så jag förblindas inte av klubbtillhörighet. För mej är inte hat mot andra lag(Timrå då)det viktiga , utan jag skriver med de som är vettiga. Du skulle bara veta hur många bra Timråiter det finns

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: ett förtydligande. jag tycker att vi ska återgå till gamla tider. 16 lag i högsta serien, där man möter lag från egna regionen lite oftare. Så , utöka SHL med minsta 2 lag. För min del får gärna Timrå(som ledare av kvalserien) möta Oskarshamn för att få biljett. Men eftersom det troligen inte blir något spel innan midsommar måste vi väl hitta nåt rättvist sätt att gynna seriesegrare. att utöka SHL är mitt bästa förslag, men hur ska man annars göra? Gillar inte Björklöven , men efter denna säsong ör dom väl värda att få gå upp, som läget är?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: Jag pratar bara för mej själv. I e n extrem situation som denna borde man utöka SHL nästa säsong med 2 lag till, men även om SHL vill fortsätta jobba för en stängd liga borde åtminstone Löven få ta Oskarhamns plats.. Någon uppmuntring bör man väl få som seriesegrare?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: Givetvis, men SHL skulle aldrig släppa Leksand frivilligt. I min värld skulle MoDo, Timrå o Löven gå upp, men det sker ju inte på ett år. Jag tror SHL består, alternativt att Löven får Oskarhamns plats . När festen äntligen skulle börja kom mitt livs partykiller, Corona. Mitt barnbarn frågade mej idag, Corona är hon sjuk eller?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: Så Puffe och andra modoiter, tycker ni att Oskarshamn och Leksand förtjänar att åka ur utan att spela om det? Tycker ni det kan ni också tycka att Modo och löven förtjänar att gå upp.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{8225}: Som jag skrivit tidigare. Om löven och Modo förtjänar att gå upp så förtjänar Leksand och Oskarshamn att åka ur.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
sargad: sHL ska alltså minska serien med 2 lag. Löven(tyvärr) gjorde en kanonsäsong, dom ska inte få gå upp . Känns extremt orättvist.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
sargad: Finns inte en chans att Shl accepterar uppflytt av lag. Innan ni gick upp var ni på allsvenskans sida men nubben valde att vika ner sig likt ni har gjort! Hur många av er så upp Cmore?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
TIK1928: ville bara ha det bekräftat 😎😛!! Tycker Lövens och Modos krav är helt befogade...

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Fasen vad gött det blir o se modo när de kommer inse att de får fortsätta harva i HA 4-5 säsonger till. Kassakistan är full haha, de får nog hoppas att mrs högklackat fortsätter stoppa in miljoners. Nya Leksands if.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
- IKO o Leksand till allsvenskan.
- Inget lag upp till SHL.
- 4 lag går upp nästa säsong.
Square and fair.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{8225}: Är du förvånad? Dahleponken skrev efter uttåget mot Oskarshamn att det var orättvist att timrå åkte ur. Men visst fan bekräftade mammas pojk att han lirar i Timrå även nästa säsong! Tänkte på hans gulliga tweets på Twitter! 0 ambitioner?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Sputnik: Vore han klok hade han lyft fram något förslag. När jag läser det han skriver känns det bara som att Timrå(liksom SSK med flera har lika stor rättighet till SHL-spel än Lag som kommit före i serien. Men vars finns hans förslag? Givetvis fanns inte detta scenario med när vi startade i höstas, men han skriver att det troligtvis inte blir mer spel i vår, hur ska vi då rättvist lösa att Timrå ex.vis ska få Modos plats? Bättre form sista månaden? Vad ska avgöra. Men SHL är så fega så enda förändringen blir att Björklöven får givetvis Oskarhamns plats. då blir marknaden nöjd, även om Löven kanske inte har ekonomisk stabilitet, men dom kanske kan anlita Kindberg Från Östersunds FK för att stabilisera ekonomin.

Korrigering. Hade inte Oskarshamn varit ett slätstruket lag hade inte ens Löven fått gå upp

Sv: HA Slutspelsserien 2020
MrLöven: han menade nog VD’n. Men det förstod du kanske

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Olli Hahl: haha... låta modoloider tolka situationer där Timrå Ik spelare finns närvarande känns inte som någonting man ska försöka bevittna...
Resultatet blir inte bra...

Det blir mest upphackat skitsnack...

Lite som när deras spelare försöker hacka upp motståndare med skridskon...

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Andersson: fast avstängning gäller tidsperiod...
Sedan räknas det om i matcher som någon form av hockeypopulism...

Sv: HA Slutspelsserien 2020
bar mofftak: De är inte mer i SHL än nått annat lag som har chansen. Sannolikheten att de spelar kvar i SHL skulle dock vara högre än för andra lag.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: Hahahaha!!! Har han en kvalförbannelse över sig den där Weigel? 🤔
Minnet bra men kort? AIK hamnade 1:a förra året men åkte tillslut ut mot 4:e placerade Leksand...

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: Oj, glömde bilden.
Uppladdat:

500x0-9b5c829e-b756-4a94-bae6-084ddf77b8c9.png


Sv: HA Slutspelsserien 2020
Sputnik: Det tycker inte denna pajas...

Sv: HA Slutspelsserien 2020
mr_brasco: Det är också en enkel och bra lösning. IKO / Leksand lär väl inte vara så nöjda dock.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
bar mofftak: Äh lotta resten av alla matcher, så gör man ju alltid annars i alla olika sporter där matcher inte går att genomföra.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
bar mofftak: Sanny är en klok man!

Sv: HA Slutspelsserien 2020
KulltorpsOlli: vad har Kenttä sagt som gör dig så upprörd...🤔🤔

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Mitt förslag är att slutspelet/kvalen pausas över sommaren.
De spelas klart innan nästa säsong börjar i augusti.

De lag som går upp till SHL får rätt att förhandla med spelare som redan är signade med andra klubbar och kan köpa över spelare. En liknande process som en expansion draft.

Det blir så klart rätt jobbigt för de kvalande lagen att första bygga ett lag för att kvala och sedan få ihop ett lag för SHL efter det.

Sv: HA Slutspelsserien 2020
KulltorpsOlli: Jag hittar inget om Force Majeure i tävlingsbestämmelserna?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
Jimmy Hamrins förslag i Timråpodden är nog det mest vettiga och rättvisa.

Han tycker att säsongen förhoppningsvis ska kunnas spela klart på något vis, även om det kanske blir mitt i sommaren och då får man fixa med kontrakt och dispenser mm. Spelare får ställa upp helt enkelt precis som vi supportrar ställt upp.

Om inte ovanstående går så flyttas Oskarshamn och Leksand ner till Allsvenskan då dessa lag inte har kvalificerat sig för spel i SHL och i detta nu tillhör HA. Då har dessa lag ändå en stor chans att kvalificera sig till SHL nästa år då det finns fler platser att slåss om.

« · 2047437 · »