1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600125 inlägg · 6212 ämnen

« · 2286204 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Silly:
Lay a whisper
On my pillow
Leave the winter
On the ground

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Folk vet inte vad det kostar, vi är inte högst i näringskedjan, det var nära men föll på mållinjen. Ja floskelistan lär bli lång.

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: 10 spelare som kan hamna i SHL, men inte i Timrå borde det stå..

Sv: Apropå nånting...
KulltorpsOlli: Finns så många klasspelare på marknaden nu efter att KHL avslutat serien i förtid. Några lag ska spela slutspel efter OS men totalt finns 24 KHL-lag!

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Ojamäki ja tack!

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: 😅😆🤣👍

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger:
Herr Åberg är avstängd 2 matcher för att ham puttade domare!

Sv: Apropå nånting...
Laken: " Andra lag bjöd mer "

Sv: Apropå nånting...
Jåkkinen: Nu håller inte argumentet att det är stiltje på marknaden längre!

Sv: Apropå nånting...
” Man inledde säsongen med att köra Zajje-Lalle i typ 10 matcher, trots att det var uppenbart efter typ 10 byten att det inte funkade alls. Helt obegripligt.”

Var väl då vi hade 12-13 raka förluster… Varenda supporter skrek sig blå i ansiktet att splitta på dom. Tog veckor innan det gjordes och sedan har de aldrig spelat ihop igen…

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: För att bli lite extra förbannad/uppgiven kan du ta och läsa Åbergs kommentar i domen.

"Pontus Åberg: Jag ser Rattie bråka med Larsson samtidigt som jag ser att Örebros bänk kommer ut på isen. Då jag känner Larsson så vill jag åka in och ta bort honom från Rattie för att lugna ner allting. "

Vilket resulterar i: "Uppgifterna är inte heller oemotsagda av Pontus Åberg."

Man kan ju i alla fall skriva t.ex. "Jag upplevde inte att jag hade någon kontakt med domaren." eller något liknande. Det där svaret var mer "Stäng gärna av mig."

Föreningen måste väl kunna ta in en jurist som formulerar svar till disciplinnämnden för spelare som tjänar mer än 100k.


Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: tycker Åberg ser allmänt less ut. Åker mest och håller puck, men producerar väldigt lite framåt. Verkar oförmögen att spela snabbt och resolut. Att han sen spelas på "sniper-plats" med sin rightfattning är bortkastat så länge avsluten består av handledsfösare i magplattan.

Hade vi inte med stor sannolikhet mötts i kval hade jag gärna släppt honom till Djurgården. Han kanske brinner lite mer där.

Kul för Rattie iaf, som lär få prya i 1a-lajnen igen i två matcher. Synd bara att den enheten ändå inte riktigt lär funka, eftersom Hanzl-Hartmann har typ 0 kemi. Hade gärna sett att man testat att lyfta upp Lalle som fw istället, och kört Hartmann-Blomman-Lodin som 2a. Men så blir det givetvis inte. Vi gnuggar på tills vi är 10 poäng efter igen, sen drar vi ett nytt varv på tombolan.

Och det är väl det som gör att man blir lite uppgiven. Jag tror liksom inte på Freddanz förmåga att fatta optimala beslut när det gäller spelarkonstellationer eller coachning.
Man inledde säsongen med att köra Zajje-Lalle i typ 10 matcher, trots att det var uppenbart efter typ 10 byten att det inte funkade alls. Helt obegripligt.
Coachningen består inte i att man toppar med hetaste-för-dagen när man jagar, utan fortsätter att köra t ex en iskall Alvarez eller en menlös Åberg. Time-out tas först när man ska plocka målvakten, vilket man ideligen gör trots att det med största sannolikhet cementerar förlusten. Tror att Timrå haft betydligt större chans att kvittera ett uddamålsunderläge med 5 man än ett tvåmålsunderläge (soon-to-be tre) med 6 man.

Och som sagt, kedjorna fattar jag inte alls. Lodin-Hartmann har uppenbar kemi, vilket dom visat varenda gång dom lirat ihop. Dom splittrar vi. Rattie, som är lagets enda kompetenta målskytt, skickar vi runt i kedjorna och försöker minimera förutsättningarna för. En helt under isen spelande Lundin rullar man på och hoppas att "det släpper", och bredvid honom kör man en Lööke som har ungefär noll självförtroende och får typ en hyfsad passning per match.

Ska bli hyperintressant att se fortsättningen på den här bortasejouren. Att torska mot Växjö och Öret är i sig inget att höja på ögonbrynen för, men sättet man gjorde det på gör att man blir fundersam på hur och när man ska plocka dom poäng som krävs.

Det skulle verkligen, verkligen behövas en center in. Kräver ingen big-shot från KHL eller dylikt, men någon som kan göra det Lundin inte klarar av hade varit trevligt. Finns säkert en handfull sådana i allsvenskans nedre halva.
Ett rationellt, lite obekvämt beslut som jag tyvärr inte tror att Nubben kommer ta. Då skulle det ha gjorts för typ 15 omgångar sedan.

Nä, blir det någon värvning är det nog en eller två "täcka upp för skador"-snubbar. Karisma och star-quality som Erik Andersson. Man rullar på och tar totalt 3 poäng sista 8 matcherna.
Vid ställningen 1-3 i matcher i kvalet prövar man Lalle som forward, men trots att han gör hattrick blir det torsk i förlängningen. Freddan avgår och Ante blir ny headcoach med Molinder som assisterande. Nubben går ner på kvartstid. Madsen skriver på nytt 3-årskontrakt efter löften om att spela första PP.

Osv. Jävlar, vilken skitsport det här är ändå.

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Haha! själv har jag notiser från Sportlovin som poppar upp på messenger så fort det dyker upp nyhet om Timrå i all media. Givetvis kom det tidigare idag en notis om nyhet angående Timrå. Klickar med förhoppning om att det kanake kan beröra rykte om spelare in, HAHA! Åberg avstängd 2 matcher var nyheten givetvis. Antiklimax. 😅

Sv: Apropå nånting...
Barkborren: Grabben är illa tvungen att bli tränad av gubben som bankade alla Timrås matcher i HA på att Dahlén skulle hitta på något

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: du får inte glömma att Åberg spelar under Skillkiller Fredrik Freddan Andersson.

"Taktik? Va pratar du om, man ska göra mål och släppa in mål jämtfördelat. Ibland fuskar motståndarna o gör fler"

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Andersson: Precis! Jag kollade domen, sen väntade jag 10 minuter och sedan skrev jag här för att jag tänkte att alla skulle tro att jag var en profet.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Tycker man kan ursäkta Åberg med att omgivningen inte är nära på tillräckligt bra för att han kan prestera på sin toppnivå. Åberg hade förmodligen snittat nära på 1p/match i ett topp 6-lag med bättre struktur, och varit en av SHLs bästa spelare.

Därför är det extra viktigt för lag långt nere i tabellen att scouta noggrant innan man plockar in nya spelare. Så att spelaren är redo att köpa in på spelidén och det hårda jobbet. Jag vet inte om Åberg har gjort det.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
DenRöda: Vi är expert på att inte kunna ”döda” matcher. Växjö borta ett bra exempel, första 5-7 minuterna är inte Växjö med i matchen överhuvudtaget. Vi hittar ändå ett sätt att undvika att ta ledningen... Malmö visade igår hur en slipsten ska dras och gick fram till 3-0 ledning.

Sv: Apropå nånting...
{297}: nej man börjar undra om Åberg var mer än en prestige värvning på pappret?
På isen har han väl inte visat mkt. Sedan tror jag han åker på 2 matcher mer pga av att han käftar med domaren, efter knuffen/putten. Hade han bett om ursäkt där hade han inte fått nån match alls.

Sv: Apropå nånting...
KimmoK: 200. Brukar vara 2 matcher och 1 match i böter.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Mcmac: I min spåkula står det att Sverige vinner EM-guld i handboll. Åh titt på fan va sjukt, jag hade rätt.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Hur räknar man ut lönen Åberg har på det han fick böta? är det 12500 per match delat med 12.5%, 12 500 / 0.125= 100 000kr, isåfall betydligt mindre än vad jag trodde. Rätta mig gärna om jag har fel.

Sv: Apropå nånting...
Lander kapten i svenska OS landslaget! Nu kan det bara bli succé!

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Laken: Som jag skrev går. In med en center och målvakt och toppa laget och vi kan klara oss kvar.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Mcmac: Helt sjukt att du kunde '' spå '' detta , och endast 10 minuter efter att andra hade redovisat domen ;-)

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Mcmac: Sjukt att jag skrev detta precis i samband med att beskedet på 2 matcher kom, nu får vi hoppas att resten av det spåkulan visade stämmer.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Kissade Holm på sig, svårt att sova på natten? Han kanske skulle bytt yrke till förskolelärare eller liknande.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Andersson: Jag har kollat spåkulan och den säger att Åberg kommer bli avstängd i två matcher (Rögle X2) och att vi vinner båda de matcherna.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Jag tycker det är så jäkla märkligt ändå. Vi spelar inte så jäkla dåligt som vissa supportrar vill få det till. Det som stör så jäkla mycket ändå är att vi kommer till bra lägen och ändå inte får in pucken. Kylan att kunna hitta en lucka hos målvakten på 0.5sek finns inte riktigt där som det gör hos de resterande 12 lagen ovanför oss. Fick vi sätta 2-0 igår mot Örebro så hade spelet varit helt annat. Örebro hade blivit så desperata att det hade funnits fler utrymmen i deras försvar till att göra 3-0. Det är så jäkla små marginaler och får vi äntligen dom på vår sida så vinner vi matcher igen.

Jag vet inte hur man kan få till den där kylan på träningar, kanske att 10 spelare står och buar på straffläggningar eller nått just för störningsmoment? Målvakten kan ju bli bättre på det också tänker jag. Stressade och pressade lägen.

Sv: Apropå nånting...
{297}: Det var då en fjuttig putt , domarn tappa väl ett skridskoskär

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Två matchers avstängning på Åberg alltså. Härligt, det blir 8 matcher utan ett poäng från hans klubba. Inte mycket bang for the buck där.

Sv: Apropå nånting...
{297}: 2 matcher och 25.000 i böter för herr Åberg , akta mina nerver

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: vi blir misshandlade av domarna inte bara under matcherna utan nu även efter matcherna. Vilket jäkla gnäll.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Jåkkinen: Rimlig placering för Malmö inför säsongen är 8-10

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Jåkkinen: Denna person är ute och svamlar som vanligt.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Hockeyleksing: Hittar inget experttips där Malmö är ett förväntat bottenlag men du är väl bättre på att tippa än dom som bevakar hockeyn som jobb så klart.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Jåkkinen: både händemark och pääjärvi värvade dom efter säsongen börjat dom hade en svag trupp när säsongen började och har fortfarande. Ett väntat bottenlag.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Hockeyleksing: Har kollat igenom några förhandstips o de flesta har Timrå, iko, Brynäs och Lhc i botten. Tror inte för 5 öre att du hade satt Iko till slutspel och Malmö nere i skiten inför säsongen.

Sv: Apropå nånting...
örebro's tränare..värva honom

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Jåkkinen: jag hade plaserat malmö i botten definitift. och ja brynäs underpresterade förra året. ingen översakning att dom går lite bättre i år. Iko lär gå till slut spel. malmö och timrå i botten. men ibland har man fel med var helt övertygad om att vi skulle ta sm guld förra året och ja det var ju inte äns nära.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
KulltorpsOlli: Jag instämmer här. Vi är så extremt nära att få slippa kval, några vinster på rad räcker. Två klasspelare in och vi har bra chans. Men det kräver att vi agerar! Vi väntar INTE till sista timmen av transferfönstret. Massor av lediga spelare i KHL nu efter att de avslutat grundserien i förväg. En klasscenter och en målvakt in. Målvakt av bra SHL-klass har jag redan hittat. En svensk som spelat klart för säsongen och som har en historia hos oss…

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Hockeyleksing: Brynäs som fick kvala ifjol har en skaplig trupp? Är inte majoriteten av truppen intakt? Så du hade placerat Iko före Malmö inför säsongen?

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Jåkkinen: Malmö har inga spelare som är specielt bra poäng plockare. mer än söderberg.
bröderna Westerholm är mediokra shl spelare Händemark är bra men inte heller någon poäng görare samma med Sylvegård och Pääjärvi. man saknar en hel del offensiv spets i malmö. tycker brynäs har en skaplig trupp samma med linköping. Oskarshamn har en rätt bra trupp. bäst av dom lagen alla fall.

Sv: Apropå nånting...
Precis, för +12 år sen så hade det väl bara blivit en 2a i statistiken sen inge mer med det. Hatar vad hockeyn har blivit

Sv: Apropå nånting...
Charlie2: Snacka om att vara så jävla blödig, skulle inte förvåna mig om det leder till en avstängning. Att ens palla göra en anmälan.

Ett lag blir less efter ytterligare en förlust, Örebro spelare som säkert lägger på ved i brasan, spelare åker dit för att få ut lite frustration o säga ett par väl förtjänta ord, domare kommer ivägen och undrar varför han blir knuffad.

Kommer ihåg när domarna inte var så jävla full av sig själva, nu kan man inte ens ifrågasätta en utvisning som spelare utan att få ”Abuse of official” eller ”game misconduct”

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Hockeyleksing: Ser inte att Malmö har en svag trupp direkt. På förhand var det väl Lhc, Iko, Brynäs man kunde tippa runt Timrå. Vilket lag är det 4e som kunnat tänkas ha liknande kvalité som Timrå?

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Jåkkinen: håller med timrå har ingen trupp för playin. just nu ligger Leksand Växjö Linköping Oskarshamn på play.in plats alla dom lagen har mycket starkare trupp än timrå.

med lite risk och starta världskrig så ser jag ändå timrås utgångs läge som starkast av dom 3 lagen som antagligen får kvala Timrå Djurgården Malmö.
Djurgården har starkast trupp av lagen men massa skador.
Malmö har en svag trupp och ett felbyggt lag och full panik med sparkade tränare och en helt oerfaren tränare på denna nivå.
Timrå har svag trupp men man kör sin gameplan ingen panik att tala om.

Vi Leksingar har ju ändå lite rutin på och åka ur och jag gillar ändå det timrå gör man kör på chans värvar inte som tex djurgården gör med dick axelsson osv.
Timrå har starkast grupp man har visat att man kan spela bra man är hyfsat jämna även om man förlorar en hel del men det var ett tag sedan man gjorde en riktigt dålig match.
Tror timrå tar både djurgården och malmö i ett kval.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
{7043}: Att försöka vara lite nyanserad är inte lätt när hockeysnack släpper fördämningen, Vitt-Svart.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
KulltorpsOlli: För att nå play-in behöver man ha 4 lag bakom sig. Vilka 4 är sämre än Timrå på förhand? Nubben måste ha svalt lyckopiller till frukost den dagen han sa det.

« · 2286204 · »