1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581041 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05

2286170 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Andersson: Precis! Jag kollade domen, sen väntade jag 10 minuter och sedan skrev jag här för att jag tänkte att alla skulle tro att jag var en profet.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
DenRöda: Vi är expert på att inte kunna ”döda” matcher. Växjö borta ett bra exempel, första 5-7 minuterna är inte Växjö med i matchen överhuvudtaget. Vi hittar ändå ett sätt att undvika att ta ledningen... Malmö visade igår hur en slipsten ska dras och gick fram till 3-0 ledning.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Mcmac: I min spåkula står det att Sverige vinner EM-guld i handboll. Åh titt på fan va sjukt, jag hade rätt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Laken: Som jag skrev går. In med en center och målvakt och toppa laget och vi kan klara oss kvar.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Mcmac: Helt sjukt att du kunde '' spå '' detta , och endast 10 minuter efter att andra hade redovisat domen ;-)
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Mcmac: Sjukt att jag skrev detta precis i samband med att beskedet på 2 matcher kom, nu får vi hoppas att resten av det spåkulan visade stämmer.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Andersson: Jag har kollat spåkulan och den säger att Åberg kommer bli avstängd i två matcher (Rögle X2) och att vi vinner båda de matcherna.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Jag tycker det är så jäkla märkligt ändå. Vi spelar inte så jäkla dåligt som vissa supportrar vill få det till. Det som stör så jäkla mycket ändå är att vi kommer till bra lägen och ändå inte får in pucken. Kylan att kunna hitta en lucka hos målvakten på 0.5sek finns inte riktigt där som det gör hos de resterande 12 lagen ovanför oss. Fick vi sätta 2-0 igår mot Örebro så hade spelet varit helt annat. Örebro hade blivit så desperata att det hade funnits fler utrymmen i deras försvar till att göra 3-0. Det är så jäkla små marginaler och får vi äntligen dom på vår sida så vinner vi matcher igen.

Jag vet inte hur man kan få till den där kylan på träningar, kanske att 10 spelare står och buar på straffläggningar eller nått just för störningsmoment? Målvakten kan ju bli bättre på det också tänker jag. Stressade och pressade lägen.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
jå1: Rimlig placering för Malmö inför säsongen är 8-10
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
jå1: Denna person är ute och svamlar som vanligt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Hockeyleksing: Hittar inget experttips där Malmö är ett förväntat bottenlag men du är väl bättre på att tippa än dom som bevakar hockeyn som jobb så klart.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
jå1: både händemark och pääjärvi värvade dom efter säsongen börjat dom hade en svag trupp när säsongen började och har fortfarande. Ett väntat bottenlag.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Hockeyleksing: Har kollat igenom några förhandstips o de flesta har Timrå, iko, Brynäs och Lhc i botten. Tror inte för 5 öre att du hade satt Iko till slutspel och Malmö nere i skiten inför säsongen.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
jå1: jag hade plaserat malmö i botten definitift. och ja brynäs underpresterade förra året. ingen översakning att dom går lite bättre i år. Iko lär gå till slut spel. malmö och timrå i botten. men ibland har man fel med var helt övertygad om att vi skulle ta sm guld förra året och ja det var ju inte äns nära.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kulltorp: Jag instämmer här. Vi är så extremt nära att få slippa kval, några vinster på rad räcker. Två klasspelare in och vi har bra chans. Men det kräver att vi agerar! Vi väntar INTE till sista timmen av transferfönstret. Massor av lediga spelare i KHL nu efter att de avslutat grundserien i förväg. En klasscenter och en målvakt in. Målvakt av bra SHL-klass har jag redan hittat. En svensk som spelat klart för säsongen och som har en historia hos oss…
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Hockeyleksing: Brynäs som fick kvala ifjol har en skaplig trupp? Är inte majoriteten av truppen intakt? Så du hade placerat Iko före Malmö inför säsongen?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
jå1: Malmö har inga spelare som är specielt bra poäng plockare. mer än söderberg.
bröderna Westerholm är mediokra shl spelare Händemark är bra men inte heller någon poäng görare samma med Sylvegård och Pääjärvi. man saknar en hel del offensiv spets i malmö. tycker brynäs har en skaplig trupp samma med linköping. Oskarshamn har en rätt bra trupp. bäst av dom lagen alla fall.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Hockeyleksing: Ser inte att Malmö har en svag trupp direkt. På förhand var det väl Lhc, Iko, Brynäs man kunde tippa runt Timrå. Vilket lag är det 4e som kunnat tänkas ha liknande kvalité som Timrå?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
jå1: håller med timrå har ingen trupp för playin. just nu ligger Leksand Växjö Linköping Oskarshamn på play.in plats alla dom lagen har mycket starkare trupp än timrå.

med lite risk och starta världskrig så ser jag ändå timrås utgångs läge som starkast av dom 3 lagen som antagligen får kvala Timrå Djurgården Malmö.
Djurgården har starkast trupp av lagen men massa skador.
Malmö har en svag trupp och ett felbyggt lag och full panik med sparkade tränare och en helt oerfaren tränare på denna nivå.
Timrå har svag trupp men man kör sin gameplan ingen panik att tala om.

Vi Leksingar har ju ändå lite rutin på och åka ur och jag gillar ändå det timrå gör man kör på chans värvar inte som tex djurgården gör med dick axelsson osv.
Timrå har starkast grupp man har visat att man kan spela bra man är hyfsat jämna även om man förlorar en hel del men det var ett tag sedan man gjorde en riktigt dålig match.
Tror timrå tar både djurgården och malmö i ett kval.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kattan: Att försöka vara lite nyanserad är inte lätt när hockeysnack släpper fördämningen, Vitt-Svart.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kulltorp: För att nå play-in behöver man ha 4 lag bakom sig. Vilka 4 är sämre än Timrå på förhand? Nubben måste ha svalt lyckopiller till frukost den dagen han sa det.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Nej men vad bra då Kongo. Då finns det ingenting att klaga på. Allt är som det ska. Ingenting kunde ha gjorts annorlunda.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kulltorp: det tror jag att många eller dom flesta håller med dig om. Sen finns det alltid några enögda som inte ser det. En ny röst i båset tror jag kunnat få ihop det här laget tills det är dags för kvalserien mot DIF. Med ledarskapet som är just nu har vi inte stora chanser..Det är min åsikt👍👍
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kulltorp: Jag kan se framför mig senare i vår när vi blivit utslagna av Cirkusgården.
-Förbaskat tråkigt, vi höll precis på att sätta försvarsspelet
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Ska vi tippa på minst tre matchers avstängning på Åberg?

Skulle inte förvåna mig ett dugg.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Mina förväntningar är i paritet med föreningens egna. Play in. Jag citerar Nubben ”Vi har ett lag för Play In”.
Jag tycker verkligen att vi har ett lag för det.
Men jag tycker att potentialen i laget inte utnyttjas på rätt sätt. Min högst personliga åsikt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: ja exakt ni är nykomlingar det är rätt självklart att ni kommer få kvala er kvar om ni blir kvar antagligen mot Djurgården. Allt annat hade varit sensation.

Folk har rätt orimliga krav och förväntningar på Timrå tycker jag ni är nykomlingar ni kommer få kvala. Förhoppningsvis slår ni ut Djurgården då.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kulltorp: Vad hade du för förväntan inför säsongen? Bottenstrid är det rimliga utfallet utifrån alla parametrar. Du och några andra verkar ha en bristande verklighetsförankring. Det är fri spekulation som görs till sanning. Du verkar inte ha en aning om hur det fungerar i en organisation, förening och i ett lag.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Villervalla: Ja det gäller vid samma poäng. Vilket är fullt möjligt att det blir i slutändan, SHL är en tight serie. Som sagt jag säger inte att man inte ska ta ut målvakten ytterligare en gång. Men det kräver lite fingertoppskänsla.Man kan ju plocka målvakten om man ligger under med 1-6 också och magiskt vända med 2 minut var eller släppa in ytterligare 4 mål i baken. Kanske inte det bästa för självförtroendet eller eventuell målskillnadsaffär dock. Spelet fanns inte där i slutet av matchen om du frågar mig då kanske det är bättre att bespara spelarna. Bara vad jag tycker men. Vissa är ju såklart av åsikten att det alltid är bra att plocka målvakten oavsett, men finns ju den andra skolan också även bland SHL-tränare
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
thorwald: Jo men målskillnad gäller bara vid samma poäng, vinner du bara en enda poäng på att ta ut målvakten så är det ju en fördel. Tar du inte ut målvakten kanske du inte får den poängen och hamnar i kval med samma poäng som laget som klarade sig.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Andersson: Svar nej. Målskillnad kan betyda kval eller ingemansland när serien summeras. Känns som vi släppt in för många i baken i slutet av matchen redan. Plus det känns nog inte bättre för spelarna att dra på sig ytterligare mål
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
sargad: Jo det var väldigt lågt! Personliga påhopp stödjer jag aldrig. Vi kan väl låta det stanna vid konstruktiv kritik kring Freddans Takiska förmåga och ledarskap..
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
thorwald: Sen om man släpper in ett mål i tom kasse och ställningen blir .... ja , som idag 1-3 med 2 min kvar .... ska man verkligen prova igen då ?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Klart man ska ta ut målvakten i slutet av matchen och i underläge. Men det är ju inte bara att plocka målvakten närsomhelst. Till att börja med måste laget ha någon slags ordning i spelet.. JJ var ju beredd sticka någon minut innan när vi hade lite etablerat spel i offensiv zon, men näe det var inte aktuellt tydligen just då. Sedan plockar vi istället målvakten när det är 50/50 vilket lag som skall få tag i pucken och betydligt mindre tid kvar. Det saknas fingertoppskänsla och påslagenhet från båset. Ser inte prov på särskilt mycket aktiv coachning.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Barkborren: "En dammsugarpåse full med råttskit..."
Genererar en massa likes... Suck!!!

Det här måste fan vara lövenforum eller nåt liknande?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Timrågogogo: Det jag menar är att även i ungdomshockeyn så sitter föreningen still i båten, man tappar ju tydligen ungdomar till andra föreningar även tydligen till SH vad jag hört, något måste göras och jag sitter inte i någon beslutsfattande position i Timrå.

Vad är det som gör att Thorengruppen gör ett samarbete med SH, ett div1-lag? Är det Steen-Steen-effekten, isf är det jäkligt starkt gjort av dem.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kulltorp: Bra analys!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
erathoo: i det läge vi är nu så är nog målskillnaden minsta bekymret. 😛
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
nåt är fel...så ere...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Prestationen är för dålig om man har som mål att komma på play-in plats.
Det krävs inte ett coachproffs för att se att det finns potential i detta lag. Men av ngn outgrundlig anledning misslyckas laget med att komma redo till match allt för många ggr.
Jag ser heller ingen glädje i laget, ingen ”en för alla-alla för en” känsla.
I det läge vi befinner oss, så hade det varit trivsamt att se ett lag som spelar ”do-or-die-hockey”.

Saker och ting kommer att komma upp i dager efter denna säsong, var så säker.
Men då befinner vi oss i allsvenskan tyvärr.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Villervalla: är det inte enklare att fråga Timrå IK direkt istället för att fråga här och det börjar att spekuleras hejvilt helt i onödan? Du får säkert ett bra svar. Jag brukar maila både Johan och Oscar på marknadssidan och de svarar oftast inom en timme så du får säkert ett svar relativt omgående du också.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Sputnik: tack alla, att ni föklar' för en som int begrip' klart att det är rätt att ta ut.... 1p är ju bättre än lite ökad minusmålskillnad...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Sputnik: helt klart tar man ut målvakten vid ett måls underläge. Om man har ett spelsystem och ett pp som fungerar. Om man som TIK släppt in 14 mål vid uttag av målvakt, då har man inte ett spelsystem och ett pp som fungerar. Men va fan vi chansar ändå?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Dexter : ”risk”. Risk att det upprepar sig. Inte ”chans”. Du är inte i modoforumet nu 😅.

Det Freddan kanske kände att han ville bevisa att han klarade av att coacha i SHL, efter förra fiaskot men nu står han där igen. Han kanske får coacha Tingsryd eller vita hästen i framtiden?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Kollar man namn för namn i vår backbesättning underpresterar den väldigt mycket.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Ska försöka komma ihåg det vid nästa möte.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Villervalla: Svaret är intressant, så återkom gärna med det.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Villervalla: Ställ frågan till den ansvarige i NSK som informerade om det tänkta utbytet (istället för att spekulera).
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Funkar det att systematiskt fixa till detta innan säsongens slut så funkar det för mig annars får man systematiskt fixa det i en jäkla massa år i allsvenskan tills man lyckas gå upp igen för att åka ner lika fort igen.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kulltorp: Hur är prestationen? Kan den vara ungefär enligt vad man kan förvänta sig, att en nykomling är ett bottenlag?
Låst ämne

2286170 · »