1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581754 inlägg · 6215 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05

« · 2286054 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Nu skiter vi i dagens match, över till utveckling.

I höstas när säsongen skulle dras igång så var tanken att NSK och Timrå (i alla fall i årskullen där sonen spelar) skulle ha ett utbyte mellan spelare och tränare.

För ett par dagar sedan fick vi ett mejl där det stod att Sundsvall Hockey och NSK kommer att ha ett samarbete i Sundsvall hockeys hockeygymnasiet. Då gruppen är stor får alla spelare inte plats i ett lag så då kommer vissa att spela i NSK men gå gymnasiet i SH. Vart tog Timrå vägen, är det fortfarande bymentaliteten som härskar, tror de att det bara är de som gäller i distriktet?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
bar mofftak: Helt klart tar man ut målvakten vid ett måls underläge. Men Freddan saknar ju som sagt taktkänslan när detta bör göras, det och andra matchsituationer.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
bar mofftak: jag håller med dig och Boorken, rätt att göra det men på tok för tidigt. Nästan så man bara skulle göra det vid tekning i anfallszon med tanke på att vi inte kan transportera puck in i zon när motståndarna ställer upp på blå, det går bara inte.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Olle: Ni skulle ha behövt en matchcoach av rang, t.ex Karlin. Istället har ni Freddan. Ja, huva, jobbigt om ni åker ur. Förstår inte hur Freddan vågade fortsätta en säsong till när chansen finns att historien återupprepar sig.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Gruppen funkar kanske bra på fiket och i omklädningsrummet. Men när det ska presteras så funkar det uppenbarligen inte.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Olle: Jag tycker det är rätt att ta ut målvakten. Ger det en poäng en gång är det värt det och det har det redan gjort. Vi gör det dock på tok för tidigt eftersom vi är usla på det så måste vi vänta tills vi har etablerat spel i anfallszon eller sista 30 typ innan vi tar ut målvakten.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Olle: ändå envisas man varje match
Låst ämne


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
erathoo: det räcker med att det funkat en gång så är det bättre än bra målskillnad. Sen kan man ju diskutera om plockad målis försämrat chansen för vinst. Men det är en annan matematik. Men för målskillnaden skull är det skit samma så länge det genererat i alla fall en poäng.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Här är min analys:

Vi har ett gäng vänner som styr Timrå IK; Ingen kan sparkas för då kommer deras söndagsmiddagar med varandra i spelbutiken bli stelt. Nötterna som har hand om träningarna tänker inte bänka spelare som inte ger 100% för de skulle såra deras känslor, vilket leder till stilla stående spelare på planen som beter sig som att dom bara är där för att dom är illa tvungen (Måste kunna få löningen på något sätt iallafall)

Efter varje förlust så får vi exakt samma sak av Freddan & Co "Ja tycker vi gör en stabil period va, sen släpper det lite va, och det går inte åt vårat håll då va, vilket leder till att vi förlorad va, men annars så tycker jag vi gör stabila 60 minuter va." Kul att få höra/läsa de..HELA...TIDEN. Som att efter varje match så kommer Molinder o trycker in en trasig CD-skiva i Freddan innan han skickar ut han till intervjun.

Sen har vi Nubben som konstant säger att han "Väntar på den rätta." eller "Marknaden är tunn" samtidigt som bottenkonkurenterna och samtliga HA lag värvar spelare som är bättre än en del av våra spelare.

Kalla mig foliehatt men jag tror helt ärligt att spelare inte vill komma till Timrå pågrund av Freddan & Co.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Barkborren: Ok så långt är jag inte beredd att gå. Freddan har absolut gjort en del för Timrå och lett oss upp till SHL. Men nu är det tid att gå vidare, Freddan är inte rätt man att leda Timrå i SHL, det är den krassa sanningen
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Orkar inte googla men vi vet ju inte vilka lag som specifikt sökt en center heller. Rieder (Växjö) och Händemark (Malmö) är två?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
På tal om att ta ut målisen.....har vi nån statistik på hur många ggr det lyckats jmf med att andra laget målar?

1 mot 15 typ, eller ännu sämre...?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: vadå ”relativt väl” vi förlorar ALLT och står inför en inte helt osannolik sportslig katastrof?

Man kan säga att gruppen fungerar relativt väl om man också säger att vi har så dåliga hockeyspelare att vi är precis där vi ska vara och vi kan inte göra så mycket för att förändra situationen.

Visst kan vi i teorin passera Malmö, vi får väl se. Jag tror dom har mer att ge än vad vi har. Vi kan inte spinna vidare på vinster, vi får inget momentum. Ena dagen kan det se jäkligt bra ut i egen zon för att nästa gång vara total katastrof. Med exakt samma laguppställning kan vi hoppa tillbaka till ruta ett utan någon förklaring. Den ojämnheten talar emot att vi klarar detta och den skulle definitivt ligga oss i fatet i ett eventuellt kval.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Nisse på Mon or: En dammsugar påse full med råttskit har högre värde än Freddan i mina ögon. Fattar fortfarande inte hur han kunde bli kvar efter förra debaklet i SHL.
Visst han tog tillbaka oss, eller var med på bussen upp iallafall.

Vid den här tidpunkten har väl dom flesta insett att vi hade ett lag i HA som kunde leva på indeviduella
Insatser från tex Dahlen.

Finns det nån jäkla ryggrad i styrelsen som ska sköta föreningen så sparkar man Freddan omgående.

Just nu pissar man på sponsorer, supportar och folk som lägger pengar på klubben
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
RunarUp: Efter första perioden kunde man ju undra om det var en läggmatch....
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Laken: Vilka andra centrar har kommit in till SHL?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Sputnik: OM man nu har tankar på att förändra trupp och eller coatcher...jag säger OM, för jag är väldigt skeptisk, så börjar det väl brinna i knutarna nu? Har hela föreningen gett upp? Eller kvittar det? Styrelsen osynlig, Torines osynlig vad gäller resultatet denna säsong, Nubben är nöjd. Vad ska hända för stt det ska göras något radikalt? Nån som har en aning? Är det någon som tror att TIK kan slå DIF i bäst av 7 matcher? Med SHL och domarna emot sig?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
jeppe_TIK: Vad fan som helst - det bästa är kanske att systematiskt jobba för att göra så bra prestationer som möjligt?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Borde väl ha kunnat hitta en center i AHL eller vart som helst tycker man. Har ju gått månader nu.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Någonting lär ju göras, man kan ju inte direkt sparka halva laget. Då är det nära till hands att låta tränaren gå för att få någon sorts förändringseffekt. Någon spelare verkar det ju inte vara på tal om. Börjar bli jävligt tröttsamt att fira uppgång på NHC parkeringen när man får deppa vid nedgång säsongen efter. Nubben får göra vad fan som helst bara laget blir kvar i SHL vilket ser ut som en utopi i nuläget.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Olle: Vi har ju snarare indikationer på att gruppen fungerar relativt väl, bland annat hur man kom tillbaka efter den långa förlust-sviten.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Olle: Det enkla och självklara svaret är att Nubben bedömer att det inte skulle leda till någon förbättring.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Behöver inte läsa analysen. Den har gått i repeat sen match 1 i princip. 😅
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Matsg: Lakers gillar inte Malmö.
Men det var riktigt sugigt idag.
I tre perioder.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Sputnik: Vad menar du med ”inga fler ursäkter”? Vill du inte höra deras analys om varför laget har förlorat? Jag tycker det är intressant och viktigt. Ett förslag till dig är att i så fall inte läsa ST efter en förlustmatch.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Laken: Nej, tycker du?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: nej det var spekulation från min sida. Man kan vända på resonemanget och säga att OM spelarna saknar förtroende för ledarna så är det inte så konstigt att vi snart får kvala och att det ser ut som det gör på isen.

Varför tror du att vi inte bytt tränare denna säsong?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
thorwald: Tränare och spelare lär prata kontinuerligt om allt detta och sannolikt ha en någorlunda samsyn.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Han har sparkat 1 i den listan du uppgav, det i Frölunda som har en helt annan kravbild än Timrå IK. Resten har han valt att inte förlänga med. Sen efter det som hände i Frölunda har han uppgett att han aldrig kommer sparka en tränare likt Uffe igen.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Tycker du Nubbens centersida ser spännande ut om vi skulle få en skada på Hanzl inför kvalet?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
bar mofftak: Är det läge mot Rögle att spela i röda hemmastället för att få lite positiv känsla i laget då det tar bort lite av bortaspöket förhoppningsvis.... kanske..... eller nåt?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Nu börjar det bli dags att sätta 1a och 2a kedjan. Helt hopplöst att det ska vaskas runt hele tin.....
Känns sinnessjukt, att efter 35 matcher och inga skador att tala om, fortfarande känna osäkerhet hur det ser ut när cmore presenterar femmorna strax innan matchen....
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Sputnik: Att läsa ett citat och tolka det bokstavligt utan sammanhang kan leda fel.

Bara som referens och spontant: Nubben har sparkat Ulf Dahlén under pågående säsong, avslutat med Perra under pågående säsong samt avslutat med Rolf Nilsson och Roger Forsberg. Jag lovar dig att han även nu kan göra det, om han bedömer att det är motiverat.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
kulltorp: Inga fler ursäkter från Nubben, tränare och sportsliga ledningen nu! Händer ingen förändring så kan jag förstå om folk har ursäkter för att inte gå på fler hemmamatcher framöver!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Man undrar ju lite hur pass mycket spelarna tänker på att det t.ex aldrig tas time out i trängda lägen, eller att spelarna får spela på mindre optimala konstellationer/positioner bara för att tränarna vill sprida ut spetsen över fyra femmor. Kanske orkar dom inte bry sig eller så vill de tro på att spelet skall "sätta sig", för det har ju tränarna sagt att det kommer göra bara man ger det tillräckligt tid. Vet inte.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Janne Magnusson: Knylan! Var är du när vi behöver dig som mest? Berätta allt det bra med dagens match som vi inte såg? ;-)
Obs! Skämt!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Kongo: Jag kommer sparka 20 spelare före jag sparkar en tränare. Går att övertolka hur mycket man vill...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Timrågogogo: MIF gör 7 mål på bortaplan mot Växjö som var någon annanstans...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
roger_sundsvall: Nubben och Freddan kommer att spela ut oss ur shl igen, det är bara att ställa in sig på det. Kanske lika bra det så att man slipper alla besvikelser i framöver.
I framtiden blir det tv-soffan och inte en krona till i bidrag. Man känner sig lurad o uppgiven.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Olle: Vad har du som tyder på att spelarna inte har förtroende för tränarna?

Att Nubben inte kan tänka sig att sparka en tränare är med största sannolikhet en övertolkning. Han lär byta tränare om tränaren exempelvis brister i skicklighet, om tränaren har tappat gruppen/gruppen inte har något förtroende för tränaren och/eller om tränaren har bristande motivation. Allt annat vore orimligt.

Uttalandet ska nog snarare ses som kritik och ett ställningstagande mot det automatiska ropet om att sparka tränaren när det går dåligt sportsligt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Noterar nu att Åberg fick en femma efter slutsignal. Undrar vad som hände där?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
roger_sundsvall: Där seglade livlinan iväg. Vi lär inte ta någon poäng på de här bortamatcherna.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
4-7
jaha
vem bryr sig
lörd.kväll med mello
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Växjö-matchen beskriver bra vårat fullständiga tränarhaveri:

1)
Först har vi andra perioden när Växjö bor i vår zon men F/A totalvägrar ta timeout. Hela hockey-Sverige ser att Växjö har allt momentum dessa 20 minuter.

2)
Sedan har vi ”genidraget” att plocka målvakten när Växjö drygt en minut innan gjort 4-2. Laget är på botten mentalt men varför inte spä på lidandet ytterligare?

Fy fn vad less jag är!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
4-7 o godnatt. 7 mål på 26 skott. Målvakten sämre än handboll. Suck.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Puckat: Alla spelare skall spelas, va.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Puckat: Hehe ja man skulle vilja ta sig in i Freddans skalle och tankeverksamhet ibland.. 😅
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
4-5 nu
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Sputnik: f..n är alla blinda eller??,vårt lag är f..n inte sämre än så många andra lag i den dj..la serie,det är ju från ledarhåll bristerna finns,jag vill ha bort denna tränartrojka,jag lider med många spelare,Hanzl .rattie osv,dock inte Alvares,slappare får man leta efter,oojjj.lLodin sämst idag igen,vilken parvel,med hans fart,så grejar han knappt tekniken,(like sweden damer mot Nippon i förra matchen) Å detta visar sig igen när damerna möter Tjeckien,f.n vi åker inga grillor längre, eller vi kan inte,ha ha,kanske vi tränar fel alt. vi måstte tycka allt är kul,åh i nge djävlar annama no more. Sorry för massa skrivfel men det är vad jag tycker,Sverige blötisar..
Låst ämne

« · 2286054 · »