1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598145 inlägg · 6213 ämnen

« · 2522464 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2023-2024
Knylan: Ja sen vet jag inte hur man "slarvat" bort många i den där listan som nu mera huserar i div 1? 🧐

Sv: Silly Season 2023-2024
Villervalla: Spelarna du radar upp har ju fått chansen i A-laget? Hur är det att ”slarva bort”?

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Det är det som jag menar (det skrev jag ju i inlägg före), de har man ju också slarvat bort, de kommer ju från NSK de också.

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Hartmann tycker jag visade i slutspelet vad han kan. Oerhört nyttig spelare. Men han var helt osynlig stora delar av grundserien. Samma sak med Hanzl, förutom att han inte höjde sig lika mycket i slutspelet heller. Vi vet ju vad han kan, men han var bara bra ett tag i början, sen försvann han i långa stunder.

Tror överlag spelarna då och då lider av prestationsångest. Det gäller att komponera kedjorna på rätt sätt så spelarna hittar glädjen i spelet. Många spelare såg ju väldigt frustrerade ut. Kan ju dock både vara taktiskt med Antes strikta försvarsfokus och kedjekamrater som kanske har mer att önska. Det är där man sitter och våndas över hur backsidan ska se ut. Kan vi bli ett mer spelförande lag om vi får in någon/några snabbare backar så tror jag det kan lösa många problem

Sv: Silly Season 2023-2024
Per HApps: Takes one to know one…

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: För att få lite mer offensiv kvalitet skulle jag sätta Wedin i en 3e. Känns onödigt att slänga in all spets i samma korg bara för att det ska se bra ut. Lite rädd att 4e kommer bli en ren brunkar kedja utan någon offensiv kraft what so ever. Typ Meiho - EA - X. Klingar inte med hur framgångsrika lag idag bygger sina trupper. Men kapanen får gärna motbevisa.

Sv: Silly Season 2023-2024
thorwald: Walli känns som en vattendelare på hockeysnack men jämför man honom med typ Hartmann så tycker jag nog den senare har en högre högstanivå, främst på grund av att han är bättre på att skapa och bibehålla tryck samt ett bättre skott. Men vi har ju några frågetecken också, jag tycker Hanzl och Hartmann har en del att bevisa nästa säsong ändå.

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Håller med sedan är han inte stark på pucken att komma ut med den från sarg tex och få fast den. Han vill nog ha mer deg med så i min bok inget stort tapp.

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Överlag så gjorde Walli en väldigt bra grundserie. Han har nog bidragit till ett antal pinnar totalt sett när andra inte steppat upp. Sen är slutspel något helt annat och det blir mer en kollektiv insats som ska bära frukt i form av "skitmål". Hela laget har något att jobba på där inför nästa säsong. Man ska även komma ihåg att vi bara mötte Örebro, de spelar väldigt samlat och inte många av våra spelare som lyckades etablera något mot dem.

Personligen tycker jag det är synd att han lämnar. Skulle inte bli förvånad om han blir på riktigt att räkna med i SHL inom några säsonger, om han forsätter samma takt. Sen kan jag dock förstå att man inte förlänger, finns ju inte hur många platser som helst i laget och vill man spetsa till det så kanske han inte är där riktigt än. Men hårt jobb och att bryta mönster det bidrog han med i många matcher och den creden kan man ge honom. Önskar honom lycka till i vad han än tar sig an.

När det gäller Stenqvist och Palola så har jag väl inget speciellt att säga egentligen. Stenqvist tycker jag höjde sig i slutspelet och vann fler närkamper och fick igenom fler puckar, men tycker han var för långsam i uppspelen och inte lyckades riktigt med det han åtog sig stora delar av grundserien. Palola kom och gick, ungefär det som man förväntat sig varken mer eller mindre.

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Tror Walli är precis en sån spelare som borde prova 1-2 säsonger i Liiga

Sv: Silly Season 2023-2024
{7043}: ganska häftigt ändå att vi (i princip) kan spika topp 6 redan nu och det ser jävligt bra ut. Gällande offensiv kvalitet så blir det ju lite tunt bakom det sen hade det varit intressant med en center som i teorin kan utmana Hanzl för ett visst frågetecken blev det ju ändå på Hanzl andra halvan av säsongen ink. slutspel.

Sv: Silly Season 2023-2024
Synct: Ja nej då är tappet av Zetterberg bröderna ett större tapp. Det är sådana talanger vi måste göra klubben tillräckligt attraktiv att stanna i.

Sv: Silly Season 2023-2024
{7043}: Jag som tolkade dig lite fel kanske nu när jag läst en extra gång.

Sv: Silly Season 2023-2024
mattias - 74: Ja de har en bra ungdomsorganisation så de kommer att ta kliv.

Sv: Silly Season 2023-2024
Icingpucken: Det finns väl i nuläget ingen plats i topp6 om man räknar dom du rabblade upp?

Dahlén - Hanzl - Hållander
Wedin - Lander - Pettersson

Efter det så är ju Hartmann närmast en topp6 plats? Så en topp9 plats hade han isåfall tävlat om.

Sv: Silly Season 2023-2024
Synct: Slarvat bort anser jag, det är inte för inte Njurunda har bättre ungdomsverksamhet, sedan när de kommer upp i 15-16 års ålder går de till Timrå av naturliga skäl. Jag vet inte vart felet sitter i de äldre ungdomsgrupperna men vet deras problem i de yngre.

Sv: Silly Season 2023-2024
mattias - 74:

Edit.

Såg att Jesper Wiberg leder poängligan i allettan, han har tydligen representerat TIK, kan det vara något?

Sv: Silly Season 2023-2024
Villervalla: "Hur många talanger har inte Timrå slarvat bort, något är fel. Kaijser, Nielsen, Lindblom, Lander dy, Olofsson m.m? Och nu håller man på att slarva bort Oliver J och Edfelth."


Slarvat bort talanger, eller är det kanske bara unga spelare som inte varit tillräckligt bra som du radar upp helt enkelt?

Sv: Silly Season 2023-2024
Gorkyman:

Kul att det går bra för Hudiksvall, har en polare som följer div 1 frekvent som säger att de har en enorm professionell organisation och bra scouting, själv följer jag mest Borlänge Hockey så har dålig koll men verkar som om Hudik gör det riktigt bra med små medel

Kul

Sv: Silly Season 2023-2024
Hur många talanger har inte Timrå slarvat bort, något är fel. Kaijser, Nielsen, Lindblom, Lander dy, Olofsson m.m? Och nu håller man på att slarva bort Oliver J och Edfelth.

Sv: Silly Season 2023-2024
Gorkyman: när man lånar ut spelare, vem står då för deras lön. Deras ordinarie lag eller det lag som lånar spelaren? Jag har inte en aning😳

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Jag tror det är såhär: Walli vill spela mer om han ska stanna i Timrå. Timrå kan, av förklarliga skäl sett till vilka som är klara på forwardssidan inte garantera detta då han inte petar Dalle, Wedda, Pettersson, Hållander eller Hartmann. Kvar då finns en ytterplats i topp 6 att slåss om med Mieho, Pääjärvi och eventuellt nytt namn. 66% risk att inte ta den platsen. Då kan nog Walli känna att om han ska ha samma minuter som nu så kan han testa det i ett annat lag med ett annat system och tränare, för att få en fräsch nystart.

Här tycker jag att båda parter gör rätt. Timrå vill kunna ge chansen till lovande spelare utan att för den delen forcera det. Och vilka minuter ska de då kunna ta, om man redan har 14 seniorforwards på kontrakt? Walli är på absolut inga sätt en oersättbar spelare, om än en lätt spelare stt tycka om med sin frenesi.

Sv: Silly Season 2023-2024
Niikeliito: Drömmen vore ju att Hudik tar steget upp, då finns det gott om alternativ nära får utlåningar

Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Angående juniorer så måste faktiskt Timrå ge de speltid, speciellt med tanke på att vi tappat yngre förmågor som bröderna Zetterberg, om vi ska ha sådana kvar så måste de kunna utvecklas i föreningen, hockeygymnasiet verkar ju mest ta in talanger utifrån, då är ju frågan hur många platser det finns på hockeygymnasiet. Sedan måste de få en chans att komma in i A-laget och det är inte Smålands A-lag jag menar.

Föreningen måste söka talanger på hemmaplan,, låt säga Hälsingland, Jämtland och Västernorrland, finns platser över kan man ta från längre avstånd, man missade ju tydligen Hugg också t.ex.

Sv: Silly Season 2023-2024
Niikeliito: så känner jag med. Vi kan inte ha flera orutinerade spelare. Får vi svagare lag än i år så kommer publiken svika om det inte kommer gå bra. Nu siktar och önskar man topp 6.. Så svagare lag ska vi inte ha. Och juniorer ska utvecklas i lagom takt

Sv: Silly Season 2023-2024
sargad: Undra hur stor roll Walli egentligen kan få i SHL. Tycker inte han tog chansen hos oss, här inne låter det alltid att ante aldrig gav honom chansen men jag tycker Walli i slutänden blev en kontringsspelare som blev lättare och lättare i närkamperna ju längre säsongen led och hade svårt att delta i nån form av tryck i anfallszon. Ska han få en större roll så tror jag han får gå ner en division.

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Jag återupprepar min önskan om att köra 3 riktigt bra och producernade kedjor, a la Skellefteå som bara maler på! Även Örebro har väl lite samma filosofi.

Tycker då våra juniorer skall få matchas in i en trygg miljö i kedjor med etablerade spelare dom tar hand om dem och visar vägen i kedjorna.

Sv: Silly Season 2023-2024
Niikeliito: I min värld känns Värmhed mer redo än Oliver Johansson. Även om det inte går att jämföra dom med varandra.
Varför inte låna ut OJ och Noel Edfeldt till Östersund alternativt laget som går upp från ettan?
Kommer ju garanterat att få spela mer i ett förmodat bottenlag än i ett topplag.

Sv: Silly Season 2023-2024
{9566}: Om Walli visat upp den stilen alla matcher och inte bara när han var på rätt humör så hade jag varit betydligt mer ledsen. Nu tror jag att vi kan göra något bättre av den platsen, speciellt om han fått lite storhetsvansinne efter att läst kommentarerna här.

Stenqvist måste vi däremot ersätta med någon likvärdig eller bättre, med tanke på att Stenqvist lär ha haft en ex-KHL lön så frigjordes det kanske lite pengar.

Sv: Silly Season 2023-2024
Karlsson74: Alvarez har bra betalt!

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: instämmer helt, om framtidens hemvändare ska kunna komma hem måste vi ge några unga lovande en rejäl chans!

Sv: Silly Season 2023-2024
Trodde faktiskt att dom skulle hitta en lösning på Walli. Gillade hans stil och orädda framfart.

Sv: Silly Season 2023-2024
Nu snurrar Julen snabbt på Kimmos kontor.
Välkommen Tim. Hoppas du JJ trivs och sparrar varandra väl till stordåd.

- Hoppas Stenqvist går utomlands. Skulle vara jobbigt att se han blomma ut helt i annat SHL-lag.

- Walli hamnar väl i DIF om de går upp?

- Det är ju inte helt uteslutet att vi faktiskt, på papper, har en sämre(mindre etablerad) trupp nästa säsong. Vore kul om åtminstone 1 back och 1 forward från junior-leden får en fast plats.

Sv: Silly Season 2023-2024
Kom igen Övik ??? Vad har dom för publik i örebro ?

Sv: Silly Season 2023-2024
{7043}: Ja med vår topp 6 med Hållander och förhoppningsvis Wedda in, då tycker jag vi har råd att i allafall börja forwardssidan med en del juniorer.

Backsidan tycker jag vi har plats för Forsmark, Edfeldt lär bli utlånad en säsong till. En riktigt bra back istället för Eronen måste in!

Sv: Silly Season 2023-2024
Karlsson74:

Jag saknar Kalle Koskinen när han spelade för er

En personlig favorit när det begav sig.

Sv: Silly Season 2023-2024
Karlsson74: Eronen måste ersättas och det med någon bättre. Annars kommer vi inte ta nästa steg.

Sv: Silly Season 2023-2024
{7043}: troligen har han hyffsat betalt... Skicka Alvarez och lägg pengarna på en kvalitetsback.ist..

Sv: Silly Season 2023-2024
Andersson: Tänkte på det jag också. Det måste ju vara någon slags milstolpe i dålig självinsikt.

Sv: Silly Season 2023-2024
Pinsamma Örebro som skriker filmare så fort dom får en utvisning emot sig.

Sv: Silly Season 2023-2024
Alltid lika kul när Örebro-fansen ropar filmare ......

Sv: Silly Season 2023-2024
{7043}: Hellre EA än Alvarez men kommer inte gråta om Alvarez lämnar.

Sv: Silly Season 2023-2024
{7043}: Och nästa spelare jag vill se att man tackar av är Alvarez.

Sv: Silly Season 2023-2024
Annaaa:ja iaf just på backsidan iaf.. där måste absolut något lite bättre in ..speciellt viktigt om klubben även tappar Eronen och klubben tänkt ta steg...
Målvaktssidan är bättre skulle jag säga ..

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: Skulle tro att den där 3e center platsen är öppen för konkurrens i början av säsongen där OJ och Värmhed får stångas, vågat men spännande drag isåfall. Blir det inte lyckat kommer Kapanen agera.

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Samma här . Missar SAIK finalen gör jag det med

Sv: Apropå nånting...
{7043}:

Har nog aldrig hejat så mycket på Skellefteå som ikväll, blir det en Sm final mellan Örebro och Lakers kommer jag inte se en match Det bästa för svensk hockey vore om Skellefteå fick vinna guldet, stabil förening som alltid spelar rolig hockey i ett slutspel.

Skulle Lakers eller Örebro vinner är det nog inte många som bryr sig nämnvärt.

Sv: Silly Season 2023-2024
Nisse på Mon or: Tre spelare "avtackade" med copy/paste notis på hemsidan, rätt B kan jag tycka.

Sv: Silly Season 2023-2024
{9908}: Här hände det mycket i spelarväg första dagen efter påsk. Vissa har tänkt klart och det är lika bra att komma ut med det så fort som möjligt då. Hade hoppats på Walli kvar och kanske Stenqvist. Men inga oersättliga tapp direkt. Nu gäller det att Kapanen jobbar på och prickar rätt i några värvningar. Framförallt behöver vi få in en riktigt stabil och bra back. Eronen förhandlas det säkert med, vi får se om han blir kvar. Jag vill också ha in en ny 3:e center. Men antagligen tänker de börja med Olivier Johansson där.

Sv: Silly Season 2023-2024
Pall-ola utgår också . In med lite nytt då , eller ska vi vänta på Bernhard först ?

« · 2522464 · »