« Föregående · 2674140 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Jag hade seriöst skämt ögonen ur mig om vi hade en sociala medier-ansvarig som höll på såhär från officiella kontot
+ 9
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: Det är märkligt hur man inte orkar känna sig besviken över dagens förlust. Nu går vi vidare. Vägrar tro att det inte finns nog med grit och talang i laget. Nästa säsong är det fanimej dags för förlossning.
+ 5
Silly Season 2024-25
SILLY SEASON!
Vi lämnar en säsong av skador, underprestation och ett lag som aldrig återhämtade sig från att det läckt ut att Ante Karlsson inte blir kvar i klubben.
Framåt, mannar!
Ryktas in:
Olli Jokinen - NY från Jukurit (tränare)
Linus Näsén - NY från Jukurit (back)
Lukas Pilö - NY från IK Oskarshamn (back)
Anton Lundmark - NY från Tingsryds AIF (forward)
Bekräftat ut:
Anders Karlsson (tränare)
Ryktas ut:
Axel Rindell - Leksands IF (back)
Joonas Lyytinen - Leksands IF (back)
Vi lämnar en säsong av skador, underprestation och ett lag som aldrig återhämtade sig från att det läckt ut att Ante Karlsson inte blir kvar i klubben.
Framåt, mannar!
Ryktas in:
Olli Jokinen - NY från Jukurit (tränare)
Linus Näsén - NY från Jukurit (back)
Lukas Pilö - NY från IK Oskarshamn (back)
Anton Lundmark - NY från Tingsryds AIF (forward)
Bekräftat ut:
Anders Karlsson (tränare)
Ryktas ut:
Axel Rindell - Leksands IF (back)
Joonas Lyytinen - Leksands IF (back)
+ 8
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Uppgift om att Ante skulle lämna när vi var som bäst å att Jokkinen skull efterträda...
Allt skit mä damlage...
Timrå IK må int bra nu....
Vi var SÄMST när dä gäll...
Tom sämre än IK70....
Nä säsongen ä slut...
Dags att rensa upp skiten i föreningen till hösten...
Allt skit mä damlage...
Timrå IK må int bra nu....
Vi var SÄMST när dä gäll...
Tom sämre än IK70....
Nä säsongen ä slut...
Dags att rensa upp skiten i föreningen till hösten...
+ 4
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Andersson: Ja det går att klaga på hur offensiven fått lida för en undermålig backsida men det är knappast det eller spelsystem som gör att tänkta målskyttar träffar magplattor och sarg 99 skott av 100
+ 9
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: En tavla till 0-3 visst, jag har lite mer fokus på att laget gör ett mål (soloshow av Hållander) under 115 minuter.
+ 2
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
EXPLORERSMÅLAND: Präxis, mjukt.
Det behövs nån/några Alvarez helt klart.
Det behövs nån/några Alvarez helt klart.
+ 4
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
43 skott på mål kvittar väl när ca 8-10 av dom var bra
+ 1
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Antes kommentar på frågan om hur Timrå Ik mår som förening…
Hmmm jaaa det får du fråga någon annan om.
Det säger väl allt…
När sipprar det fram?
Får vi en silly 24/25 tråd nu då?
Hmmm jaaa det får du fråga någon annan om.
Det säger väl allt…
När sipprar det fram?
Får vi en silly 24/25 tråd nu då?
+ 4
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Zåsse klubban: Ähh... lägg till Boyce och Sheriffen, dom ska inte skämmas över det dom gör.
Dom flesta andra ska vara riktigt besvikna.
Dom flesta andra ska vara riktigt besvikna.
+ 8
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Skönt då var säsongen över och nu börjar det roliga: Målet mot att undvika kval 24/25!
Kontrakt som ska förnyas: Inga.
Kontrakt som ska brytas: Alla backar så vitt jag bryr mig.
Kontrakt som ska förnyas: Inga.
Kontrakt som ska brytas: Alla backar så vitt jag bryr mig.
+ 4
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dä gå int börja spel hokky när 5 min kvar å 0-3...
Ja skäms..
43-11...
JJ 3 mål på 7 skott...
Nä ett par Kannadikker som kan kötta sönder bortalaget...
Årets Timrå ä dä mjukaste jag sett...
Vi ska var glat att vi int spel mot IK70 för då had vi åkt ut!!!
Säsongen ä slut å vi började vårat ras efter JUL....
Juel lämna oss...
JJ kan stå 50 utav 52 matcher näste säsong...
Godnatt Timrå nu kan ni spela X-box å äta ostbågar tills i höst!!!
Ja skäms..
43-11...
JJ 3 mål på 7 skott...
Nä ett par Kannadikker som kan kötta sönder bortalaget...
Årets Timrå ä dä mjukaste jag sett...
Vi ska var glat att vi int spel mot IK70 för då had vi åkt ut!!!
Säsongen ä slut å vi började vårat ras efter JUL....
Juel lämna oss...
JJ kan stå 50 utav 52 matcher näste säsong...
Godnatt Timrå nu kan ni spela X-box å äta ostbågar tills i höst!!!
+ 3
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}: Från Madhawk på Expressen.
Timrå har totalt 18 avtal under kontrakt från befintlig trupp och den stora bristvaran är i dagsläget spelande backar och centrar av SHL-kaliber. Det finns en tanke på att Emil Pettersson ska kliva in centralt i banan, vilket skulle kunna tala för att någon av Robin Hanzl, Erik Andersson och Albin Lundin lämnar – kanske flera av dem.
Filip Hållander nobbar intresse från schweiziska Davos, men NHL-dörren ska inte vara stängd. Med tanke på hans framfart 2024 lär det finnas intresse för Hållander, som fortfarande bara är 23 år gammal.
I höstas fanns det uppgifter som gjorde gällande att Jonathan Dahlén blickade mot Schweiz, men det mesta talar för att han stannar kvar i Timrå ytterligare ett år.
Den tjeckiske speldosan Hanzl är en mycket bra SHL-spelare när han är på humör, men har också djupa dalar, vilket gör att Timrå tvekar med tanke på prislappen. Hanzl har legat ute på marknaden under slutet av säsongen och kan säkert hamna hos någon konkurrerande klubb. Det kan finnas bättre, billigare alternativ på marknaden och Timrå vill helst ha in en rightare på centersidan. Lundin och Andersson var sena beslut inför denna säsong, och det ska mycket till för att bägge spelarna bli kvar i samma roller som i
Timrå har totalt 18 avtal under kontrakt från befintlig trupp och den stora bristvaran är i dagsläget spelande backar och centrar av SHL-kaliber. Det finns en tanke på att Emil Pettersson ska kliva in centralt i banan, vilket skulle kunna tala för att någon av Robin Hanzl, Erik Andersson och Albin Lundin lämnar – kanske flera av dem.
Filip Hållander nobbar intresse från schweiziska Davos, men NHL-dörren ska inte vara stängd. Med tanke på hans framfart 2024 lär det finnas intresse för Hållander, som fortfarande bara är 23 år gammal.
I höstas fanns det uppgifter som gjorde gällande att Jonathan Dahlén blickade mot Schweiz, men det mesta talar för att han stannar kvar i Timrå ytterligare ett år.
Den tjeckiske speldosan Hanzl är en mycket bra SHL-spelare när han är på humör, men har också djupa dalar, vilket gör att Timrå tvekar med tanke på prislappen. Hanzl har legat ute på marknaden under slutet av säsongen och kan säkert hamna hos någon konkurrerande klubb. Det kan finnas bättre, billigare alternativ på marknaden och Timrå vill helst ha in en rightare på centersidan. Lundin och Andersson var sena beslut inför denna säsong, och det ska mycket till för att bägge spelarna bli kvar i samma roller som i
+ 4
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
vonDöbeln: typ Juel? Man behöver flax målvakter i slutspel som kan avgöra matcher som Rifalk, spelar ingen roll om hur de ser ut me returer osv
+ 1
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Lakesi: ja vi har inte en enda sniper i laget.
Godkänt denna säsong är
Hållander
Wedin
Andersson
Johansson
Päärärvi
Lytinen
Resten kan skämmas
Godkänt denna säsong är
Hållander
Wedin
Andersson
Johansson
Päärärvi
Lytinen
Resten kan skämmas
+ 2
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
DJ Hemp: Eller? Tolkade det sista som om han har ett tränarjobb mer eller mindre klart.
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
bar mofftak: Tack för den här säsongen boys and girls!
Nu skall det bli spännande med silly! Förra var ju rent ut sagt tråkig med "bara" Hållander in.
Nu skall det bli spännande med silly! Förra var ju rent ut sagt tråkig med "bara" Hållander in.
+ 2
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: Målvakterna är det här lagets minsta problem.
+ 5
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
sargad: Håller med, jag hoppas Jokinen kan börja träna killarna ordentligt då det gäller:
- Skott
- Passningar
- Snabba Uppspel
- Puckkontroll
- Skridskoåkning
- PP
- BP
- Grundspel
- Spelet framför kassarna
- ....m.m.
Det vill säga typ träna på att spela hockey.
- Skott
- Passningar
- Snabba Uppspel
- Puckkontroll
- Skridskoåkning
- PP
- BP
- Grundspel
- Spelet framför kassarna
- ....m.m.
Det vill säga typ träna på att spela hockey.
+ 4
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Nästa säsong vill jag se samma effektivt som Rögle som skjuter 11 skott och gör 3 mål, kontra Timrå 43 skott! Vill gärna ha in MÅLSKYTTAR, saknar ty rattie
+ 3
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bee: EP var kvar i serielunken. Hanzl vaknade till och gjorde bra grejer men åldern börjar ta ut sin rätt och han hinner inte längre slå bra pass.
Tack för säsongen.
Tack för säsongen.
+ 2
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Tänk om vi hade haft en SHL-mässig målvakt i buren ikväll.
2 billiga mål idag dödar allt.
2 billiga mål idag dödar allt.
+ 3
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Grabbarna visade lite heder i alla fall fem-i-tolv.
+ 8
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
EP kliver ut på isen, bommar en dragning och slår sen ner pucken i eget sarghörn.
+ 2
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bee: va f-n, vet inte om jag orkar hoppas...roligt ändå
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Zåsse klubban: Hockeygudarna måste hata Rögle. 😂😂😂😂
+ 1
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: Förra säsongen kunde man med stolthet säga att laget kämpade in i det sista och gjorde allting i sin makt för att vinna.
Årets debacle är i en klass för sig.
Årets debacle är i en klass för sig.
Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Pääjärvi. 2-3.
Märklig sekvens där Ante inte ens lyckas sätta in rätt antal spelare.
Märklig sekvens där Ante inte ens lyckas sätta in rätt antal spelare.
+ 1
« Föregående · 2674140 · Nästa »



Sammanfattningsvis så har väl säsongen varit skott på målvakten och brist i försvarsspelet.