1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614821 inlägg · 6214 ämnen
« · 2674140 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: Det skulle vara "roligt" att se skottstatistiken totalt under säsongen. Den vanns nog ganska bra tror jag.

Sammanfattningsvis så har väl säsongen varit skott på målvakten och brist i försvarsspelet.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Jag hade seriöst skämt ögonen ur mig om vi hade en sociala medier-ansvarig som höll på såhär från officiella kontot
Uppladdat:

500x0-screenshot20240316-174704.png


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: Det är märkligt hur man inte orkar känna sig besviken över dagens förlust. Nu går vi vidare. Vägrar tro att det inte finns nog med grit och talang i laget. Nästa säsong är det fanimej dags för förlossning.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
CLUBEN: Det är nog högst troligt ja

Silly Season 2024-25
SILLY SEASON!

Vi lämnar en säsong av skador, underprestation och ett lag som aldrig återhämtade sig från att det läckt ut att Ante Karlsson inte blir kvar i klubben.

Framåt, mannar!

Ryktas in:
Olli Jokinen - NY från Jukurit (tränare)
Linus Näsén - NY från Jukurit (back)
Lukas Pilö - NY från IK Oskarshamn (back)
Anton Lundmark - NY från Tingsryds AIF (forward)

Bekräftat ut:
Anders Karlsson (tränare)

Ryktas ut:
Axel Rindell - Leksands IF (back)
Joonas Lyytinen - Leksands IF (back)

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Uppgift om att Ante skulle lämna när vi var som bäst å att Jokkinen skull efterträda...
Allt skit mä damlage...
Timrå IK må int bra nu....
Vi var SÄMST när dä gäll...
Tom sämre än IK70....
Nä säsongen ä slut...
Dags att rensa upp skiten i föreningen till hösten...

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Andersson: Ja det går att klaga på hur offensiven fått lida för en undermålig backsida men det är knappast det eller spelsystem som gör att tänkta målskyttar träffar magplattor och sarg 99 skott av 100

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: En tavla till 0-3 visst, jag har lite mer fokus på att laget gör ett mål (soloshow av Hållander) under 115 minuter.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Söderöver:

Har ni ekonomiska problem eller varför ställde Adam den frågan?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
EXPLORERSMÅLAND: Präxis, mjukt.
Det behövs nån/några Alvarez helt klart.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
43 skott på mål kvittar väl när ca 8-10 av dom var bra

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
sargad: Oliver tycker jag också får godkänt

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Antes kommentar på frågan om hur Timrå Ik mår som förening…

Hmmm jaaa det får du fråga någon annan om.

Det säger väl allt…

När sipprar det fram?

Får vi en silly 24/25 tråd nu då?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Zåsse klubban: Ähh... lägg till Boyce och Sheriffen, dom ska inte skämmas över det dom gör.
Dom flesta andra ska vara riktigt besvikna.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Skönt då var säsongen över och nu börjar det roliga: Målet mot att undvika kval 24/25!
Kontrakt som ska förnyas: Inga.
Kontrakt som ska brytas: Alla backar så vitt jag bryr mig.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dä gå int börja spel hokky när 5 min kvar å 0-3...
Ja skäms..
43-11...
JJ 3 mål på 7 skott...
Nä ett par Kannadikker som kan kötta sönder bortalaget...
Årets Timrå ä dä mjukaste jag sett...
Vi ska var glat att vi int spel mot IK70 för då had vi åkt ut!!!
Säsongen ä slut å vi började vårat ras efter JUL....
Juel lämna oss...
JJ kan stå 50 utav 52 matcher näste säsong...
Godnatt Timrå nu kan ni spela X-box å äta ostbågar tills i höst!!!
Uppladdat:

500x0-image_118.jpg


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
bar mofftak:

Ja, antagligen handlar det om ett nytt tränarjobb.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
👃
Uppladdat:

500x0-img20240316171625.jpg


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}: Från Madhawk på Expressen.

Timrå har totalt 18 avtal under kontrakt från befintlig trupp och den stora bristvaran är i dagsläget spelande backar och centrar av SHL-kaliber. Det finns en tanke på att Emil Pettersson ska kliva in centralt i banan, vilket skulle kunna tala för att någon av Robin Hanzl, Erik Andersson och Albin Lundin lämnar – kanske flera av dem.

Filip Hållander nobbar intresse från schweiziska Davos, men NHL-dörren ska inte vara stängd. Med tanke på hans framfart 2024 lär det finnas intresse för Hållander, som fortfarande bara är 23 år gammal.

I höstas fanns det uppgifter som gjorde gällande att Jonathan Dahlén blickade mot Schweiz, men det mesta talar för att han stannar kvar i Timrå ytterligare ett år.


Den tjeckiske speldosan Hanzl är en mycket bra SHL-spelare när han är på humör, men har också djupa dalar, vilket gör att Timrå tvekar med tanke på prislappen. Hanzl har legat ute på marknaden under slutet av säsongen och kan säkert hamna hos någon konkurrerande klubb. Det kan finnas bättre, billigare alternativ på marknaden och Timrå vill helst ha in en rightare på centersidan. Lundin och Andersson var sena beslut inför denna säsong, och det ska mycket till för att bägge spelarna bli kvar i samma roller som i

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
vonDöbeln: typ Juel? Man behöver flax målvakter i slutspel som kan avgöra matcher som Rifalk, spelar ingen roll om hur de ser ut me returer osv

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Lakesi: ja vi har inte en enda sniper i laget.
Godkänt denna säsong är
Hållander
Wedin
Andersson
Johansson
Päärärvi
Lytinen

Resten kan skämmas

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
DJ Hemp: Eller? Tolkade det sista som om han har ett tränarjobb mer eller mindre klart.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bee: exakt! En stor seger i sammanhanget…

Skönt inför nästa år.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{9839}: 0-3 är en jävla tavla

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Ante goes to Cypern…

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
bar mofftak: Tack för den här säsongen boys and girls!
Nu skall det bli spännande med silly! Förra var ju rent ut sagt tråkig med "bara" Hållander in.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: Målvakterna är det här lagets minsta problem.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
sargad: Håller med, jag hoppas Jokinen kan börja träna killarna ordentligt då det gäller:

- Skott
- Passningar
- Snabba Uppspel
- Puckkontroll
- Skridskoåkning
- PP
- BP
- Grundspel
- Spelet framför kassarna
- ....m.m.

Det vill säga typ träna på att spela hockey.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Nästa säsong vill jag se samma effektivt som Rögle som skjuter 11 skott och gör 3 mål, kontra Timrå 43 skott! Vill gärna ha in MÅLSKYTTAR, saknar ty rattie

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bee: EP var kvar i serielunken. Hanzl vaknade till och gjorde bra grejer men åldern börjar ta ut sin rätt och han hinner inte längre slå bra pass.

Tack för säsongen.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Tänk om vi hade haft en SHL-mässig målvakt i buren ikväll.
2 billiga mål idag dödar allt.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Kul att vi lyckas undvika att bli nollade.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
TÄNK OM JJ INTE HADE VARIT EN SÅN JÄVLA TAVLA


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Grabbarna visade lite heder i alla fall fem-i-tolv.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bee: Synd att vi vaknade så sent…

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
27 sekunder kvar… 14… 10… Kört!

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
EP kliver ut på isen, bommar en dragning och slår sen ner pucken i eget sarghörn.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Tarasov: Rögle Oilers bättre än oss i det stora hela.

Men roligt med lite spänning på slutet.


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
{469}:
Det gör dem

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bee: va f-n, vet inte om jag orkar hoppas...roligt ändå


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Zåsse klubban: Hockeygudarna måste hata Rögle. 😂😂😂😂

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
miraklet i timrå ?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
bar mofftak: Snart slår min spådom in

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Dubbeld: Förra säsongen kunde man med stolthet säga att laget kämpade in i det sista och gjorde allting i sin makt för att vinna.

Årets debacle är i en klass för sig.

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
GE MIG INTE HOPP

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Lever liket?

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Pääjärvi. 2-3.

Märklig sekvens där Ante inte ens lyckas sätta in rätt antal spelare.

« · 2674140 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.