Apropå nånting...
« Föregående · 2812165 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Andersson: VM guld, 2 SM guld, massor av poäng 2 senaste säsongerna i finska ligan, endast 34 år gammal.
Och back !
Klar för Timrå!
Jag ger mitt liv för dig Kimmo Kapanen universums härskare.
Och back !
Klar för Timrå!
Jag ger mitt liv för dig Kimmo Kapanen universums härskare.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Aljd: Det här känns bra, känns inte som en superbillig utfyllnadsback direkt. 11p på 12 slutspelsmatcher ifjol t.e.x. Eller vad tycker du Modano? Just ja, du kan inte svara, haha!!!
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Synct: snack om satsa på guld iår är inte bara tomt snack.
Dom går fan för det!
Kan någon skriva ut backparen vi kan ha nu?
Kommer se bra ut i text.
Dom går fan för det!
Kan någon skriva ut backparen vi kan ha nu?
Kommer se bra ut i text.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Synct: Förväntar man sig inte rock’n’roll så tror jag det kan vara en perfekt lösning för oss.
Stabil och pålitlig defensivt, och inte alls oäven offensivt. Han var bra i Växjö utan att sticka ut. Men å andra sidan var nog Lakers backuppsättning 22/23 den bästa SHL har skådat någonsin. Utan tvekan var det backarna som vann guldet åt dom .
Stabil och pålitlig defensivt, och inte alls oäven offensivt. Han var bra i Växjö utan att sticka ut. Men å andra sidan var nog Lakers backuppsättning 22/23 den bästa SHL har skådat någonsin. Utan tvekan var det backarna som vann guldet åt dom .
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Djurgårdarna ser ut som dom har käkat taggtråd ikväll eller så är det diarré som går i Löven… svårt att säga.
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: viktigt signal till truppen, men även till Jokinen om de förhandlar att stanna.
Kimmo fixar till Olli.
De säger Olli du har vårt förtroende, vi satsar.
Kimmo fixar till Olli.
De säger Olli du har vårt förtroende, vi satsar.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Hur långt kontrakt tror ni han landar på då?
Alltså Miika Koivisto?
Denna säsong +1?
Alltså Miika Koivisto?
Denna säsong +1?
Sv: Apropå nånting...
{10779}: Ser ju fantastiskt ut på papperet åtminstone! När kan han tänkas vara klar?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{10779}: Vilken måndag 🔥💓🔴⚪️🔴
"Timrå slår till med en riktig värvningsbomb! Backen Miika Koivisto är klar för Timrå Ik💣"
Jag skrev för några dagar sedan att jag tror och hoppas på Koivisto och så blev det 😃
"Timrå slår till med en riktig värvningsbomb! Backen Miika Koivisto är klar för Timrå Ik💣"
Jag skrev för några dagar sedan att jag tror och hoppas på Koivisto och så blev det 😃
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Woody Jokinen: Verkar inte vara "livsfarlig" offensivt med en massa mål från blå, men en hel del assist har han för vana att få till. Visst faen lovar detta mer?
Saatana perkele Kimmo Kapanen for president!
Saatana perkele Kimmo Kapanen for president!
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Bra med poäng och stor erfarenhet. Tror det var bland de bättre backar vi kunde få för tillfället
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Kimmo sa att det var 99,9 % klart med nyförvärv.
Så blir spännande när detaljer kommer ut när han ansluter hur långt kontraktet är.
Riktigt bra måndag som livar upp.
Nykävä tror jag kommer bli bättre av detta med
Så blir spännande när detaljer kommer ut när han ansluter hur långt kontraktet är.
Riktigt bra måndag som livar upp.
Nykävä tror jag kommer bli bättre av detta med
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Mika Koivisto?! Otroligt, way to go Kapanen! Inför säsongen pratades det om att vi hade seriens sämsta backsida och nu har jag svårt att avgöra vem som blir vår sjundeback om alla är hela. Pilö? Känns hårt med tanke på formen.. Näkyvä? Inte särkilt troligt heller. Vilket lyxproblem!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
timraw: Bra med konkurrens bland backar. Kommer kunna bli fler skador. Inte en chans att Pilö boir 7e. Varit bland de bättre backarna
En backvärvning var ett måste efter att Strömberg gått sönder för resten av säsongen
En backvärvning var ett måste efter att Strömberg gått sönder för resten av säsongen
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Haha. Kimmo har lite mer Pokerface än Nubben. Nästan dementerade ju att en back från Finska ligan skulle vara aktuellt. 😅
+ 9
Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Rutin och defensiv kyla och stabilitet. Precis vad vi behöver inför ett slutspel! Jokinen borde ju veta precis vilken typ av back han är efter att ha mött honom i Liiga.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Zäta75: håller med. Hoppas verkligen att det är sant för då ser jag inte längre några hål i vårt lagbygge och att vi faktiskt kan utmana i ett slutspel.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
timraw: borde vara sant,står tillomed i st nu. Men undrar varför han blev petad,verkar ju ha en del poäng gjorda
Sv: Apropå nånting...
lungan: Verkar ju vara en defensivt lagd back. Men förra säsongen så gjorde han ändå 2 pinnar mer än Nässén i liiga. 👀
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Kanske är för att denna affär varit på väg att bli klar ett tag och att man surnat till i Kärpät? Man har ju svårt att se att han inte platsar, bär ett "A" och allt.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Kan väl vara så att han meddelade att han inte ville använda sitt optionsår och att Kärpet hanterade det lika "bra" som DIF?.
Vi har ett rutinerat lag i alla fall.
Vi har ett rutinerat lag i alla fall.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Nu är Koivisto 100% klar ❤💪🏼🙌🏻
Hoppas han spelar redan denna vecka mot Färjestad och Luleå
Hoppas han spelar redan denna vecka mot Färjestad och Luleå
+ 3
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: När jag kollar på is.fi så hade dom en artikel om de.
"Enligt IS kommer Koivisto att flytta till Vaasan Sport nästa säsong. Parterna har redan skrivit under ett avtal.
Den 34-årige Koivisto har varit den bästa målskytten i Kärpät den här säsongen efter att ha gjort 3+18-21 på 39 matcher.
Koivisto uppfostrades av Sport och Vasas egen son, som spelade genom klubbens juniorfabrik och flyttade från klubbens Mestis-lag till KalPa 2012."
Kan vara att dom blir sur att han lämnar och bröt avtalet
"Enligt IS kommer Koivisto att flytta till Vaasan Sport nästa säsong. Parterna har redan skrivit under ett avtal.
Den 34-årige Koivisto har varit den bästa målskytten i Kärpät den här säsongen efter att ha gjort 3+18-21 på 39 matcher.
Koivisto uppfostrades av Sport och Vasas egen son, som spelade genom klubbens juniorfabrik och flyttade från klubbens Mestis-lag till KalPa 2012."
Kan vara att dom blir sur att han lämnar och bröt avtalet
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Enligt Kärpäts Instagram så har han spelat i första samt andra backpar dom två senaste matcherna.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
jens_88: Ömsesidigt beslut. Kärpät tog in Björk och Pokka medans dom sa att dom inte ville satsa vidare på Koivisto nästa säsong. Därpå skrev han på för Vasa. Och nu är vi här. Ingen har blivit sur.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Win-win. Alla tjänar på det. Kärpät diggar inte att Koivisto "ser om sitt hus", vilket man kan fatta. Koivisto har inga ambitioner att lägga ner. Där kommer Timrå IK/Kimmo Kapanen och tar chansen när den kommer.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Härligt! Kapanen visar nya färdigheter när han visst är en fena på att snoka upp sura sportchefer och hugga där 👌
+ 7
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Ja och rimligen ser man inte Koivisto som backpjäsen att bygga laget kring.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Det räknar jag med att han är. Dock tror jag Näkyvä kan lyfta sig i slutspel och innan nu när Koivistu kommer in
+ 4
« Föregående · 2812165 · Nästa »
Längd vikt 184 / 88
Jag ville ha en fysisk back med farliga skott från blå . Vi får väl se då .....