1 · Nästa
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Idag så e Lilla farbrorn i huvudstaden och ska få en till medalj ur kungens hand de känns ganska stort!! Det är ju Veterandagen i dag!! Vi får komma ihåg alla som betalade de högsta priset under alla uppdrag som Sverige har haft utomlands!! Jag tänker på mina kompisar som stupade i Bosnien dom ggr jag va där och jag har ganska stor sorg dom kallar oss hjältar som höll parterna isär men de största hjältarna stupade!!🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇱🇸🇱🇸😎
+ 25
Sv: Timrå IK:s organisation
Såg nya avsnittet Timrå Live med Helen Ersson som gäst. Hon har suttit i fem månader nu, och fått mycket mer gjort än vad dom andra två drögarna gjorde på två år! Hon känns som en utav dom viktigaste personerna inom föreningen nu! Må hon orka länge till, då kommer det här bli riktigt bra!
+ 23
Sv: Apropå nånting...
Sebbe Erixon flyttar hem
"Exakt vad det blir vet jag inte, men jag och ”Nubben” ska sättas oss ned i sommar. Så något inom Timrå blir det."
"Exakt vad det blir vet jag inte, men jag och ”Nubben” ska sättas oss ned i sommar. Så något inom Timrå blir det."
+ 19
Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Kul idé!
Ska undersöka den.
Men slänger ut för er info här:
Vi håller på att arbeta på en stående insamling.
Rödvitahjärtan - Öronmärkt för sport och tifoverksamheten.
Summa dras när herrlaget vinner.
Hoppas kunna vara live på försäsongen.
Glad midsommar!
Ska undersöka den.
Men slänger ut för er info här:
Vi håller på att arbeta på en stående insamling.
Rödvitahjärtan - Öronmärkt för sport och tifoverksamheten.
Summa dras när herrlaget vinner.
Hoppas kunna vara live på försäsongen.
Glad midsommar!
+ 19
Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Jag är numera inte det minsta nervös över vårt sätt att hantera ekonomin. Vi har uppenbarligen kompetenta personer på de posterna. Nubbens signum har väl alltid varit att svamla otydligt om diverse saker som skapar mängder av tolkningar. Min tolkning är att vi har läget under kontroll.
+ 17
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Hoppas inte att det här spårar ur till någon politisk diskussion, men angående Aftonbladet: Anders Lindberg är inte den skarpaste kniven i lådan. Men jag har aldrig sett honom skriva "Kamikazetipset: De blir ministrar efter valet!" flera månader innan riksdagsvalet. Ser man saker ur det perspektivet så förstår man hur klappkass Wennerholm faktiskt är.
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Citat Dichow: "Jag är extra sugen på att få spela nu. Jag mår bra fysiskt och allt funkar jättebra här. Vi testar oss fram och det känns underbart. Det här är den bästa försäsongsträningen jag varit med om i min karriär."
Länkar:
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/frederik-dichow-talar-ut-om-tuffa-sasongen-och-skadelaget/
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/frederik-dichow-talar-ut-om-tuffa-sasongen-och-skadelaget/
+ 15
Sv: Apropå nånting...
FH - avdammad: Härligt med en del nostalgiska inlägg idag. 1965 var jag nio och fick börja följa farsan på Timrås/WÖ:s och Giffarnas matcher. Dessa lag fastnade längst in i hjärtat och är kvar där lika hårt fortfarande.
Ens välmående följer formkurvorna på lagen på gott och ont. Mitt nick är en hyllning till en av mina första idoler, Lennart ”Knutte” Lind som var målvakt i TIK under 1960-talet.
Då fanns det inget plexi ovanför sargen utan det var ”hönsnät” bakom målen så där kunde man stå och skrika hejarop till sin målvaktsidol. Bakom varje mål fanns också måldomaren i en liten kur, med en röd och grön lampa som han kunde tända och släcka i samband med om en puck var inne eller inte. Dåtidens VAR och situationsrum… 😊
Ens välmående följer formkurvorna på lagen på gott och ont. Mitt nick är en hyllning till en av mina första idoler, Lennart ”Knutte” Lind som var målvakt i TIK under 1960-talet.
Då fanns det inget plexi ovanför sargen utan det var ”hönsnät” bakom målen så där kunde man stå och skrika hejarop till sin målvaktsidol. Bakom varje mål fanns också måldomaren i en liten kur, med en röd och grön lampa som han kunde tända och släcka i samband med om en puck var inne eller inte. Dåtidens VAR och situationsrum… 😊
+ 13
Sv: Apropå nånting...
sargad: Svag önskelista. Min ser ut så här:
- Timrå går obesegrade genom grundsäsongen och slutspelet. Vi firar SM-guld på torget.
Högst rimlig önskelista.
- Timrå går obesegrade genom grundsäsongen och slutspelet. Vi firar SM-guld på torget.
Högst rimlig önskelista.
+ 13
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jag vet hur dom fungerar det är skrämmande!! Jag upplevde hela skiten på vääääldigt nära håll under tre års tid med prickskyttar som sköt på civila oavsett ålder många barn såg jag som hade fått sitt liv avslutat med ett hål i skallen! Kom ihåg oss som va där o skänk en tanke till dom som gjorde vad vi kunde på den tiden! Det värmer oss jättemycket!! Och man kan ju skänka en slant till olika organisationer som hjälper trasiga soldater!!🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪😎
+ 12
Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Modo hade varit i SHL och sluppit åka Gotlandsfärjan om ni inte varit så fat and happy och snackat prisskåp, vars guld snart är preskriberat.
+ 12
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara väldigt sent ute och korven är nästan slut. Då är det att gå in i ordentlig budgivning om de ytterst fåtal grillkorvar som finns kvar eller att nöja sig med sojakorv, fullt medveten om att snart finns det enbart sojakorv kvar och då kommer även den helt plötsligt bli åtråvärd.
Nä, fy fan. Jag är inte avundsjuk.
Nä, fy fan. Jag är inte avundsjuk.
+ 12
Sv: Timrå IK:s organisation
Hälge: 2.7 miljoner i likvida medel inför sommaren. Köp säsongskort och betala sponsringsfakturorna folk!
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Skulle påstå att det kommer vara mer karaktär i laget kommande säsong än den som var. 16 forwards i truppen, vilket innebär att 6-7 spelare kommer behöva slåss med näbbar och klor för att ta en plats på 4 kedjor, då om nåt kommer man behöva visa karaktär. Plus ny tränare på det, som många kommer vilja bevisa sig för.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
X-Län: Det stämmer bra att Brynäs tjänar mer pengar med den rena dräkten än när/om vi hade reklam på tröjorna. Jag inser att de flesta kanske inte har tillgång till Gefle Dagblad här inne, så här kommer ett citat från Jakob Westerlund, kommersiell chef i Brynäs, ur en tidigare intervju:
Vi har tagit fram den rena dräkten för att skapa uppmärksamhet och en symbol för det arbete vi gör med skolorna inom ramen för En bra start, både i samarbete med Gävle kommun och flera andra partners, säger han.
Sponsorerna avstår enligt honom från att synas på dräkten eftersom de ser att det ger ett mervärde. Istället erbjuds de exponering på andra ställen.
Om vi skulle ha deras logotyper på dräkten finns det en sannolikhet att värdet av symbolen minskar. Vilket betyder mindre uppmärksamhet både för vår dräkt, vår affärsmodell och vårt samhällsarbete, säger Jakob Westerlund.
Han tillbakavisar påståendet att Brynäs skulle förlora intäkter genom att välja bort dräkten som reklamplats.
Våra intäkter har ökat sedan vi införde den rena dräkten. För oss är det här en bättre affärsmodell än att sätta exponeringar på dräkten. Vi är trygga med vår modell och hur vi samarbetar med våra partners.
Vi har tagit fram den rena dräkten för att skapa uppmärksamhet och en symbol för det arbete vi gör med skolorna inom ramen för En bra start, både i samarbete med Gävle kommun och flera andra partners, säger han.
Sponsorerna avstår enligt honom från att synas på dräkten eftersom de ser att det ger ett mervärde. Istället erbjuds de exponering på andra ställen.
Om vi skulle ha deras logotyper på dräkten finns det en sannolikhet att värdet av symbolen minskar. Vilket betyder mindre uppmärksamhet både för vår dräkt, vår affärsmodell och vårt samhällsarbete, säger Jakob Westerlund.
Han tillbakavisar påståendet att Brynäs skulle förlora intäkter genom att välja bort dräkten som reklamplats.
Våra intäkter har ökat sedan vi införde den rena dräkten. För oss är det här en bättre affärsmodell än att sätta exponeringar på dräkten. Vi är trygga med vår modell och hur vi samarbetar med våra partners.
+ 12
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är det fler än jag, som fick lite vibes när Sverige mot alla odds tog sig till fotbolls-VM?
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.
Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.
Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..
+ 11
Sv: Silly Season 2026-27
Hälge:
Visst att det är Sundsvall vi möter, men snacka om att ta ut segern i förskott!😂
Visst att det är Sundsvall vi möter, men snacka om att ta ut segern i förskott!😂
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Detta har säkert avhandlats rejält längre ner i tråden, men jag kan inte låta bli:
Jag irriterar mig lite på att Sanny Lindström också upprepar att vi saknar offensiv spets efter exit Dahlén/Pettersson. Inget är garanterat, givetvis, men jag ser i så fall fler lag än vi och Löven som omges av dessa frågetecken.
Wedin/McLaughlin/Gardiner kan utifrån senaste säsonger ganska troligt vara värda 80 poäng eller mer. Otto K vet man ju inget om, men Gardiner gick från 50 i Finland till 30 i Sverige. Worst case gubbgissar jag att OK går från 60 till åtminstone 25-30 poäng. Sedan har vi en radda junisar som bör kunna lyfta: Genborg, Eriksson men även Freij. Plus outnyttjad kompetens i bl a Heikkinen (för att inte tala om Pääjärvi). Nä ni, jag tycker inte att det ser alls så trubbigt ut offensivt som Sanny och andra tycker. Go kväll!
Jag irriterar mig lite på att Sanny Lindström också upprepar att vi saknar offensiv spets efter exit Dahlén/Pettersson. Inget är garanterat, givetvis, men jag ser i så fall fler lag än vi och Löven som omges av dessa frågetecken.
Wedin/McLaughlin/Gardiner kan utifrån senaste säsonger ganska troligt vara värda 80 poäng eller mer. Otto K vet man ju inget om, men Gardiner gick från 50 i Finland till 30 i Sverige. Worst case gubbgissar jag att OK går från 60 till åtminstone 25-30 poäng. Sedan har vi en radda junisar som bör kunna lyfta: Genborg, Eriksson men även Freij. Plus outnyttjad kompetens i bl a Heikkinen (för att inte tala om Pääjärvi). Nä ni, jag tycker inte att det ser alls så trubbigt ut offensivt som Sanny och andra tycker. Go kväll!
+ 10
Sv: Silly Season 2026-27
Oavsett om Barres exit påverkar laget negativt eller positivt så kommer det bli tomt utan 94:an på isen och i laget. Jag tycker att han alltid var en av de som växlade upp och gav lite extra när andra var på dekis och när hjärta behövdes visas.
Nu får vi inte göra oss av med mer hjärta för klubben när det ska bantas på forwardssidan, jag förstår så klart att Barres familjesituation vägde tungt och kanske inte gick att lösa i vilket fall.
Men ska nån fler ut hoppas jag det inte blir nån ur stommen med hjärta för klubben. För många av den sorten har lämnat oss nu.
Nu får vi inte göra oss av med mer hjärta för klubben när det ska bantas på forwardssidan, jag förstår så klart att Barres familjesituation vägde tungt och kanske inte gick att lösa i vilket fall.
Men ska nån fler ut hoppas jag det inte blir nån ur stommen med hjärta för klubben. För många av den sorten har lämnat oss nu.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Sakic: Håller med. All press nu på FBK. Men det är ju en förening med stor erfarenhet av den pressen och efter några, med deras mått mätt, magra säsonger är det nog dags för dem igen.
Gällande oss är det förstås helt rimligt att vi tippas i botten. Med Örebro, HV, Löven (framförallt) och LHC.
Hej igen alla förresten. Gamla som nya
Gällande oss är det förstås helt rimligt att vi tippas i botten. Med Örebro, HV, Löven (framförallt) och LHC.
Hej igen alla förresten. Gamla som nya
+ 10
Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Äh, så märkligt är det väl ändå inte. Det är ju inte så att varken Gardiner, Kivenmäki eller McLaughlin kommer hit för att spela för kaffepengar.
Tycker det är sunt av klubben som för en gångs skull verkar ha lite koll på läget kring pengarna innan man börjar handla. Eventuellt är det väl så att man sparar lite slantar för att kunna köpa något kring jul om det skulle behövas.
Tycker det är sunt av klubben som för en gångs skull verkar ha lite koll på läget kring pengarna innan man börjar handla. Eventuellt är det väl så att man sparar lite slantar för att kunna köpa något kring jul om det skulle behövas.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Pucken: Fy fan så grymt, du borde få en staty i Timrå ;)
Känner en kille i Sthlm vars pappa haft säsongskort för AIK i 45 år och åker på en del bortamatcher varje säsong trots att han är över 70 med barnbarnen
Det är fan respekt oavsett lagtillhörighet
Känner en kille i Sthlm vars pappa haft säsongskort för AIK i 45 år och åker på en del bortamatcher varje säsong trots att han är över 70 med barnbarnen
Det är fan respekt oavsett lagtillhörighet
+ 10
Sv: Timrå IK:s organisation
Gathlopp: Tycker också det är skitbra att sedan kravet på eget kapital sänktes så har vi valt att presentera minusresultat vid varje bokslut. Hade varit enkelt att stoltsera med 1.5 milj plus eller dylikt. Detta hade ätits upp av räntor på 6 mån. Nu sanerar vi ekonomin ist för att kortsiktigt slå oss på bröstet för ”småsummor”. Modigt och vettigt.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Pucken: När blir google vår nya guldpartner? Kanske Google IK vore nåt... ;-)
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Ni behöver inte längre vara oroliga över att få PM från BurkLeffe. Fanskapet är inlåst i min källare och har inte tillgång till internet!
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Spontant känns det som vassaste backvärvningen hittills inför nästa säsong.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Såg att Brynäs redovisade sina siffror för året.. det är lätt att imponeras av den klubben och vad dom gjort sedan återkomsten. +50m på två år. Se och lär Timrå.
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Självklart ska vi släppa Hartmann till rätt peng.
Han har underpresterat konstant sen han kom. Bra i korta perioder. Däremellan, mellanmjölk.
Han har underpresterat konstant sen han kom. Bra i korta perioder. Däremellan, mellanmjölk.
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
såg att hållander nyligen börjat leasa 2 bilar av bilbolaget som alla timråspelare gör. tagit över hartmanns lön rakt av bara o klar för en återkomst?
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Precis som massmedia generellt tippar oss i botten har vi förankrat Löven i botten av botten.
Det ska spelas om det tycker nog både Tallar och Björklöv.
Har för mig att vi parkerade Modo som givet bottensänke inför säsongen 23/24 och det blev ju inte riktigt så.
Önskelista inför hösten:
- Dichow, Wedin, Didde o Sheriff är hela o friska
- Hela truppen är i bästa möjliga fysiska form
- Gath lyckas motivera truppen bättre (jämnare) under säsongen än vad vi sett senaste 3-4 åren
- En god portion självförtroende i avslutningslägen för våra forwards och tilltänkta poängspelare
Det är väl en högst rimlig önskelista ;-)
Det ska spelas om det tycker nog både Tallar och Björklöv.
Har för mig att vi parkerade Modo som givet bottensänke inför säsongen 23/24 och det blev ju inte riktigt så.
Önskelista inför hösten:
- Dichow, Wedin, Didde o Sheriff är hela o friska
- Hela truppen är i bästa möjliga fysiska form
- Gath lyckas motivera truppen bättre (jämnare) under säsongen än vad vi sett senaste 3-4 åren
- En god portion självförtroende i avslutningslägen för våra forwards och tilltänkta poängspelare
Det är väl en högst rimlig önskelista ;-)
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Puckat: första tanken kan vara vilken tankevurpa! Och att det estetiska inte är 100%. Däremot är det otroligt rätt tänkt. Minskar man på båda sidor för utseendets skull, ja då hade klackens mitt bestått av två ingångar. Nu blir grytan bara störd av en ingång.
Helt rätt tänkt igen och det är tur vi har arkitekten Helene.
Helt rätt tänkt igen och det är tur vi har arkitekten Helene.
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Jag håller med till 100%. Vi skatta oss lyckliga att vi får sån bra deal på en Hartmann som trendar nedåt.
Grattis Timrå och bra jobbat säger jag.
Försök bortse från det emotionella här.
Visst är han färgstark och rolig, men hur många ggr har man inte suttit och svurit över hur jäkla osynlig han varit i match efter match.
Han har fått spela högt upp i hierarkin men poängen känns sådär måste jag säga, han har ändå lirat rätt mycket i PP.
Grattis Timrå och bra jobbat säger jag.
Försök bortse från det emotionella här.
Visst är han färgstark och rolig, men hur många ggr har man inte suttit och svurit över hur jäkla osynlig han varit i match efter match.
Han har fått spela högt upp i hierarkin men poängen känns sådär måste jag säga, han har ändå lirat rätt mycket i PP.
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Inte bra med Hartmann i detta läge när vi behöver spets. Hartmann är väl en av få breddforwards i laget som besitter nån typ av spets.
Hade det varit i ett tidigare skede så skulle det kunna vara en bra affär.
Han måste bli ersatt om han lämnar. Han var inte en av de som jag tyckte ev skulle kunna brytas kontraktet med, det står några före i kön där.
Släpper dom han ska det kosta ordentligt för Dif.
Hade det varit i ett tidigare skede så skulle det kunna vara en bra affär.
Han måste bli ersatt om han lämnar. Han var inte en av de som jag tyckte ev skulle kunna brytas kontraktet med, det står några före i kön där.
Släpper dom han ska det kosta ordentligt för Dif.
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Härligt med olika åsikter. Men alltså, vad har hänt? Blev det soyakorv på nyår? Blivit partner med Modano i taxibranschen? Visst, vi känns inte jättesexiga detta år på förhand, men det finns fler som känns så på förhud
+ 8
Sv: Apropå nånting...
UT = Hallam
IN = Grönborg, Lidström och Boustedt
Kanske finns lite hopp för Tre Kronor trots allt
IN = Grönborg, Lidström och Boustedt
Kanske finns lite hopp för Tre Kronor trots allt
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Puckat: Ser inga problem med det där. Ingångarnas placering är vad de är. Att riva hela läktaren och bygga en ny var aldrig aktuellt och det är det som krävs för att ändra deras placeringar. Det kommer att bli bra. Är mer en vanesak.
Upp med en stor och snygg skylt "Sektion 23" så är jag nöjd
Upp med en stor och snygg skylt "Sektion 23" så är jag nöjd
+ 8
1 · Nästa


