1 · Nästa
Sv: Silly Season 2026-27
sargad: Jag är numera inte det minsta nervös över vårt sätt att hantera ekonomin. Vi har uppenbarligen kompetenta personer på de posterna. Nubbens signum har väl alltid varit att svamla otydligt om diverse saker som skapar mängder av tolkningar. Min tolkning är att vi har läget under kontroll.
+ 17
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara väldigt sent ute och korven är nästan slut. Då är det att gå in i ordentlig budgivning om de ytterst fåtal grillkorvar som finns kvar eller att nöja sig med sojakorv, fullt medveten om att snart finns det enbart sojakorv kvar och då kommer även den helt plötsligt bli åtråvärd.
Nä, fy fan. Jag är inte avundsjuk.
Nä, fy fan. Jag är inte avundsjuk.
+ 12
Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Modo hade varit i SHL och sluppit åka Gotlandsfärjan om ni inte varit så fat and happy och snackat prisskåp, vars guld snart är preskriberat.
+ 12
Sv: Silly Season 2026-27
Oavsett om Barres exit påverkar laget negativt eller positivt så kommer det bli tomt utan 94:an på isen och i laget. Jag tycker att han alltid var en av de som växlade upp och gav lite extra när andra var på dekis och när hjärta behövdes visas.
Nu får vi inte göra oss av med mer hjärta för klubben när det ska bantas på forwardssidan, jag förstår så klart att Barres familjesituation vägde tungt och kanske inte gick att lösa i vilket fall.
Men ska nån fler ut hoppas jag det inte blir nån ur stommen med hjärta för klubben. För många av den sorten har lämnat oss nu.
Nu får vi inte göra oss av med mer hjärta för klubben när det ska bantas på forwardssidan, jag förstår så klart att Barres familjesituation vägde tungt och kanske inte gick att lösa i vilket fall.
Men ska nån fler ut hoppas jag det inte blir nån ur stommen med hjärta för klubben. För många av den sorten har lämnat oss nu.
+ 10
Sv: Silly Season 2026-27
Andersson: Äh, så märkligt är det väl ändå inte. Det är ju inte så att varken Gardiner, Kivenmäki eller McLaughlin kommer hit för att spela för kaffepengar.
Tycker det är sunt av klubben som för en gångs skull verkar ha lite koll på läget kring pengarna innan man börjar handla. Eventuellt är det väl så att man sparar lite slantar för att kunna köpa något kring jul om det skulle behövas.
Tycker det är sunt av klubben som för en gångs skull verkar ha lite koll på läget kring pengarna innan man börjar handla. Eventuellt är det väl så att man sparar lite slantar för att kunna köpa något kring jul om det skulle behövas.
+ 10
Sv: Apropå nånting...
Puckat: första tanken kan vara vilken tankevurpa! Och att det estetiska inte är 100%. Däremot är det otroligt rätt tänkt. Minskar man på båda sidor för utseendets skull, ja då hade klackens mitt bestått av två ingångar. Nu blir grytan bara störd av en ingång.
Helt rätt tänkt igen och det är tur vi har arkitekten Helene.
Helt rätt tänkt igen och det är tur vi har arkitekten Helene.
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Spontant känns det som vassaste backvärvningen hittills inför nästa säsong.
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
såg att hållander nyligen börjat leasa 2 bilar av bilbolaget som alla timråspelare gör. tagit över hartmanns lön rakt av bara o klar för en återkomst?
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Pucken: När blir google vår nya guldpartner? Kanske Google IK vore nåt... ;-)
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Självklart ska vi släppa Hartmann till rätt peng.
Han har underpresterat konstant sen han kom. Bra i korta perioder. Däremellan, mellanmjölk.
Han har underpresterat konstant sen han kom. Bra i korta perioder. Däremellan, mellanmjölk.
+ 9
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Härligt med olika åsikter. Men alltså, vad har hänt? Blev det soyakorv på nyår? Blivit partner med Modano i taxibranschen? Visst, vi känns inte jättesexiga detta år på förhand, men det finns fler som känns så på förhud
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer tacklingsbenägna. Vi är många som väntat på Hartmanns genombrott som egentligen aldrig har kommit fullt ut och han har nu hunnit bli 32 år och har dragits med flera större skador senaste åren. Poängskörden imponerar inte heller helt och hållet givet vilka spelare han haft omkring sig, speltid i PP mm. Ett ganska bra kontrakt att komma ut ur från Timrås sida om man ska vara 100% cynisk.
Att just han lämnar just nu är nog ingen större sportslig katastrof. Skulle Timrå kunna bli av med en post till på forwardssidan (vi vet alla vem) och ta in en riktig klassback i PP och Heikkinen kan steppa upp en nivå kan vintern bli rolig.
Lycka till Hartmann mot alla lag utom Timrå! Och tack för allt du gjort här!
Att just han lämnar just nu är nog ingen större sportslig katastrof. Skulle Timrå kunna bli av med en post till på forwardssidan (vi vet alla vem) och ta in en riktig klassback i PP och Heikkinen kan steppa upp en nivå kan vintern bli rolig.
Lycka till Hartmann mot alla lag utom Timrå! Och tack för allt du gjort här!
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Puckat: Ser inga problem med det där. Ingångarnas placering är vad de är. Att riva hela läktaren och bygga en ny var aldrig aktuellt och det är det som krävs för att ändra deras placeringar. Det kommer att bli bra. Är mer en vanesak.
Upp med en stor och snygg skylt "Sektion 23" så är jag nöjd
Upp med en stor och snygg skylt "Sektion 23" så är jag nöjd
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Jag håller med till 100%. Vi skatta oss lyckliga att vi får sån bra deal på en Hartmann som trendar nedåt.
Grattis Timrå och bra jobbat säger jag.
Försök bortse från det emotionella här.
Visst är han färgstark och rolig, men hur många ggr har man inte suttit och svurit över hur jäkla osynlig han varit i match efter match.
Han har fått spela högt upp i hierarkin men poängen känns sådär måste jag säga, han har ändå lirat rätt mycket i PP.
Grattis Timrå och bra jobbat säger jag.
Försök bortse från det emotionella här.
Visst är han färgstark och rolig, men hur många ggr har man inte suttit och svurit över hur jäkla osynlig han varit i match efter match.
Han har fått spela högt upp i hierarkin men poängen känns sådär måste jag säga, han har ändå lirat rätt mycket i PP.
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
JonteD: föraktet mot Modo växer när deras supportrar skriver här. Så otroligt barnsligt att ge sig på J och alltid skriva om mamma/mormors köttbullar. Han bor ganska långt från släkten. Kan det vara avundsjuka som lyser igenom på dessa individer. Det är inte modo i sig som gjort mig att jag verkligen inte tycker om modo, men deras supportrar har det. Dom är ju hemska.
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
Cobbel: Din hållning är den rimliga här och nu och jag tänkte precis likadant tidigare, men så som jag förstått det så är den procentuella sannolikheten för att han vänder hem redan till vintern högre än jag tidigare förutsatte. Hur hög har jag ingen aning om och det är troligen alldeles för tidigt att spekulera kring, men skulle utfallet av all politik där borta studsa Timrås väg så sägs vi vara förberedda på ett sådant scenario. Det kommer inte komma som en blixt från klar himmel i alla fall, det finns någon form av plan redan nu.
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
Ahpl: I det här läget är Hållander alla drömmars dröm, den procentuella chansen att han spelar i Timrå kommande säsong är lika stor som att Visby vinner SHL om 2 säsonger.
Inte minst för att han har 7 miljoner anledningar till att spela på andra sidan nästa säsong, men innan proppen så var han ju riktigt bra och fick mycket beröm av laget, inte fan ger han upp det så här enkelt.
Inte minst för att han har 7 miljoner anledningar till att spela på andra sidan nästa säsong, men innan proppen så var han ju riktigt bra och fick mycket beröm av laget, inte fan ger han upp det så här enkelt.
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Inte bra med Hartmann i detta läge när vi behöver spets. Hartmann är väl en av få breddforwards i laget som besitter nån typ av spets.
Hade det varit i ett tidigare skede så skulle det kunna vara en bra affär.
Han måste bli ersatt om han lämnar. Han var inte en av de som jag tyckte ev skulle kunna brytas kontraktet med, det står några före i kön där.
Släpper dom han ska det kosta ordentligt för Dif.
Hade det varit i ett tidigare skede så skulle det kunna vara en bra affär.
Han måste bli ersatt om han lämnar. Han var inte en av de som jag tyckte ev skulle kunna brytas kontraktet med, det står några före i kön där.
Släpper dom han ska det kosta ordentligt för Dif.
+ 8
Sv: Silly Season 2026-27
Intervju med Hartmann i Expressen. Både han och frugan är från Uppsala, och dom vill ha fler barn så det sociala vägde tungt. Plus att han tänkte bygga hus i Uppsala. Det verkar också som att han fick gå ner i lön så att Wikegård skulle ha råd att lösa ut honom. Kontraktet skrivet 2+1. Radhuset i Sundsvall hyr dom ut till McLaughlin som kommer ta med sig hela sin familj.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Puckat: Finns såklart andra som går före ur truppen.
Men inga som Timrå kan få vettig ersättning för. Kontrakt till 27/28+1 torde väl vara värt något. Många här har ogillat hans långa kontrakt. Så även jag. Skulle inte sakna Hartmann. Han är inte oersättlig.
Men inga som Timrå kan få vettig ersättning för. Kontrakt till 27/28+1 torde väl vara värt något. Många här har ogillat hans långa kontrakt. Så även jag. Skulle inte sakna Hartmann. Han är inte oersättlig.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Kulltorp: När man bedömer Hartmanns vikt för klubben så kan man ju inte bara titta på vad han har producerat (vilket i grunden är för lite) utan vad en annan spelare skulle kunna göra med hans speltid på den positionen. Jag är i samma båt som du, sälj sälj sälj. Han är dessutom inte bara skadebenägen, han är nästan en skadegaranti varje säsong. Gillar killen, han har gjort en hel del för klubben men här måste förnuftet få tala.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Det är ju så här det är, Sverige målas upp som guldfavoriter av framför allt media när man slår "stornationen" Tunisien med 5-1 men när svårighetsgraden går upp så blir vi utspelade och jag är inte förvånad, jag förstår inte att folk lärt sig att det är så här det ser ut i det svenska fotbollslandslaget just nu och har så gjort i många år.
Vi är ingen stornation i fotboll och har inte varit på många många år.
Egentligen om man skall vara riktigt hård i sin kritik så ska inte ens Sverige spela VM med tanke på det usla kvalet man gjorde.
Det blir tuffa papper mot Japan också, sanna mina ord.
Vi är ingen stornation i fotboll och har inte varit på många många år.
Egentligen om man skall vara riktigt hård i sin kritik så ska inte ens Sverige spela VM med tanke på det usla kvalet man gjorde.
Det blir tuffa papper mot Japan också, sanna mina ord.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Ja det finns ingen anledning att släppa honom. Finns en anledning till at Djurgården vill ha honom, marknaden är stendöd. Om vi släpper honom vad får vi då som är likvärdigt? Hartmann i sina bästa dagar spelar i landslag och efter han gick sönder mot Leksand i år tappade vi enormt mycket. Nä hål i huvudet om vi går med på den här dealen. Det ska vara om det behövs pengar till Hållander annars får det vara
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
JanneH: För de andra klubbarna räcker det med ett par NHL-matcher för att klassas som stjärnvärvning.....
För våran del.....
krävs nog minst två fulla säsonger som ordinarie i minst andralinan.
För våran del.....
krävs nog minst två fulla säsonger som ordinarie i minst andralinan.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: ja med tanke på vilka löneposter som lämnat och vilka som tillkommit så borde det enligt all logik finnas gott om utrymme i lönebudgeten... om det inte är så att att lönebudgeten har sänkts och ledningen försöker mörka detta, eftersom de tror att alla fans är dumma i huvudet och inte kan addition och subtraktion
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Cobra: Jösses, han fick hälsenan avskuren en säsong och skadades av gatstenarnas Jon Knuts till avslut förra säsongen. I övrigt borta en eller två matcher, varav någon pga avstängning. Men vill man så vill man...
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Har haft lite semester från skrivandet men jag känner att det började klia så in i helvetet i fingrarna just nu gällande övergången av Hartmann.
Enligt min stora höftning så skulle övergångsbeloppet ligga på mellan 500k-1,5milj. Hade Hartmann bråkat sig ur, så skulle beloppet vara det lägsta. Runt 500k. Men att vi ändå väntade 3 månader från det att Nubben sa att det kan vara en spelare som vill lämna, så tänker jag mig att vi kan ha varit i en relativt bra förhandling. Djurgården behövde rightare och Hartmann är en jäkligt bra sådan, där han dessutom visat bra spel i Tre Kronor. Ingen poängspelare men en otroligt bra rollspelare.
Många spekulerar i att han ligger på en lön mellan 100k-150k. Han hade högre än så. De uppgifter jag hade låg på runt 200k. Vi frigör en stor lönepost plus att vi får en slant över med utköpet.
Jag skulle snarare säga att vi har råd att ta in 1 eller 2 bra spelare i höst/vinter om det börjar gå knackigt. Enligt mig så är det här extremt bra för det innebär att vi har svängrum i budgeten framåt att röra oss med.
Visst, det hade varit klart roligare om vi nu gick för Wallinder, och det skulle vi kunna ha råd med också.
Enligt min stora höftning så skulle övergångsbeloppet ligga på mellan 500k-1,5milj. Hade Hartmann bråkat sig ur, så skulle beloppet vara det lägsta. Runt 500k. Men att vi ändå väntade 3 månader från det att Nubben sa att det kan vara en spelare som vill lämna, så tänker jag mig att vi kan ha varit i en relativt bra förhandling. Djurgården behövde rightare och Hartmann är en jäkligt bra sådan, där han dessutom visat bra spel i Tre Kronor. Ingen poängspelare men en otroligt bra rollspelare.
Många spekulerar i att han ligger på en lön mellan 100k-150k. Han hade högre än så. De uppgifter jag hade låg på runt 200k. Vi frigör en stor lönepost plus att vi får en slant över med utköpet.
Jag skulle snarare säga att vi har råd att ta in 1 eller 2 bra spelare i höst/vinter om det börjar gå knackigt. Enligt mig så är det här extremt bra för det innebär att vi har svängrum i budgeten framåt att röra oss med.
Visst, det hade varit klart roligare om vi nu gick för Wallinder, och det skulle vi kunna ha råd med också.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Jag hoppas verkligen du får rätt.
Släpps han så frigörs en lönepost som ligger nånstans mellan 120-149.999 kr/mån (enligt getingens tidigare uppgifter). Förväntar mig i så fall även en fet övergångssumma. Blir det så har vi deg till att spetsa till backsidan. Och sen kommer Fille hem till jul. Då är det klart och färdigt.
Släpps han så frigörs en lönepost som ligger nånstans mellan 120-149.999 kr/mån (enligt getingens tidigare uppgifter). Förväntar mig i så fall även en fet övergångssumma. Blir det så har vi deg till att spetsa till backsidan. Och sen kommer Fille hem till jul. Då är det klart och färdigt.
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Åfan så Barre var frågetecknet Nubben surrade om precis efter säsongen, den var ändå lite oväntad.
Värvningen av Forsell känns mer logisk om man visste att Hartmann försvinner.
Värvningen av Forsell känns mer logisk om man visste att Hartmann försvinner.
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
Nisse1: *Vi tog det beslutet att när vi inte har Hartmann så värvar vi till exempel Lucas Forsell, så det har funnits med under en längre tid och är ingen överraskning för oss.
Han berättar att även Reid Gardiner är en spelare som tagits in med hjälp av löneutrymmet som Hartmann lämnar."
Han berättar att även Reid Gardiner är en spelare som tagits in med hjälp av löneutrymmet som Hartmann lämnar."
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-:
Jag vet inte om det gör dig gladare men det är inte direkt så att våra supportrar slår frivolter över denna värvning. Något skrev här nedan att det är dumt att sälja en spelare till en konkurrent, men för mig känns det ännu konstigare att köpa en spelare från en konkurrent, det ger ju konkurrenten både pengar i form av köpeskillingen samt sparade lönekostnader. Det borde alltså kunna göra att konkurrenten kan värva något som är bättre än det de hade innan. Jag skulle i viss mån kunna förstå det om man köper loss en stjärnspelare med tanke på att det är brist på såna, men i det här fallet pratar vi ju inte om någon som kommer spela i en förstakedja.
Nu vill inte jag påstå att han är bättre än Lilja, Westfält eller Pääjärvi utan det får stå för dig, men om de nu är så dåliga som du säger så är de nog rätt svårsålda.
Jag vet inte om det gör dig gladare men det är inte direkt så att våra supportrar slår frivolter över denna värvning. Något skrev här nedan att det är dumt att sälja en spelare till en konkurrent, men för mig känns det ännu konstigare att köpa en spelare från en konkurrent, det ger ju konkurrenten både pengar i form av köpeskillingen samt sparade lönekostnader. Det borde alltså kunna göra att konkurrenten kan värva något som är bättre än det de hade innan. Jag skulle i viss mån kunna förstå det om man köper loss en stjärnspelare med tanke på att det är brist på såna, men i det här fallet pratar vi ju inte om någon som kommer spela i en förstakedja.
Nu vill inte jag påstå att han är bättre än Lilja, Westfält eller Pääjärvi utan det får stå för dig, men om de nu är så dåliga som du säger så är de nog rätt svårsålda.
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Att vi är bottentippade är helt rimligt men håller med om Löven.
En fråga: Ni som tror att vi undviker kval, vad baserar ni det på? Sett till övriga lags trupper i jämförelse med vår?
För jag ser inget annat än ett kvallag, vi har ett oerhört blekt lag rakt över
En fråga: Ni som tror att vi undviker kval, vad baserar ni det på? Sett till övriga lags trupper i jämförelse med vår?
För jag ser inget annat än ett kvallag, vi har ett oerhört blekt lag rakt över
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
Puckat: ingen i hans prisklass dock. Känns nästan galet att det jag trodde skulle vara omöjligt är på väg att faktiskt hända. Hartmann har underpresterat i flera säsonger sett till rollerna och förtroendet han fått.
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Men skönt att ni värvade hem Kapten Toby Enström, så han kunde sitta i norrfällsviken och pimpla bira 24/7.
Kan var den bästa värvning ni gjort på länge.
In Sweden we call him Conan-Rundningsmärket
Kan var den bästa värvning ni gjort på länge.
In Sweden we call him Conan-Rundningsmärket
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: han tar upp en viktigt plats i PP som andra kan göra bättre. Han åker runt och tänker på annat i 9 av 10 matcher. Han är lätt speldum. Han kan inte slå en förstapass. Han hakar när han inte orkar åka skridskor. Ja landslagsmeriter är ju sån status. Kmr inte märka att han är borta. Dyr också.
Han själv är definitionen av bredd. Utan kampviljan så är han blött krut dessutom, tillför noll då.
Han själv är definitionen av bredd. Utan kampviljan så är han blött krut dessutom, tillför noll då.
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Vi överlever campen, men sen är det dock JVM med. Löser sig, dom är 3 st nu inkl Zäta & Berglund, jag TROR dem vet vad dom gör och har nog en plan A & B.
Det som känns positivt och tror som andra i detta forum så har vi mer pengar över nu till en spetsback.
Det som känns positivt och tror som andra i detta forum så har vi mer pengar över nu till en spetsback.
+ 5
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: med 25 år som sportchef i ryggen så hoppas jag att Nubben vet vad han gör!
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Herminator: midsommar och modo är fortfarande i HA. Fint när traditioner håller sig fast i dessa skakiga tider. Tack modo museum!
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Burkleffe skrev till mig och sa att han önskade att han hade blivit Tikare. Det där med modo var en riktig nitlott. Både lag och kommun. Stackarn.
+ 5
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Hartmann fick oförtjänt mycket speltid i PP mm. Därav hans poängskörd.
Jag säger sälj sälj sälj
Hartmann är bara en romantisk emotionell fling.
Hans lön kan vi hitta ngt mycket bättre för.
Jag säger sälj sälj sälj
Hartmann är bara en romantisk emotionell fling.
Hans lön kan vi hitta ngt mycket bättre för.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ja man kan ju undra varför det tog sån tid att lyfta detta till ytan. Men reportrarna däruppe är väl kompisar med kusinerna och får gratis luncher i restaurangen om man inte rotar för mycket...
+ 5
1 · Nästa
Ska undersöka den.
Men slänger ut för er info här:
Vi håller på att arbeta på en stående insamling.
Rödvitahjärtan - Öronmärkt för sport och tifoverksamheten.
Summa dras när herrlaget vinner.
Hoppas kunna vara live på försäsongen.
Glad midsommar!