+ 1
Inlägg: 3038182
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-:
Jag vet inte om det gör dig gladare men det är inte direkt så att våra supportrar slår frivolter över denna värvning. Något skrev här nedan att det är dumt att sälja en spelare till en konkurrent, men för mig känns det ännu konstigare att köpa en spelare från en konkurrent, det ger ju konkurrenten både pengar i form av köpeskillingen samt sparade lönekostnader. Det borde alltså kunna göra att konkurrenten kan värva något som är bättre än det de hade innan. Jag skulle i viss mån kunna förstå det om man köper loss en stjärnspelare med tanke på att det är brist på såna, men i det här fallet pratar vi ju inte om någon som kommer spela i en förstakedja.
Nu vill inte jag påstå att han är bättre än Lilja, Westfält eller Pääjärvi utan det får stå för dig, men om de nu är så dåliga som du säger så är de nog rätt svårsålda.
Jag vet inte om det gör dig gladare men det är inte direkt så att våra supportrar slår frivolter över denna värvning. Något skrev här nedan att det är dumt att sälja en spelare till en konkurrent, men för mig känns det ännu konstigare att köpa en spelare från en konkurrent, det ger ju konkurrenten både pengar i form av köpeskillingen samt sparade lönekostnader. Det borde alltså kunna göra att konkurrenten kan värva något som är bättre än det de hade innan. Jag skulle i viss mån kunna förstå det om man köper loss en stjärnspelare med tanke på att det är brist på såna, men i det här fallet pratar vi ju inte om någon som kommer spela i en förstakedja.
Nu vill inte jag påstå att han är bättre än Lilja, Westfält eller Pääjärvi utan det får stå för dig, men om de nu är så dåliga som du säger så är de nog rätt svårsålda.
+ 6
Jag gråter inte över Hartmann i sig som sagt. Men över att vi borde sålt någon annan före honom trots allt.