1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038180

Sv: Silly Season 2026-27
roger_sundsvall: Inte nog med att vi släpper en forward som är bättre än bra många av våra spelare så förstärker vi också en rival. Helt hål i huvudet. Vafan håller vi på med. Nu har vi iaf öppnat upp plats för Lilja, Pääjärvi och Westfält att producera.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Ahpl: Så Hartmann försvinner. Om man ska summera det positiva med honom så är han rejäl, tuff, måfarlig och en kulturbärare i laget.

Han har samtidigt stannat något i utvecklingen och inte sett lika rivig ut de senaste åren.

Att han inte ersätts får väl ändå anses som klart negativt. Han har ju ändå legat kring plats 5-10 i den interna poängligan.

Sv: Silly Season 2026-27
Ahpl: Det är just den lilla detaljen. Varken Lilja, Westfält eller Pääjärvi har ju Hartmanns poäng i sig. Vill det sig riktigt illa så kommer de knappt upp i hans skörd tillsammans.

Jag gråter inte över Hartmann i sig som sagt. Men över att vi borde sålt någon annan före honom trots allt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.