1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

2005-11-15 Timrå IK - Mora IK

616513 · » Till forumet


Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
3 av de 4 senaste hemmamatcherna har Timrå sett sega och försiktiga ut. Pratar givetvis om Leksand, SSK och Mora-matcherna. Mot Frölunda var man trots allt med i matchen.

Känns lite som att vi får förlita oss på vårat bortaspel, som trots allt är riktigt bra, för hemma är vi rent ut sagt bedrövliga. Och skulle man inte varit en fanatiker och säsongskortsinnehavare så hade man struntat i att gå på hemmamatcherna.

6 raka matcher nu inom derbygruppen, jag förväntar mig minst 3 segrar på dessa. Och jag tror ingen av dem kommer mot Luleå, som just nu ser oerhört starka ut. 4 matcher kvar då...
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
friskan: "Ung man"... Just nu känner jag mig mer trött och ledbruten än min gamle far (som dessutom har mer hår än vad jag har...)...

Om resten av laget också kämpar gör det skillnad men vi har ju tyvärr sett hur det blir när alla andra åker runt och hoppas att Z skall fixa det. Skall man döma av gårdagens kommentarer från de som såg matchen live verkar ingen ha kämpat så i det läget hade kanske inte ens en Z på planen gjort ngn skillnad...

"England expects every man to do his duty..!"

...vilket f.ö var tänkt att lyda "Nelson expects..." men eftersom det fanns en flagga för "England" men Nelson krävde 6 bokstavsflaggor för att signaleras så ändrades Nelsons ursprungliga order lite...
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Redax 2:
Du som är en klok och välutbildad ung man *hm*.

Kan du förklara hur en person kan påstå att varken Henrik Zetterberg eller Peter Forsberg skulle kunna förbättra ett Allsvenskt lag?

En spelare gör ingen skillnad sägs det i texten.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2: Bravo! Du kan ju skriva sakliga inlägg med konstruktiv kritik om Du bara försöker. Fortsätt så.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
El Maco: ja hu. har varit så upprörd att huvudvärken bultar på i skallen. Går inte att sova heller.

Komihåg-lista för Nubben till nästa säsong (om vi nu spelar i eliten?)

1. Prioritera mest pengar på målvaktssidan. Satsa miljoner på ett etablerat stjärnnamn, det lönar sig i längden. I dagens hockey har målvaktsspelet en minst sagt avgörande roll och ett vinnande lag har en stabil målvakt. Betala därför de pengar som krävs för ett etablerat och välmeriterat namn, annars är risken stor (iaf större) att slumppuckarna trillar in för ofta och backarna blir osäkrare i sitt spel. En stabil målis lyfter hela laget.

2. Satsa på att få till en bra mix i laget. Ett vinnande lag har varierade spelartyper. Vissa billigare spelare passar bra till grovjobb medan vissa dyrare spelare behövs till powerplay och poängmakeri. Tillsammans kompletterar de varann.

3. Värva absolut inte från blåbärsligor! Timrå har i princip bara haft dåliga erfarenheter av värvningar från blåbärsligor som England och Italien. Såvida spelarna inte är unga så finns det en anledning till att de spelar i såna bakgårdserier vars kvalite är sämre än allsvenskan. Leta bland poängplockarna i dugliga allsvenska lag för billigare spelare istället.

4. Värva inte för värvandets skull. Det är onödigt att chansa om det finns beprövade alternativ tillgängliga. Låt gå om dem är i slutet av karriären, kontinuitet är viktigt för lagbygget och ju mindre chansningar desto bättre.

5. Var inte rädd att betala dyrt om situationen kräver det. Har klubben tappat flera tunga namn? synd. Men det finns en lösning, och den stavas pengar. ekonomiska utsvävningar ska genrellt undvikas, men om spelarförlusterna riskerar lagets sportsliga prestationer alltförmycket så finns det inga alternativ. Bjud högt tidigt på försäsongen för att få ett/ett par namn för förstafemman! Annars blir det panikvärvningar mitt under säsongen som ofta är mediokra spelmässigt och dessutom kostar dyra slantar.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
När jag gick in på förstasidan och såg att RocknRolf2 har flest inlägg på hockeysnack visste jag att Timrå förlorat...

Skämt assådårå.

Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2: Ja jag förstår inte alls varför han blev av med kaptensbindeln. Om det var hans fria val och egna vilja eller någonting annat?

Måste undersöka saken. Annars är ju Manderville alltid ett kaptensämne. Även om inte stack ut nämnvärt ikväll.

Vi vill ha "duracellkaninen", "Il Capitano" och världens bästa Carlsson tillbaks i rollen som kapten och med ett stort C på bröstet.

Vidare kvittrade en fågel i mitt öra att Tarvainen skjuter lika hårt som en häst sparkar och effektivt.

....att Krutov var förkyld annars hade han snörat på sig skridskorna ikväll.

....Timrå vann kvällens match redan på förmiddagsvärmningen.

,,,att hjärtat finns i Carolina.

Ring, ring bara du slår en signal, åååhhh åååhhh åååhhh ring ring tystnaden är så total.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
ernie eagle: Jag håller fullständigt med. Mer känslor och mindre av den apati som verkar råda för tillfället. Däremot så tycker jag att, även fast man inte kan kräva underverk, så ska Oksa uppträda professionellt just därför att lite trygghet längst bak kan hjälpa mot backarnas slarv och passivitet. Det är jag övertygad om.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
ernie eagle: Jag tycker Robban vore det självklara valet som kapten. Rutin och ständigt hög moral. Lindström har varit en besvikelse den här säsongen.
Styf genomgående bästa back i mina ögon.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
actionleif: Ja vidhåller fortfarande att backarna är en säkerhetsrisk. Varför skall Oksa uppträda professionellt när ingen annan gör det.

Nej fy fan vad vilken La Paloma det var idag. Ta hit Peter Antoine, Lennart "Liston" Söderberg och Niklas Wikegård så jävlar i min själ blir det liv i luckan.

Ett sönderslaget omklädningsrum och några kraschade kaffemuggar kanske inte vore någon dum ide ändå.

Jag kräver en ursäkt av kapten Sanny Lindström i morgondagens tidning.
Sen bör man genast plocka av honom bindeln och ge det till någon som klarar av det.

Förbjud mys med frugan kvällen före match. Inför nolltolerans för alkohol.
Och sänk lönen med 10% varje gång spelarna inte visar hjärta och ställer ut skridskorna.

Hjälper inte heller det - LÄGG NER SKITEN!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
ernie eagle: Oksa släppte väldigt många jobbiga returer idag .. såg allmänt darrig ut
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
BlackBay: Det kan ju vara fördel om backarna jobbar lite grand oxå. Koskinen och Svedberg är ju rakt igenom pinsam ikväll. Hugg på backarna istället för Oksa.

Ok första målet får han ta på sig när han släpper returen rakt ut. Men i övrigt är det backjävlarnas fel målen som tillkommer.

Hur kan Simons bara få rinna igenom utan att nån tar av honom pucken? Ynkligt.

Är less på häxjakten nu kring Oksa.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
gud: Gör som jag. Anmäl er till bortamatch och stötta laget när det som minst förtjänar det.

26 november finns jag i Luleå (8 timmar i buss - yeah!) och blir det en buss från Timrå till Gavlerinken måndag 28 november så kommer jag flyga från Kallax till Arlanda och sedan ta tåget upp till Gävle. 27 december sitter jag i Scandinavium, Gbg och förmodligen kommer det bli två väldigt solida och klara förluster med det spel som presteras just nu. Men vad gör det? Kärleken är ju evig.

Sen är det inte omöjligt att jag sitter i AXA Sports Center 3 januari heller osv.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Har kollat matchbilder på Aftonbladet och nog ser Styf lite Slak ut på första, andra ser ut som Simons är på körskola och åker runt koner, tredje är retur och öppen kasse.
Vi moringar är inte bortskämda med sådana bjudningar men vi tar gärna emot när det bjuds!
Det blir nog en valiumspäckad vinter för oss som håller till en bit ner i tabellen...
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
När Robban är som sämst är han ju tre klasser bättre än vissa andra Timråforwards på topp.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Gahn var godkänd.

Övriga får betyg: "Under all kritik"!
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
JD: Robban ger jag godkänt iaf.

Man får väl hoppas att den här loja inställningen berodde på hård träning under veckan som gått och att det var en match som behövdes för att komma igång.

Halmstrå, javisst...
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Mycket är redan sagt om matchen och mer lär väl sägas, men tänk om Mora hade varit bra idag. Brrr...
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Tack Tomas Ros och resten av media-eliten för den fantastiska nivån dom skänkt oss när det gäller domarna. Ohyggligt löjlig nivå, nu torskade Mora som fan på den idag. Man hade reagerat ännu starkare om det var vi som fått alla.

Mandervilles filmning som Mora-liraren fick holding på var i världsklass.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2:

Vilka "talanger"???????????????????????????????????????????
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2: dagens bästa, italien ha ha ha
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Taurus: rätt omgivning för Ström numera är väl Italien
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Knylan: Timrå satsar tydligen bara på talanger utifrån
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2:

I och för sig. Men jag är helt övertygad om att Ström har mycket att ge i rätt omgivning. Men den finns inte här.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Knylan: Precis min tanke. Stor skam åt tränarna när dom inte ger honom chansen.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Frågan är varför man inte låter Jonas Lindström få spela en sån här match, när det redan allt pissat ihop sig. Vad hade man förlorat på det? Helt absurt.

Detta ser utomordentligt bra ut.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Taurus: fast hellre Magnus Nilsson på isen än Ström eller Wennerberg osv. Finns många som förtjänar bänken.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Per HApps:

Håller med dig på alla punkter förutom tvåan. Blir mäkta förvånad om han är kvar nästa år om han inte har kontrakt. Han inte visat mycket och han är nog inte gratis heller.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Sedan kan man undra över följande:

1 Tränas det PP över huvud taget?
2 Varför bänkas Magnus Nilsson?
3 Blake Sloan, är det en hockeyturist?
4 Vart är Mats Hansson?
5 Varför är inte Asplund förstemålis?
6 Time Out, är det förbjudet i Timrå nu för tiden?
7 Borde inte Svedberg skickas i väg nu?
8 Vore en ursäkt från spelarna vara på sin plats i ST i morgon?
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
geggelundin: väldigt märkligt. Bara hoppas han och Oskar Johansson inte skräms iväg till andra klubbar
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
geggelundin:

De väntar väl på att Nordgren ska komma hem i slutet på februari och ställa
allt till rätta
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2: Ska vi prata missa öppet mål kan vi också nämna Manderville. Snacka om idioträddning av Vehanen där.

Men det var faktiskt laget Timrå som förlorade den här matchen. Att några spelare är under isen är sådant som händer. Men nu var tammefan hela laget helt blekt.

Det är bara att inse. Vi har ett bra lag men det saknas spets. Sen har vi tyvärr några spelare som lätt blir nonchalanta, typ Koskinen som inte vårdar puck. Många passningar idag som inte ens var i närheten av att träffa klubbkamraters klubblad.

Men, en sak tilll. När spelarna är så bleka som de är, och det sitter en hungrig junior på bänken, varför får snubben inte spela vid 0-3 i arslet? Hur jäkla dålig ska ALLA spelare behöva vara för att en junior ska få chansen? Jag tycker det är förjävligt av Kenta och Micke att inte låta honom visa vad han går för. Han har trots allt visat målsinne bland sina jämnåriga. Lite tur, flyt, kämpa och slit så vet man aldrig vad som kan hända. Gör inte karln mål så kanske han åtminstonde skulle kunna väcka sina lagkamrater.

Det är faktiskt det som stör mig mest.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Kerstin_k:
Svedbergs skulle inte ens ta en plats i Sundsvall. Dagens fråga:

Hur många microliter svett fanns i hans underställ?
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Kerstin_k: Verkar inte vara någon större aktivitet i båset heller,Undrar om dom tränar någon powerplay under uppehållet,det verkar inte så för det har inte förbättrats något.den som ska bänkas må ju vara strålman ,vad gjorde han på 0-3 målet,
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Ja, hur faan kan man vara så oengagerad och dra på sig skridskorna? I tre perioder åkte samtliga runt och duttade, funderade på allt annat än hockey och väntade på att någon annan skulle göra något. Bedrövligt var ordet.

Koskinen och Aalto kvällens sämsta spelare. Varför får Koskinen fortsatt förtroende? Bänka honom, han duger inte! Aalto borde väl inte vara så långt ifrån en bänkning själv. Finns inte en enda spelare som får godkänt i dag. Oksa var väl inte strålande. Vet inte vad jag ska tycka om målen. Han kanske borde ha tagit nått av dem. Speciellt om han fått bättre hjälp av utespelarna. Vem letade Styf efter på läktaren när Mora gjorde sitt första mål?

Om jag är besviken och arg? Nej då, inte ett dugg. Hockey är ju gratis att gå på och jag engagerar mig inte alls emotionellt i laget Timrå IK. Tycker det är så jävla svagt som spelare att fara runt och lalla i matcher som denna. Visst kommer det förluster under säsongen, men när man inte ens orkar engagera sig är man värd att bli utbuad. Men tyvärr får man inga poäng genom att spela bra mot Frölunda, Linköping, HV71 och Färjestad och sedan rasa ihop så fort något lag från mitten och neråt kommer på besök.
Vanligtvis brukar ju laget säcka ihop efter Karjala-uppehållet för att resa sig igen. Jag hoppas verkligen att så även är fallet nu, men det såg inte ut så på isen i dag. En ordentlig utskällning och lite förändringar i laget kanske får ordning på skutan tills torsdag.

Som sagt, jag kräver inte att laget skall vinna samtliga matcher. Jag kräver dock att laget skall göra sitt yttersta för att vinna.

Nya tag på torsdag med en mindre publiksiffra? Förmodligen...

Heja Timrå!
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2: Det hade inte spelat nån roll vem som hade stått idag när hela laget inte visar nån vilja, man skapade nästan inget alls och i spel 5-4 och 5-3 var det bedrövligt att se
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Jo Oksa är väl för ojämn. Kan spela bra men är dålig för ofta. Etablera Asplund som förstemålis. Släpp stoltheten och inse att han är jämnare
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Kronblom:

Det där är ju också bra. Att inte ha en klar första keeper?
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
gud: förresten, ska skära ner på sarkasmerna. Känns lite väl lågt.

Förlust i första hemmamatchen, två kvar. 6 poäng och allt är förlåtet
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2:

Hahahahahahahahaha du är bara för patetisk.....
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Hur var Oksa ikväll? Enligt webbradion så var första en tavla, sen hörde jag inget mer
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
gud: En annan som imponerar från Halmstad är ju vår allas Peter Ström
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
rupert: Jo, det var bara en liten passning till alla dem som tyckte Aalto ensam var ansvarig för Frölundaförlusten
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2:
Haha..Kul kille du...

Imponerande att se det ifrån Halmstad..
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
rupert: Va inte Mora bra då?
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2: Men Gahn gjorde ju iaf mål....Hela laget var pinsamt att se, när publiken måste skrika "visa hjärta" är det illa....huvva!
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
gud: Sloan missade öppet mål vid ställningen 0-1 och Gahn tog en dum utvisning som ledde till 0-2.

De förtjänar en utskällning efter matchen. Och gärna offentlig kritik också
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2: Nu hoppas och tror jag att Kenta är mer konstruktiv än RR2.
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
RocknRolf2:
Hmmm..Såg du matchen??

Kan du då svara på vilket sätt Sloan och Gahn förstörde matchen??
Kommentera

Sv: 2005-11-15 Timrå IK - Mora IK
Nu får vi hoppas att Kenta skäller ut spelare som Sloan och Gahn som förstörde vår match.
Kommentera

616513 · »